Veranderingen 3FM

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderators: admin6, admin6, admin6, admin6, admin6

Plaats reactie
Luc van Ostade

Re: Veranderingen 3FM

Bericht door Luc van Ostade » 12 jul 2019 19:54

Smid70 schreef:
12 jul 2019 17:52
Ik vind de muziekkeuze over het algemeen beschouwd een stuk beter. Jorien vind ik een goede DJ.
Maar dezelfde plaat kiezen als Radio 2 laat weer zien dat het allemaal nog niet goed is.
Alsof er geen overleg is. Het komt zo amateuristisch over van beide zenders.
Daarbij vind ik Ed Sheeran een uitgesproken radio 2 artiest.
Dat is gewoon uitgaan van je eigen kracht. Sommige artiesten/muziek horen thuis in beide formats omdat het zo breed is. Dat geldt zeker voor Ed Sheeran. Die bereikt 20-ets, kids, 40-ers, 30-ers, enz. Zijn nieuwe album is bijvoorbeeld veel meer hiphop georiënteerd dan zijn vorige album, dat meer Radio 2 is.

Kan prima dus.
Alleen alternatief is echte muziek.

Smid70

Bericht door Smid70 » 12 jul 2019 22:39

Luc van Ostade schreef:
12 jul 2019 19:54
Smid70 schreef:
Ik vind de muziekkeuze over het algemeen beschouwd een stuk beter. Jorien vind ik een goede DJ.
Maar dezelfde plaat kiezen als Radio 2 laat weer zien dat het allemaal nog niet goed is.
Dat is gewoon uitgaan van je eigen kracht. Sommige artiesten/muziek horen thuis in beide formats omdat het zo breed is. Dat geldt zeker voor Ed Sheeran. Die bereikt 20-ets, kids, 40-ers, 30-ers, enz. Zijn nieuwe album is bijvoorbeeld veel meer hiphop georiënteerd dan zijn vorige album, dat meer Radio 2 is.

Kan prima dus.
Ach, weet je wat we gooien alle formats uit het raam want uit iedere leeftijdsgroep is wel iemand te vinden die van alles goed vind.

De megahit/topsong is bepaald geen hiphop btw.

Theimon

Bericht door Theimon » 13 jul 2019 06:45

Op zich geen verrassing dat Ed Sheeran de Megahit is. En tegelijk ook Topsong op 2. In het verleden was er een of andere plaat van Coldplay die op 3FM, Radio 2 en 538 tegelijk de Mega/Top/Alarm plaat was. Een soort schot voor open doel die je van mijlenver zag aankomen. Dat is nu weer met dit plaatje.

Ik vind dat altijd zonde. Een Ed Sheeran heeft die toppromotie niet nodig, die krijgt zijn centen toch wel. Ik zou juist wat meer onderbelicht werk in de schijnwerpers willen zien. Kies juist een plaat die mensen waarschijnlijk niet zullen kennen en gooi die als Megahit op de zender onder het mom "Mensen! Wat we nu hebben gevonden!! Dit moet je horen!!!".

Pot

Bericht door Pot » 13 jul 2019 08:09

Theimon schreef:
13 jul 2019 06:45
Ik vind dat altijd zonde. Een Ed Sheeran heeft die toppromotie niet nodig, die krijgt zijn centen toch wel. Ik zou juist wat meer onderbelicht werk in de schijnwerpers willen zien. Kies juist een plaat die mensen waarschijnlijk niet zullen kennen en gooi die als Megahit op de zender onder het mom "Mensen! Wat we nu hebben gevonden!! Dit moet je horen!!!".
Sluit ik me helemaal bij aan.

JulesKluivert

Bericht door JulesKluivert » 13 jul 2019 08:25

Theimon schreef:
13 jul 2019 06:45
Eens, aan de andere kant: Ed Sheeran is wel een van de grootste mannelijke popartiesten van dit moment. Ik wil dan juist bij 3FM horen waarom hij nu juist meer de hiphop-kant opgaat, of wat de verhalen achter de nummers zijn. Dat vind ik de toegevoegde waarde van 3
De Sportmarketing Podcast - dé podcast over alle ontwikkelingen binnen de sportmarketing - http://anchor.fm/yellow-jersey

Theimon

Bericht door Theimon » 13 jul 2019 08:52

En dat zouden ze best als een onderdeel van een programma kunnen doen. Juist zoiets. Geef een uitgebreide achtergrond bij een bepaalde plaat. Heden en verleden (Leg bijvoorbeeld maar eens uit aan je jongere luisteraars waarom alle hippe bandjes van nu willen klinken als de grote acts uit de '80s). In plaats van een alleen plaatjes draaien kan je er zeker diepgang aan geven door het verhaal achter de plaat te geven. En dan heb ik het niet over popfeitjes voorlezen a la Jorien.

Maar hou de Megahit dan voor het spul wat daadwerkelijk de aandacht kan gebruiken :)

Luc van Ostade

Bericht door Luc van Ostade » 13 jul 2019 12:33

Smid70 schreef:
12 jul 2019 22:39
Luc van Ostade schreef:
12 jul 2019 19:54
Smid70 schreef:

Kan prima dus.
Ach, weet je wat we gooien alle formats uit het raam want uit iedere leeftijdsgroep is wel iemand te vinden die van alles goed vind.

