Veranderingen 538

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Herman ven Schippers

Re: Veranderingen 538

Bericht door Herman ven Schippers »

rutgrrr schreef:
09 dec 2019 22:10
Ik las iets onhandigs van m over vrouwelijke DJ's. Tsja....
Het is ook niet echt een mening van hem. Volgens Frank zijn er geen vrouwen die 'radio met 13 liedjes in een uur' presenteren, wat natuurlijk wel het geval is. Zie Jorien of Angelique op 3FM, Tessa Mol op KinK, Annemieke Schollaardt op Radio 2.
Of het je smaak is, dat is weer een ander verhaal.

Feivel

Bericht door Feivel »

Inderdaad, vrouwen die hetzelfde doen als Frank, zijn er niet bij 538. Dat is ook logisch, want 538 heeft de instelling: 'Een vrouw in de programmering van 538, dat gaat niet gebeuren.' Dat was laatst te lezen op de Twitter van Tessa Mol, die ook bij de 538-opleiding heeft gezeten. Erg fout van 538, natuurlijk. Vrouwen hoeven niet de sidekick te zijn, ze kunnen ook prima zelf radiomaken. Dat radiomaken een mannending is, is echt flauwekul en seksisme van de bovenste plank.

castmember

Bericht door castmember »

Ik twijfel daarom ook oprecht of vrouwen het niet kunnen of dat 538 (Talpa Radio) zo'n mannenbolwerk is dat vrouwen gewoon de kans niet krijgen om het te proberen en om die vlieguren te maken. Ik denk namelijk dat er genoeg vrouwen zijn die op de Radio 538 manier radio kunnen maken.
Please remain seated with your seatbelt fastened,
keeping your hands, arms, feet and legs inside the
elevator at all times. And do take special care to
supervise your children. Thank you!

Johanneke

Bericht door Johanneke »

castmember schreef:
10 dec 2019 10:49
Ik twijfel daarom ook oprecht of vrouwen het niet kunnen of dat 538 (Talpa Radio) zo'n mannenbolwerk is dat vrouwen gewoon de kans niet krijgen om het te proberen en om die vlieguren te maken. Ik denk namelijk dat er genoeg vrouwen zijn die op de Radio 538 manier radio kunnen maken.
Ze hebben nu Marisa op Veronica als invaller maar persoonlijk ben ik dan binnen een kwartier ook weggezapt

Rudy Visser

Bericht door Rudy Visser »

Johanneke schreef:
10 dec 2019 11:05
castmember schreef:
Ze hebben nu Marisa op Veronica als invaller maar persoonlijk ben ik dan binnen een kwartier ook weggezapt
Vind haar wel aardig overkome. Is wel hate or love bij Marisa.

BenV

Bericht door BenV »

Rudy Visser schreef:
10 dec 2019 11:15
Johanneke schreef:
castmember schreef:
“Hate it” aan deze kant

Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 »

BenV schreef:
10 dec 2019 12:03
Rudy Visser schreef:
10 dec 2019 11:15
Johanneke schreef:

“Hate it” aan deze kant
Zal vast niet verrassend komen :-) Love!

Satfreak13

Bericht door Satfreak13 »

Een vrouwelijke dj bij 538 zou m.i. het beschaafdheidsniveau van 538 anders geen kwaad doen. Bij tijden is het bij bepaalde dj's kroeggehalte.

LokaleSter

Bericht door LokaleSter »

Vrouwen op de radio. Ik hoorde pas een oude podcast terug van '50 jaar 3FM'. In die aflevering was Roosmarijn Reijmer te gast. Uiteraard ging het ook in die aflevering over vrouwen op de radio en dan met name het gebrek aan vrouwen op muziekzenders.

Roosmarijn zei dat er vooral 'jongetjesradio' wordt gemaakt en dat vrouwen dat niet goed kunnen. Ik denk dat Roosmarijn een punt heeft. Goedbeluisterde vrouwenradio wordt er niet gemaakt, goedbekeken vrouwentv trouwens ook niet. Kennelijk slagen vrouwen er niet in om een dergelijk programma te maken voor vrouwen.

Frank had het echter over mensen die hitjes schuiven. Daar is weinig mannelijks of vrouwelijks aan dus zou het niet moeten uitmaken wat voor geslachtsdelen er in het broekje zit.

jessica

Bericht door jessica »

LokaleSter schreef:
10 dec 2019 20:54
Roosmarijn zei dat er vooral 'jongetjesradio' wordt gemaakt en dat vrouwen dat niet goed kunnen. Ik denk dat Roosmarijn een punt heeft. Goedbeluisterde vrouwenradio wordt er niet gemaakt, goedbekeken vrouwentv trouwens ook niet. Kennelijk slagen vrouwen er niet in om een dergelijk programma te maken voor vrouwen.
Volgens mij kan dat toch wel hoor. Zeker op TV. Volgens mij staat Jinek op gelijke hoogte met Pauw. Op de radio kan het ook wel in ieder geval in landen om ons heen. Clara Amfo heeft op BBC Radio1 een tijdlang de Top40 heel strak gepresenteerd daar. Dus het kan zeker. Maar een echte snelle vrouwlijke hitradio DJ heb ik inderdaad in Nederland nog niet gehoord.

castmember

Bericht door castmember »

Maar is Jinek hierin niet de uitzondering die de regel bevestigd?
Please remain seated with your seatbelt fastened,
keeping your hands, arms, feet and legs inside the
elevator at all times. And do take special care to
supervise your children. Thank you!

Sqwest

Bericht door Sqwest »

Linda de Mol.. Chantal Janzen.. Wendy van Dijk.. Patty Brard..... ;)

Maar nu zijn er nog zat die ik vergeet en zeker ook vrouwen die nu gestopt zijn of minder te zien. TV wereld is wel anders idd.

LokaleSter

jessica schreef:
11 dec 2019 00:45
LokaleSter schreef:
10 dec 2019 20:54
Volgens mij kan dat toch wel hoor. Zeker op TV. Volgens mij staat Jinek op gelijke hoogte met Pauw. Op de radio kan het ook wel in ieder geval in landen om ons heen. Clara Amfo heeft op BBC Radio1 een tijdlang de Top40 heel strak gepresenteerd daar. Dus het kan zeker. Maar een echte snelle vrouwlijke hitradio DJ heb ik inderdaad in Nederland nog niet gehoord.
Jinek staat inderdaad op gelijke hoogte met Pauw, maar die twee maken hetzelfde algemene programma.

Er zullen ook best wel goede vrouwelijke plaatjesdraaiers zijn, maar een verhoud van 50/50 is het zeker niet. Denk dat 90/10 dichter in de buurt komt. Helaas.

John6

Bericht door John6 »

De laatste die ik bij 538 hoorde, zat in de nacht, dat was ook echt een ramp, Chantal Hutten heette ze dacht ik.
Misschien werkt het bij andere stations, maar ik denk dat bij 538 gewone mannen alleen werkt als DJ's.

LokaleSter

Chantal Hutten is inderdaad niet de beste, maar dat is Ivo van Breukelen ook niet. Dan zou ik liever nog Jorien Renkema op zijn plek hebben zitten.

Plaats reactie