Veranderingen 538

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
JopisBack

Re: Veranderingen 538

Bericht door JopisBack »

LokaleSter schreef:
13 feb 2020 18:27
Radio 538 is allang niet meer het rebelse en levendige radiostation wat het ooit was. Maar dat soort radio bestaat sowieso niet meer. Het is allemaal dodelijk saai en braaf geworden. Helaas.
Zeker jammer is dat,ik heb lang geluisterd naar Radio 538 was een groot fan! begon eind 1996 en gestopt na 2014 daarna was het wel klaar,alleen de Top 40 luisterde ik nog met Jeroen Nieuwenhuize,daarna nog even geluisterd toen Wietze de jager naar 538 kwam maar ook daar luister ik niet meer naar.

Ingebruik

Bericht door Ingebruik »

LokaleSter schreef:
Radio 538 is allang niet meer het rebelse en levendige radiostation wat het ooit was. Maar dat soort radio bestaat sowieso niet meer. Het is allemaal dodelijk saai en braaf geworden. Helaas.
Op welke lokale omroep kunnen we dat soort radio nog wel horen dan? :wink:

WinnaarRadioring2023

Bericht door WinnaarRadioring2023 »

Ingebruik schreef:
13 feb 2020 20:19
LokaleSter schreef:
Op welke lokale omroep kunnen we dat soort radio nog wel horen dan? :wink:
Ik weet niet of je dat van een lokaal radiostation die op vrijwilligers draait kan en mag verwachten.

Het Radio 538 waar ik aan refereer zond op een lekker zomerse week een week uit op het strand van Zandvoort. Of zond een life concert uit vanuit Ahoy. Stond op de megafestatie. Zat een week in Salou. De 'Radio 538 studio-on-wheels' stond op vele evenementen, bij scholen. De dj's waren benaderbaar in de zin dat ze regelmatig op drive-in shows waren. Die gingen actief het land in.

Op zender ging het er al net zo aan toe. De radiostations waren toentertijd kleine bedrijven van gepassioneerde mensen die vol overgave hun radioprogramma maken. Niets was te gek, alles was mogelijk. Het enige programma wat nog enigszins bij de radio van toen in de buurt kwam is RickvanVdoet2.

Radio 538 was daar ook niet de enige in, bij Veronica FM en Radio 3 deden ze min of meer hetzelfde. Veronica FM was net zo rebels als Radio 538, Radio 3 was wat meer de brave versie die het wat meer in de muziek zocht.

Dat soort radio en feesten, die passen niet erg bij een lokaal radiostation. Zeker op werkdagen is dat gewoonweg geen doen. De lokale omroepen waar ik voor werk zijn regelmatig op evenementen te vinden, maar dan toch vooral vanuit de informatieve en/of culturele inslag. Dat is ook meer de taak van een lokaal radiostation.

WinnaarRadioring2023

Bericht door WinnaarRadioring2023 »

JopisBack schreef:
13 feb 2020 18:48
LokaleSter schreef:
Zeker jammer is dat,ik heb lang geluisterd naar Radio 538 was een groot fan! begon eind 1996 en gestopt na 2014 daarna was het wel klaar,alleen de Top 40 luisterde ik nog met Jeroen Nieuwenhuize,daarna nog even geluisterd toen Wietze de jager naar 538 kwam maar ook daar luister ik niet meer naar.
Jij verwoord nu precies wat Radio 538 was. Een radiostation met fans. De enige die dat momenteel nog red is KINK. Alle andere radiostations zijn een medium geworden die inwisselbaar is voor ieder ander.

Ik ben ergens in 1998 fan geworden van Radio 538. Zal dat grofweg zijn gebleven tot pakweg 2008. Toen Erik de Zwart de Top 40 nog presenteerde was dat ook mijn favoriete programma. Aan Wessel van Diepen kon ik maar moeilijk wennen. Bij Jeroen Nieuwenhuize haakte ik volledig af. Heb zowel Ivo van Breukelen als Domien Verschuren bij Q nog eens geprobeerd, maar in beide gevallen kunnen ze me niet bekoren.

