Veranderingen 538

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Johanneke

Re: Veranderingen 538

Bericht door Johanneke »

Als Wietze op vakantie is, neemt hij normaal gesproken Chris ook mee, en dan zit er tussen 12-15 Barend, Ivo, Daniel of Mark met een relaxte middagshow die compleet anders is als wat je gebruikelijk hoort.
Dit keer is Chris er wel en zit hij met Bas Menting (die ik normaal heel graag hoor), maar het resultaat is tenenkrommende radio, nog erger dan normaal. Chris neemt de halve show over en Bas laat zich ook de kaas niet van het brood eten dus die blijft ook maar wat roepen. Jammer ik had Bas graag eens met een eigen show op deze uren gehoord maar die Chris verprutst het echt weer in mijn ogen.
Dit is uiteraard mijn mening, wat vinden jullie?

Daan!

Bericht door Daan! »

Ik vind dat als je als zender een programma aanbiedt op een bepaald tijdstip, de zender ook als vervanging een soortgelijk programma dient aan te bieden en het programma zoveel mogelijk in stand moet houden. Daarom vind ik het heel logisch dat Chris erbij blijft. Sander Lantinga is er bijvoorbeeld ook gewoon nu Coen er niet is.
Wanneer Wietze en Chris vervangen worden door in jouw ogen een relaxte middagshow, vind ik dat het in de maling nemen van je luisteraar. 538 biedt een programma/format aan op 12-15, waarin er sprake is van een dj en een sidekick, maar als dat even niet kan dan zetten ze er een heel ander programma neer. Vreemd. Ik vind dat ook de vervanging dan door minstens twee personen moet plaatsvinden in dezelfde rol. Net als dat Coen en Sander in de zomer vervangen zouden moeten worden door twee personen en niet alleen door Ivo of Igmar.

Ik heb zelf vanmiddag niet kunnen luisteren. Het is logisch dat bij een nieuw duo er even aan elkaar gesnuffeld moet worden, voordat een programma enigszins in de buurt komt van het niveau van de originele bezetting. Mijn eerste gedachte is daarom dat je het even tijd moet geven en niet moet denken in wat jij graag op die uren wilt horen, maar wat 538 zou moeten aanbieden t.a.v. het originele programma wat daar geprogrammeerd staat.

Herman ven Schippers

Bericht door Herman ven Schippers »

Daan! schreef:
16 feb 2020 17:55
Ik vind dat als je als zender een programma aanbiedt op een bepaald tijdstip, de zender ook als vervanging een soortgelijk programma dient aan te bieden en het programma zoveel mogelijk in stand moet houden. Daarom vind ik het heel logisch dat Chris erbij blijft. Sander Lantinga is er bijvoorbeeld ook gewoon nu Coen er niet is.
Wanneer Wietze en Chris vervangen worden door in jouw ogen een relaxte middagshow, vind ik dat het in de maling nemen van je luisteraar. 538 biedt een programma/format aan op 12-15, waarin er sprake is van een dj en een sidekick, maar als dat even niet kan dan zetten ze er een heel ander programma neer. Vreemd. Ik vind dat ook de vervanging dan door minstens twee personen moet plaatsvinden in dezelfde rol. Net als dat Coen en Sander in de zomer vervangen zouden moeten worden door twee personen en niet alleen door Ivo of Igmar.

Ik heb zelf vanmiddag niet kunnen luisteren. Het is logisch dat bij een nieuw duo er even aan elkaar gesnuffeld moet worden, voordat een programma enigszins in de buurt komt van het niveau van de originele bezetting. Mijn eerste gedachte is daarom dat je het even tijd moet geven en niet moet denken in wat jij graag op die uren wilt horen, maar wat 538 zou moeten aanbieden t.a.v. het originele programma wat daar geprogrammeerd staat.
Eigenlijk zouden ze dit soort nieuwe duo's eerst eens een of twee programma's moeten laten opnemen, in het voetbal train je doordeweeks toch ook om ingespeeld te raken voor de wedstrijd?

Daan!

Bericht door Daan! »

Geen slecht idee inderdaad! Hoewel je natuurlijk niet weet of het is gebeurd. Bij nieuwe programma's gebeurt het wel.

JopisBack

Bericht door JopisBack »

Iemand die 538 een boost kan geven is Bram Krikke! zelfs Lex Harding is lovend over hem,denk dat hij binnen een jaar op 538 een programma heeft! toch hoop ik dat die nog lang te horen is op Slam met De Avondploeg -bier

Radiofan500

Bericht door Radiofan500 »

JopisBack schreef:
17 feb 2020 21:45
Iemand die 538 een boost kan geven is Bram Krikke! zelfs Lex Harding is lovend over hem,denk dat hij binnen een jaar op 538 een programma heeft! toch hoop ik dat die nog lang te horen is op Slam met De Avondploeg -bier
En waarom dan wel?

boxfm

Bericht door boxfm »

JopisBack schreef:
Als je echt een fan zou zijn van Bram Krikke, dan wist je dat het programma Club Ondersteboven heet (flauw, i know). Misschien ben ik één van de weinige die Bram Krikke overschat vind, er wordt gedaan alsof hij hét grote talent van de Nederlandse radio is en veel luisteraars aantrekt. Terwijl hij naar mijn mening Tom van der Weerd nodig heeft om goed te presteren, Tom als soort aangever waar Bram op kan reageren.

