Veranderingen 3FM

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
FrankBemthuis

Re: Veranderingen 3FM

Bericht door FrankBemthuis » 31 mei 2013 21:56

Wat ik van contact met Rob en zijn team begreep kwamen er inderdaad veranderingen in de totale programmering. Zelfs Rob gaat er vanuit zijn tijd bij Powned af te maken en dan gewoon over te stappen.
Stenders gaat vrijwel zeker daarna naar de AVRO, ook vanwege KXRadio.

Alleen, ben ik als internetpiraat bang wat er met KX gaat gebeuren. Het publieke overgehevel heeft voor KX positieve uitwerking gehad in het voortbestaan en contact met 3FM, maar wordt eventueel zelfs negatief met de huidige bezuinigingen.

EkstraWeekend op de vrijdagavond is een topformule, maar na ongeveer ruim 7 jaar gewoon uitgewerkt.
Logische zet van de netmanagers om EW maar eens tot een einde te brengen.
Maar als dat voor Sander H. en Wijnand is, klopt er iets niet. Wijnand was een perfect duo met Barend. (Wijnand geniet dan overigens zijn 3de duo vorming: eerst met Joey, Barend en nu met Sander H.)
Sander heeft ook een heel andere geschiedenis dan Wijnand. Sander is 'kind' van Rob en Fred, en Wijnand heeft weinig met dat verhaal te maken.

Logischer was om bijvoorbeeld Herman Hofman door te laten stromen en samen met Sander de vrijdagavond te laten doen.
Óf, om Sander H. op zijn plek te laten, Herman op de vrijdagnachtplek 4-7 van Barend en Wijnand en diezelfde Barend en Wijnand op de vrijdagavond.
Ik zou persoonlijk stemmen voor dat eerste, maar ik heb het niet voor het zeggen natuurlijk...
And he complain, complain about my love of music.

DavyGer

Bericht door DavyGer » 01 jun 2013 11:16

Ik denk dat er met goed schuiven best wel een goede mogelijkheid is om een nieuwe lijst te krijgen van programma's hier maar een voorbeeldje waarbij de uren beter verdeeld zijn maar waar geen enkele dj eruit zou hoeven.

Maandag tot donderdag
6-10 Giel (Bnn-vara)
10-12 Paul Rabbering (Kro-ncrv)
12-14 Coen (en sander??) (bnn-vara)
14-16 Michiel Veenstra (ntr????)
16-19 Gerard Ekdom. maandag met Bart Arens, dinsdag met Rob in samenwerking met powned, woensdag met annemieke en donderdag met Eric Corton samen met de vpro(Tros, avro, powned, vpro)
19-22 Domien (Bnn-vara)
22-1 Roosmarijn (vpro)

Vrijdag
6-10 Giel (bnn-vara)
10-12 Paul Rabbering (kro)
12-14 Claudia (bnn-vara)
14-18 Ekstra Weekend (tros, avro, ntr)
18-20 iets van de NCRV, WNL
20-22 Sander Hoogendoorn (tros-avro)
22-1 Stenders (PowNed)
1-4 freaknacht iedere week andere omroep

Zaterdag
6-10 Sander Hoogendoorn (tros-avro)
10-12 Zendtijd voor WNL evt Barend en wijnand voor NCRV
12-15 Timur (bnn-vara)
15-18 Mega top 50 (Avro-tros)
18-20 Eric Corton (VPRO)
20-24 Annemieke (avro-tros)

Zondag
10-12 Zendtijd voor wnl evt barend en wijnand voor NCRV
12-15 Timur (bnn-vara)
15-18 Bart arens (tros-avro)
18-20 Zendtijd voor PowNed, bij 10-12 voor WNL zendtijd NCRV
20-22 Annemieke (tros-avro)
22-24 klaas (EO)

Denk dat als ze echt gaan schuiven omdat omroepen het eisen dat zo iets als dit nog wel tot een mogelijkheid kan gaan behoren. De Avro gaat het ochtendtijdslot of het middagtijdslot krijgen en ik denk dat Coen en Sander zullen sneuvelen daarvoor.

u111549

Bericht door u111549 » 01 jun 2013 11:51

Allereerst vanochtend is bekend geworden wat het nieuws van Sander en Wijnand was, nou ze gaan vriendschappelijk samen wonen in Utrecht ;-) Goeie stunt. Niks aan het handje dus.
DavyGer schreef:Ik denk dat er met goed schuiven best wel een goede mogelijkheid is om een nieuwe lijst te krijgen van programma's hier maar een voorbeeldje waarbij de uren beter verdeeld zijn maar waar geen enkele dj eruit zou hoeven.

