Veranderingen 3FM

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.
Dorus82

Re: Veranderingen 3FM

Bericht door Dorus82 » 06 mar 2019 20:36

aapdedino schreef:
06 mar 2019 17:01
Wat betreft praten op 3FM, net in Mark + Ramon konden luisteraars inbellen om te reageren op de stelling of muziek van Michael Jackson nog op de radio past. Beetje Radio 1, maar past in dit opzicht perfect bij waar 3FM voor is denk ik (met net iets meer luchtigheid die je kunt verwachten van Mark en Ramon): Actualiteit bespreken voor gehele maatschappij en de liefde voor muziek. Het duurde wel lang (11 minuten volgens mij), maar het was een interessant item.
Dat hoorde ik ook. Vond het spannend en fijn dat er op zo een tijdstip ook serieuze onderwerpen komen. Veel middagshow zijn of lachen of muziek. Die combi bij maek enr amon klopt bij een NPO zender vind ik persoonlijk

JulesKluivert

Bericht door JulesKluivert » 06 mar 2019 21:57

aapdedino schreef:
06 mar 2019 17:01
Wat betreft praten op 3FM, net in Mark + Ramon konden luisteraars inbellen om te reageren op de stelling of muziek van Michael Jackson nog op de radio past. Beetje Radio 1, maar past in dit opzicht perfect bij waar 3FM voor is denk ik (met net iets meer luchtigheid die je kunt verwachten van Mark en Ramon): Actualiteit bespreken voor gehele maatschappij en de liefde voor muziek. Het duurde wel lang (11 minuten volgens mij), maar het was een interessant item.
Perfect toch. En dat gedoe over dat er zoveel gepraat wordt op 3FM zie ik sowieso niet... het is logisch dat er tijdens drivetime-uren zoals bij Mark en Ramon meer gepraat wordt, da's bij alle zenders. En dan is zoiets inderdaad veel relevanter dan de scheiding van Wesley en Yolanthe oid
Jules' Podcast - de podcast die je raakt - https://itunes.apple.com/us/podcast/jul ... 27986?mt=2

JulesKluivert

Bericht door JulesKluivert » 07 mar 2019 11:00

Wel grappig trouwens, 3FM geeft deze week tickets weg voor het concert van Balthasar. We weten nu dat ze die gewoon netjes hebben betaald.. https://www.nu.nl/media/4602906/npo-rad ... arten.html
Jules' Podcast - de podcast die je raakt - https://itunes.apple.com/us/podcast/jul ... 27986?mt=2

aapdedino

Bericht door aapdedino » 08 mar 2019 19:52

Volgende week is er iedere dag een lijsttrekker van een politieke partij te gast bij Mark en Rámon (om te praten over provinciale verkiezingen). Beetje zoals Ruud de Wild vroeger deed?

Dorus82

Bericht door Dorus82 » 08 mar 2019 21:40

aapdedino schreef:
08 mar 2019 19:52
Volgende week is er iedere dag een lijsttrekker van een politieke partij te gast bij Mark en Rámon (om te praten over provinciale verkiezingen). Beetje zoals Ruud de Wild vroeger deed?
Wel goed dat ze dit soort dingen doen. Kan nog echt wels eens leuk gaan worden. Vind de sfeer bij m en r echt goed de laatste tijd. Ze hebben net even wat slimmere humor dan bijvoorbeeld coen en sander vind ik zelf.

radiodaan

Bericht door radiodaan » 08 mar 2019 23:13

aapdedino schreef:
08 mar 2019 19:52
En niet te vergeten Edwin Evers

JulesKluivert

Bericht door JulesKluivert » 11 mar 2019 19:36

Ik heb vanmiddag naar Mark en Ramon geluisterd met Rob Jetten (D66), was erg leuk om te horen. Ze houden het luchtig maar behandelen wel belangrijke zaken. Ik vind het zelf nog wel opvallend dat ze hebben besloten om dit in het programma van M+R te doen i.p.v. Frank (die meestal een gast heeft)

Dorus82

Bericht door Dorus82 » 11 mar 2019 19:42

JulesKluivert schreef:
11 mar 2019 19:36
Ik heb vanmiddag naar Mark en Ramon geluisterd met Rob Jetten (D66), was erg leuk om te horen. Ze houden het luchtig maar behandelen wel belangrijke zaken. Ik vind het zelf nog wel opvallend dat ze hebben besloten om dit in het programma van M+R te doen i.p.v. Frank (die meestal een gast heeft)
Dat vind ik niet zo raar persoonlijk. Ik vond de sfeer vandaag okk echt heel leuk en dynamisch. Je kunt horen dat ze op de hoogte zijn en kaderen dan ook nog eens interessante onderwerpen voor de doelgroep. Het is overigens best raar dat ze bij 3fm buiten de drivetime programma’s zoveel doen met gasten enso. Bij Q-Music of 538 hebben ze ook nooit in het programma na de middagshow allemaal gasten of veel gelul. Bouwen aan 2 programma’s lijkt me voor 3fm het slimst nu ipv concurreren met je eigen programma’s.

