Veranderingen 538

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Johanneke

Re: Veranderingen 538

Bericht door Johanneke »

Waarom moet het persé anders dan met Evers? Ik denk als je Frank er vanaf januari neer zet met Niels, Rick, Jelte en Henk , dat 80% van de luisteraars het niet merkt en dat een groot deel van de overige 20% het ook wel best vindt. Jelmer kan niet tippen aan Rick en Niels, en Celine is een prima nieuwslezeres maar veel luisteraars haken af bij een vrouwenstem op de radio.
Ik had echt verwacht dat 538 het wel zou redden met Frank Dane in plaats van Evers, maar ze zijn zulke rare sprongen aan het maken de laatste tijd, dat ik me afvraag of het goed gaat komen. Ook 's avonds is het niet meer te pruimen voor luisteraars die ouder dan 20 zijn.
Greatski

Bericht door Greatski »

Daan! schreef: 21 jul 2018 15:18 Wanneer was dat?
Afgelopen dinsdag
Ingebruik

Bericht door Ingebruik »

Johanneke schreef: 22 jul 2018 19:47 Waarom moet het persé anders dan met Evers? Ik denk als je Frank er vanaf januari neer zet met Niels, Rick, Jelte en Henk , dat 80% van de luisteraars het niet merkt en dat een groot deel van de overige 20% het ook wel best vindt. Jelmer kan niet tippen aan Rick en Niels, en Celine is een prima nieuwslezeres maar veel luisteraars haken af bij een vrouwenstem op de radio.
Ik had echt verwacht dat 538 het wel zou redden met Frank Dane in plaats van Evers, maar ze zijn zulke rare sprongen aan het maken de laatste tijd, dat ik me afvraag of het goed gaat komen. Ook 's avonds is het niet meer te pruimen voor luisteraars die ouder dan 20 zijn.
Omdat Evers staat Op stopt. Daarom. Doorgaan met een slap aftreksel heeft nog nooit succes opgeleverd. En daarbij is het ook minachting van degene die je daar neerzet, die laat je dan puur 'op de winkel passen'.

Ze moeten iets nieuws neerzetten en ze proberen nu gewoon wat dingetjes uit, prima aanpak lijkt me.
Greatski

Bericht door Greatski »

Ik denk toch wel Jelte en Jelmer als sidekick en Celine als vaste nieuwslezeres
Stef99

Bericht door Stef99 »

Johanneke schreef: 22 jul 2018 19:47 Waarom moet het persé anders dan met Evers? Ik denk als je Frank er vanaf januari neer zet met Niels, Rick, Jelte en Henk , dat 80% van de luisteraars het niet merkt en dat een groot deel van de overige 20% het ook wel best vindt. Jelmer kan niet tippen aan Rick en Niels, en Celine is een prima nieuwslezeres maar veel luisteraars haken af bij een vrouwenstem op de radio.
Met het eerste ben ik het niet eens, want doorgaan op de 'oude manier' met het team van Evers e.d. zal een tijdje (een paar weken) wel werken, maar op termijn is het zoals iemand hierboven al meldde "op de winkel passen", tevens is stilstand achteruitgang zeggen ze.

Met de avond ben ik het wel eens, zelf ben ik (over een paar dagen) 19 maar het valt mij op dat Maak Het Of Kraak Het (als ik dit als voorbeeld zou nemen) steeds meer hetzelfde is met de muziek, namelijk Nederlandse "rap" of iets wat er op moet lijken. Een paar maanden geleden zaten er nog echt hits in, maar de laatste tijd komt dat maar heel zelden voor.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Greatski schreef: 23 jul 2018 07:18 Ik denk toch wel Jelte en Jelmer als sidekick en Celine als vaste nieuwslezeres
Lijkt me een goed team. Jelmer lijkt me een goede toevoeging.
🔊 "Waar zou de radio zijn zonder Phoenix."
Feivel

Bericht door Feivel »

Johanneke schreef: 22 jul 2018 19:47 Celine is een prima nieuwslezeres maar veel luisteraars haken af bij een vrouwenstem op de radio.
Wat een flauwekul. Dat gelul heeft Kees Toering (zucht) eens de wereld in geholpen, maar er is geen onderzoek die dat ondersteunt. Lees dit maar eens.
Ferry!

