Veranderingen 3FM

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
martheijn

Re: Veranderingen 3FM

Bericht door martheijn »

Goed dat er ingegrepen wordt in de dagprogrammering. Naar mijn idee lijkt dit al veel meer op het 3FM waar het ooit voor bedoelt was. Frank en Eva samen is natuurlijk helemaal geweldig en ook wel weer gedurfd om Eva van 3voor12 af te halen, maar dat gat vult Sigrid weer perfect op.

Het enige wat ik mis is de ochtendshow, daar had van mij ook wel ingegrepen mogen worden.
Hier had uw advertentie kunnen staan

Phoenix

Bericht door Phoenix »

aapdedino schreef:
25 mar 2020 14:22
Vrijdag
12:00-14:00, AVROTROS - Radio op een broodje met Rob Janssen
(19:00-22:00, AVROTROS - Partij voor de vrijdag met Rob Janssen)

Zaterdag
02:00-04:00, AVROTROS - Rob met Rob Janssen
12:00-14:00, AVROTROS - Radio op 'n broodje met Rob Janssen

Zondag
Iets te veel Rob Janssen op vrijdag en zaterdag naar mijn mening. Misschien niet zozeer voor de luisteraar als wel voor hem zelf. Een middag- en avondprogramma op vrijdag en een nacht- en middagprogramma op zaterdag.
28-01-08 / 22-04-10

Verder gaan we gewoon ontopic natuurlijk.

Pot

Bericht door Pot »

Opvallend: gaan op woensdag beginnen (1 april)?
Ook fijn dat de programmanamen terug zijn. Geeft wat eigenzinnigs, vind ik.
Alle wijzigingen:
Sander Hoogendoorn stopt een uur eerder, te horen van 6:00-9:00
Jorien begint en stopt een uur eerder, in Zin In! te horen van 9:00-12:00.
Timur doet de lunch, als enige zonder programmanaam,
van 12:00-14:00.
Herman begint een uur later en blijft definitief op het tijdslot zitten. 14:00-16:00.
Frank en Eva doen de middagshow, met een opvallende naam... 'Frank & Eva: welkom bij de club'. Bovendien is het een combi-omroep: BNNVARA/VPRO.
Mark neemt het tijdslot van Frank over van 19:00-21:00 met 'De Avonturen van Mark' (leuk bedacht).
3voor12 gaat Sagid Carter presenteren.
Rob Janssen doet vrijdag weer de lunch, maar ook de avond.
Luc Sarneel presenteert 'De Dansbar' tussen 22:00-0:00. Op het tijdslot van Kaj.
In het weekend is Sophie de enige wijziging. Ze gaat erop vooruit: zaterdag-zondag van 6:00-9:00. Lieke de Kok verlaat het station. Op de plek van Sophie komt Youri. Sagid blijft wel vijf dagen per week presenteren: ze blijft Club Carter doen naast 3voor12.
Oren open!

aapdedino

Bericht door aapdedino »

Overal is per april gecommuniceerd, niet per 1 april. Het kan dus ook 6 april zijn of zelfs een week later

@Pot, thanks voor je extra info. Ik pas het aan in het schema

Pot

Bericht door Pot »

martheijn schreef:
25 mar 2020 14:25
Goed dat er ingegrepen wordt in de dagprogrammering. Naar mijn idee lijkt dit al veel meer op het 3FM waar het ooit voor bedoelt was. Frank en Eva samen is natuurlijk helemaal geweldig en ook wel weer gedurfd om Eva van 3voor12 af te halen, maar dat gat vult Sigrid weer perfect op.
Inderdaad. Frank in de middag alleen was niet veel aan. Maar de zomerperiode deden ze het leuk en dat vormt nu de basis. Sagid laat in haar zaterdagavond programma de muziek spreken, past dus perfect in 3voor12.
Het enige wat ik mis is de ochtendshow, daar had van mij ook wel ingegrepen mogen worden.
Het zal me niet verbazen als dat ook gedaan wordt. Ik hoop dat ze zien dat de ochtendshow de basis is en dat er meer uitgehaald moet kunnen worden.

Opvallend is ook dat het programma van Kevin 'de Parels van de nacht' heet, hint naar meer parels in het muziekbeleid? Zeker nu (veteraan) Timur er weer is? We gaan het horen.
Over Timur gesproken: fijn dat hij de lunch op zich neemt. Hopelijk een beter alternatief van Gijs...

