Veranderingen 3FM

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Pot

Re: Veranderingen 3FM

Bericht door Pot » 28 sep 2019 16:11

Smid70 schreef:
28 sep 2019 10:11

Toch 0.1 daling dus nog niet stabiel.

Wat eigenwijs. Nee het is niet letterlijk stabiel, maar 0.1% stijging of daling kun je stabiel noemen.
Oortjes open!

Smid70

Bericht door Smid70 » 28 sep 2019 18:46

Pot schreef:
28 sep 2019 16:11
Smid70 schreef:
28 sep 2019 10:11

Toch 0.1 daling dus nog niet stabiel.

Wat eigenwijs. Nee het is niet letterlijk stabiel, maar 0.1% stijging of daling kun je stabiel noemen.
Daling is daling, niks stabiel.
Daar is niets eigenwijs aan.
Vind haar bepaald niet zeker overkomen, half jaartje nog dan is ze weg.

Pot

Bericht door Pot » 28 sep 2019 21:41

Smid70 schreef:
28 sep 2019 18:46
Ach joh, jij ze zin. Ze zijn de afgelopen maanden (redelijk) stabiel gebleven. Over een periode van een jaar zijn ze stabiel. Stabiel betekend ook geen grote stijgingen en dalingen. Maar als jij je zin zo graag wil hebben... :roll:
Smid70 schreef:
Vind haar bepaald niet zeker overkomen, half jaartje nog dan is ze weg.
Hoezo vind je haar niet zeker overkomen? Onderbouw het eens.
Oortjes open!

JulesKluivert

Bericht door JulesKluivert » 29 sep 2019 08:42

density1 schreef:
27 sep 2019 15:56
Goed verhaal zoals Dave 3FM zou/had willen vormgeven: https://www.radiofreak.nl/dave-minneboo ... nager-3fm/
Interessant artikel, maar dit soort artikels zijn eigenlijk te kort om echt de diepte in te gaan. Er blijven voor mij best veel vragen. Een pop-rockstation; dat is toch een genre waar (tov 10-20 jaar terug) veel minder muziek in wordt gemaakt? En je mag wel hits blijven draaien, maar dan moet je die wel eerst zelf grootmaken. Dus geen Lana del Rey, Mumford & Sons of Imagine Dragons, maar wel Lizzo, Kensington en Kraantje Pappie?
De Sportmarketing Podcast - dé podcast over alle ontwikkelingen binnen de sportmarketing - http://anchor.fm/yellow-jersey

density1

Bericht door density1 » 29 sep 2019 10:51

Nee dus wel hits die in het genre pop/rock alternative zitten. Dat bedoelt hij denk ik.

Smid70

Bericht door Smid70 » 29 sep 2019 11:03

Pot schreef:
28 sep 2019 21:41
Smid70 schreef:
Ach joh, jij ze zin. Ze zijn de afgelopen maanden (redelijk) stabiel gebleven. Over een periode van een jaar zijn ze stabiel. Stabiel betekend ook geen grote stijgingen en dalingen. Maar als jij je zin zo graag wil hebben... :roll:
Doe eens niet zo neerbuigend.

Smid70

Bericht door Smid70 » 29 sep 2019 11:23

Pot schreef:
,,Over de vorige editie van Serious Request was ik best tevreden’’, vertelt zendermanager Sharid Alles (39).
:lol: :lol: :lol:

Het valt op dat er weer lol wordt gemaakt op de zender. De sfeer is relaxed. Alsof jullie denken: ach, we bereiken toch nooit meer die top.

,,Die sfeer is er inderdaad, maar dat betekent niet dat we achterover leunen. De marktaandelen moeten stijgen. Maar continu vergeleken worden
met het 3FM van jaren terug, is niet eerlijk. Besef dat de wereld is veranderd en de muziekwereld ook, met platforms zoals Spotify. Dus gaan wij
dezelfde successen boeken als tijdens die hoogtijdagen? Nee, dat is niet mijn streven. Maar we moeten wel weer die topzender worden, meedoen
met de grote stations. En nee, ik ga geen deadlines en targets noemen.’’

