Veranderingen 3FM

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
JulesKluivert

Re: Veranderingen 3FM

Bericht door JulesKluivert » 09 nov 2019 20:44

De podcast Music Starts Here van 3FM vind ik echt goed. Het is precies waar 3FM voor moet staan: namelijk het bespreken van nieuwe releases met alle muziekkennis die ze hebben. Iemand geluisterd toevallig?
De Sportmarketing Podcast - dé podcast over alle ontwikkelingen binnen de sportmarketing - http://anchor.fm/yellow-jersey

cassie127

Bericht door cassie127 » 10 nov 2019 00:56

Wat ze er ook goed aan doen, is dat het altijd een duo is die je normaal niet samen op de radio hoort

jordiv30

Bericht door jordiv30 » 10 nov 2019 14:03

Vandaag al de hele dag geen NOS op 3 op 3FM. Er is wel een speciale aankeiler met tease (dus anders dan 's nachts), maar daarna komt gewoon het reguliere NOS Journaal. Zou dit een gevolg zijn van de bezuinigingen bij de publieke omroep?

LokaleSter

Bericht door LokaleSter » 10 nov 2019 17:28

jordiv30 schreef:
10 nov 2019 14:03
Vandaag al de hele dag geen NOS op 3 op 3FM. Er is wel een speciale aankeiler met tease (dus anders dan 's nachts), maar daarna komt gewoon het reguliere NOS Journaal. Zou dit een gevolg zijn van de bezuinigingen bij de publieke omroep?
Lijkt me wel toch? Niet meer dan logisch ook.

cassie127

Bericht door cassie127 » 10 nov 2019 20:11

De nieuwslezer van dienst was ziek... Schijnt dat er verder alleen een stagiair van NOS op 3 vanochtend aanwezig was. Hierdoor hebben de lokale omroepen vandaag ook geen NOS op 3 bulletins gehad.
Heeft dus verder niets met bezuigingen te maken. Overigens niet de eerste keer, in 2018 is dit ook al eens voorgekomen.

LokaleSter

Bericht door LokaleSter » 10 nov 2019 20:24

Volgens hun website heeft de NOS heeft 25 nieuwslezers in dienst en als er dan 1 ziek is, dan is er geen niemand die even naar Hilversum kan komen om het nieuws voor te lezen. Lekker amateuristische bende dan.

castmember

Bericht door castmember » 11 nov 2019 00:26

Het klinkt als veel, 25, maar door alle specifieke nieuwsbulletins die je hebt op 3FM, Radio 2, Radio 1, Radio 4 en 5 heb je over een gehele dag minimaal 10 nieuwlezers nodig om het schema te kunnen vullen inclusief alle avond en nacht bulletins. Dan zijn NOS medewerkers ook gewoon ambtenaren en die draaien geen 40 uur, dus je kan voor ongeveer 4 dagen per week op ze rekenen, dus je hebt om je week te vullen er al zeker 20 nodig, en dan heb je nog geen ruimte voor ziekte, vakanties of andere activiteiten zoals opleiding, overdracht of redactiewerk.

Dus dat er op een zondag door ziekte een gat valt, zo heel gek is het niet.

En niemand die heel even naar Hilversum kan komen weer lekker kort door de bocht en naar mijn idee te makkelijk gedacht . . .
Please remain seated with your seatbelt fastened,
keeping your hands, arms, feet and legs inside the
elevator at all times. And do take special care to
supervise your children. Thank you!

cassie127

Bericht door cassie127 » 11 nov 2019 00:33

Die mensen hebben ook gewoon recht op weekend enz. Als ik een vrije dag heb hou ik er toch ook geen rekening mee dat ik mogelijk nog moet werken, omdat pietje ziek kan zijn.

LokaleSter

Bericht door LokaleSter » 11 nov 2019 08:44

cassie127 schreef:
11 nov 2019 00:33
Die mensen hebben ook gewoon recht op weekend enz. Als ik een vrije dag heb hou ik er toch ook geen rekening mee dat ik mogelijk nog moet werken, omdat pietje ziek kan zijn.
Jij misschien niet, maar er zijn genoeg sectoren waar je gewoon gebeld kan worden of je kan invallen. Wat uiteraard niet altijd hoeft te kunnen.

Nog los daarvan, ik was een keer op een zondagmiddag te gast op de redactie van een regionale omroep toen er een ernstig incident plaatsvond. Van alle kanten kwamen er mensen binnengelopen. Uit speeltuinen, van verjaardagen, van sportvelden. Incident bleek uiteindelijk erg mee te vallen, waarna het gros weer snel vertrok, maar geeft wel aan dat ook mensen met recht op weekeinde gewoon hun werk komen doen.

LokaleSter

Bericht door LokaleSter » 11 nov 2019 09:16

castmember schreef:
11 nov 2019 00:26
Het klinkt als veel, 25, maar door alle specifieke nieuwsbulletins die je hebt op 3FM, Radio 2, Radio 1, Radio 4 en 5 heb je over een gehele dag minimaal 10 nieuwlezers nodig om het schema te kunnen vullen inclusief alle avond en nacht bulletins. Dan zijn NOS medewerkers ook gewoon ambtenaren en die draaien geen 40 uur, dus je kan voor ongeveer 4 dagen per week op ze rekenen, dus je hebt om je week te vullen er al zeker 20 nodig, en dan heb je nog geen ruimte voor ziekte, vakanties of andere activiteiten zoals opleiding, overdracht of redactiewerk.

