Veranderingen 3FM

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
density1

Re: Veranderingen 3FM

Bericht door density1 » 26 okt 2019 18:15

Herman ven Schippers schreef:
26 okt 2019 16:23
JulesKluivert schreef:
26 okt 2019 10:31
Wel interessant: Coldplay's Orphans is deze week de 3FM Megahit, bij Radio 2 kiezen ze voor Duncan Laurence.
Bandje deze week eens opgezocht, Daar zit wel potentie in hoor, mooi dat 3FM dat Coldplay de kans geeft
Ik begrijp uw cynisme 😄

JulesKluivert

Bericht door JulesKluivert » 27 okt 2019 07:53

radiodaan schreef:
26 okt 2019 11:01
JulesKluivert schreef:
26 okt 2019 10:31
Wel interessant: Coldplay's Orphans is deze week de 3FM Megahit, bij Radio 2 kiezen ze voor Duncan Laurence.
Interessant? Radio 2 is toch veel meer het Songfestival-station dan 3FM. En Coldplay is ook meer die band die de 3FM-roots heeft.
Laatste klopt helemaal; maar omdat Radio 2 (zeker in de periode 2014-2017) veel oude 3FM-acts draaide had ik het in dat opzicht niet vreemd gevonden dat zij voor Coldplay zouden gaan. Er lijkt in elk geval meer duidelijkheid te komen over de playlists van allebei
De Sportmarketing Podcast - dé podcast over alle ontwikkelingen binnen de sportmarketing - http://anchor.fm/yellow-jersey

Pot

Bericht door Pot » 28 okt 2019 16:28

Harryjuk schreef:
28 okt 2019 14:55
Je kunt inmiddels wel spreken van een falende en niets klaarspelende lichting. Al het falen kan wel worden toegeschreven aan het NPO beleid en programma directeuren die er niets maar dan ook niets van bakken. De huidige lichting dj’s mag ook weleens in de spiegel kijken Wanneer kwam er voor het laatst iets relevants uit de speakers? Qua talks? Rob Jansen op vrijdagnacht is de enige die wat bijzonders heeft en Jorien is een goede degelijke kracht. Sander lijkt zijn belofte van talent niet in kunnen vullen, Mark en Ramon is iedere werkdag weer een soort belediging voor het tijdslot waar ze mogen zitten ( en maar koketteren met contract verlengingen) en Frank is druk met zijn staartjes en stijltje en lijkt radio te zien als een soort handige bijkomstigheid om zijn personal brand te voorzien van brandstof. Treurig is het niet waar?
Zoals Daan zei, is het allemaal wel een beetje kort door de bocht. Máár:
1. Sander is talentvol. Het komt er inderdaad niet echt uit, helaas. Het is allemaal wel feel-good niveau. Je hoeft niet direct iedereen te beledigen, maar het mag wel scherper en meer eigen zijn. Ook zou een sidekick wat kunnen aanvullen. Een begeleider, met ervaring, is echt iets wat zou kunnen helpen.
2. De NPO heeft in veel opzichten gefaald qua opleiding. De 'nieuwe Giels' zoals de Volkskrant het schreef, blijven uit. Frank, Sander en Rámon zijn de laatste DJ's waarvan gezegd kan worden dat ze 'uniek' zijn. Alles wat daarna kwam is niets bijzonders (Ja. Rob Janssen, maar niet door de NPO campus). Ik kan me niet voorstellen dat er alleen maar 13 in een dozijn-jocks zijn. Terwijl de jaren daarvoor de beste jocks naar voren kwamen.
Talpa, Persgroep en Radiocorp hebben ook niet veel van zich laten horen, terwijl Talpa juist op de belangrijke tijdsloten ex-3FM jocks hebben zitten -> zij mogen zich ook wel eens actie ondernemen. Marc Adriani zei dat ze moeten proberen radio aantrekkelijk te houden voor jongeren. Zeker nu deze generatie 3FM-jocks waarschijnlijk niet de opvolgers zijn, zou ik actie ondernemen.
Dat het een aardige jock is staat buiten kijf. Maar kom nou kap eens met die verschrikkelijke termen als ‘nuance’ waardoor het station al 5 (!) jaar in Titanic modus staat.
En niet ingrijpen, geen nieuwe jocks halen. Ik snap dat zd het graag met eigen talent willen doen, maar als 3FM nog wil stijgen zul je ook verder moeten kijken. Niet dat alle jocks weg moeten. Maar van buitenaf talentvolle jocks halen, is geen overbodige luxe.
Door de jaren heen hebben ze Eva van Qmusic en Mark van Veronica gehaald. Als je kijkt wat er weg is gegaan, zul je toch denken dat het aan geld niet ligt? Of is het budget naar R2 gegaan?

Zo weinig kennis, nog minder realiteitsbesef en het totale ontbreken van visie.
Ik denk wel dat ze over genoeg kennis beschikt. Visie heeft ze wel, maar of het de goede visie is, is afwachten.
Realiteit kun je over twijelen. Dit geldt voor het hele complete team van baasjes met Alles, die haar dit ook wijs proberen te maken...
Denken ze echt dat luisteraars terugkomen, van Radio 2 en 10 -> die juist weg zijn voor het wankele muziekbeleid - die ze nog steeds hebben, ondanks verbeteringen (van Kraantje Pappie tot Linkin' Park en van Foals tot Dua Lipa), ik vraag het me af.