Ah, ze geeft zelf eigenlijk al aan dat ze er niet meer in geloven.
1 jaar geleden zei ze nog dat ze zichzelf 2 jaar gaf, nu ze zeker weet dat dat never nooit gaat lukken en ze dus zonder werk zou zitten over een jaartje haalt ze de deadline weg.
En dat je het niet eerlijk vind om vergeleken te worden met 3FM van jaren terug toen het een goed geleide zender met goede DJ's was, is natuurlijk niet realistisch.
Sharid Alles is niet de schuldige maar ze gaat het tij niet keren.
Het zelfvertrouwen ebt weg.

Jullie draaien meer alternatieve muziek, maar ook grote hits. Waarom is dat?

,,Natuurlijk doen we dat. Señorita van Shawn Mendes en Camila Cabello is een enorme zomerhit, die wil je laten horen. Maar de hoofdmoot is dat
alternatieve geluid.’’

Briljante combinatie, alternatief met 538 liedjes. Duidelijk bedacht door iemand die heel zeker in haar schoenen staat. Zeker popmuziek draaien, maar daar is wel wat beters te vinden dan Shawn Mendes.

Jongeren luisteren radio vooral via apps, ‘ouderenzender’ NPO Radio 5 heeft nu geen frequentie. Wordt het niet eens tijd dat om te draaien?

,,Die discussie hoor ik alleen in de media, bij ons is daar nog geen serieus gesprek over gevoerd. 3FM bereikt nog steeds 1 miljoen luisteraars per
week. Het absolute aantal bij Radio 5 ligt veel lager, maar deze doelgroep luistert langer. Bovendien luistert dat publiek makkelijker via de kabel
en DAB+. Bij ons is dat niet zo. Als wij de etherfrequentie zouden verliezen, hebben we een probleem. Het grootste deel luistert nog steeds in
de auto.’’

Dat ze daar nog niet serieus over hebben gesproken lijkt mij onzin, maar misschien mocht ze niet meepraten.

Dus 30ers en ouder luisteren grotendeels niet in de auto? Ik denk dat ze hier een misser van jewelste maakt. Ik denk dat de meeste jongeren toch gewoon lekker naar Spotify of Funx en misschien wel 3FM luisteren via hun mobiele telefoon.

Het komt allemaal wat geforceerd over, begrijpelijk want dat is haar baan momenteel. Maar ik zou, als 3fm, op zoek gaan naar een persoon met wat meer ruggengraat.

density1

Bericht door density1 » 29 sep 2019 13:11

Eens. Die Shawn Mendes uitzondering vind ik ook nergens op slaan. Met deze argumentatie zou je heel wat andere voorbeelden ook kunnen draaien 'omdat het een zomerhit is' of een ander slap excuus. De claim “Music starts here” maken ze ook niet waar: ze lopen achter de feiten aan en missen van alles. Het is meer een zender die hip wil doen, maar het niet is. En dan zwijg ik nog over de urban muziek zolang ze daar geen afscheid van nemen blijven ze achter de feiten aan lopen. Als je nog steeds die combinaties maakt jaag je luisteraars weg want de ene luisteraar vind het geweldig, en de andere luisteraar weer niet. Het probleem is dat ze na Foals doodleuk Lil’ Kleine instarten. En dat gaat aan de lopende band zo. Wie A leuk vindt, wordt daarna onmiddellijk door B verjaagd. Die playlist van ze is echt een verschrikking. Er is geen enkele samenhang in te ontdekken.

JulesKluivert

Bericht door JulesKluivert » 29 sep 2019 14:26

Laten we wel even bij de feiten blijven: sinds wanneer wordt Lil' Kleine nog gedraaid op 3FM? Ik luister regelmatig en die zit echt niet tussen de recurrents/hits/classics.

En het statement dat ze "achter de feiten aan lopen en van alles missen", dat mag je natuurlijk vinden. Feit is dat er in 3voor12 en, wanneer het echt goede muziek is ook in de andere programma's wordt gedraaid, ontzettend veel nieuwe muziek voorbij komt die ik bij veel andere stations niet hoor.
De Sportmarketing Podcast - dé podcast over alle ontwikkelingen binnen de sportmarketing - http://anchor.fm/yellow-jersey

Pot

Bericht door Pot » 29 sep 2019 14:38

density1 schreef:
29 sep 2019 13:11
De claim “Music starts here” maken ze ook niet waar: ze lopen achter de feiten aan en missen van alles.
Waarop lopen ze achter de feiten aan? 3voor12 kun je toch niet 'achter de feiten aanlopen' noemen.
density1 schreef:
En dan zwijg ik nog over de urban muziek zolang ze daar geen afscheid van nemen blijven ze achter de feiten aan lopen.
Daar kan ik me in vinden, ookal draaien ze het weinig.
density1 schreef:
Als je nog steeds die combinaties maakt jaag je luisteraars weg want de ene luisteraar vind het geweldig, en de andere luisteraar weer niet. Het probleem is dat ze na Foals doodleuk Lil’ Kleine instarten. En dat gaat aan de lopende band zo. Wie A leuk vindt, wordt daarna onmiddellijk door B verjaagd. Die playlist van ze is echt een verschrikking. Er is geen enkele samenhang in te ontdekken.
Je kunt het ook andersom zien: na een wat onbekender nummer wil je iets herkenbaars horen, een hit of een classic bijvoorbeeld. Aangezien 3FM zich toch meer een jongerenzender wil zijn is het logischer dat ze er een hit achteraan plakken. En alleen maar alternatief jaag je juist mensen weg, niet iedereen wil continu alternatieve/nieuwe muziek horen en luisteraars die dat wel willen horen gaan dan naar Kink. Geldt hetzelfde voor alleen maar hits, daarvoor heb je Q en 538
Bovendien wordt ook Lil Kleine hooguit één keer per dag gedraaid, tenzij hij een hit te pakken heeft.
Oortjes open!

Pot

Bericht door Pot » 29 sep 2019 14:42

Smid70 schreef:
29 sep 2019 11:23
Pot schreef:
,,Over de vorige editie van Serious Request was ik best tevreden’’, vertelt zendermanager Sharid Alles (39).
:lol: :lol: :lol:

Het valt op dat er weer lol wordt gemaakt op de zender. De sfeer is relaxed. Alsof jullie denken: ach, we bereiken toch nooit meer die top.

,,Die sfeer is er inderdaad, maar dat betekent niet dat we achterover leunen. De marktaandelen moeten stijgen. Maar continu vergeleken worden
met het 3FM van jaren terug, is niet eerlijk. Besef dat de wereld is veranderd en de muziekwereld ook, met platforms zoals Spotify. Dus gaan wij
dezelfde successen boeken als tijdens die hoogtijdagen? Nee, dat is niet mijn streven. Maar we moeten wel weer die topzender worden, meedoen
met de grote stations. En nee, ik ga geen deadlines en targets noemen.’’

Ah, ze geeft zelf eigenlijk al aan dat ze er niet meer in geloven.
1 jaar geleden zei ze nog dat ze zichzelf 2 jaar gaf, nu ze zeker weet dat dat never nooit gaat lukken en ze dus zonder werk zou zitten over een jaartje haalt ze de deadline weg.
En dat je het niet eerlijk vind om vergeleken te worden met 3FM van jaren terug toen het een goed geleide zender met goede DJ's was, is natuurlijk niet realistisch.
Sharid Alles is niet de schuldige maar ze gaat het tij niet keren.
Het zelfvertrouwen ebt weg.

Jullie draaien meer alternatieve muziek, maar ook grote hits. Waarom is dat?

,,Natuurlijk doen we dat. Señorita van Shawn Mendes en Camila Cabello is een enorme zomerhit, die wil je laten horen. Maar de hoofdmoot is dat
alternatieve geluid.’’

Briljante combinatie, alternatief met 538 liedjes. Duidelijk bedacht door iemand die heel zeker in haar schoenen staat. Zeker popmuziek draaien, maar daar is wel wat beters te vinden dan Shawn Mendes.

Jongeren luisteren radio vooral via apps, ‘ouderenzender’ NPO Radio 5 heeft nu geen frequentie. Wordt het niet eens tijd dat om te draaien?

,,Die discussie hoor ik alleen in de media, bij ons is daar nog geen serieus gesprek over gevoerd. 3FM bereikt nog steeds 1 miljoen luisteraars per
week. Het absolute aantal bij Radio 5 ligt veel lager, maar deze doelgroep luistert langer. Bovendien luistert dat publiek makkelijker via de kabel
en DAB+. Bij ons is dat niet zo. Als wij de etherfrequentie zouden verliezen, hebben we een probleem. Het grootste deel luistert nog steeds in
de auto.’’

Dat ze daar nog niet serieus over hebben gesproken lijkt mij onzin, maar misschien mocht ze niet meepraten.