Maandag tot donderdag
6-10 Giel (Bnn-vara)
10-12 Paul Rabbering (Kro-ncrv)
12-14 Coen (en sander??) (bnn-vara)
14-16 Michiel Veenstra (ntr????)
16-19 Gerard Ekdom. maandag met Bart Arens, dinsdag met Rob in samenwerking met powned, woensdag met annemieke en donderdag met Eric Corton samen met de vpro(Tros, avro, powned, vpro)
19-22 Domien (Bnn-vara)
22-1 Roosmarijn (vpro)

Vrijdag
6-10 Giel (bnn-vara)
10-12 Paul Rabbering (kro)
12-14 Claudia (bnn-vara)
14-18 Ekstra Weekend (tros, avro, ntr)
18-20 iets van de NCRV, WNL
20-22 Sander Hoogendoorn (tros-avro)
22-1 Stenders (PowNed)
1-4 freaknacht iedere week andere omroep

Zaterdag
10-12 Zendtijd voor WNL evt Barend en wijnand voor NCRV
12-15 Timur (bnn-vara)
15-18 Mega top 50 (Avro-tros)
18-20 Eric Corton (VPRO)
20-24 Annemieke (avro-tros)

Zondag
10-12 Zendtijd voor wnl evt barend en wijnand voor NCRV
12-15 Timur (bnn-vara)
15-18 Bart arens (tros-avro)
18-20 Zendtijd voor PowNed, bij 10-12 voor WNL zendtijd NCRV
20-22 Annemieke (tros-avro)
22-24 klaas (EO)

Denk dat als ze echt gaan schuiven omdat omroepen het eisen dat zo iets als dit nog wel tot een mogelijkheid kan gaan behoren. De Avro gaat het ochtendtijdslot of het middagtijdslot krijgen en ik denk dat Coen en Sander zullen sneuvelen daarvoor.
Sorry, maar hier geloof ik totaal niet in. Ten eerste omdat De Coen & Sander Show in de nieuwste luister onderzoeken nog steeds de NR.1 van de middag is. En als ze al weg zouden gaan, doen ze geen roulerend systeem voor een drive time show dat werkt gewoon niet qua connectie met de luisteraars. Ten tweede ga ik ervan uit dat Powned dood gaat en dus niet meer in de programmering blijft. En eerlijk gezegd denk ik dat het grootste deel van de programmering gelijk blijft. Ik denk dat Paul 10-12 RabRadio gaat maken voor de NCRV-KRO en Domien dan de 14-16 show voor BNN/Vara gaat maken en de rest doordeweeks het zelfde blijft. En ik denk iets minder Avro-Tros in het weekend.
Love leven, love radioforum. Mooi.

DavyGer

Bericht door DavyGer » 01 jun 2013 11:56

powned blijft bestaan. Hun zendmachtiging loopt in 2015 af en is vast en tot dan kunnen ze op geen enkele manier het bestel uit worden getrapt. Voor de rest gaat het echt niet gebeuren dat Vara-bnn straks alle belangrijke slots heeft. De omroepen zijn competief genoeg om te eisen dat het weekend slot 6-10 sowieso niet naar vara-bnn gaat en dat 16-19 óf 6-10 naar een andere omroep gaat en wss de avro-tros want dat is de grootste. De avro-tros is sowieso de omroep die de meeste zendtijd erbij gaat krijgen met de fusie en die zullen waarschijnlijk meer zendtijd op 3fm willen.

Debaser

Bericht door Debaser » 01 jun 2013 17:12

Misschien moeten we naast de Wet van Godwin maar eens een Wet van Radioforum maken:

Naarmate een discussie over een radiostation op Radioforum langer wordt, nadert de waarschijnlijkheid van een programmering die niet voor de hand ligt, maar meer met persoonlijke voorkeur te maken heeft 1.

Die programmering is natuurlijk ook wel heel erg vergezocht. Als je luisteraars kwijt wilt raken, moet je zeker zo'n circus gaan maken van de programmering. Ik neem aan dat de netmanager en omroep-bobo's wel beter weten :wink:
FrankBemthuis schreef:EkstraWeekend op de vrijdagavond is een topformule, maar na ongeveer ruim 7 jaar gewoon uitgewerkt.
Logische zet van de netmanagers om EW maar eens tot een einde te brengen.
En wanneer is officieel bevestigd dat Ekstra Weekend stopt? Niet? Dan trek je wel heel snel een conclusie. Kans is ook klein dat de plaats van Ekstra Weekend dan overgenomen zal worden door talenten. Overigens vind ik het niet uitgewerkt hoor, blijft goeie radio. Natuurlijk is het na al die tijd een beetje voorspelbaar, maar vergeet niet dat dat juist is wat de luisteraar wil. Daarom scoort een Evers ook zo goed. Je weet wat je krijgt.

Verder is het mooi om te zien hoe het hier nu helemaal los gaat, zonder dat posters worden tegengehouden door enige kennis van feiten.
DavyGer schreef:De avro-tros is sowieso de omroep die de meeste zendtijd erbij gaat krijgen met de fusie en die zullen waarschijnlijk meer zendtijd op 3fm willen.
AVRO en TROS krijgen na de fusie net zoveel zendtijd als VARA en BNN en KRO en NCRV. Alle drie worden A-omroepen met evenveel zendtijd. Ik kan me daarnaast voorstellen dat zendtijd op Radio 2 voor die omroep belangrijker is dan zendtijd op 3FM, als we het over de popzenders hebben. Maar dat is slechts veronderstelling.
Be a debaser!

rutgrrr

Bericht door rutgrrr » 01 jun 2013 17:25

Debaser schreef:Misschien moeten we naast de Wet van Godwin maar eens een Wet van Radioforum maken:

Naarmate een discussie over een radiostation op Radioforum langer wordt, nadert de waarschijnlijkheid van een programmering die niet voor de hand ligt, maar meer met persoonlijke voorkeur te maken heeft 1.
Ik huil zachtjes een beetje van geluk bij het lezen van deze opmerking. +1! en : -bier
Offtopic is het nieuwe ontopic.

