Veranderingen 3FM

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
WinnaarRadioring2023

Re: Veranderingen 3FM

Bericht door WinnaarRadioring2023 »

WFNX schreef: 24 nov 2019 11:05
LokaleSter schreef: 23 nov 2019 22:59 Ik vind het verbazingwekkend dat je een radiostation als 3FM kan runnen voor nog geen 10 miljoen euro. Vind dat echt weinig geld.
Dat is niet helemaal waar, de kosten voor NOS op 3 bijvoorbeeld komen uit het budget van de NOS geloof ik (en dat is een aanzienlijk bedrag). Zo zijn er vast nog wat onderdelen die uit andere 'potjes' komen.
Dat zou kunnen natuurlijk, dan geeft het een behoorlijk vertekend beeld. Kon me al niet voorstellen dat het voor zo'n laag bedrag kon.
WinnaarRadioring2023

JulesKluivert schreef: 24 nov 2019 11:44
LokaleSter schreef: 23 nov 2019 22:59 Ik vind het verbazingwekkend dat je een radiostation als 3FM kan runnen voor nog geen 10 miljoen euro. Vind dat echt weinig geld.
Het zegt in elk geval wat over de salarissen van de DJs (ten opzichte van de commerciëlen)
De DJ's zijn in dienst van de omroepen en staan daar dus ook op de loonlijst.
WinnaarRadioring2023

Daan! schreef: 24 nov 2019 21:47 Passie, een gelikte studio, een goede sfeer en tijd nodig hebben zijn niet de dingen waardoor ik er vertrouwen in krijg dat het weer goed gaat komen met 3FM.
Passie en een goede sfeer vormen het fundament van goede radio...
Daan!

Bericht door Daan! »

Ja, maar er is toch echt wel meer nodig. Met alleen dat red je het niet.
WinnaarRadioring2023

Daan! schreef: 24 nov 2019 23:02 Ja, maar er is toch echt wel meer nodig. Met alleen dat red je het niet.
Klopt. Talent en geluk helpt ook.

Maar wat heeft 3FM volgens jouw nodig om meer luisteraars te trekken?
RadioRambo

Bericht door RadioRambo »

JulesKluivert schreef: 23 nov 2019 09:17
RadioRambo schreef: 22 nov 2019 20:32
Pot schreef: 22 nov 2019 19:56 Angelique blijft tot eind het jaar de maandag, dinsdag en woensdag doen. Donderdag en vrijdag Olivier Bakker. Vanaf 2020 verwacht, en hoopt, ze full-time terug te zijn.
Op social media zie ik haar het ene na het andere evenement hosten. Ze had het er op de radio zelfs over. Heel raar signaal naar je werkgever.
Ze bespreekt haar beschikbaarheid juist met haar werkgever. Ze wou zelf al eerder hervatten met haar programma maar ze heeft in samenspraak met de zender besloten om wat later te beginnen en rustig op te bouwen.
Vorige week hostte ze een evenement voor het MS Fonds. Dit weekend deed ze mee aan een discussie panel op het IDFA. En tegelijkertijd kan je niet meer dan 3 programma’s in de week presenteren voor je eigen werkgever? Prioriteiten liggen heel erg scheef daar.
Feivel

Bericht door Feivel »

LokaleSter schreef: 24 nov 2019 23:36
Daan! schreef: 24 nov 2019 23:02 Ja, maar er is toch echt wel meer nodig. Met alleen dat red je het niet.

Ervaren, aansprekende radiomensen (geen nobody’s als DJ), misschien wat grotere namen, een heldere visie (WIE is de doelgroep?), een goed format, meer aanwezigheid bij evenementen waar de doelgroep zich bevindt, leuke acties, spannendere manier van radiomaken. Zal ik doorgaan?

Het is een debiel idee om een DJ bij FunX weg te halen en die tot zendermanager te benoemen. FunX #2 hoeft niet uitgevonden te worden, natuurlijk. 3FM was een heel andere zender dan FunX. Een tijd lang hoorde je het verschil tussen beide zenders niet, en nu zijn de luisteraars die het niet beviel, weg.

Dat jongerenstations niet werken is flauwekul. In Duitsland werken DASDING (eigenaar SWR - de publieke omroep!) en BigFM (commerciële radio) nog heel goed. Alleen zijn die ‘jongeren’ in de praktijk vooral studenten. Want de hele jonge doelgroep zit naar YouTube en Spotify te luisteren.

