Veranderingen 3FM

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Jan Riggelmeet

Re: Veranderingen 3FM

Bericht door Jan Riggelmeet » 12 jun 2013 17:05

Waarom geen Herman Hofman en Ingrid Perez: Ze zijn 9/10 keer slaap verwekkend en de inhoud is 3x niks (wat normaal juist een pluspunt is bij radio neem bijvoorbeeld Ramon in de nacht hij maakt er wel echt wat van! Dat is dus bij Ingrid en Herman
niet het geval.

Waarom Paul Rabbering weg: hij is niet mijn favoriete DJ, zijn programma onderdelen zijn enorm saai, behalve het popduel dan. Een grapje kan er bij Paul Rabbering ook niet af. Het liefst hoor ik op dat tijdstip een goede opwarmer voor Coen en Sander. Bijvoorbeeld Rob Stenders, Domien, Tjibbe, Timur (als hij dan ook door kan gaan met Timur Open Radio natuurlijk) of de
snoods Sander Hoogendoorn. Paul mag wat mij betreft naar Radio 2, radio 6, Q music of desnoods radio 10 gold. Niks tegen Paul Rabbering het is een top vent persoonlijk dan.

Debaser

Bericht door Debaser » 12 jun 2013 17:23

Ik denk dat je met dat laatste er wel anders in staat dan de gemiddelde luisteraar. Die is dan druk aan het werk en wil over het algemeen niet met grappen en grollen opgewarmd worden. Dat zie je op de meeste stations (zowel in Nederland als in het buitenland) terug door een DJ die wat meer low-profile is dan bijvoorbeeld jocks op drivetime-uren.

En wat dat betreft zit Paul Rabbering er nog een beetje tussenin, want hij heeft duidelijk eigen dingetjes: Woensdag hakkuhdag bijvoorbeeld, maar ook de uit je dip tip en het Popduel. Een programma op die uren moet vooral een brug zijn tussen het lunchprogramma en drive-time. Het moet niet storend zijn voor de mensen die aan het werk zijn, terwijl het wel moet vermaken voor mensen die dat niet zijn. Daarin voldoet het volgens mij prima.

Dat 3FM dit in de jaren '90 anders deed met Stenders... Tja. Toen hadden ze ook nog nauwelijks concurrentie van commerciële stations. En het kan op vrijdag wel beter, puur omdat mensen dan na de lunch vaak toch al minder met werken bezig zijn. Zeker op het mediapark niet :wink:.
Be a debaser!

Jan Riggelmeet

Bericht door Jan Riggelmeet » 12 jun 2013 17:36

Maarja toch zullen er dingen gaan veranderen...mij lijkt het dan logisch dat Paul Op de schop gaat. Of zie jij liever iemand anders verdwijnen?

rutgrrr

Bericht door rutgrrr » 12 jun 2013 17:42

Waarom is het "logisch" dat Paul op de schop gaat, Jan? Omdat jij het persoonlijk niks vindt?

Het enige wat er tot nu toe bekend is is een roddel op radio 1, dat Domien en Michiel stuivertje wisselen.
Offtopic is het nieuwe ontopic.

Debaser

Bericht door Debaser » 12 jun 2013 17:49

Waarom zou dat logisch zijn dan? Omdat jij het geen leuk programma vindt?

Daarnaast weten we helemaal nog niet of er programmatechnisch van alles moet veranderen. De programmering 3FM staat en scoort goed, dat stijgt tegenwoordig een beetje boven omroeppolitiek uit. De meeste mensen zullen dus wel redelijk op hun plek blijven zitten. Grote wijzigingen zouden er alleen maar voor zorgen dat de luisteraar in een keer heel zijn favoriete zender kwijt is en misschien bij de concurrentie terechtkomt.

