Veranderingen 3FM

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
JulesKluivert

Re: Veranderingen 3FM

Bericht door JulesKluivert »

Hier nog even de nieuwe programmering in een plaatje:

Afbeelding
De Sportmarketing Podcast - dé podcast over alle ontwikkelingen binnen de sportmarketing - http://anchor.fm/yellow-jersey

JulesKluivert

Bericht door JulesKluivert »

Ik ben op zich ook wel positief, ik vind Frank en Eva een topcombo (die kunnen de strijd aangaan met de andere middagshows) en ik vind het leuk dat de programmatitels weer terug zijn. Aan de andere is het afwachten of Timur gaat scoren en zou ik niet direct weten waarom - anders dan de middagshow - dit nu opeens tot een enorme groei in marktaandeel zou moeten leiden. Het is geen wezenlijke verandering.
De Sportmarketing Podcast - dé podcast over alle ontwikkelingen binnen de sportmarketing - http://anchor.fm/yellow-jersey

jessica

Bericht door jessica »

Ik vind dit wel veel evenwichtiger als de eerdere programmeringen. Logische keuzes met de mensen die ze nu hebben. Sagid Carter is een goede keus voor laat in de avond. Ben wel benieuwd of het muziekbeleid nog anders gaat worden. Ik vind nu 3FM nu net een noch vlees noch vis zender. Ma-do Timur en vrijdag Rob vind ik ook een goede keus.

topradiofm

Bericht door topradiofm »

waar gaat lieke naar toe , want op die plek staat nu shopie , opvallend

density1

Bericht door density1 »

Eigenlijk geheel volgens de verwachtingen die al rond ging een aantal weken. In het verleden heeft het niet veel uitgemaakt om de luistercijfers te doen stijgen en ik betwijfel het of dat nu toch gaat lukken hiermee. Alleen Timur is er bij gekomen maar dat is nog niet genoeg, denk ik. Wat meer aansprekende namen blijven uit vooralsnog. Ik ben heel benieuwd naar de muzikale invulling want hier geen woord over in het persbericht.

alex..

Bericht door alex.. »

Kleine opsomming van wat naar mijn mening positieve veranderingen en gemiste kansen zijn.

Positieve verandering
• Natuurlijk Frank&Eva. Een fris duo, sterke chemie en al meermaals bewezen. Ook goed om te zien dat de VPRO mee gaat naar de middag, dat gaat hopelijk zorgen voor een breed spectrum aan muziek in de middag (want "alternatief" is nog steeds breder dan enkel bandjes en nieuwe muziek).
• Mark (+Rámon) naar de avond. Bewezen concept bij SLAM dat er op deze uren behoefte is aan een luchtige show (Avondploeg, Bij Igmar, Club Ondersteboven). Eindelijk een strategische keuze!
• De lunchshow is terug. Zal vooral op kantoren/werkplaatsen een fijne toevoeging zijn om het idee te hebben dat er toch een deel van de dag weer afgerond is. Een plek waar 3FM enorm veel heeft verloren en dus veel kan winnen.
• Herman vast door de week. Meer constant dan Angelique, technisch beter en een muzieksmaak die beter past bij het huidige format.
• Rob terug op vrijdag. (nu zitten veel items in Partij voor de Vrijdag, hopelijk gaat hij niet te veel items dubbel doen)

Gemiste kansen
• De ochtendshow aanpassen. Deze is momenteel gewoon niet goed genoeg. Sander alleen is saai, niet buitensporig grappig of creatief. Hier moet aan gesleuteld worden en het is mij totaal onduidelijk hoe je kan verantwoorden om dat niet te doen.
• De 3FM specials hadden wel potentie, alleen op het verkeerde tijdstip. Zondagavond had dit prima door kunnen gaan, ook als podcast interessant.
• Kevin van Arnhem geen meer prominente plek geven.
• Olivier Bakker laten zitten. (maar gezien zijn dubbele functie bij muziekredactie, vind ik speculatie over vriendjespolitiek niet onterecht)
• Van mij hadden ze ook het 'FM' uit de naam mogen halen. Het nieuwe audiologo speelt al meer met de '3' dan met de 'FM'. '3' is binnen de gehele NPO een focus op 'jonger dan de rest van de NPO'. Gezien hoe populair 'NOSop3' op sociale media inmiddels is, lijkt het mij slimmer om dit als basis op te pakken. Je gaat niet meer naar of radio, of NOS, of tv, of een website, je gaat naar '3'. Al is dat natuurlijk moeilijk met zoveel managers binnen de NPO.