Uiteindelijk luisterde ik alleen nog naar Edwin Evers. Met het stoppen van Evers is Radio 538 voor mij eigenlijk een gesloten boek geworden. Deze luistervink voelt zich daar niet meer thuis. Incidenteel luister ik nog wel eens naar Mark Labrand, Barend van Deelen of Niek van der Bruggen, maar daar houdt het ook wel op.

GeerMeneer

Bericht door GeerMeneer »

Aanvulling op dit:

Radio 538 was daar ook niet de enige in, bij Veronica FM en Radio 3 deden ze min of meer hetzelfde. Veronica FM was net zo rebels als Radio 538, Radio 3 was wat meer de brave versie die het wat meer in de muziek zocht.

Vandaag, radio is braaf, men probeert het allemaal wel allemaal, maar het is het net niet!!

Jaren 90, ok, de 00s ook wel persoonlijk voor mij toch de mooiste radio-jaren.

538 had de actie: 538 moet in de ether, dus, werd op 538, zorg er voor dat je bij andere radiostations de zin: 538 moet in de ether komt.

Dit natuurlijk tot ongenoegen van Radio 3/HitRadio Veronica!!

https://soundcloud.com/radiowereld-2016 ... miles-1994

Veronica[FM] wat natuurlijk al rebels was met: de Ochtendkroeg, waar nog meer gesproken werd door Robert Jensen en zijn sidekicks, muziek, joh, nee, dat deed er niet toe, want je luisterde niet voor de muziek naar de Ochtendkroeg + natuurlijk: Telefoonterreur, wat heel ver ging zo nu en dan.

Ook voor dit geldt, mede daardoor had Jensen een grote aanhang, fans, maar ook haters, maar kom op, er zitten 2 knoppen je radio, 1: tuning, vindt je het niks, draai dan FF door of 2: aan/uit, verdere uitleg toch niet nodig?

En weten we nog de oproep van Jeroen van Inkel niet allemaal te weeg gebracht heeft met zijn: Nationale Flitspalenactie, dat er zelfs een complete gedemonteerde Flitspaal naar de studio werd gebracht. De oproep viel tot burgerlijke ongehoorzaamheid viel dan bij de overheid ook zeer slecht en het OM stelt een onderzoek in en het kwam echter niet tot een veroordeling.

Radio 3 staat me niet bij dat zij zo rebels waren, ja ok, je had Giel Beelen die met zijn Dope Show elke week een andere soort drugs ging uitproberen en natuurlijk zichzelf LIVE laten pijpen!!

Men sprak hier allemaal schande van, maar ey, als je Giel beetje kent, dan weet je, bij hem kan je dit verwachten. Of hij vandaag nog zo ver zou gaan, geen idee!!

https://www.youtube.com/watch?v=DY2HIb9p_w8

En daarnaast dat hij een heftige uitspraak deed tegen rapper Metz

https://www.youtube.com/watch?v=N2gj79b8Slg

Nee, zoals gezegd, vroegah, ja was het rebelser dan vandaag de dag!!

Johanneke

Bericht door Johanneke »

En ook Berry door de Helft lijkt geslachtofferd in de zoektocht naar brave radio. Voor het tweede weekend niet meer te horen bij Niek, zo jammer 😕

Leve de vertrutting 😢😢

Satfreak13

Bericht door Satfreak13 »

Heb het ook al in een andere draad gezegd: het feit dat 4 stations van 1 eigenaar mogen zijn, wreekt zich nu.
De competitie is eruit gehaald. 2 had het maximum moeten zijn. Net als in de VS en Canada.

Lex Harding - "vader" van de Nederlandse commerciële radio en tv - heeft dit probleem prima verwoord in zijn recente tv interview.

