Veranderingen 3FM

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Pot

Re: Veranderingen 3FM

Bericht door Pot »

Wat overigens opvallend te noemen is: AVROTROS neemt dus het tijdslot 14-16 in, maar dat betekent dat KRO-NCRV al zijn uren kwijtraakt overdag. 3 omroepen maken de dagprogrammering nu uit: BNNVARA, AVROTROS en VPRO. Op vrijdag zelfs van 9-16 alleen maar AVROTROS.
Oren open!

Daan!

Bericht door Daan! »

KRO-NRCV heeft op Radio 2 weer veel meer uren.
Het is alleen wel duidelijk te zien dat omroeppolitiek programmeren en doorstromen van de kwalitatief beste jocks heel lastig maakt.

Radio liefhebber

Bericht door Radio liefhebber »

El rifle schreef:
26 mar 2020 14:21
Eens (als 3FM fan) dat dit uitstel van executie is. Maar het argument dat "Inderdaad lopen hier een paar personen rond die met alle wil dit station willen behouden. Laten die dan lekker hun portemonnee trekken, nu betaald elke Nederlander hieraan mee." is een non argument. Alle Nederlanders betalen ook mee aan alle radio en tv uitzendingen waar ze geen gebruik van maken. Dat zou betekenen dat die dan komen te vervallen terwijl er wel een andere doelgroep baat heeft bij deze uitzendingen. Dat de luistercijfers blijven dalen is idd een signaal en er moet iets gebeuren maar om het nou op te heffen gaat me ook wat ver. Wellicht zou transparantie in de kosten van een station een goed begin zijn, geef ieder station hetzelfde budget, of een budget o.b.v. luistercijfers. Ze moeten er idd niet onnodig geld in blijven pompen maar kijken naar de (maatschappelijke) functie van een zender.
Dat is nu juist wel het punt. Ik wil graag betalen aan zaken die er toe doen. Niet aan een hobbyclub voor een paar mensen. Dan liever nog een lokale omroep die zijn stinkende best doet, geheel vrijwillig zonder salaris. Ik kan me niet voorstellen dat je jezelf als 3FM een groot plezier doet. Een bestraffende vinger richting de leiding doe je nou ook weer niet, onnodig geld in blijven pompen... Wordt even wat harder.

aapdedino

Bericht door aapdedino »

Eerst kreeg AVROTROS nooit de kans om de goede jocks die ze hadden door te laten groeien naar de dagprogrammering. Annemieke, Bart, Barend, ze zijn allemaal weggegaan omdat ze geen kansen kregen doordeweeks. Juist goed dat de beste jocks nu de kans krijgen, zonder daarbij naar omroepen te kijken.

SB92

Bericht door SB92 »

KRO-NCRV heeft met Wijnand Speelman en Kevin van Arnhem twee prima jocks in huis. Maar AVROTROS heeft gewoon meer kwaliteit te bieden op het moment. Rob Janssen, Herman Hofman en Jorien Renkema horen prominent in de programmering.

Ingebruik

Bericht door Ingebruik »

Het argument van 'daar wil ik niet voor betalen, want ik gebruik het niet' is natuurlijk onzinnig. Dat is nou het hele idee van belasting betalen, voor collectieve uitgaven. Ik rij nooit over de A7, maar toch heb ik er aan meebetaald. Gelukkig heb ik nog nooit de brandweer nodig gehad, toch betaal ik er aan mee. Ik ga nooit met de bus. Juist.

Er luisteren overigens altijd nog ruim 800.000 mensen naar 3FM volgens de laatste cijfers. Net wat meer naar dan naar de gemiddelde lokale omroep. Of dat het aantal is dat het zou moeten zijn, dat is een discussie die binnen de NPO en indirect de politiek gevoerd kan en mag worden.

Wel opvallend is dat er hier bijvoorbeeld veel kritiek is op Radio 2, dat dat te commercieel is bla bla (=veel luisteraars), maar als er dan naar een publieke niet veel mensen luisteren, is het ook weer niet goed. Interessant.

En de huidige situatie met corona erbij halen is natuurlijk absurd, zulke plannen wordt maanden aan gewerkt, met uiteindelijke deadline. En daarnaast is er gewoon een jaarbudget/begroting, in geen enkele publieke sector gaat er zomaar ineens geld af als er ergens anders een crisis is, zo werkt dat niet.

