Veranderingen 3FM

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Henkjan2016

Re: Veranderingen 3FM

Bericht door Henkjan2016 »

Density is realistisch. Wie bedenkt het nou om in de vijver van radio 2 te gaan vissen.
In 2015 is er door Npo een keuze gemaakt om dj’s en format van 3FM naar radio 2 over te hevelen.

En nu gaan ze 2 gelijkende zenders proberen? Van welk geld? Praten ze überhaupt wel met elkaar? De luisteraar van de concurrent is belangrijk, niet de luisteraar uit je eigen nest.

Het oude 3FM is dood, reanimeren kan, maar dan met een ander profiel. Dat begint met een goed transparant plan.

density1

Bericht door density1 »

Dus dat.

Herman ven Schippers

Bericht door Herman ven Schippers »

Henkjan2016 schreef:
22 mei 2020 19:46
Density is realistisch. Wie bedenkt het nou om in de vijver van radio 2 te gaan vissen.
In 2015 is er door Npo een keuze gemaakt om dj’s en format van 3FM naar radio 2 over te hevelen.

En nu gaan ze 2 gelijkende zenders proberen? Van welk geld? Praten ze überhaupt wel met elkaar? De luisteraar van de concurrent is belangrijk, niet de luisteraar uit je eigen nest.

Het oude 3FM is dood, reanimeren kan, maar dan met een ander profiel. Dat begint met een goed transparant plan.
Ja, maar dat zegt hij niet. Hij noemt over algemeen de rapplaatjes die hij voorbij hoort komen, samen met Dua Lipa. En het zal mij een zorg zijn wat hij luistert hoor, maar blijkbaar valt het niet alleen mij op dat Density alleen maar kritiek omtrent 3FM geeft. En eigenlijk altijd hetzelfde. En dag mag ook hoor, vrij land en zo.

RadioLove95

Bericht door RadioLove95 »

Henkjan2016 schreef:
22 mei 2020 19:46

Helemaal mee eens persoonlijk

Pot

Bericht door Pot »

En hoe zou het wel moeten om de luistercijfers op te krikken?
Oren open!

Oortjes

Bericht door Oortjes »

Het idee om Radio 2 aan te passen om 3FM meer luisteraars te gunnen, lijkt me niet heel realistisch. Het is ook maar de vraag of dat luisteraars bij 3FM op gaat leveren.

De luistercijfers van 3FM kunnen vrij eenvoudig omhoog, door er een jong klinkende hitzender van te maken. Met het bereik van 3FM, moet het mogelijk zijn Radio 538 en Q Music behoorlijk in de weg te zitten. Maar ja, ga daar maar het publieke belang van uitleggen.
Rock 'n roll is better than music!

RadioLove95

Harry Styles is nu weer Megahit. 🤯 Volgens mij gaan ze toch weer wat meer de hitjes weg draaien dus. Nogal vreemd.

SB92

Bericht door SB92 »

Harry Styles is een fantastisch artiest. Al is dit nummer wel heel erg een zomerhitje met een dik popsausje.

density1

Bericht door density1 »

Een jong klinkende hitzender? De hele dag strakke hitradio met nieuwe hitmuziek en niet ouder dan de zero's. Ik vraag me af of je dat moet willen bij een NPO zender. Daar is het niet voor bedoeld. Die megahit van Harry Styles is wel weer een blindlegger wat mij betreft, jonge meisjes muziek.

Pot

Bericht door Pot »

RadioLove95 schreef:
22 mei 2020 21:16
Harry Styles is nu weer Megahit. 🤯 Volgens mij gaan ze toch weer wat meer de hitjes weg draaien dus. Nogal vreemd.
Dat maak je er zelf van. De Megahit heeft sowieso weinig logica en wordt door jocks gekozen. Maak er of een MegaHIT van of gun het aan talenten.
Oren open!

Oortjes

Bericht door Oortjes »

density1 schreef:
22 mei 2020 21:52
Een jong klinkende hitzender? De hele dag strakke hitradio met nieuwe hitmuziek en niet ouder dan de zero's. Ik vraag me af of je dat moet willen bij een NPO zender. Daar is het niet voor bedoeld.
Eens, maar de luistercijfers zal het zeker goed doen. Het is maar net wat je wilt.

RadioLove95

Oortjes schreef:
22 mei 2020 22:07
density1 schreef:
22 mei 2020 21:52
Een jong klinkende hitzender? De hele dag strakke hitradio met nieuwe hitmuziek en niet ouder dan de zero's. Ik vraag me af of je dat moet willen bij een NPO zender. Daar is het niet voor bedoeld.
Eens, maar de luistercijfers zal het zeker goed doen. Het is maar net wat je wilt.
Er zijn in dit kleine kikkerlandje al een paar zenders die dat beter kunnen.

density1

Bericht door density1 »

Dat klopt maar die draaien ook allemaal ouder, 538 draait 80's, Q Music ook dus daar zou je het verschil mee kunnen maken. Verder tight playlists. Het is even advocaat van de duivel dit verhaal natuurlijk, ik haat het, maar even puur hypothetisch.

Oortjes

Bericht door Oortjes »

RadioLove95 schreef:
22 mei 2020 22:18
Er zijn in dit kleine kikkerlandje al een paar zenders die dat beter kunnen.
Die dat in ieder geval goed doen. Het voegt ook niks toe, maar doet 3FM dat nu wel?

alex..

Bericht door alex.. »

Pot schreef:
22 mei 2020 22:04
RadioLove95 schreef:
22 mei 2020 21:16
Dat maak je er zelf van. De Megahit heeft sowieso weinig logica en wordt door jocks gekozen. Maak er of een MegaHIT van of gun het aan talenten.
Ik vind het wel een logische keuze. Deze week is de reclame campagne begonnen, dan pak je een megahit die herkenbaarheid kan veroorzaken bij die mogelijke nieuwe luisteraar. Blijkbaar denken zij dat dit de grootste opkomende hit gaat zijn.

Daarnaast, ik vind het gunnen aan talenten overigens maar niks. Daarvoor hebben ze 3FM Talent.
Anders krijg je van die Radio 2 praktijken waarbij het er 8 vd 10 keer een Blof, Ilse de Lange of Susan&Freek zijn.

Plaats reactie