Veranderingen 3FM

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.
Plaats reactie
IkbennlXD

Re: Veranderingen 3FM

Bericht door IkbennlXD » 07 jan 2019 18:02

Mark en Rámon waren vandaag in de grote studio, net als nu de bende van van der lende dus vermoedelijk wordt studio 2 nu verbouwd

Moorkop

Bericht door Moorkop » 07 jan 2019 18:38

[quote=IkbennlXD post_id=483469 time=1546880520 user_id=114942]
Mark en Rámon waren vandaag in de grote studio, net als nu de bende van van der lende dus vermoedelijk wordt studio 2 nu verbouwd
[/quote] Zou kunnen: Jorien zat nog wel in de kleine studio vanmorgen.

density1

Bericht door density1 » 07 jan 2019 21:28

Dan kunnen we concluderen dat de verbouwingen dus een permanent doel hebben. Weet alleen niet wat de luisteraar hier mee moet.

JulesKluivert

Bericht door JulesKluivert » 08 jan 2019 09:36

Volgens mij is het allemaal wat minder spannend dan wordt gesuggereerd. Ik heb gisteren nog een medewerker gesproken en die wist niet eens of die vier grote staande lampen in Studio 1 permanent bleven - dus als zij het niet eens weten...
De Sportmarketing Podcast - dé podcast over alle ontwikkelingen binnen de sportmarketing - http://anchor.fm/yellow-jersey

rutgrrr

Bericht door rutgrrr » 08 jan 2019 10:16

De alternatieve rand van 3FM vind ik nog steeds niet echt aanwezig. Overdag zie ik vooral weer oude classics die het alternative-randje moeten fixen. Nieuwe alt blijft ondergeschoven. Een zender als 3FM moet wat mij betreft de nieuwe van De Staat grijsdraaien, maar bijvoorbeeld op primetime in de ochtendshow om 8.15 hoorde ik achter elkaar Calvin Harris en Acda en De Munnik. Kom op zeg.
Offtopic is het nieuwe ontopic.

density1

Bericht door density1 » 08 jan 2019 10:35

Dat is inderdaad precies het hele eieren eten waar ik ook kritiek op heb. En zo gaat het de hele dag door. Alleen 3 voor 12 s'avonds is ouderwets nog echt alternatief.

Hercule

Bericht door Hercule » 08 jan 2019 10:55

density1 schreef:
08 jan 2019 10:35
Dat is inderdaad precies het hele eieren eten waar ik ook kritiek op heb. En zo gaat het de hele dag door. Alleen 3 voor 12 s'avonds is ouderwets nog echt alternatief.
Vraag is dan. Wil je dat 3FM succesvol of een alternatieve zender wordt? In het geval van dat laatste zou ik er niet vanuit gaan dat 3fm ooit nog de luistercijfers haalt van niet eens zo lang geleden. De doelgroep voor alternatieve muziek is gewoon niche.

Probleem van 3fm is dat, ondanks dat ze een publieke zender zijn ze nog steeds worden afgerekend op de luistercijfers.

Ane Sybesma

Bericht door Ane Sybesma » 08 jan 2019 11:05

rutgrrr schreef:
08 jan 2019 10:16
De alternatieve rand van 3FM vind ik nog steeds niet echt aanwezig. Overdag zie ik vooral weer oude classics die het alternative-randje moeten fixen. Nieuwe alt blijft ondergeschoven. Een zender als 3FM moet wat mij betreft de nieuwe van De Staat grijsdraaien, maar bijvoorbeeld op primetime in de ochtendshow om 8.15 hoorde ik achter elkaar Calvin Harris en Acda en De Munnik. Kom op zeg.
20 minuten na je post draaide Jorien De Staat :-)

Geen538

Bericht door Geen538 » 08 jan 2019 11:07

density1 schreef:
Is er wel een markt voor om de gehele dag alternatieve muziek te draaien?
En wat is alternatieve muziek??
Zijn de Foo Fighters en Imagine Dragons dat of eerder Sonic Youth , Joy Division.?
Het 3FM probleem zijn de DJ’s.
95% zit niet te wachten op The Smiths of de R.E.M uit 1982, die wil gewoon ode to the bouncher met een gekke Gerard Ekdom i.p.v. een saaie DJ die gaat uitleggen dat Morrisey zijn teksten tot de beste van de jaren tachtig behoorde.
De mix van muziek die ze draaiden tussen 1998-2010 is tevens niet meer zo populair.
Er zijn geen No Doubt, Muse, Radioheads meer die mateloos populair zijn,deze bands trekken wel een vol Ziggo maar zijn van de radio verdwenen.
Het is de tijd van rap en dj’s wat jongeren (15-30) en oudere jongeren willen horen.
Als je alternatief wil kan je beter naar StuBru overschakelen of spotify aanzetten.
Radio 2 heeft er ook geen goed aangedaan door te verjongen qua dj’s en muziek waardoor 3FM is leeggevreten.
Maar je kan er lang en breed over blijven lullen,het gaat echt nooit meer worden zoals het was en zelfs 7/8 procent is niet meer haalbaar.
Vorig weekend ( 10 dagen terug)van armoe geluisterd op zaterdagmiddag en het was echt niet slecht,maar ook niet zo dat ik maandagmorgen dacht , boem!! 3FM it is.