WinnaarRadioring2023

Bericht door WinnaarRadioring2023 »

Ingebruik schreef:
26 mar 2020 19:01
Het argument van 'daar wil ik niet voor betalen, want ik gebruik het niet' is natuurlijk onzinnig. Dat is nou het hele idee van belasting betalen, voor collectieve uitgaven. Ik rij nooit over de A7, maar toch heb ik er aan meebetaald. Gelukkig heb ik nog nooit de brandweer nodig gehad, toch betaal ik er aan mee. Ik ga nooit met de bus. Juist.

Er luisteren overigens altijd nog ruim 800.000 mensen naar 3FM volgens de laatste cijfers. Net wat meer naar dan naar de gemiddelde lokale omroep. Of dat het aantal is dat het zou moeten zijn, dat is een discussie die binnen de NPO en indirect de politiek gevoerd kan en mag worden.

Wel opvallend is dat er hier bijvoorbeeld veel kritiek is op Radio 2, dat dat te commercieel is bla bla (=veel luisteraars), maar als er dan naar een publieke niet veel mensen luisteren, is het ook weer niet goed. Interessant.

En de huidige situatie met corona erbij halen is natuurlijk absurd, zulke plannen wordt maanden aan gewerkt, met uiteindelijke deadline. En daarnaast is er gewoon een jaarbudget/begroting, in geen enkele publieke sector gaat er zomaar ineens geld af als er ergens anders een crisis is, zo werkt dat niet.
Naar de gemiddelde lokale omroep luisteren inderdaad geen 800.000 mensen. Logisch, alleen de doelgroep van SALTO Amsterdam is groot genoeg. Zou je het landelijk nemen, dan kom je, op momenten misschien nog wel aan die aantallen, maar anders zeker niet.

Maar helemaal mee eens, het huidige 3FM moet gewoon door de overheid betaald worden. Daar is deze publieke omroep voor.

WinnaarRadioring2023

Bericht door WinnaarRadioring2023 »

Radio liefhebber schreef:
26 mar 2020 15:06
El rifle schreef:
26 mar 2020 14:21
Eens (als 3FM fan) dat dit uitstel van executie is. Maar het argument dat "Inderdaad lopen hier een paar personen rond die met alle wil dit station willen behouden. Laten die dan lekker hun portemonnee trekken, nu betaald elke Nederlander hieraan mee." is een non argument. Alle Nederlanders betalen ook mee aan alle radio en tv uitzendingen waar ze geen gebruik van maken. Dat zou betekenen dat die dan komen te vervallen terwijl er wel een andere doelgroep baat heeft bij deze uitzendingen. Dat de luistercijfers blijven dalen is idd een signaal en er moet iets gebeuren maar om het nou op te heffen gaat me ook wat ver. Wellicht zou transparantie in de kosten van een station een goed begin zijn, geef ieder station hetzelfde budget, of een budget o.b.v. luistercijfers. Ze moeten er idd niet onnodig geld in blijven pompen maar kijken naar de (maatschappelijke) functie van een zender.
Dat is nu juist wel het punt. Ik wil graag betalen aan zaken die er toe doen. Niet aan een hobbyclub voor een paar mensen. Dan liever nog een lokale omroep die zijn stinkende best doet, geheel vrijwillig zonder salaris. Ik kan me niet voorstellen dat je jezelf als 3FM een groot plezier doet. Een bestraffende vinger richting de leiding doe je nou ook weer niet, onnodig geld in blijven pompen... Wordt even wat harder.
Ik betaal ook graag alleen aan zaken die er toe doen. Daarom mag het openbaar vervoer wel opgeheven worden, net als de huidige NPO en Schiphol. Maar dat gaat niet gebeuren. En terecht.

MFM

Bericht door MFM »

Ik krijg de indruk dat men wat nuance mist.
Natuurlijk betalen we allemaal mee, dat is het punt niet.
Het gaat er juist om dat er een moment nadert waar men zich af moet vragen of investeren in een zinkend schip als Radio3/3FM/NPOradio3 nou nog wel nodig is.
En gezien het herhaaldelijk niet halen van hun targets of doelstellingen nadert het einde rap voor 3FM.