Bericht door Ferry! »

Johanneke schreef: 22 jul 2018 19:47 Celine is een prima nieuwslezeres maar veel luisteraars haken af bij een vrouwenstem op de radio.
Hannelore Zwitserlood was toch ook geen probleem bij Coen en Sander? Lijkt mij raar dat het wel een probleem is bij Frank en z'n team.
Orange

Bericht door Orange »

Sterker nog, wat mij betreft gaat Hannelore Zwitserlood het nieuws in de ochtend doen bij Frank. Lijkt me gezellige combi.
jordiv30

Bericht door jordiv30 »

Bron: http://radio.nl/816587/baas-talpa-radio ... ieuwen-538
Dat jongeren, gezien het feit dat het marktaandeel van 3FM de afgelopen jaren is ingestort, geen radio meer luisteren noemt de baas van Talpa Radio pertinent onzin. “Ze luisteren alleen niet meer naar 3FM.”
Ik ben hier nog niet zo zeker van. Sinds 538 de programmering al meer naar de jongerenkant is gaan bewegen (Barend in de avond, Wietze in het weekend), zakken de luistercijfers langzaam in. Ze zijn niet voor niets ingehaald door Radio 2. Ik denk dat 538 na het vertrek van Evers ook echt wel onder de 10% gaat komen. Zonder Evers valt er een deel van de bovenkant (35-49 jaar) weg.
Kar

Bericht door Kar »

Het is lastig, ik ben bijvoorbeeld 538 luisteraar van de eerste minuut dat ze op de kabel begonnen uit ge zenden.
Nu is het zo dat veel 40 plussers graag naar nieuwe muziek luisteren en dus niet perse naar 10 of 2 luisteren.
Ik ben afgehaakt met de komst van Coen en Sander je haalt dan toch de concurrent binnen. Als ik Coen en Sander leuk vond luisterde ik wel baar 3FM.
Maar goed FM is uitgeschakeld als concurrent. Hier ligt dan ook de keen van het probleem. Het gaat om identiteit en, daar worstelt 538 mee.
De leest waarop de zender is gebouwd is weg en met Evers in januari zakt de bodem er onder uit.
Erg jammer, ik luister steeds meer naar Slan of Ruud op radio 2
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Logische keuze om 538 (verder) te verjongen. Dat we dit terug gaan zien in de luistercijfers is ook logisch. Als de vertrekkende (oudere) luisteraars naar Radio 10 of Veronica overstappen is er geen enkel probleem.

Op termijn zal Evers ook wel terug keren op één van de andere Talpa zenders om deze dan ook weer te versterken.
🔊 "Waar zou de radio zijn zonder Phoenix."
2unlimited

Bericht door 2unlimited »

Ja zou je denken? Heeft Evers een exclusief contract met Talpa of wat? Ik vind dat zo'n domme gedachte misschien duikt ie wel op bij radio 2...
freggel2

Bericht door freggel2 »

2unlimited schreef: 02 aug 2018 20:00 Ja zou je denken? Heeft Evers een exclusief contract met Talpa of wat? Ik vind dat zo'n domme gedachte misschien duikt ie wel op bij radio 2...
Edwin kreeg te horen dat wanneer hij wilde terug komen er 4 deuren open staan waar hij zo binnen kan lopen.
Hij schat de kans zelf dat hij terugkomt op 120, 130 procent. En 1 van die vier deuren wil hij vast en zeker weer in lopen en dan het liefst met zijn vaste team.

Dat zijn zijn exacte woorden.
2unlimited

Bericht door 2unlimited »

ja en trek jij daar maar meteen uit dat het tala moet zijn? Hij heeft gezegd dat ie met radio weer wat gaat doen 120% is en hij wil die deuren misschien wel in lopen. Maar na een jaar of halfjaar denk je er heel anders over... altijd maar dat gelijk hebben want ik heb het zo gehoord....
Plaats reactie