Als er al omroeppolitiek bij komt kijken, dan zal het om uren per omroep gaan. Paul Rabbering is op dit moment de enige die voor de toekomstige A-omroep KRO/NCRV in de daguren zit, dus die zal wel blijven. Verder zou het dus goed kunnen dat bepaalde dj's in de richting van een overstap gemasseerd worden, om zo bij een andere omroep hetzelfde programma te maken.

Maar enfin, dat is allemaal al besproken. Dat de programmering echt volledig verbouwd wordt (bijvoorbeeld andere drivetime-programma's omdat VARA/BNN anders te veel uren heeft) lijkt me sterk en onwenselijk. Een programma veranderen, dat kan natuurlijk prima. Zeker als er een soortgelijk programma voor terug komt. Maar met meer tegelijk, zeker in de dagprogrammering... Dat is echt je eigen graf graven in een wereld waarin het gewoontedier heerst.
Be a debaser!

Jan Riggelmeet

Bericht door Jan Riggelmeet » 12 jun 2013 17:54

Maar als je toch zou moeten kiezen zou ik zeggen Paul..... Niet Giel. Domien. Gerard. Coen en Sander. Michiel of Roos......
Dus Paul...

Debaser

Bericht door Debaser » 12 jun 2013 18:27

Weten we nog steeds niet waarom dat dan logisch zou zijn in het licht van de fusies van omroepen en daar eventueel mee samenhangende wijzigingen.
Be a debaser!

Jan Riggelmeet

Bericht door Jan Riggelmeet » 12 jun 2013 18:51

Wil jij dan Giel Gerard Domien of Coen en Sander zien verdwijnen!??!? Wie zou jij wegdoen ?

Debaser

Bericht door Debaser » 12 jun 2013 19:20

Waarom zou er iemand weg moeten dan?

Dat er eventueel wijzigingen komen, waar we verder nog helemaal niets over weten trouwens, betekent toch niet dat er per se iemand weg moet?

Mijn persoonlijke mening, los van wat er gewijzigd zou moeten worden, is dat de programmering staat als een huis en dat er dus helemaal niemand weg hoeft. Wel vind ik dat de show van Giel wat aan een facelift toe is, het gaat mij een beetje vervelen. Telkens hetzelfde. Maar ik ben geen gemiddelde luisteraar, daarvoor ligt dat zeker weten anders.
Be a debaser!

Daan!

Bericht door Daan! » 12 jun 2013 20:03

Natuurlijk staat de 3FM-programmering goed, maar dat betekent niet dat er geen zwakke schakels tussen zitten. Ik luister bijvoorbeeld naar @work, Effe Ekdom en daarna 3FM. Ik vind zelf namelijk ook dat Paul een zwakke schakel is. Dat heeft een aantal redenen:
1. Paul heeft een saaie manier van praten en heeft soms de neiging om te gaan brabbelen. Het wordt hem ook lastig gemaakt omdat hij naast de drukke Gerard zit.
2. Zijn items:
-De regel die je raakt: Wat moet ik als luisteraar met een liedje waar een zin in zit die iemand anders raakt en diegene ook geen prijs krijgt.
- Ik herinner mij deze nog: vind ik hetzelfde voor gelden als punt 2.
- De game: Vrouwen en ook een aantal mannen vinden games niet leuk. Dus de doelgroep is beperkt.
3. Zijn vormgeving. Ik vond doe vormgeving al vervelend en schreeuwerig maar er is ooit iemand bij holy molybdeen geweest die vroeg waarom in al Paul zijn jingles twee keer worden genoemd. Ja en dan ga je erop letten en wordt het alleen maar erger.

Het wil helemaal niet zeggen dat door bovenstaand betoogje wat gebeurt, maar ik vind dat als je de kans krijgt om beter te gaan, moet je ook beter gaan.
Overigens heb ik hier met een bron dichtbij het vuur over gesproken en die kon zich er wel in vinden.