Dus 30ers en ouder luisteren grotendeels niet in de auto? Ik denk dat ze hier een misser van jewelste maakt. Ik denk dat de meeste jongeren toch gewoon lekker naar Spotify of Funx en misschien wel 3FM luisteren via hun mobiele telefoon.

Het komt allemaal wat geforceerd over, begrijpelijk want dat is haar baan momenteel. Maar ik zou, als 3fm, op zoek gaan naar een persoon met wat meer ruggengraat.
Blijkbaar heeft ze er zelf genoeg vertrouwen in; ze heeft in een van haar eerdere intervieuws al gezegd dat ze weg zou gaan als het niet zou gaan lukken.
Oortjes open!

density1

Bericht door density1 » 29 sep 2019 14:44

JulesKluivert schreef:
29 sep 2019 14:26
Laten we wel even bij de feiten blijven: sinds wanneer wordt Lil' Kleine nog gedraaid op 3FM? Ik luister regelmatig en die zit echt niet tussen de recurrents/hits/classics.

En het statement dat ze "achter de feiten aan lopen en van alles missen", dat mag je natuurlijk vinden. Feit is dat er in 3voor12 en, wanneer het echt goede muziek is ook in de andere programma's wordt gedraaid, ontzettend veel nieuwe muziek voorbij komt die ik bij veel andere stations niet hoor.
Dan heb je het over nieuwe muziek in 1 programma, maar ik bekijk het over de gehele linie.

density1

Bericht door density1 » 29 sep 2019 14:46

Pot schreef:
29 sep 2019 14:38
density1 schreef:
De claim “Music starts here” maken ze ook niet waar: ze lopen achter de feiten aan en missen van alles.
Waarop lopen ze achter de feiten aan? 3voor12 kun je toch niet 'achter de feiten aanlopen' noemen.
density1 schreef:
En dan zwijg ik nog over de urban muziek zolang ze daar geen afscheid van nemen blijven ze achter de feiten aan lopen.
Daar kan ik me in vinden, ookal draaien ze het weinig.
density1 schreef:
Als je nog steeds die combinaties maakt jaag je luisteraars weg want de ene luisteraar vind het geweldig, en de andere luisteraar weer niet. Het probleem is dat ze na Foals doodleuk Lil’ Kleine instarten. En dat gaat aan de lopende band zo. Wie A leuk vindt, wordt daarna onmiddellijk door B verjaagd. Die playlist van ze is echt een verschrikking. Er is geen enkele samenhang in te ontdekken.
Je kunt het ook andersom zien: na een wat onbekender nummer wil je iets herkenbaars horen, een hit of een classic bijvoorbeeld. Aangezien 3FM zich toch meer een jongerenzender wil zijn is het logischer dat ze er een hit achteraan plakken. En alleen maar alternatief jaag je juist mensen weg, niet iedereen wil continu alternatieve/nieuwe muziek horen en luisteraars die dat wel willen horen gaan dan naar Kink. Geldt hetzelfde voor alleen maar hits, daarvoor heb je Q en 538
Bovendien wordt ook Lil Kleine hooguit één keer per dag gedraaid, tenzij hij een hit te pakken heeft.
Dan heb je het niet goed gelezen. Er is niets mis met een hit, maar draai dan een hit wat in stijl wel past bij de alternatieve muziek die je meent te draaien.. Maar dit is de eeuwige discussie hier die eeuwig in hetzelfde cirkeltje blijft draaien.

JulesKluivert

Bericht door JulesKluivert » 29 sep 2019 15:05

density1 schreef:
29 sep 2019 14:44
JulesKluivert schreef:
29 sep 2019 14:26

Dan heb je het over nieuwe muziek in 1 programma, maar ik bekijk het over de gehele linie.
Dan lees je niet goed wat ik schrijf. Bij 3FM zijn ze voortdurend bezig om nieuwe muziek te ontdekken, het meeste daarvan hoor je bij 3voor12 (omdat het programma daar nu eenmaal om draait). Als die muziek goed genoeg/interessant genoeg is zullen die onderdeel worden van de playlist en hoor je het dus overal terug.

JulesKluivert

Bericht door JulesKluivert » 29 sep 2019 15:06

Pot schreef:
29 sep 2019 14:38
Lil Kleine wordt echt niet dagelijks op 3FM gedraaid hoor :lol:

Plaats reactie