Veranderingen 3FM

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
marbles

Re: Veranderingen 3FM

Bericht door marbles »

en ik mis het 'brutale' van Mark vd Molen, 1 van de beste radiomakers op 3FM. Toen hij nog in de nacht zat was hij veel brutaler en uitgesprokener. Ook bijv. op zijn twitter over de subsidie van podcast Dipsaus. Maar nu is het ook allemaal binnen de BNN Vara lijntjes.
Minder eenheidsworst op de radio please
Durashift

Bericht door Durashift »

^^^ of hij is gewoon gegroeid. In de avond plezierig om naar te luisteren, vind ik. Het 1000 seconden item vind ik wel goed gevonden.

Wat betreft de shows van Rob.. tijdens de vakantieweken: wellicht dat een coach hem kan vertellen dat dat soundboard ook wel eens een kwartiertje rust mag krijgen hoor. Niet álle 'foutjes' hoeven gecorrigeerd te worden.. zoals laatst de 'goedenmiddag' na 18 uur 's avonds bij het nieuwsblokje..

Voor een wekelijkse vrijdagavond show is dat nog wel te hachelen.. maar dagelijks op drive time ernaar luisteren, vind ik wel vermoeiend worden.
RadioLove95

Bericht door RadioLove95 »

marbles schreef: 08 aug 2020 13:38 en ik mis het 'brutale' van Mark vd Molen, 1 van de beste radiomakers op 3FM. Toen hij nog in de nacht zat was hij veel brutaler en uitgesprokener. Ook bijv. op zijn twitter over de subsidie van podcast Dipsaus. Maar nu is het ook allemaal binnen de BNN Vara lijntjes.
Hier kan ik me persoonlijk wel in vinden. Iemand zei het hier laatst zo treffend. Beetje zelfde soort als Coen Swijnenberg. Kan prima radio maken. Niet echt een uitgesproken figuur terwijl hij dat eerder wel was. Misschien geschrokken dat hij uit het drive-time slot is gestoten?
JulesKluivert

Bericht door JulesKluivert »

Durashift schreef: 08 aug 2020 14:18 Wat betreft de shows van Rob.. tijdens de vakantieweken: wellicht dat een coach hem kan vertellen dat dat soundboard ook wel eens een kwartiertje rust mag krijgen hoor. Niet álle 'foutjes' hoeven gecorrigeerd te worden.. zoals laatst de 'goedenmiddag' na 18 uur 's avonds bij het nieuwsblokje..

Voor een wekelijkse vrijdagavond show is dat nog wel te hachelen.. maar dagelijks op drive time ernaar luisteren, vind ik wel vermoeiend worden.
Ja, dat is zijn stijl. Ik vind het leuk dat er een DJ is die het soundboard gebruikt en ook eigen jingles maakt en zo, net als Giel en Ekdom dat vroeger deden. Maar soms is het wat teveel, dat ben ik met je eens
Phoenix

Bericht door Phoenix »

marbles schreef: 08 aug 2020 13:38 en ik mis het 'brutale' van Mark vd Molen, 1 van de beste radiomakers op 3FM. Toen hij nog in de nacht zat was hij veel brutaler en uitgesprokener. Ook bijv. op zijn twitter over de subsidie van podcast Dipsaus. Maar nu is het ook allemaal binnen de BNN Vara lijntjes.
In de nacht hebben/krijgen jocks de ruimte om brutaler en uitgesprokener te zijn.
12-04-2020 : "De streken van Phoenix kennen we zo onderhand wel."
Pot

Bericht door Pot »

JulesKluivert schreef: 08 aug 2020 16:14
Durashift schreef: 08 aug 2020 14:18 Wat betreft de shows van Rob.. tijdens de vakantieweken: wellicht dat een coach hem kan vertellen dat dat soundboard ook wel eens een kwartiertje rust mag krijgen hoor. Niet álle 'foutjes' hoeven gecorrigeerd te worden.. zoals laatst de 'goedenmiddag' na 18 uur 's avonds bij het nieuwsblokje..