JulesKluivert

Bericht door JulesKluivert » 08 jan 2019 11:09

Ik ben wel benieuwd naar jullie mening over het volgende. 3FM heeft een klein marktaandeel, en hoopt de komende maanden vanuit een stabiele situatie met een hechte DJ-groep toch weer te gaan groeien. Sharid Alles geeft daarvoor het vertrouwen aan de huidige DJs en de nieuwe muzikale koers (meer de alternatieve richting op).

Mijn vraag is: in hoeverre zal dit slagen? Je kunt zoveel geduld hebben als je wilt, maar het lijkt erop dat het imago van 3FM dusdanig is beschadigd dat mensen gewoon niet meer op 3FM inschakelen. Zo de zender bijvoorbeeld een DJ moeten aantrekken die de zender weer wat positieve aandacht geeft en een onderscheidend programma kan maken? Of denken jullie dat, met de doorgevoerde veranderinen en de rust die er nu heerst het marktaandeel dit jaar sowieso weer zal groeien?
De Sportmarketing Podcast - dé podcast over alle ontwikkelingen binnen de sportmarketing - http://anchor.fm/yellow-jersey

rutgrrr

Bericht door rutgrrr » 08 jan 2019 11:10

Ane Sybesma schreef:
08 jan 2019 11:05
rutgrrr schreef:
08 jan 2019 10:16
20 minuten na je post draaide Jorien De Staat :-)
WE HEBBEN IMPACT! -bier Graag zometeen om 11.18 een liedje van Death Grips, Jorien. :)) /s
Laatst gewijzigd door rutgrrr op 08 jan 2019 11:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Offtopic is het nieuwe ontopic.

density1

Bericht door density1 » 08 jan 2019 11:11

Hercule schreef:
08 jan 2019 10:55
density1 schreef:
Vraag is dan. Wil je dat 3FM succesvol of een alternatieve zender wordt? In het geval van dat laatste zou ik er niet vanuit gaan dat 3fm ooit nog de luistercijfers haalt van niet eens zo lang geleden. De doelgroep voor alternatieve muziek is gewoon niche.

Probleem van 3fm is dat, ondanks dat ze een publieke zender zijn ze nog steeds worden afgerekend op de luistercijfers.
Dat moeten ze dan voor lief nemen. De tijd dat 3FM hoge luistercijfers scoorde zijn sowieso al voorbij. Dan maar beter je richten op een trouw publiek, dat is ook wat waard.

Geen538

Bericht door Geen538 » 08 jan 2019 11:29

JulesKluivert schreef:
08 jan 2019 11:09
Ik ben wel benieuwd naar jullie mening over het volgende. 3FM heeft een klein marktaandeel, en hoopt de komende maanden vanuit een stabiele situatie met een hechte DJ-groep toch weer te gaan groeien. Sharid Alles geeft daarvoor het vertrouwen aan de huidige DJs en de nieuwe muzikale koers (meer de alternatieve richting op).

Mijn vraag is: in hoeverre zal dit slagen? Je kunt zoveel geduld hebben als je wilt, maar het lijkt erop dat het imago van 3FM dusdanig is beschadigd dat mensen gewoon niet meer op 3FM inschakelen. Zo de zender bijvoorbeeld een DJ moeten aantrekken die de zender weer wat positieve aandacht geeft en een onderscheidend programma kan maken? Of denken jullie dat, met de doorgevoerde veranderinen en de rust die er nu heerst het marktaandeel dit jaar sowieso weer zal groeien?
[/quote

Beschadigd?
Er zijn dj’s weggegaan op het moment dat er nog geen nieuwe klaar stonden, haal bij Radio 2 Stenders , de wild nog even weg na het vertrek van Ekdom en het gaat ook niet goedkomen.
Edwin Evers was populair om zijn manier van presenteren , niet om de ( kut) muziek die hij draaide.
Dat is met radio 2 niet anders.
Zet Ekdom of Evers in de ochtendshow op Veronica en het aandeel knalt omhoog,met Beelen op Radio 10 precies andersom.
Je hebt een heel beperkt groepje top dj’s en die bepalen je zender ,niet het aantal keren dag je De Staat op een dag draai of voor 538 een liedje van Martin Garrix.Als iemand puur voor de muziek gaat kan hij beter een spotify lijst aanmaken

density1

Bericht door density1 » 08 jan 2019 11:32

Met de DJ's/Poppetjes op het station heeft het helemaal niets mee te maken. De basis is altijd de muziek, de rest komt daarna. Luisteraar luisteren voor de muziek naar 3FM. De tijd dat ze speciaal voor Ekdom of Giel afstemde is gewoon verleden tijd op deze zender. En dat hebben ze laatst ook nog toegegeven 'het is teveel om de poppetjes gegaan, het moet weer over de muziek gaan'. Dat doen ze nu ook, maar nog niet op de juiste manier.

Geen538

Bericht door Geen538 » 08 jan 2019 11:39

Onzin,poppetjes bepalen juist de zender ,anders betaalden ze Evers ook geen miljoenen en Ekdom een paar ton.
Vandaar ook weinig luisteraars 3FM.
Zet Ekdom weer in de morgen,daarna eentje van nu,lunchprogramma met Frank Dane,en smiddags Stenders en de Coen en Sandershow.
Zijn ze gewoon de nummer 1 van Nederland.
Als je dat niet begrijpt heb je de radio met zijn luistercijfers de afgelopen 5 jaar niet helemaal gevolgd.
Laatst gewijzigd door Geen538 op 08 jan 2019 11:40, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie