Veranderingen 3FM

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.
Plaats reactie
JulesKluivert

Re: Veranderingen 3FM

Bericht door JulesKluivert » 27 feb 2019 09:12

Smid70 schreef:
27 feb 2019 00:30
Dorus82 schreef:
26 feb 2019 19:48
3fm richt zich op 20-34
En dat zijn geen jongeren.

Gelukkig zijn er gedeeltelijk op terug gekomen in de muziekmix.

BTW, Jules , helder als altijd. 😉
-bier
Jules' Podcast - de podcast die je raakt - https://itunes.apple.com/us/podcast/jul ... 27986?mt=2

JulesKluivert

Bericht door JulesKluivert » 27 feb 2019 09:15

MFM schreef:
27 feb 2019 02:13
JulesKluivert schreef:
26 feb 2019 16:51
Smid70 schreef:
26 feb 2019 15:44

Dat 1e punt zie ik niet zo snel, wat is genoeg. Rekbaar begrip.
Dat jongeren (dat is bij mij de groep tot 18, daarna ben je echt geen jongere meer maar een volwassene) steeds minder gaan luisteren is evident.
Vraag is eigenlijk meer of je je als radiozender daar nog voor moet inspannen, ze kiezen voor andere manieren om muziek tot zich te nemen.
Waardoor je je eigenlijk moet afvragen of je het bekijken van livestreams en het luisteren van playlists van de diverse zenders ook tot radio luisteren moet rekenen. Want dan zou het wel eens heel anders kunnen zijn.

En dat 2e is natuurlijk kul, 3FM wil ook hogere luistercijfers, weet je nog dat een DJ thuis zat omdat hij niet tegen zulke slechte scores kon?.
Een radiomaker zit niet een uitzending te maken voor die paar jongeren die nog wel naar 3FM luisteren, dat is alsof je de DJ bent op het dorpsfeest met 23 man publiek.
Punt 1: Lees dit stuk maar eens, hier wordt uitgelegd dat jongeren nog steeds radio luisteren, zij het korter dan vroeger. Maar (en dat is mijn punt): jongeren luisteren meer naar Radio 2 dan naar 3FM. Dus 3FM moet zorgen dat ze meer jongeren aantrekken. https://www.spreekbuis.nl/onderzoek-jon ... ive-radio/. Ik ben wel met je eens: wellicht moet 3FM gewoon afstappen van jongeren als doelgroep en vooral zoeken naar een doelgroep die past bij de muziek. Maar da's een andere discussie :wink:

Punt 2: Tuurlijk wil 3FM een hoger marktaandeel dan nu. Wat ik bedoel is dat de media er vrij vaak een item van maakt. Het gaat vaak alleen maar over het feit dat er minder mensen luisteren en niet over de inhoud. Kijk nou dat laatste item van 6 Inside. Er wordt gezegd dat 3FM nog steeds zoekt naar de muziekmix, terwijl die nieuwe koers al sinds deze zomer wordt gevoerd. Dan neem je in mijn optiek niet echt de moeite om je te verdiepen maar zoek je naar argumenten om het lage marktaandeel te verklaren.

Punt 1 gaat volgens mij alleen maar over het bereik via social media. Niet over daadwerkelijk op de radio afgestemd luisterpubliek.

Punt 2 ben ik het eigenlijk niet mee eens, zolang 3fm met de presentatie gewoon kwalitatief achterloopt op de rest, zich ook niet druk maakt om hoe deze mensen bij hun doelgroep in de smaak vallen, maakt de muziekmix geen fluit uit.
Bij punt 1 moet ik je toch ongelijk geven... ze lezen vaak op social media dat jongeren minder radio luisteren - dat is de aanleiding, en vervolgens gaan ze dat checken met luistercijfers.

Punt 2 valt over te debatteren. Voor de een is de DJ het meest belangrijk, voor de ander de muziek.. dat is vrij persoonlijk. Maar ik geef je gelijk dat als jij de DJ(s) niet goed vindt dat je dan überhaupt niet gaat luisteren (wat voor een muziek er ook wordt gedraaid)
Jules' Podcast - de podcast die je raakt - https://itunes.apple.com/us/podcast/jul ... 27986?mt=2

Dorus82

Bericht door Dorus82 » 27 feb 2019 09:32

JulesKluivert schreef:
27 feb 2019 09:15
MFM schreef:
27 feb 2019 02:13
JulesKluivert schreef:
26 feb 2019 16:51

Punt 1: Lees dit stuk maar eens, hier wordt uitgelegd dat jongeren nog steeds radio luisteren, zij het korter dan vroeger. Maar (en dat is mijn punt): jongeren luisteren meer naar Radio 2 dan naar 3FM. Dus 3FM moet zorgen dat ze meer jongeren aantrekken. https://www.spreekbuis.nl/onderzoek-jon ... ive-radio/. Ik ben wel met je eens: wellicht moet 3FM gewoon afstappen van jongeren als doelgroep en vooral zoeken naar een doelgroep die past bij de muziek. Maar da's een andere discussie :wink:

Punt 2: Tuurlijk wil 3FM een hoger marktaandeel dan nu. Wat ik bedoel is dat de media er vrij vaak een item van maakt. Het gaat vaak alleen maar over het feit dat er minder mensen luisteren en niet over de inhoud. Kijk nou dat laatste item van 6 Inside. Er wordt gezegd dat 3FM nog steeds zoekt naar de muziekmix, terwijl die nieuwe koers al sinds deze zomer wordt gevoerd. Dan neem je in mijn optiek niet echt de moeite om je te verdiepen maar zoek je naar argumenten om het lage marktaandeel te verklaren.

Punt 1 gaat volgens mij alleen maar over het bereik via social media. Niet over daadwerkelijk op de radio afgestemd luisterpubliek.

Punt 2 ben ik het eigenlijk niet mee eens, zolang 3fm met de presentatie gewoon kwalitatief achterloopt op de rest, zich ook niet druk maakt om hoe deze mensen bij hun doelgroep in de smaak vallen, maakt de muziekmix geen fluit uit.
Bij punt 1 moet ik je toch ongelijk geven... ze lezen vaak op social media dat jongeren minder radio luisteren - dat is de aanleiding, en vervolgens gaan ze dat checken met luistercijfers.

Punt 2 valt over te debatteren. Voor de een is de DJ het meest belangrijk, voor de ander de muziek.. dat is vrij persoonlijk. Maar ik geef je gelijk dat als jij de DJ(s) niet goed vindt dat je dan überhaupt niet gaat luisteren (wat voor een muziek er ook wordt gedraaid)
Ik denk dat wanneer een luisteraar de muziek goed vindt de dj niet altijd uit maakt. Kijk naar Kink. Weinig talent maar men (paar honderd man schat ik) luistert eerder voor de muziek dan de dj. Bij Q luistert men ook naar het merk Q. De drive-time shows waarin personalities zitten doen dat slechts veranderen. Bij 3FM zit dat trouwens ook dicht op het merk vind ik. Sander en Mark en Ramon ademen 3fm.

Pier

Bericht door Pier » 27 feb 2019 09:53

Dat denk ik inderdaad ook, ik ben destijds puur afgehaakt bij 3FM vanwege de muziek. Daarnaast werden de DJ's natuurlijk ook vervangen maar toen C&S weggingen naar 538 bleef ik gewoon 3FM luisteren puur vanwege de muziek. Niet veel later sloegen ze echt de verkeerde weg in en haakte ik definitief af.

Nu luister ik soms wel eens naar 3FM en er zitten nog echt wel enkele prima DJs maar ik ben nu afgestemd op KINK.

JulesKluivert

Bericht door JulesKluivert » 01 mar 2019 19:33

Rob Jansen is ivm carnaval afwezig en wordt vervangen door Herman Hofman. Vorige keer werd Rob vervangen door Kevin. Lijkt me wel beter om een vaste vervanger voor het programma te hebben, zeker als je het echt een langlopend programma wil maken. Bij Ekstra Weekend had je ook altijd Iemand Anders (Domien) als vaste vervanger van een afwezige Gerard of Michiel... en als die niet kon was het een enkele keer Giel, Paul, Eric Corton of Bart Arends.

marbles

Bericht door marbles » 01 mar 2019 23:29

|Kijk, ik snap dat iemand vakantie mag en wil opnemen. Maar in de tijd dat mensen een beetje aan het zoeken zijn naar eventueel een nieuwe ochtendshow, is het niet handig dat je 3 weken op vakantie gaat... En het is nog onhandiger dat je als zender dan de vervanging door BNNVara laat opdringen en we Frank vd Lende krijgen. Iemand zonder bewezen trackrecord, iemand die zichzelf fantastisch vindt, iemand met een niveau qua humor dat nog minder is dan Soundos (en dat wil wat zeggen), het niveau poep en pies, kortom, hoe snijdt je jezelf in de vingers als zender. 7 uur per dag iemand die zichzelf geweldig vindt, pfff. Ik snap dat steeds meer mensen in mijn omgeving naar KINK gaan.
Minder eenheidsworst op de radio please

Ane Sybesma

Bericht door Ane Sybesma » 02 mar 2019 23:29

Smaken verschillen. Ik heb deze weken genoten van het ochtendprogramma van Frank. Prima wat mij betreft.