Ze hebben geen binding meer met hun doelgroep
Omroeppolitiek maar ook politieke correctheid (Sharid Alles als baas terwijl er nog nooit serieuze luistercijfers over haar vorige project FunX vrij gegeven zijn is ook raar natuurlijk) en het paniekprogrammeren van de laatste maanden zijn wat oorzaken. Maar ook de noodzaak van een publieke los zand jongerenzender is er niet echt meer. Niet in deze vorm in ieder geval.
Elk ander overheidsproject of commercieel bedrijf had allang een paar stappen terug moeten doen als die zo presteren, dus waarom 3FM dan niet?

Pot

Bericht door Pot »

Over de discussie hoe het uitgegeven moet worden vind ik dan juist wel goed. Hoe besteed je het uit (aan wat?). Negen miljoen is een behoorlijk bedrag, maar 3FM is, gezien de cijfers, wel de zender wat op dit moment op NPO radio het aandachtspunt is. Een doel als coaching vind ik bijvoorbeeld een goed doel, daar is ook behoefte aan.
Oren open!

waterveenmos

Bericht door waterveenmos »

WinnaarRadioring2023 schreef:
26 mar 2020 19:40
Ik betaal ook graag alleen aan zaken die er toe doen. Daarom mag het openbaar vervoer wel opgeheven worden, net als de huidige NPO en Schiphol. Maar dat gaat niet gebeuren. En terecht.
Ehm serieus, openbaar vervoer "doet er niet toe"? Ik wil wel eens zien hoe vast ons land in de spits loopt als we permanent alle treinen weghalen. Of nee, eigenlijk wil ik dat niet zien, het lijkt me echt verschrikkelijk. En net zo goed vind ik de NPO wel degelijk ertoe doen, voor de broodnodige variatie in media-aanbod, en enige garantie op objectieve verslaggeving van nieuws. Of denk je dat dat gegarandeerd is als grote commerciële mediakartels je hele nieuwsvoorziening in handen hebben?
Pot schreef:
26 mar 2020 20:56
Over de discussie hoe het uitgegeven moet worden vind ik dan juist wel goed. Hoe besteed je het uit (aan wat?). Negen miljoen is een behoorlijk bedrag, maar 3FM is, gezien de cijfers, wel de zender wat op dit moment op NPO radio het aandachtspunt is. Een doel als coaching vind ik bijvoorbeeld een goed doel, daar is ook behoefte aan.
Zeker, maar daar hebben we KX Radio al voor toch? Ik denk dat 3FM wel goed moet gaan nadenken over de doelstelling, hopelijk gaat dat ook gebeuren, want op dit moment is het natuurlijk een beetje los zand.
Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan?

Herman ven Schippers

Bericht door Herman ven Schippers »

Pot schreef:
Ik ben een ontzettende leek op dit gebied hoor. Maar als Radio 2 een bak geld binnen harkt, wat ze volgens mij doen. En dat wordt dan weer in 3FM gepompt door de NPO. Wat is het probleem dan?

Pot

Bericht door Pot »

Herman ven Schippers schreef:
27 mar 2020 15:02
Pot schreef:
Ik ben een ontzettende leek op dit gebied hoor. Maar als Radio 2 een bak geld binnen harkt, wat ze volgens mij doen. En dat wordt dan weer in 3FM gepompt door de NPO. Wat is het probleem dan?
Ik weet niet precies wat de inkomsten zijn. Ik verwacht dat Radio 2 inderdaad meer geld binnenharkt. Maar de reclame inkomsten zijn bedoeld als gedeeltelijke compensatie (in ieder geval wel bij TV) voor de kosten denk ik. Opzich is er geen probleem mee, maar 9 miljoen is een behoorlijk bedrag en ik vind dat je met zo'n bedrag ook goed om moet gaan.
Oren open!

Pot

Bericht door Pot »

Er zijn ook nog overige wijzigingen in de vernieuwde programmering:
Luc Sarneel (ma-vr 4:00-6:00) z'n programma gaat 'de ochtenddienst' heten. Obi van KX schuift door naar de nacht van 3FM.
Oren open!

Feivel

Bericht door Feivel »

Pot schreef:
27 mar 2020 15:20
Er zijn ook nog overige wijzigingen in de vernieuwde programmering:
Luc Sarneel (ma-vr 4:00-6:00) z'n programma gaat 'de ochtenddienst' heten. Obi van KX schuift door naar de nacht van 3FM.
Ook Jan Paul Beukema schuift door van KX naar 3FM.

Plaats reactie