Dit zegt niet dat ik het niet leuk vind om naar 3FM te luisteren. Er kan nog zoveel beter, ook binnen de NPO.
Oortjes open!

JulesKluivert

Bericht door JulesKluivert » 30 okt 2019 16:55

Pot schreef:
28 okt 2019 16:28
Harryjuk schreef:
Je kunt inmiddels wel spreken van een falende en niets klaarspelende lichting. Al het falen kan wel worden toegeschreven aan het NPO beleid en programma directeuren die er niets maar dan ook niets van bakken. De huidige lichting dj’s mag ook weleens in de spiegel kijken Wanneer kwam er voor het laatst iets relevants uit de speakers? Qua talks? Rob Jansen op vrijdagnacht is de enige die wat bijzonders heeft en Jorien is een goede degelijke kracht. Sander lijkt zijn belofte van talent niet in kunnen vullen, Mark en Ramon is iedere werkdag weer een soort belediging voor het tijdslot waar ze mogen zitten ( en maar koketteren met contract verlengingen) en Frank is druk met zijn staartjes en stijltje en lijkt radio te zien als een soort handige bijkomstigheid om zijn personal brand te voorzien van brandstof. Treurig is het niet waar?
1. Sander is talentvol. Het komt er inderdaad niet echt uit, helaas. Het is allemaal wel feel-good niveau. Je hoeft niet direct iedereen te beledigen, maar het mag wel scherper en meer eigen zijn. Ook zou een sidekick wat kunnen aanvullen. Een begeleider, met ervaring, is echt iets wat zou kunnen helpen.
2. De NPO heeft in veel opzichten gefaald qua opleiding. De 'nieuwe Giels' zoals de Volkskrant het schreef, blijven uit. Frank, Sander en Rámon zijn de laatste DJ's waarvan gezegd kan worden dat ze 'uniek' zijn. Alles wat daarna kwam is niets bijzonders (Ja. Rob Janssen, maar niet door de NPO campus). Ik kan me niet voorstellen dat er alleen maar 13 in een dozijn-jocks zijn. Terwijl de jaren daarvoor de beste jocks naar voren kwamen.
Talpa, Persgroep en Radiocorp hebben ook niet veel van zich laten horen, terwijl Talpa juist op de belangrijke tijdsloten ex-3FM jocks hebben zitten -> zij mogen zich ook wel eens actie ondernemen. Marc Adriani zei dat ze moeten proberen radio aantrekkelijk te houden voor jongeren. Zeker nu deze generatie 3FM-jocks waarschijnlijk niet de opvolgers zijn, zou ik actie ondernemen.
Er komt niks relevants uit de speakers? Sinds de komst van Alles draait het in elk geval weer om de muziek, dat was daarvoor minder het geval. Jorien is voor mij hét voorbeeld: luister haar show maar (als ze weer terug van vakantie is), want vrijwel elke spreek van haar is relevant. 3FM heeft geen DJs die proberen te shockeren of side-kicks die keihard meelachen - voor de muziekliefhebbers is dat denk ik juist een pluspunt. Neemt niet weg dat er van mij soms wel wat meer spannende radio mag worden gemaakt. Uitzenden vanuit de kinderboerderij, een Bassie & Adriaan Marathon: allemaal leuk, maar geen acties waar je de grote meute mee gaat bereiken.
De Sportmarketing Podcast - dé podcast over alle ontwikkelingen binnen de sportmarketing - http://anchor.fm/yellow-jersey

cassie127

Bericht door cassie127 » 31 okt 2019 02:07

Bij Sander zit nu geen Sidekick meer. Ja Dieuwke van de NOS op 3 zit tegenwoordig wat vaker tussen de bulletins door in de studio en praat dan soms mee. Maar lang niet altijd want tijdens de talks van Sander is ze ook wel eens op de NOS op 3 redactie of het bulletin aan het opnemen voor de omroepen

Herman ven Schippers

Bericht door Herman ven Schippers » 31 okt 2019 09:36

JulesKluivert schreef:
30 okt 2019 16:55
Pot schreef:
28 okt 2019 16:28
Harryjuk schreef:
Er komt niks relevants uit de speakers? Sinds de komst van Alles draait het in elk geval weer om de muziek, dat was daarvoor minder het geval. Jorien is voor mij hét voorbeeld: luister haar show maar (als ze weer terug van vakantie is), want vrijwel elke spreek van haar is relevant. 3FM heeft geen DJs die proberen te shockeren of side-kicks die keihard meelachen - voor de muziekliefhebbers is dat denk ik juist een pluspunt. Neemt niet weg dat er van mij soms wel wat meer spannende radio mag worden gemaakt. Uitzenden vanuit de kinderboerderij, een Bassie & Adriaan Marathon: allemaal leuk, maar geen acties waar je de grote meute mee gaat bereiken.
Moet zeggen dat ik Herman nu ook prima trek op de uren van Jorien. Al vind ik persoonlijk Jorien iets prettiger.