Ja, dat is zijn stijl. Ik vind het leuk dat er een DJ is die het soundboard gebruikt en ook eigen jingles maakt en zo, net als Giel en Ekdom dat vroeger deden. Maar soms is het wat teveel, dat ben ik met je eens
Ik heb er niet veel naar kunnen luisteren, maar miste wel de inhoud van het programma. Het is bij hem soms wel too much inderdaad, maar er gebeurd nog wat.
Daarnaast weet ik niet hoeveel voorbereiding in zat, maar naar mijn gevoel was het veel 'we zien wel wat het wordt'. Dit kan natuurlijk ook te maken hebben dat hij ook al zijn eigen programma's nog doet.
Ook miste hij de sidekicks om echt sfeer te kunnen creëren in het programma. Zijn creativiteit loste het nog wel wat op.
De invalbeurt van vorig jaar was beter. Maar het was zo'n mooi moment geweest om zichzelf bewijzen, helaas.
Oren open!
Pot

Bericht door Pot »

Phoenix schreef: 08 aug 2020 22:43
In de nacht hebben/krijgen jocks de ruimte om brutaler en uitgesprokener te zijn.
Alleen heeft 3FM nu niet zoveel/geen nachtjocks die echt uitgesproken zijn. In het verleden zijn er zoveel talenten geweest die creatiever waren en wat meer durfden, maar die hebben het daglicht op 3FM niet gezien en/of moesten zelfs weg voor ander talent.

Overigens: zou Mark niet vrijdagnacht kunnen doen ipv Olivier. Lijkt me een perfecte plek voor hem om erbij te doen.
Oren open!
joostpas

Bericht door joostpas »

Pot schreef: 08 aug 2020 22:47

Ik heb er niet veel naar kunnen luisteren, maar miste wel de inhoud van het programma. Het is bij hem soms wel too much inderdaad, maar er gebeurd nog wat.
Daarnaast weet ik niet hoeveel voorbereiding in zat, maar naar mijn gevoel was het veel 'we zien wel wat het wordt'. Dit kan natuurlijk ook te maken hebben dat hij ook al zijn eigen programma's nog doet.
Ook miste hij de sidekicks om echt sfeer te kunnen creëren in het programma. Zijn creativiteit loste het nog wel wat op.
De invalbeurt van vorig jaar was beter. Maar het was zo'n mooi moment geweest om zichzelf bewijzen, helaas.
Rob maakt in ieder geval wel een unieke show met een bepaalde sfeer, of je daarvan houdt, is ieder voor zich.
Op de radio worden teveel kroketten gebakken zei Jack Spijkerman ooit, Rob die maakt er meer een frikandel speciaal van, dat is ook wel verfrissend vind ik
jessica

Bericht door jessica »

JulesKluivert schreef: 08 aug 2020 11:37 De muziekmix zit goed in elkaar, en ik luister met veel plezier naar de programma's van Jorien, Mark, Sagid en Rob. Ik vond Wijnand ook een goede vervanger. En die negatieve sfeer proef ik daar dus totaal niet, maar ik begrijp nu wel beter waarom anderen dat wel hebben
Bij de Dj's die je hier noemt heb ik dat gevoel eigenlijk ook niet. Het zijn meer die andere eerder genoemde Dj's die een negatieve sfeer achterlaten.
JulesKluivert