Dus dat er op een zondag door ziekte een gat valt, zo heel gek is het niet.

En niemand die heel even naar Hilversum kan komen weer lekker kort door de bocht en naar mijn idee te makkelijk gedacht . . .
Zo kort door de bocht is dat niet, dat is een kwestie van organisatie. Er zijn meer bedrijven die te maken hebben met spontaan zieke medewerkers die wel gewoon een oplossing hebben.

De brandweer heeft altijd minimaal 2 chauffeurs beschikbaar. Het is tenslotte wel wat vervelend als jouw huis in de fik staat en de plaatselijke brandweer niet kan komen omdat de chauffeur die ochtend met griep wakker is geworden. Ondanks de griep komt hij trouwens wel gewoon, maar dat is een andere discussie.

En oma vind het ook niet zo leuk dat ze de hele dag in bed moet blijven omdat de zorgmedewerkster griep heeft en er geen vervanger is geregeld. Niet voor niets heeft de zorgsector een complete reservebank uitgerust, de boel moet toch blijven draaien.

Ik kom zelf uit de transportwereld en ook daar gebeurd het wel eens dat je onverwacht op pad moet. Zo ben ik eens onverwacht op mijn vrije zondag naar Engeland vertrokken met een paar helikoptervleugels. Dat gebeurd wel eens.

Als er bij andere bedrijven een vervanger kan worden geregeld bij ziekte, dan kan de NOS dat ook. Dat is organisatie. Als er dan echt geen nieuwslezer beschikbaar is, dan ga je een stap verder en stuur je een extra redacteur naar Hilversum. Dan hebben de nieuwslezers die er wel zijn tijd om NOSop3 te voicetracken. Zoals ze dat ook doen voor lokale omroepen.

castmember

Bericht door castmember » 11 nov 2019 10:07

In de transportwereld is het ook zo dat als jij die extra dienst niet oppakt dat er een oostblokker is die het wel doet en dat je dan het risico hebt dat je die opdracht helemaal verliest. Belangen zijn anders. Plus het is niet dat er geen nieuws is gebracht. Het is alleen geen aangepast NOS op 3 blok. Maar die blokken zijn in het weekend sowieso al minder.

En in de zorg, als je nog een slechter voorbeeld hebt dan hoor ik het graag. Met een ander type nieuwsblok is er vrij weinig gezondheidsrisico. En de brandweer, je zit appels en peren te vergelijken.

Maar goed. Andere mening over dit voorval. Prima toch.
Please remain seated with your seatbelt fastened,
keeping your hands, arms, feet and legs inside the
elevator at all times. And do take special care to
supervise your children. Thank you!

Ane Sybesma

Bericht door Ane Sybesma » 11 nov 2019 11:22

Het reguliere NOS journaal is dan ook prima.

Vorige week viel me bv op: NOS op 3 had het over Keta en iets wat in de fik stond, het reguliere journaal had het over Ketamine en iets wat in brand stond.

Dat kan wat mij betreft prima met het reguliere nieuws op een zondag.

martheijn

Bericht door martheijn » 14 nov 2019 12:19

Deze week is de ochtendshow weer dramatisch. Naast dat het qua inhoud saai is en totaal niet spannend gaat er ook veel mis.
Veel technische fouten door een plaat helemaal af te spelen en vergeten dat deze afgelopen is (ongemakkelijke stilte).
Niet luisteren naar (bel)gasten en daardoor dezelfde vraag te stellen, jingles te laat inzetten.

Vanmorgen was voor mij de druppel en heb ik een rondje ochtendshows gemaakt en dan valt het verschil in kwaliteit vooral op.
Giel is wat dat betreft wel een enorm verschil, scherp opgewekt, jingles altijd paraat, goede gasten en inhoud.
Hier had uw advertentie kunnen staan

alex..

Bericht door alex.. » 14 nov 2019 13:45

Ben ik wel mee eens, Sander zit er echt niet lekker in. Vanmorgen deed Dieuwke Teertstra nog wat positiviteit te gehoren brengen, maar daar bleef het wel bij. Ook gewoon niks van interessante artiesten of onderwerpen.

Dan deze middag weer Olivier Bakker, sorry, maar die man is niet om aan te horen. Zoals eerder gezegd, je hebt direct geen zin meer in je dag als je hem hoort spreken. Zo saai, sloom en eentonig. Iedere talk lijkt zo lang te duren.
Had Kevin van Arnhem naar de dag gehaald. Hij is opgewekt, technisch strak en heeft zich inmiddels wel bewezen als een van de betere binnen 3FM (zeker samen met "Late Night Liedeke" een prima duo).

Daarbij wel zeggen dat ik steeds meer te spreken ben over de playlist van 3FM. Die zogenoemde compenstatieplaten zijn steeds minder aanwezig of passen beter in het plaatje. Misschien hebben ze momenteel geluk met de nieuwe muziek die uitkomt die weer iets meer gedurfd is dan de gemiddelde 538 plaat, maar in ieder geval mijn complimenten.

Herman ven Schippers

Bericht door Herman ven Schippers » 14 nov 2019 14:22

alex.. schreef:
14 nov 2019 13:45

Dan deze middag weer Olivier Bakker, sorry, maar die man is niet om aan te horen. Zoals eerder gezegd, je hebt direct geen zin meer in je dag als je hem hoort spreken. Zo saai, sloom en eentonig. Iedere talk lijkt zo lang te duren.

Ik snap je wel. Klinkt als Herman Hofman, maar dan 10% slomer qua spraak?

Plaats reactie