Dorus82

Bericht door Dorus82 » 02 mar 2019 23:40

marbles schreef:
01 mar 2019 23:29
|Kijk, ik snap dat iemand vakantie mag en wil opnemen. Maar in de tijd dat mensen een beetje aan het zoeken zijn naar eventueel een nieuwe ochtendshow, is het niet handig dat je 3 weken op vakantie gaat... En het is nog onhandiger dat je als zender dan de vervanging door BNNVara laat opdringen en we Frank vd Lende krijgen. Iemand zonder bewezen trackrecord, iemand die zichzelf fantastisch vindt, iemand met een niveau qua humor dat nog minder is dan Soundos (en dat wil wat zeggen), het niveau poep en pies, kortom, hoe snijdt je jezelf in de vingers als zender. 7 uur per dag iemand die zichzelf geweldig vindt, pfff. Ik snap dat steeds meer mensen in mijn omgeving naar KINK gaan.
Vond het ook slecht. Hij heeft vaak drivetime gedaan maar toch klinkt hij als een lokale omroep dj. Klagen over muziek die jezelf draait in de ochtend terwijl iedereen vrolijk wil worden van de radio. Hij gaat het niet meer worden. Prima als avond dj of voor live muziek. Zou van mij ook na 21 uur mogen beginnen.

JulesKluivert

Bericht door JulesKluivert » 03 mar 2019 08:09

Bij Frank is het volgens mij: of je houdt van hem, of je haat hem. Ik vond het voor de afwisseling best leuk, ik luister eigenlijk nooit zijn avondshow. Maar ik ben blij dat Sander na het weekend weer terug is, heb het idee dat er bij hem toch wat minder wordt gepraat en meer muziek wordt gedraaid

Moorkop

Bericht door Moorkop » 03 mar 2019 09:52

Vind Frank het best tot zijn recht komt in de avond waar hij zit. Deze jongen moet je geen ochtendshow geven, dat niveau kan hij niet aan. Herman Hofman had dit beter kunnen invullen volgens mij. Dit weekend waren zowel Lieke de Kok als Rob Janssen afwezig ivm carnaval. Kevin van Arnhem viel goed voor Rob in: Fijne DJ die ook gewoon een prettige sfeer brengt en ook Sophie Hijlkema verving Lieke goed. Spontane en spitsvondige dame. Zijn beide talenten voor de toekomst wat mij betreft. Nu nog niet maar wel voor in de toekomst.

Ane Sybesma

Bericht door Ane Sybesma » 04 mar 2019 11:21

JulesKluivert schreef:
03 mar 2019 08:09
Bij Frank is het volgens mij: of je houdt van hem, of je haat hem. Ik vond het voor de afwisseling best leuk, ik luister eigenlijk nooit zijn avondshow. Maar ik ben blij dat Sander na het weekend weer terug is, heb het idee dat er bij hem toch wat minder wordt gepraat en meer muziek wordt gedraaid
Dan zal dat het zijn. Ik heb liever wat meer gepraat, helemaal in de ochtend.

cassie127

Bericht door cassie127 » 04 mar 2019 13:38

Was wel licht rommelig op het moment dat frank er was, maar dat hoort ook wel een beetje bij zijn stijl van radio maken. Vooral de eerste ochtend, dat hij niet exact op de hoogte was van alle items uit de show, en de bijbehorende handelingen (zoals bij die Verhip het is nog steeds winter adventskalender)

JulesKluivert

Bericht door JulesKluivert » 05 mar 2019 09:51

Ik vind Frank denk ik op het best met een gast. Gisterenavond had hij Maan te gast, heb wat stukjes teruggeluisterd en ik vind hem daarin gewoon erg goed. Daar ligt ook wel de kracht van zijn programma denk ik, mits het een interessante gast is

Herman ven Schippers

Bericht door Herman ven Schippers » 05 mar 2019 10:18

Frank is een goede radiomaker, maar misschien niet zo'n strakke DJ of gezellige lobbes voor de ochtendshow. Met gasten vind ik hem altijd sterk, misschien is het als duo met Herman wel ronduit geniaal. Of misschien moet Frank zich lekker richten op Radio1, want daar ligt echt zijn kracht imo.

aapdedino

Bericht door aapdedino » 06 mar 2019 17:01

Wat betreft praten op 3FM, net in Mark + Ramon konden luisteraars inbellen om te reageren op de stelling of muziek van Michael Jackson nog op de radio past. Beetje Radio 1, maar past in dit opzicht perfect bij waar 3FM voor is denk ik (met net iets meer luchtigheid die je kunt verwachten van Mark en Ramon): Actualiteit bespreken voor gehele maatschappij en de liefde voor muziek. Het duurde wel lang (11 minuten volgens mij), maar het was een interessant item.

Plaats reactie