En luisteraars trekken valt ook reuze mee, de cijfers van Club Ondersteboven laten het zendergemiddelde van SLAM! niet flink stijgen. De zender zakt zelfs steeds verder weg. Online scoort hij leuk met zijn video's en programma's (toen) als Bram in de Buurt, maar komt dat puur door zijn talent of juist door de mensen die hij voor de camera trekt? Jongeren sturen vaak geen filmpjes door vanwege inhoudelijke bijdragen, maar vanwege 'internetgekkies' die voorbij komen.

WinnaarRadioring2023

Bericht door WinnaarRadioring2023 »

Herman ven Schippers schreef:
16 feb 2020 19:53
Daan! schreef:
16 feb 2020 17:55

Eigenlijk zouden ze dit soort nieuwe duo's eerst eens een of twee programma's moeten laten opnemen, in het voetbal train je doordeweeks toch ook om ingespeeld te raken voor de wedstrijd?
Daar heb je wel een punt. En als er dan halverwege het seizoen een nieuwe spits gehaald wordt, dan begint hij zijn eerste wedstrijd vaak op de bank of zit hij zelfs op de tribune. Helemaal geen vreemd idee om mensen eerst even wat samen te laten doen.

Bovendien is er voldoende ruimte bij Talpa Radio, want die training hoeft niet op het hoofdkanaal. Die kan prima plaatsvinden op XM.

WinnaarRadioring2023

Bericht door WinnaarRadioring2023 »

boxfm schreef:
17 feb 2020 23:19
JopisBack schreef:
Als je echt een fan zou zijn van Bram Krikke, dan wist je dat het programma Club Ondersteboven heet (flauw, i know). Misschien ben ik één van de weinige die Bram Krikke overschat vind, er wordt gedaan alsof hij hét grote talent van de Nederlandse radio is en veel luisteraars aantrekt. Terwijl hij naar mijn mening Tom van der Weerd nodig heeft om goed te presteren, Tom als soort aangever waar Bram op kan reageren.

En luisteraars trekken valt ook reuze mee, de cijfers van Club Ondersteboven laten het zendergemiddelde van SLAM! niet flink stijgen. De zender zakt zelfs steeds verder weg. Online scoort hij leuk met zijn video's en programma's (toen) als Bram in de Buurt, maar komt dat puur door zijn talent of juist door de mensen die hij voor de camera trekt? Jongeren sturen vaak geen filmpjes door vanwege inhoudelijke bijdragen, maar vanwege 'internetgekkies' die voorbij komen.
Of Bram Krikke overschat wordt kan ik niet beoordelen. De man is sidekick en vervult die rol, naar mijn idee, best goed.

Zijn filmpjes zijn inderdaad hilarisch, maar de rol van ongemakkelijke verslaggever uit het filmpje, die speelt hij nog niet half zo goed op de radio. Blijkt toch maar weer dat radio maken een totaal ander vak is als televisie maken.

Johanneke

Bericht door Johanneke »

http://radio.nl/820410/sky-radio-wilde- ... de-ochtend

Het had blijkbaar toch niet veel gescheeld of we waren Wietze kwijt geweest op 538...🤣
Maar wat ziet Talpa Radio in die man?

Daan!

Bericht door Daan! »

Hoort dit niet in het sky-topic thuis?
Talpa ziet in deze man, iemand die op een andere zender een succesvolle ochtendshow heeft gedaan. That's it.

Pot

Bericht door Pot »

Johanneke schreef:
18 feb 2020 09:15
http://radio.nl/820410/sky-radio-wilde- ... de-ochtend

Het had blijkbaar toch niet veel gescheeld of we waren Wietze kwijt geweest op 538...🤣
Maar wat ziet Talpa Radio in die man?
Nou blijkbaar toch iets. Als jij van hem geen fan bent, betekent het niet dat anderen hem goed vinden.
Oren open!

Pascal. K

Bericht door Pascal. K »

Talentvolle radiomaker

JopisBack

Bericht door JopisBack »

Radiofan500 schreef:
17 feb 2020 21:51
JopisBack schreef:
En waarom dan wel?
Omdat het een geweldig programma is :D denk dat mocht het naar 538 gaan dat hij veel minder creativiteit kan tonen.en was in de war met de naam het is Clubondersteboven lol.

boxfm schreef:
17 feb 2020 23:19
JopisBack schreef:

Ik weet dat die flauw en droog is -+dance dat maakt hem een populaire deejay

Pot

Bericht door Pot »

Ik weet niet wat het nut is van Bram Krikke op de radio. Ik vraag me af of het extra luisteraars op zal gaan leveren. De cijfers van Slam tussen 19-22 zijn volgens mij ook niet erg uitzonderlijk goed. Voor YouTube en andere social media kan het aantrekkelijk zijn voor Talpa, maar dat was het dan ook.
Oren open!

Plaats reactie