Zet er alsjeblieft weer een zendermanager met ervaring neer. Iemand met visie. En huur eens een paar flinke DJ’s in. Angelique, bijvoorbeeld, deed het vast briljant op FunX, maar het is geen publiekstrekker voor 3FM. Net als onbekende DJ’s als Tannaz, Luc, Jamie, etc. Leuk voor een lokale omroep, maar niet de herkenbare DJ’s voor 3FM.

Ja, je kunt onbekende, minder ervaren DJ’s toevoegen aan je team, maar dan moet je ze onder de vleugels van een bekende, ervaren DJ plaatsen. Zoals in het verleden met Domien Verschuuren, bijvoorbeeld. Onder de vleugels van Rob Stenders, Gerard Ekdom en Michiel Veenstra. Nu gewoon een DJ van allure die zelf weer nieuw talent zou kunnen opleiden.

Dat is wat er mist bij 3FM. Dat iemand aanspreekt op YouTube, betekent niet dat diegene een goede radiomaker zal zijn of zal aanspreken op de radio.

En zo lang ze dat bij 3 niet doorhebben, zal de zender alleen maar verder aftakelen.
Daan!

Bericht door Daan! »

LokaleSter schreef: 24 nov 2019 23:36

Weet ik niet. Ik luister er niet naar.
Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 »

Begint toch gewoon bij het format. Zet het format van radio 2 weer terug naar 3FM en de luisteraars zullen weer volgen.

Heeft men begin 2016 andersom gedaan.

Ik snap ook wel dat ze dat niet gaan doen, maar het poppetje is in dit geheel naar mijn mening ondergeschikt.
Ane Sybesma

Bericht door Ane Sybesma »

jessica schreef: 21 nov 2019 18:28
Ane Sybesma schreef: 21 nov 2019 14:28
jessica schreef: 21 nov 2019 12:15 Ik zou me er als 3FM ook vooral in verdiepen hoe ik mensen langer naar mijn zender zou kunnen laten luisteren.
Het aantal luisteraars blijft redelijk stabiel, maar ze gaan steeds korter luisteren.
Misschien ligt daar het grote probleem wel.
Persoonlijk vind ik de muziek op 3FM het beste wat er te krijgen is op de Nederlandse radio. De DJ's zijn te vaak saai en hetzelfde. Ik mis persoonlijkheden op de radio. Alleen de muziek is voor mij niet genoeg. Energie mag ook uit de DJ komen. Het mag wel wat meer energie hebben. En dat is er vooral overdag niet.

Maar ja, een alternatief is er voor mij op de radio niet echt. Maar korter luisteren doe ik zeker wel.
Als dit bij jou het geval is, zal dit ook voor anderen gelden. In het algemeen luister je natuurlijk minder lang als iets saai is. Dat is een van de redenen dat ik graag naar Rob Stenders luister. Je wordt altijd verrast door hem op welke manier dan ook. Hij doet hele simpele maar slimme dingen. Dan zendt hij bijvoorbeeld een luisteraar uit die een intro trommelt. Je gaat dan zelf ook denken welk liedje is dat en zo wordt je bij het programma betrokken. Je blijft luisteren om te horen of ze het goede liedje vinden. Dat soort simpele dingen zou 3FM ook kunnen doen. De luisteraar meer centraal stellen en meer betrekken bij het programma.
Dat is niet helemaal wat ik bedoel. Gewoon wat meer energie en niet het 13 in een dozijn praatje - plaatje. Rob Stenders vind ik nu juist niet het soort programma / muziek waar ik naar op zoek ben. Net als heel Radio 2. Gewoon 3 FM met meer personality-radio.
Moorkop

Bericht door Moorkop »

[quote=Daan! post_id=496823 time=1574660822 user_id=106342]
[quote=LokaleSter post_id=496820 time=<a href="tel:1574634960">1574634960</a> user_id=116187]
[quote=Daan! post_id=496819 time=<a href="tel:1574632927">1574632927</a> user_id=106342]
Ja, maar er is toch echt wel meer nodig. Met alleen dat red je het niet.
[/quote]Klopt. Talent en geluk helpt ook.