Pier

Bericht door Pier » 31 okt 2019 14:24

Ik moet zelfs bekennen dat ik sinds een lange tijd weer naar 3FM luister. Sinds de overstap naar broederliefde, Ronny Flex etc. Ben ik afgehaakt en heb zelfs nog een mail geweid aan de koersverandering. Hierop kreeg ik een kort maar krachtig antwoord, ''dat 3FM dan inderdaad niet meer mijn zender zou zijn, en succes met de zoektocht naar een nieuwe zender''.

In KINK heb ik deze zender zeker gevonden, maar ik luister ook met regelmaat weer naar 3FM, nu ze zijn afgestapt van Broederliefde etc.

density1

Bericht door density1 » 31 okt 2019 17:54

Mwah, tegenwoordig hoor je er Snelle en Akwasi, dus of het nu zo vooruit is gegaan.. :roll:

cassie127

Bericht door cassie127 » 01 nov 2019 00:57

Voortaan iedere donderdagavond (behalve komende twee donderdagen) is het laatste uur van de Bende van van der Lende samen met Eva Koreman. Afgelopen avond was de eerste.

JulesKluivert

Bericht door JulesKluivert » 01 nov 2019 08:32

cassie127 schreef:
01 nov 2019 00:57
Voortaan iedere donderdagavond (behalve komende twee donderdagen) is het laatste uur van de Bende van van der Lende samen met Eva Koreman. Afgelopen avond was de eerste.
En, hoe is dat? Ik vond ze met het Vakantieteam wel leuk samen

alex..

Bericht door alex.. » 01 nov 2019 15:20

density1 schreef:
31 okt 2019 17:54
Mwah, tegenwoordig hoor je er Snelle en Akwasi, dus of het nu zo vooruit is gegaan.. :roll:
Maar deze kan je ook bij Stenders horen, waarna hij weer voorleest hoeveel haat er binnen komt.

Persoonlijk vind in de 2 die jij noemt wel wat anders dan die 'bubbeling Nederlandse rap'. Zeker bij Akwasi.

density1

Bericht door density1 » 01 nov 2019 15:35

Dat deze muziek op 2 voorbij komt snap ik ook niet. Dit is muziek voor jonge meisjes, niet bij de doelgroep van Radio 2. Dus ik snap die kritiek van luisteraars die er bij Radio 2 binnen komt wel. Bij 3FM zou het wel passen maar daar zijn ze juist een andere weg in geslagen en ik vind dit alles behalve alternatief, zelfs niet alternatief in de breedste zin van het woord zoals ze altijd verkondigen.

alex..

Bericht door alex.. » 01 nov 2019 17:22

density1 schreef:
01 nov 2019 15:35
Dat deze muziek op 2 voorbij komt snap ik ook niet. Dit is muziek voor jonge meisjes, niet bij de doelgroep van Radio 2. Dus ik snap die kritiek van luisteraars die er bij Radio 2 binnen komt wel. Bij 3FM zou het wel passen maar daar zijn ze juist een andere weg in geslagen en ik vind dit alles behalve alternatief, zelfs niet alternatief in de breedste zin van het woord zoals ze altijd verkondigen.
Ik vind dat Akwasi juist wel de alternatieve zijde van rap bewandeld, om het zo te zeggen.
Zijn nummers brengen meer verhaal met zich mee, zijn wat experimenteler (door instrument gebruik bijv.) en niet gemaakt voor een feesttent.

Dat Kraantje pappie zo aanwezig is, dat zou ik een terechte vraag vinden. Zijn muziek is bovenstaande allemaal niet. Simpele feesttent/pop liedjes.

Nederlandse rap hoeft niet per see uitgesloten te zijn bij het woord alternatief. Alternatief is namelijk niet puur en alleen gitaarbandjes, het kan een uitspringer zijn in ieder gerne. Dat onderscheidt 3FM voor mij ook van KINK en van alle andere mainstream pop zenders.

density1

Bericht door density1 » 01 nov 2019 17:36

Dat vind ik dus niet want als Vader Abraham een nummer uit brengt met een alternatief of experimenteel instrument zou het ook gedraaid kunnen worden om het maar even te chargeren. Zo kun je wel door gaan. Ik vind het gewoon geen billijke en m.i. zwakke argumentatie die ze steeds voeren bij 3FM en met name Sharid Alles en de luistercijfers spreken hierin boekdelen zoals we weten.

jessica

Bericht door jessica » 01 nov 2019 18:00

Eens met Alex. 3FM moet zeker niet zo smal gaan programmeren als KINK. Ik had daar hoge verwachtingen van. Maar ik kan daar maar met moeite af en toe een uur naar luisteren. Wat een sombere zender is dat geworden zeg. Daar moet 3FM zich vooral niet aan spiegelen. Eens met Alex dat alternatief niet alleen in de rockbandjes gezocht moet worden. Dodelijk saai is dat.

Plaats reactie