Theimon

Bericht door Theimon » 12 mar 2019 20:14

Ik heb vandaag wel stukken met Jesse Klaver gehoord. Ze doen het wel leuk en houden het toch on-topic. Het is niet je standaard propagandapraatje.

En dat ze het in drivetime doen; groter bereik. En ik verwacht bij avondshows eerder muzikaal getinte gasten. Juist in drivetime verwacht ik eerder nieuwsgerelateerde gasten of in dit geval dan lijsttrekkers.

aapdedino

Bericht door aapdedino » 12 mar 2019 20:47

Ik vond het ook een interessant gesprek, gaat allerlei kanten op. Veel meer tempo dan een debat of televisie-interview.

JulesKluivert

Bericht door JulesKluivert » 13 mar 2019 10:47

Het heeft mij ook positief verrast. Het is vooral niet te zwaar, en Mark en Ramon doen dat gewoon goed. Inderdaad beetje in de lijn van wat Ruud de Wild vroeger deed

Moorkop

Bericht door Moorkop » 14 mar 2019 11:07

Wat vinden jullie van Olivier Bakker die Jorien nu vervangt op NPO 3FM? Vind hem persoonlijk zeer matig: Saaie stem, weinig inhoudelijks te vertellen en wat hij vertelt snijdt geen hout. Prima weekend-DJ maar in mijn ogen totaal nog niet klaar voor de doordeweekse programmering. Normaal wil Herman Hofman het programma van Jorien nog wel eens vervangen maar ook die zit in Austin. Beter hadden ze Kevin van Arnhem nu op de plek van Jorien kunnen zetten als vervanger: Zoveel klassen beter in mijn ogen.

density1

Bericht door density1 » 14 mar 2019 11:22

Vind ik ook. Buiten dat ik de muziek op 3FM nog steeds erg 'twijfelachtig' vind, zijn ook zeker de DJ's debet aan de dalende trend van 3FM. Als je dan met jongetjes als Oliver Bakker komt aan zetten in de dagprogrammering, terwijl er betere zijn zoals inderdaad Herman Hofman, dan doe je in mijn ogen maar wat als programma directeur. En verder vind ik de programmering met de vele uitval van DJ's nou niet echt een hele stabiele indruk maken. En niet echt de indruk geven; we gaan er met zijn alle wat van maken en we zetten de schouders er onder. De indruk van 3 FM is wat 'gelaten' nog steeds.

IkbennlXD

Bericht door IkbennlXD » 14 mar 2019 11:27

Moorkop schreef:
14 mar 2019 11:07
Wat vinden jullie van Olivier Bakker die Jorien nu vervangt op NPO 3FM? Vind hem persoonlijk zeer matig: Saaie stem, weinig inhoudelijks te vertellen en wat hij vertelt snijdt geen hout. Prima weekend-DJ maar in mijn ogen totaal nog niet klaar voor de doordeweekse programmering. Normaal wil Herman Hofman het programma van Jorien nog wel eens vervangen maar ook die zit in Austin. Beter hadden ze Kevin van Arnhem nu op de plek van Jorien kunnen zetten als vervanger: Zoveel klassen beter in mijn ogen.
Ja precies. Hij denkt zelf dat hij heel goed is maar zijn manier van presenteren stoort mij heel erg.

JulesKluivert

Bericht door JulesKluivert » 14 mar 2019 11:52

Moorkop schreef:
14 mar 2019 11:07
Het is ook niet mijn favoriete DJ. Hij werkt ook deels op de muziekredactie dus heeft echt wel verstand van de platen die hij draait; maar Jorien en Herman zijn bijvoorbeeld veel verder. Helaas zitten die nu allebei in de VS voor het SXSW Festival. Kevin had ik ook een betere vervanger gevonden (maar ja, KRONCRV, en dit is een tijdsslot van AVROTROS, dus het zal allemaal wel weer omroep-politiek zijn...)

Plaats reactie