@aapdedino. Ik zie het op de instagrampagina van 3FM staan. Timur zegt dat hij er vanaf volgende week is. De 3FM-app geeft maandag en dinsdag nog de normale programmering aan, vanaf woensdag staat er na 'Luc' niets meer...
Laatst gewijzigd door Pot op 25 mar 2020 14:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Oren open!

SamH

Bericht door SamH »

Over het algemeen wel mooie wijzigingen. Fijn dat Herman vast doordeweeks te horen is en Rob ook weer op vrijdag tussen 12-14 zit. Worden dan wel veel uren voor hem met ook nog de Partij voor de Vrijdag en de Freakshow.
Ben ook wel benieuwd naar hoe Sagid het gaat doen en naar het nieuwe programma van Timur, hoewel ik me afvraag of je daarmee nu de oorlog gaat winnen. Niks ten nadele van Timur, maar ik had het eerlijk gezegd niet zien gebeuren dat Timur van zijn goedlopende programma op 2 weer terug zou gaan naar 3FM met veel meer risico en hoge prestatiedruk, waarbij ook de vraag is als 3FM nog te redden is, of Timur daar de naam voor is qua bekendheid en populariteit. Zou wel leuk zijn als hij ook items als de Kettinglijst mee kan gaan nemen.
Apart trouwens dat Timur voorlopig wel op zondagochtend op Radio 2 blijft presenteren, maar misschien is dat omdat Emmely dan al het Bureau doet tussen 12-14 en dat er dus wat meer wijzigingen in de programmering van Radio 2 nodig zijn?
Denk eerlijk gezegd ook wel dat het wijsheid geweest was om Sander uit de ochtend te halen. Even helemaal de bezem door de zender halen. Denk dat Sander op andere tijden toch beter tot zijn recht was gekomen, zoals in de avond, en Mark (eventueel met Ramon) in het weekend of de middag, of een programma aan het begin van de nacht, na 3voor12. Daar mis ik ook al langer een leuke, spraakmakende show.

Hier op de site van 3voor12 trouwens nog wat informatie over de nieuwe middagshow. Volgens mij is dat niet eerder voorgekomen, de VPRO met een programma op een 'prominenter' tijdstip/een middagshow ook al is dit een samenwerking met Bnnvara. Lijkt toch ook wel wat alternatiever en meer 3voor12-achtig te worden en wat serieuzer/minder schijtlollig dan Mark & Ramon: https://3voor12.vpro.nl/artikelen/overz ... O-3FM.html

Van sommige programmanamen weet ik trouwens nog niet helemaal wat ik ervan moet vinden, sommige klinken toch wat 'leeg' of kinderachtig voor mijn gevoel. Vind het wel een goede ontwikkeling dat deze weer terugkeren. Zou fijn zijn voor 3FM als ze weer gaan stijgen na die (minieme) stijging van gisteren in de luistercijfers!

Edit: zie wel dat nu de Specials lijken te verdwijnen? Dat vind ik wel jammer, leek me ook wel iets dat bij 3FM past. Wel meer iets voor de zondagavond of een podcast/online iets (wat misschien nog wel gaat gebeuren).
Laatst gewijzigd door SamH op 25 mar 2020 14:41, 1 keer totaal gewijzigd.

aapdedino

Bericht door aapdedino »

@Pot, Parels van de nacht is wel meervoud. Is dat dan Kevin+Lideke of een andere sidekick?

Pot

Bericht door Pot »

aapdedino schreef:
25 mar 2020 14:41
@Pot, Parels van de nacht is wel meervoud. Is dat dan Kevin+Lideke of een andere sidekick?
Lieke gaat 3FM verlaten, meldt ze op haar instagram.

Beschrijving middagshow:

Eva Koreman en Frank van der Lende krijgen een gezamenlijke middagshow op NPO 3FM. Vanaf 1 april presenteren zij het programma 'Frank & Eva: welkom bij de club' maandag tot en met vrijdag van 16.00 tot 19.00. Het programma is een samenwerking tussen VPRO en BNNVara.

De middagshow Frank & Eva: Welkom bij de club drijft op een gezamenlijke liefde voor en uitgebreide kennis van muziek. Hierbij legt Frank van der Lende de focus op pop en rock -vroeger en nu-, ook van Nederlandse artiesten. Eva Koreman heeft op haar beurt juist een bijzonder oog voor alternatieve popmuziek en niches. Met Frank & Eva krijgt muziek de aandacht die ze verdient en de rol die ze bij 3FM hoort te hebben.

