Veranderingen 538

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
boxfm

Re: Veranderingen 538

Bericht door boxfm »

JopisBack schreef:
18 feb 2020 17:21
Ik weet dat die flauw en droog is -+dance dat maakt hem een populaire deejay
Dat betwijfel ik. Allereerst vind ik Bram absoluut geen deejay. Hij is een -goede- sidekick, maar heeft een type als Tom nodig om zelf tot zijn recht te kunnen komen. Zelf een show dragen kan hij, naar mijn idee, niet.

Daarnaast heb ik mijn twijfels over zijn populariteit. De luistercijfers van SLAM! zijn 'ingestort'. SLAM! heeft in de meest recente luistercijfers 1,1% aandeel. In juni 2017 haalde de zender nog 2%, sindsdien is het gedaald (wel ook stijgingen gehad, maar niet meer boven de 2% uit). Het is dus niet dat Bram Krikke als 'populair persoon' de luistercijfers 'opkrikt'. Is natuurlijk ook erg lastig, maar daarom wel twijfels over de populariteit.

Pot

Bericht door Pot »

538 gaat stoppen met het uitzenden van TVOH.
Oren open!

Radiofan500

Bericht door Radiofan500 »

Pot schreef:
18 feb 2020 19:48
Sowieso de waarde nooit van ingezien, alleen een onderbreking van je normale programmering.

En het uitzenden van een tv programma op de radio? Beetje verouderd niet?

Daan!

Bericht door Daan! »

Dat is ook de reden volgens 538. Maar dat was vijf jaar geleden natuurlijk ook zo. Ondanks dat de reden plausibel is, vermoed ik toch dat dit te maken heeft met dat Talpa nu eigenaar is van SBS.

Zo zijn er tot nu toe ook geen artiesten geweest bij Frank Dane, terwijl die er bij Evers wel waren. Echter, weet ik niet of dit vorig TVOH-seizoen ook al zo was.

Radiofan500

Bericht door Radiofan500 »

Daan! schreef:
18 feb 2020 20:40
Dat is ook de reden volgens 538. Maar dat was vijf jaar geleden natuurlijk ook zo. Ondanks dat de reden plausibel is, vermoed ik toch dat dit te maken heeft met dat Talpa nu eigenaar is van SBS.

Zo zijn er tot nu toe ook geen artiesten geweest bij Frank Dane, terwijl die er bij Evers wel waren. Echter, weet ik niet of dit vorig TVOH-seizoen ook al zo was.
Zal er ook wel mee te maken hebben dat meneer De Mol tot nu bezig was TVOH naar zijn zenders toe te trekken, nu dat min of meer mislukt is zal hij er ook wel geen aandacht meer aan willen besteden. Misschien dat Q er iets mee gaat doen, nu zij samenwerken met RTL.

radiodaan

Bericht door radiodaan »

Radiofan500 schreef:
18 feb 2020 20:51
Daan! schreef:
18 feb 2020 20:40

Zal er ook wel mee te maken hebben dat meneer De Mol tot nu bezig was TVOH naar zijn zenders toe te trekken, nu dat min of meer mislukt is zal hij er ook wel geen aandacht meer aan willen besteden. Misschien dat Q er iets mee gaat doen, nu zij samenwerken met RTL.
Ja, dat zal Q wellicht wel willen, maar Talpa produceert het programma nog steeds zelf, dus John de Mol kan daar ook nog lekker voor gaan liggen...

WinnaarRadioring2023

Bericht door WinnaarRadioring2023 »

Nooit begrepen dat Radio 538 The Voice Of Holland zo nodig moest uitzenden. Al die talentloze artiesten daar.

Pot

Bericht door Pot »

WinnaarRadioring2023 schreef:
18 feb 2020 23:18
Nooit begrepen dat Radio 538 The Voice Of Holland zo nodig moest uitzenden. Al die talentloze artiesten daar.
Toch zit de winnaar van het Songfestival er tussen :wink:. The Voice is op tv hartstikke populair, wel wat afgenomen maar toch een van de best bekeken programma's op vrijdag. Dus voor iedereen die in de auto zit is er toch een optie om het te volgen. Ik snap die reden wel en een liedjesprogramma is makkelijk te volgen op radio.
Het zal logisch zijn dat Qmusic de uitzendingen over zal gaan overnemen, ookal weet ik niet hoe het met de rechten zit (liggen bij Talpa o.a.).
Oren open!