DJ_Nick

Bericht door DJ_Nick »

Johanneke schreef:
15 feb 2020 11:47
En ook Berry door de Helft lijkt geslachtofferd in de zoektocht naar brave radio. Voor het tweede weekend niet meer te horen bij Niek, zo jammer 😕

Leve de vertrutting 😢😢
Klopt maar die komt weer wel terug, Niek gaat binnenkort op vakantie volgens mij

Sqwest

Bericht door Sqwest »

Menno de Boer (zal ook uit opdracht zijn) heeft er echt een saai station van gemaakt. Hoop creativiteit is er uitgehaald door deze programmering. De lunch-uren waren de laatste jaren al wat kaler, maar dit heeft de zender naar m’n idee geen goed gedaan door blokken van 3 uur naar m’n idee.

Enigste lichtpuntje is het terughalen van Niek van der Bruggen en Barend een dagelijks programma te geven. Maar die moeten ook een hoop items schrappen geloof ik? Heeft Barend nog elke donderdag gast dj’s om 21:30? Dat weet ik niet zeker?

JopisBack

Bericht door JopisBack »

LokaleSter schreef:
13 feb 2020 21:23
JopisBack schreef:
13 feb 2020 18:48
LokaleSter schreef:
Jij verwoord nu precies wat Radio 538 was. Een radiostation met fans. De enige die dat momenteel nog red is KINK. Alle andere radiostations zijn een medium geworden die inwisselbaar is voor ieder ander.

Ik ben ergens in 1998 fan geworden van Radio 538. Zal dat grofweg zijn gebleven tot pakweg 2008. Toen Erik de Zwart de Top 40 nog presenteerde was dat ook mijn favoriete programma. Aan Wessel van Diepen kon ik maar moeilijk wennen. Bij Jeroen Nieuwenhuize haakte ik volledig af. Heb zowel Ivo van Breukelen als Domien Verschuren bij Q nog eens geprobeerd, maar in beide gevallen kunnen ze me niet bekoren.

Uiteindelijk luisterde ik alleen nog naar Edwin Evers. Met het stoppen van Evers is Radio 538 voor mij eigenlijk een gesloten boek geworden. Deze luistervink voelt zich daar niet meer thuis. Incidenteel luister ik nog wel eens naar Mark Labrand, Barend van Deelen of Niek van der Bruggen, maar daar houdt het ook wel op.
Mooi om te lezen :razz:

radiodaan

Bericht door radiodaan »

Sqwest schreef:
15 feb 2020 15:17
Menno de Boer (zal ook uit opdracht zijn) heeft er echt een saai station van gemaakt. Hoop creativiteit is er uitgehaald door deze programmering. De lunch-uren waren de laatste jaren al wat kaler, maar dit heeft de zender naar m’n idee geen goed gedaan door blokken van 3 uur naar m’n idee.

Enigste lichtpuntje is het terughalen van Niek van der Bruggen en Barend een dagelijks programma te geven. Maar die moeten ook een hoop items schrappen geloof ik? Heeft Barend nog elke donderdag gast dj’s om 21:30? Dat weet ik niet zeker?
Nee, Barend doet al ruim twee maanden zijn normale show van 19 tot 22 niet meer, maar vervangt Coen in de uren daarvoor

Sqwest

Bericht door Sqwest »

Ja dat was ik even vergeten, maar de periode daarvoor bedoelde ik eigenlijk, was het er toen nog wel?

Johanneke

Bericht door Johanneke »

Sqwest schreef:
16 feb 2020 09:19
Ja dat was ik even vergeten, maar de periode daarvoor bedoelde ik eigenlijk, was het er toen nog wel?
Nee al die maffe gasten die er s avonds zaten na 21u, daar zijn ze volgens mij begin vorig jaar mee gestopt. Daarom ben ik weer gaan luisteren -bier
Het was ook niet echt geloofwaardig dat een crimineel als Boef 's ochtends in de ochtendshow met de grond gelijk werd gemaakt en dan 's avonds bij Barend te gast was en de hemel in werd geprezen...

Sqwest

Bericht door Sqwest »

Ik had het over de dj’s op donderdagavond die dan een half uur draaide een daarvoor een interview hadden enzo.

Johanneke

Bericht door Johanneke »

Sqwest schreef:
16 feb 2020 11:51
Ik had het over de dj’s op donderdagavond die dan een half uur draaide een daarvoor een interview hadden enzo.
Dat is ook gestopt.

Plaats reactie