Behalve muziek brengen Frank & Eva op hun eigen wijze het nieuws van de dag en staan ze stil bij impactvolle gebeurtenissen als Wereld Alzheimer Dag, 75 jaarvrijheid en natuurlijk Serious Request, maar ook een daklozen-buddyproject of een demonstratie. 'Frank en ik waren al een team voordat we radio gingen maken, dus dit kan alleen maar op de best mogelijke manier uit de hand lopen', aldus Eva. Frank: 'Eva en ik halen het beste en het slechtste naar boven, dus dat kan nog wel eens gezellig worden en iedereen is welkom bij ons clubje.'

Bron: vpro
Laatst gewijzigd door Pot op 25 mar 2020 14:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Oren open!

SamH

Bericht door SamH »

aapdedino schreef:
Op Partij voor de Vrijdag na is Lideke nu volgens mij de producer/sidekick van Rob. Denk niet dat ze dan ook nog met Kevin een programma gaat maken. Een andere sidekick zou ik geen gek idee vinden, maar heb het idee/hoop dat de titel ook wel kan duiden op de gedraaide muziek inderdaad.

Volgens een Facebookbericht van Frank zijn alle wijzigingen trouwens echt vanaf 1 april: https://www.facebook.com/frankvdlende/p ... &__tn__=-R

aapdedino

Bericht door aapdedino »

Het meest bijzondere aan de tekst op de site van de VPRO vind ik nog wel dat de muzieksamensteller van de nieuwe middagshow de huidige muzieksamensteller van 3voor12 is. Dus alternatievere muziek op die uren?

Pot

Bericht door Pot »

Phoenix schreef:
25 mar 2020 14:29
aapdedino schreef:
25 mar 2020 14:22
Vrijdag
12:00-14:00, AVROTROS - Radio op een broodje met Rob Janssen
(19:00-22:00, AVROTROS - Partij voor de vrijdag met Rob Janssen)

Zaterdag
02:00-04:00, AVROTROS - Rob met Rob Janssen

Zondag
Iets te veel Rob Janssen op vrijdag en zaterdag naar mijn mening. Misschien niet zozeer voor de luisteraar als wel voor hem zelf. Een middag- en avondprogramma op vrijdag en een nacht- en middagprogramma op zaterdag.
De freakshow (vrijdag op zaterdag 2:00-4:00) gaat Olivier Bakker doen.
Oren open!

WinnaarRadioring2023

Bericht door WinnaarRadioring2023 »

Niets mis met de nieuwe programmering. Ook verstandig om lokale omroep dj Angelique Houtveen naar het weekeinde te bonjouren. Kan ze daar laten zien dat ze goed genoeg is voor 3FM.

jordiv30

Bericht door jordiv30 »

SamH schreef:
25 mar 2020 14:44
aapdedino schreef:
Op Partij voor de Vrijdag na is Lideke nu volgens mij de producer/sidekick van Rob. Denk niet dat ze dan ook nog met Kevin een programma gaat maken. Een andere sidekick zou ik geen gek idee vinden, maar heb het idee/hoop dat de titel ook wel kan duiden op de gedraaide muziek inderdaad.

Volgens een Facebookbericht van Frank zijn alle wijzigingen trouwens echt vanaf 1 april: https://www.facebook.com/frankvdlende/p ... &__tn__=-R
Volgens mij is 'Parels van de Nacht' al langer de ondertitel van het programma van Kevin. Ik denk dus niet dat het betrekking heeft op de muziekkeuze voor die uren.

cassie127

Bericht door cassie127 »

Lieke de Kok gaat 3fm verlaten... Dus die zal niet meer terug komen in de nieuwe programmering. Sophie neemt de uren over.

Moorkop

Bericht door Moorkop »

Ziet er goed uit die nieuwe programmering van NPO 3FM. Frank en Eva samen is een gouden zet. Vorige jaar in de zomer was de chemie toen ze Sander vervingen ook top, dus daar verwacht ik wel wat van. Mijn voorspelling dat Lieke zou vertrekken op NPO 3FM is dus juist. Dat vermoeden had ik al aangegeven in een ander topic. Leuk dat Sophie Hijlkema een prominentere plek op de zender krijgt al had ik haar liever op de middag gehoord tussen 16:00 u en 19:00 u in het weekend. Zij verving Herman Hofman daar altijd uitstekend. Angelique had dan de ochtend kunnen doen in het weekend waar ze vroeger ook zat. Ben benieuwd wat het gaat worden! Ben wel positief!

Plaats reactie