De megahit/topsong is bepaald geen hiphop btw.
Dus je ontkent dat er artiesten zijn die in meerdere doelgroepen vallen?

Luc van Ostade

Bericht door Luc van Ostade » 13 jul 2019 12:34

Theimon schreef:
13 jul 2019 08:52
En dat zouden ze best als een onderdeel van een programma kunnen doen. Juist zoiets. Geef een uitgebreide achtergrond bij een bepaalde plaat. Heden en verleden (Leg bijvoorbeeld maar eens uit aan je jongere luisteraars waarom alle hippe bandjes van nu willen klinken als de grote acts uit de '80s). In plaats van een alleen plaatjes draaien kan je er zeker diepgang aan geven door het verhaal achter de plaat te geven. En dan heb ik het niet over popfeitjes voorlezen a la Jorien.

Maar hou de Megahit dan voor het spul wat daadwerkelijk de aandacht kan gebruiken :)
Hier ben ik het helemaal mee eens, goed gezegd. Maar de meeste dj’s bij 3FM zijn vooral bezig met populair doen en met zichzelf. En niet met de luisteraars, want die bestaan niet.

Vind Jorien daarin toch nog wel een uitzondering, ik vind niet dat ze “popfeitjes” zit voor te lezen.

Domien

Bericht door Domien » 13 jul 2019 14:01

Afbeelding
Domien en de Q-middagshow, ma-do om 16:00 op Qmusic

JulesKluivert

Bericht door JulesKluivert » 13 jul 2019 14:16

Luc van Ostade schreef:
13 jul 2019 12:34
Maar de meeste dj’s bij 3FM zijn vooral bezig met populair doen en met zichzelf.
Ik ben het daar totaal niet mee eens. Ik vind dat bij de commerciëlen veel meer jocks zitten die popie-jopie doen dan op 3FM.
De Sportmarketing Podcast - dé podcast over alle ontwikkelingen binnen de sportmarketing - http://anchor.fm/yellow-jersey

Pot

Bericht door Pot » 13 jul 2019 15:07

JulesKluivert schreef:
13 jul 2019 14:16
Luc van Ostade schreef:
13 jul 2019 12:34
Maar de meeste dj’s bij 3FM zijn vooral bezig met populair doen en met zichzelf.
Ik ben het daar totaal niet mee eens. Ik vind dat bij de commerciëlen veel meer jocks zitten die popie-jopie doen dan op 3FM.
Ik ook niet, op Mark & Rámon na.

Moorkop

Bericht door Moorkop » 13 jul 2019 17:48

Bij NPO 3FM zitten veel DJ’s die passie voor muziek hebben. Mark & Ramon zijn inderdaad 2 DJ’s die te veel ego hebben vind ik zelf. Voor de rest zijn het toch vooral DJ’s die de muziek op de eerste plaats zetten met Jorien inderdaad als DJ die heel veel kennis van muziek heeft en de luisteraar voorziet van weetjes over de artiesten. Dat maakt haar 1 van de beste DJ’s van de zender vind ik persoonlijk. Mark en Ramon vind ik persoonlijk de zwakste schakel van de doordeweekse programmering. Ook Herman Hofman en Rob Janssen vind ik top! Rob is sterk op het gebied personalityradio. Hij wordt echt steeds beter. Ook Kaj van der Ree is een echte personalityjock: Voor de rest zijn het toch vooral DJ’s die in dienst staan van de muziek.

density1

Bericht door density1 » 13 jul 2019 17:54

Rob Janssen vind ik juist een totale vreemde eend in de bijt die daar totaal niet past met zijn clowneske manier van radiomaken m.i. Dat staat toch haaks op wat 3FM wil uitdragen en Mark & Ramon passen daar inderdaad ook bij. Jorien en Herman Hofman zijn 'outstanding' en buitencategorie v.w.b. 3FM.

Satfreak13

Bericht door Satfreak13 » 13 jul 2019 17:59

JulesKluivert schreef:
Daarmee diskwalificeer je wel een heel groot luisterpubliek.
Wat versta je dan eigenlijk onder "popie-jopie"? Jouw definitie moet wel heel ruim zijn, als 3FM de overblijvende luistercijfer-kruimels krijgt momenteel.

JulesKluivert

Bericht door JulesKluivert » 13 jul 2019 18:45

Satfreak13 schreef:
13 jul 2019 17:59
JulesKluivert schreef:
Daarmee diskwalificeer je wel een heel groot luisterpubliek.
Wat versta je dan eigenlijk onder "popie-jopie"? Jouw definitie moet wel heel ruim zijn, als 3FM de overblijvende luistercijfer-kruimels krijgt momenteel.
Waarom diskwalificeer ik daar luisteraars mee? Vroeger was de DJ ondergeschikt aan de muziek, kennelijk hebben mensen dat tegenwoordig liever andersom. Dat is hun goed recht, maar wil niet zeggen dat ik die mening ook heb.

Onder popie-jopie versta ik DJ's die zichzelf (inmiddels) belangrijker vinden dan de muziek.

Marieke Elsinga, Frank Dane, Gerard Ekdom, Giel Beelen, om er een paar te noemen. Die laatste twee hebben een grote liefde voor muziek maar bij hun draait het inmiddels meer om de show of hun persoonlijkheid dan om de muziek (vind ik).

Plaats reactie