[/quote]

Weet ik niet. Ik luister er niet naar. Dat is juist vaak het punt. Roepen dat het allemaal niet deugt maar zelf niet de moeite nemen om naar NPO 3FM te luisteren en dingen aan te dragen die volgens jou zouden kunnen verbeteren. Dat is ook de reden dat ik een keer bij NPO 3FM wilde gaan kijken; Dat heb ik dus gisteren gedaan. Praat met de mensen daar en vorm dan een mening. Ik was benieuwd hoe het er aan toe ging daar en ik heb er aan mogen proeven om bij de uitzending van Herman Hofman aanwezig te mogen zijn. Maar stiekem natuurlijk ook omdat ik een enorme radioliefhebber van. NPO 3FM wordt steeds verder het moeras ingedrukt door al die negativiteit. Dat was ook de mening van Herman Hofman. Ik Kan echt beweren dat het een club van vakidioten is. De tijd van Stenders, Beelen, Ekdom en Veenstra is voorbij; Deal with it en geef deze nieuwe radiomakers de kans. Er zitten echt wel talenten. De muziekmix is in mijn ogen ook ok. Maar is er nu door niemand hier 1 positief punt te noemen hier op het forum?
density1

Bericht door density1 »

Het enige positieve aan 3FM is dat ze op een gegeven moment die urban en rap hebben losgelaten en dat nu enkel in de nacht nog wel eens draaien en hoor daar wel meer platte hitjes voorbij komen. Weet ook niet wat dit is, waarom dit juist alleen in de nacht dan moet, maar goed, dat zal wel een reden hebben.
En het positieve is dat ze nu wat meer aandacht schenken aan alternatieve muziek, maar dit kan nog beter en consequenter en daar zal op ingezet dienen te worden als ze echt het 'FM' alternatief willen zijn op een KINK dus weg met de compenstatieplaten en kijk wat meer wat ze in het buiteland doen bij een BBC 6 Music b.v.. Maar ben bang dat er niet veel veranderd met het extra geld wat ze nu krijgen en dat de ingeslagen weg door gaat.
Daan!

Bericht door Daan! »

Moorkop schreef: 25 nov 2019 10:48 Dat is juist vaak het punt. Roepen dat het allemaal niet deugt maar zelf niet de moeite nemen om naar NPO 3FM te luisteren en dingen aan te dragen die volgens jou zouden kunnen verbeteren.
Ik roep nergens dat 3FM niet deugt. Ik roep alleen dat passie, een gelikte studio, een goede sfeer en tijd nodig hebben niet de dingen zijn waardoor ik er vertrouwen in krijg dat het weer goed gaat komen met 3FM. Die opmerking kan voor elk station gelden. Dat heeft dus niets te maken met roepen dat het allemaal niet deugt.
Moorkop

Bericht door Moorkop »

[quote=Daan! post_id=496832 time=1574676895 user_id=106342]
[quote=Moorkop post_id=496829 time=<a href="tel:1574675338">1574675338</a> user_id=111297]
Dat is juist vaak het punt. Roepen dat het allemaal niet deugt maar zelf niet de moeite nemen om naar NPO 3FM te luisteren en dingen aan te dragen die volgens jou zouden kunnen verbeteren. [/quote]

Ik roep nergens dat 3FM niet deugt. Ik roep alleen dat passie, een gelikte studio, een goede sfeer en tijd nodig hebben niet de dingen zijn waardoor ik er vertrouwen in krijg dat het weer goed gaat komen met 3FM. Die opmerking kan voor elk station gelden. Dat heeft dus niets te maken met roepen dat het allemaal niet deugt.
[/quote]. Je luister toch nooit zeg je letterlijk in een eerdere post. Wat zou NPO 3FM moeten doen om jou te bewegen op de zender af te stemmen? Ik ben er oprecht benieuwd naar.
Daan!

Bericht door Daan! »

Ik luister er tegenwoordig niet meer naar. Dus kan ik ook niet zeggen wat eraan mankeert. Ik kan alleen wel zeggen dat passie, een gelikte studio, een goede sfeer en tijd nodig hebben niet de dingen zijn waardoor ik er vertrouwen in krijg dat het weer goed gaat komen met 3FM. Maar nogmaals, dat geldt voor elke zender.
Plaats reactie