Pot schreef: 08 aug 2020 22:47

Hij deed geloof ik 27(?) shows in drie weken tijd, elke dag op de radio, maar dat mag geen excuus zijn waardoor je programma inhoudelijk slechter wordt. Je kunt van tevoren wel bedenken dat je frisheid er vanaf gaat, dus dan moet je een afweging maken of dat wel verstandig is. En qua side-kicks vind ik hem een goed duo met producer Lideke vormen; maar de middagshow deed hij natuurlijk namens BNNVARA/VPRO en daar zitten producers van die omroepen bij, in dit geval Sebas, die daar nog wat persoonlijkheid voor mist.
JulesKluivert

jessica schreef: 09 aug 2020 01:58
JulesKluivert schreef: 08 aug 2020 11:37 De muziekmix zit goed in elkaar, en ik luister met veel plezier naar de programma's van Jorien, Mark, Sagid en Rob. Ik vond Wijnand ook een goede vervanger. En die negatieve sfeer proef ik daar dus totaal niet, maar ik begrijp nu wel beter waarom anderen dat wel hebben
Bij de Dj's die je hier noemt heb ik dat gevoel eigenlijk ook niet. Het zijn meer die andere eerder genoemde Dj's die een negatieve sfeer achterlaten.
Ja begrijp ik, ik snap je nu goed! Waarschijnlijk ook wel een reden waarom ik minder naar die DJs luister :wink:
petoi

Bericht door petoi »

JulesKluivert schreef: 09 aug 2020 13:55
Ja begrijp ik, ik snap je nu goed! Waarschijnlijk ook wel een reden waarom ik minder naar die DJs luister :wink:
De genoemde DJ's hebben het ook wel wat makkelijker toch? 's avond is de mindset van de luitsteraar toch wat anders, net het "arbeidsvitaminen" tijdstip. Op drive-time ben je als luitsteraar toch wat kritischer is mijn ervaring.
En het format dat Wijnand had met iedere dag een nieuwe co-host hou je ook geen jaar vol. Dan krijg je een soort DWDD gevoel (oh heb je hem weer).
Ik vond de programma's van Wijnand ook wisselend aantrekken, niet door Wijnand maar meer omdat de gast me wel of niet aanstond.
JulesKluivert

petoi schreef: 10 aug 2020 13:20
JulesKluivert schreef: 09 aug 2020 13:55
De genoemde DJ's hebben het ook wel wat makkelijker toch? 's avond is de mindset van de luitsteraar toch wat anders, net het "arbeidsvitaminen" tijdstip. Op drive-time ben je als luitsteraar toch wat kritischer is mijn ervaring.
En het format dat Wijnand had met iedere dag een nieuwe co-host hou je ook geen jaar vol. Dan krijg je een soort DWDD gevoel (oh heb je hem weer).
Ik vond de programma's van Wijnand ook wisselend aantrekken, niet door Wijnand maar meer omdat de gast me wel of niet aanstond.
Is ook zo. En inderdaad, een wisselende dagelijkse co-host hou je inderdaad niet vol, maar bij GIEL was het wel zo dat hij vroeger (ik meen zelfs op een vaste dag?) een artiest had die eerst werd geïnterviewd en vervolgens een paar nummers speelde. Zou leuk zijn als Sander dat ook kan organiseren in zijn ochtendshow. Plus dat Wijnand met bijvoorbeeld Maan en Snelle wel A-artiesten had wat zo'n ochtendshow ook relevant maakt. Dat soort artiesten gaan voor het lanceren van hun nieuwe single niet meer naar 3FM en dat heeft invloed op je uitstraling als zender
jessica

Bericht door jessica »

JulesKluivert schreef: 10 aug 2020 15:05 Plus dat Wijnand met bijvoorbeeld Maan en Snelle wel A-artiesten had.
Wie? :lol: :lol: :lol:
Herman ven Schippers

Bericht door Herman ven Schippers »

jessica schreef: 10 aug 2020 19:40
JulesKluivert schreef: 10 aug 2020 15:05 Plus dat Wijnand met bijvoorbeeld Maan en Snelle wel A-artiesten had.
Wie? :lol: :lol: :lol:
Kunt hier ontzettend lacherig over doen, maar dat zijn het wel. Mijn smaak is het niet, maar deze denigrerende toon is vrij kinderachtig.
Plaats reactie