Moorkop

Bericht door Moorkop »

Lieke de Kok gaat een opleiding doen maar blijft achter de schermen aktief betrokken bij de zender.

Deradiokenner

Bericht door Deradiokenner »

Ik had Sander uit de ochtend gehaald, je hoeft geen spannende ochtendshow te hebben. Met veel muziek en informatie over het nieuws enzo lijkt me ook prima. Toch had ik er iemand voor bij gehaald. Prima dat ze afstappen van de ochtendshow tot 10.00 uur ik zou willen dat alle zenders dat deden. Maar verder ben benieuwd of dit 3 gaat redden. Denk het niet.

joostpas

Bericht door joostpas »

Rob stopt wel met de freakshow op vrijdagnacht. Persoonlijk vindt ik dat jammer, maar begrijpelijk. Verder denk ik dat deze keuzes goed zijn voor 3FM, lunchshow voegt veel toe, wat meer interactie met luisteraars, en daarvoor vindt ik Timur geschikt! Alleen hadden ze van mij Olivier wel z'n contract mogen verbreken

SB92

Bericht door SB92 »

Over het algemeen lijken mij dit goede wijzigingen. Een aantal zaken die ik graag anders had gezien:
- Angelique en Sophie omdraaien. Vond Sophie erg goed passen in de uren van Herman. Vind Angelique ook meer het type voor een 'steady' ochtendshow dan voor de wat meer entertainment die je nodig hebt in de middag.
- Geen sidekick of iets dergelijks bij Sander. Vraag mij af hoe ze die show interessanter gaan maken. Heb nog altijd een zwak voor Sander als DJ.
- Hoop dat de freaknacht weer een freaknacht wordt. Heeft niks met luistercijfers te maken, maar vond het altijd mooie experimentele radio. Zeker als Rob er nu ook uit vertrekt, vraag ik mij af wat daar van over blijft. Zou het wel leuk vinden om types als Frank, Sander of Mark in die uren te horen.

Verder zal dit allemaal vallen of staan met de muziekkeuze en het zenderprofiel. Het nieuwe jinglepakket van laatst gaf mij weinig vertrouwen. Hopelijk hebben ze niet alleen de programmering omgegooid, maar hebben ze het profiel van de zender ook beter neergezet.

Herman ven Schippers

Bericht door Herman ven Schippers »

Prettig dat ze de oude uren weer teruggehaald hebben. Zal voor mij op kantoor eerder een reden zijn om meteen 3FM op te zetten, helemaal omdat ze nu met Timur een prima alternatief hebben voor Gijs op Radio 2. Ben benieuwd, zal toch ook de middagshow wel wat vaker opzetten. Bij Ruud mis ik iets van scherpte nu? Of misschien heb ik het na al die jaren gewoon wel gehoord, kan ook.

Daan!

Bericht door Daan! »

Precies. Voor mij is dit ook een reden om na Aan de Slag naar 3FM te gaan zappen en misschien wel bij Herman te blijven hangen.

WinnaarRadioring2023

Bericht door WinnaarRadioring2023 »

JulesKluivert schreef:
25 mar 2020 16:04
Hier nog even de nieuwe programmering in een plaatje:

Afbeelding
Mooi overzichtelijke programmering zo. De hele week is min of meer hetzelfde. Doen ze goed.

aapdedino

Bericht door aapdedino »

Een ding begrijp ik niet. Er staat in het schema dat na de Dansbar het programma Parels van de Nacht komt. Dat betekent dat Kevin van Arnhem nu ook te horen is in de nacht van vrijdag op zaterdag. Waarschijnlijk in plaats van zondag op maandag dus. Achter Kaat tot Laat staat Lang Leve het Weekend met Yoeri Leeflang gepland, maar dat is na twaalven, maandag en dus geen weekend meer. Beetje raar dus

SB92

Bericht door SB92 »

Ik heb liever Luc Sarneel en Kevin van Arnhem op vrijdag/zaterdagnacht dan wat er nu zit.

Plaats reactie