DJ_Nick

Bericht door DJ_Nick »

Pot schreef:
18 feb 2020 19:48
Hele goede keuze, dan vervalt de Global Dance Chart niet😀😀

RadioLove95

Bericht door RadioLove95 »

Beter

WinnaarRadioring2023

Pot schreef:
18 feb 2020 23:36
18 feb 2020 23:18
Toch zit de winnaar van het Songfestival er tussen :wink:. The Voice is op tv hartstikke populair, wel wat afgenomen maar toch een van de best bekeken programma's op vrijdag. Dus voor iedereen die in de auto zit is er toch een optie om het te volgen. Ik snap die reden wel en een liedjesprogramma is makkelijk te volgen op radio.
Het zal logisch zijn dat Qmusic de uitzendingen over zal gaan overnemen, ookal weet ik niet hoe het met de rechten zit (liggen bij Talpa o.a.).
De winnaar van het songfestival. Dat is toch die man die in de halve finale uitgeschakeld uit TVoH verdween? Nog los daarvan, de enige die echt succesvol geworden is door haar deelname is Maan de Steenwinkel. De rest beleefde op zijn best een piek in de carrière en gaat verder waar het voor deelname ook al mee bezig was.

Anno 2020 kan je gewoon de NLZiet.nl app. downloaden op je smartphone en een televisie uitzending meeluisteren in de auto. Waarom zou Radio 538 nog tijd een aandacht besteden aan en tv programma met artiesten die je nooit hoort op Radio 538. Dat is toch totaal onlogisch.

Pot

Bericht door Pot »

19 feb 2020 16:12
Anno 2020 kan je gewoon de NLZiet.nl app. downloaden op je smartphone en een televisie uitzending meeluisteren in de auto. Waarom zou Radio 538 nog tijd een aandacht besteden aan en tv programma met artiesten die je nooit hoort op Radio 538. Dat is toch totaal onlogisch.
Gebruikt heel Nederland NLziet? Nee. Voor iedereen die niet thuis was en toch the Voice wou volgen, was het een prima oplossing. Ik ben het verder wel met je eens.
Oren open!

JopisBack

Bericht door JopisBack »

boxfm schreef:
18 feb 2020 19:38
JopisBack schreef:
18 feb 2020 17:21
Ik weet dat die flauw en droog is -+dance dat maakt hem een populaire deejay
Dat betwijfel ik. Allereerst vind ik Bram absoluut geen deejay. Hij is een -goede- sidekick, maar heeft een type als Tom nodig om zelf tot zijn recht te kunnen komen. Zelf een show dragen kan hij, naar mijn idee, niet.

Daarnaast heb ik mijn twijfels over zijn populariteit. De luistercijfers van SLAM! zijn 'ingestort'. SLAM! heeft in de meest recente luistercijfers 1,1% aandeel. In juni 2017 haalde de zender nog 2%, sindsdien is het gedaald (wel ook stijgingen gehad, maar niet meer boven de 2% uit). Het is dus niet dat Bram Krikke als 'populair persoon' de luistercijfers 'opkrikt'. Is natuurlijk ook erg lastig, maar daarom wel twijfels over de populariteit.
Begrijp je helemaal

WinnaarRadioring2023

Pot schreef:
19 feb 2020 17:13
Gebruikt heel Nederland NLziet? Nee. Voor iedereen die niet thuis was en toch the Voice wou volgen, was het een prima oplossing. Ik ben het verder wel met je eens.
Lang niet iedereen gebruikt NLZiet.nl, net zoals lang niet iedereen in Nederland kabeltelevisie heeft.

Bij de start van TVOH bestond NLZiet.nl nog niet, dus was het een goede optie om het programma via de radio uit te zenden. Tegenwoordig bestaat NLZiet.nl wel en dat maakt een dergelijke constructie technisch overbodig.

radiodaan

Bericht door radiodaan »

20 feb 2020 00:23
Pot schreef:
19 feb 2020 17:13
Lang niet iedereen gebruikt NLZiet.nl, net zoals lang niet iedereen in Nederland kabeltelevisie heeft.

Bij de start van TVOH bestond NLZiet.nl nog niet, dus was het een goede optie om het programma via de radio uit te zenden. Tegenwoordig bestaat NLZiet.nl wel en dat maakt een dergelijke constructie technisch overbodig.
Toch ken ik (véél) meer mensen met een radio dan met een NLZiet-abonnement, dus overbodig was het zeker niet.
Ik heb het zeker ook enkele keren (toen ik TVOH nog keek) in de auto 538 aangezet, toen we terugkwamen van een verjaardag etc... NL-ziet bestond toen wel. (zo'n 6 jaar al)

Wat wel zo is, is dat KPN, Telfort,Ziggo, T-Mobile tegenwoordig allemaal hun eigen app hebben waarmee je in heel de wereld al je zenders kan streamen op je telefoon, dus met een beetje grote MB-bundel kun je die in de auto ook al gebruiken, mocht je zo'n grote Voice-fan zijn...

Plaats reactie