Jan Riggelmeet

Bericht door Jan Riggelmeet » 12 jun 2013 20:09

Eindelijk iemand die het met mij eens is!!!! Yessss!!!!

rutgrrr

Bericht door rutgrrr » 12 jun 2013 23:34

Jan Riggelmeet schreef:Eindelijk iemand die het met mij eens is!!!! Yessss!!!!
Ik wist niet dat dit forum een wedstrijdje was?
Offtopic is het nieuwe ontopic.

Jan Riggelmeet

Bericht door Jan Riggelmeet » 13 jun 2013 06:52

Is het ook niet alleen mijn mening werd afgekat ........

Debaser

Bericht door Debaser » 13 jun 2013 11:09

Daan Bakker schreef: -De regel die je raakt: Wat moet ik als luisteraar met een liedje waar een zin in zit die iemand anders raakt en diegene ook geen prijs krijgt.
Volgens mij hoeven items niet altijd te gaan om prijzen te verdelen. Bovendien gaat dit om de muziek en hoor je als luisteraar (hopelijk) eens muziek die je niet zo vaak hoort op 3FM.
Daan Bakker schreef:Overigens heb ik hier met een bron dichtbij het vuur over gesproken en die kon zich er wel in vinden.
Ja, da's een leuk autoriteitsargumentje, maar dat geeft je betoog natuurlijk geen extra waarde. Zo iemand dicht bij het vuur kan immers ook de producer van een nachtprogramma zijn :wink:.

Ik wil je betoog niet onderuit halen, ik kan me er wel ergens in vinden namelijk. Beter dan mensen die niet argumenteren, zoals hierboven. Maar door je te beroepen op iemand 'dicht bij het vuur' verspeel je imho ergens wat geloofwaardigheid. Het had sterker geweest als je het bij je eigen mening had gehouden.
Jan Riggelmeet schreef:Is het ook niet alleen mijn mening werd afgekat ........
Omdat je geen argumenten gaf. Kijk naar Daan Bakker en zie hoe je je mening wat meer waarde geeft.
Be a debaser!

Daan!

Bericht door Daan! » 13 jun 2013 11:24

Debaser schreef:
Daan Bakker schreef: -De regel die je raakt: Wat moet ik als luisteraar met een liedje waar een zin in zit die iemand anders raakt en diegene ook geen prijs krijgt.
Volgens mij hoeven items niet altijd te gaan om prijzen te verdelen. Bovendien gaat dit om de muziek en hoor je als luisteraar (hopelijk) eens muziek die je niet zo vaak hoort op 3FM.
Zeker niet, want als er aan iedere luisteraar een prijs zou moeten worden gegeven, dan zou ieder radiostation failliet gaan. :wink: De prijzen in mijn voorbeeld staan symbool voor positiviteit. Dat mis ik erg bij Paul, omdat die dus in mijn ogen al 'brabbelt'/saai praat. 'De regel die je raakt' kan al gauw doorschieten naar een kijk-mij-is-zielig-zijn-gehalte en vandaar dat ik wel eens denk koppel er iets positiefs aan. Zeker op een tijdstip waarin mensen hun middagdip hebben.
Debaser schreef:
Daan Bakker schreef:Overigens heb ik hier met een bron dichtbij het vuur over gesproken en die kon zich er wel in vinden.
Ja, da's een leuk autoriteitsargumentje, maar dat geeft je betoog natuurlijk geen extra waarde. Zo iemand dicht bij het vuur kan immers ook de producer van een nachtprogramma zijn :wink:.

Ik wil je betoog niet onderuit halen, ik kan me er wel ergens in vinden namelijk. Beter dan mensen die niet argumenteren, zoals hierboven. Maar door je te beroepen op iemand 'dicht bij het vuur' verspeel je imho ergens wat geloofwaardigheid. Het had sterker geweest als je het bij je eigen mening had gehouden.
Nee klopt, maar zo was het ook niet bedoeld. Meer dat de kans dat er met Paul geschoven gaat worden, misschien iets groter is. Meer niet.

Plaats reactie