Daan!

Bericht door Daan! » 02 jun 2013 15:03

+1

Pedro

Bericht door Pedro » 03 jun 2013 14:48

Maakt niet zoveel uit, als ze Domien er maar uitgooien, buitengewoon irritant persoon en nog niet geschikt voor Efteling Radio

Budweiser

Bericht door Budweiser » 03 jun 2013 14:55

Debaser schreef:Misschien moeten we naast de Wet van Godwin maar eens een Wet van Radioforum maken:

Amen... ik begon alweer lichtelijk te huilen toen iemand weer es zo'n programmering verzonnen had.. nadat ik het doorgekeken had moest ik nog meer huilen
Die programmering is natuurlijk ook wel heel erg vergezocht. Als je luisteraars kwijt wilt raken, moet je zeker zo'n circus gaan maken van de programmering. Ik neem aan dat de netmanager en omroep-bobo's wel beter weten :wink:
Dat dus...
FrankBemthuis schreef:...
En wanneer is officieel bevestigd dat Ekstra Weekend stopt? Niet? Dan trek je wel heel snel een conclusie. Kans is ook klein dat de plaats van Ekstra Weekend dan overgenomen zal worden door talenten. Overigens vind ik het niet uitgewerkt hoor, blijft goeie radio. Natuurlijk is het na al die tijd een beetje voorspelbaar, maar vergeet niet dat dat juist is wat de luisteraar wil. Daarom scoort een Evers ook zo goed. Je weet wat je krijgt.
Ik ben ook benieuwd naar de onderbouwing (met feiten gaarne, niet met meningen) vandaan komt dat Ekstra Weekend uitgewerkt zou zijn...
Bababooey !
Twitter

RockyRadio

Bericht door RockyRadio » 03 jun 2013 21:12

Ik denk niet dat Eric Corton op donderdag die blijft wel op de zaterdag en Coen (en sander??) (bnn-vara) die gaan hues niet tussen 12 en 14 zitten denk ik
4THE LOVE OF MISIC KX RADIO Het Station Van Rob Stenders

3FM Vrijdag Stenders Laat Vermaak 22:00 Tot 1:00 uur

Zaterdag radio 2 Rob Standaard 14:00/16:00 Uur binnenkort Meer radio 2.

RockyRadio

Bericht door RockyRadio » 04 jun 2013 00:01

Bezuinigen Publieke omroepen Radio 1-2-3-4-5-6, Radio 5 en 6 kunnen dan weg dat kunnen ze verdelen op Radio 1 & 2 3Fm Pop Radio 4 Klassiek/Soul. Dat geld dan het zelfde voor tv Ned. 3 weg en alles wordt verdeeld op 2 netten.

RockyRadio

Bericht door RockyRadio » 04 jun 2013 00:43

3Fm

Maandag t/m Vrijdag
6:00 Giel .Giel Beelen.
9:00 @Works .Domein Verschuuren.
12:00 Effe Ekdom .Gerard Ekdom
15:00 Coen & Sandershow Coen Swijnenberg & Sander Lantinga
18:00 Van Inkel In De Avond. Jeroen Van Inkel.
19:00 Met Micheil Michiel Veenstra.
22:00 Stenders Late Vermaak. Rob Stenders.
1:00 Jim Vorwald/Ramon/Lieke/Herman/FreakNacht.
4:00/6:00 Roosmarijn Reijmer

Vrijdag
12:00 Claudia dr Op Claudia De Breij.
15:00 Coen & Sandershow Coen Swijnenberg & Sander Lantinga
18:00 3FM Weekend Request Bart Arens
19:00 Stenders & Van Inkel. Rob Stenders & Jeroen Van Inkel.
22:00 3Voor12 Roosmarijn Reijmer
1:00 FreakNacht. ?
4:00/7:00 Vroeg of Laat Perez Ingrid Perez

Dit is de week overzicht Weekend komt Nog en de omroepen werken samen

Orange

Bericht door Orange » 04 jun 2013 08:36

Het begint op dit forum steeds ongeloofwaardiger te worden met al die onrealistische programmeringen.

DJKevin

Bericht door DJKevin » 04 jun 2013 08:39

1. Het aantal spelfouten in die post is te hoog!
2. Dit gaat niet gebeuren! Uit betrouwbare bron weet ik dat van Inkel voorlopig bij Q blijft dus daar hoeven ons niet druk over te maken. Die programmering hierboven is volledig uit de duim gezogen.

Laten we hier maar mee ophouden, tenzij er insider komt als bij 538 op dit forum zullen we nooit de juiste programmering zien!

Rockyradio, jouw idee wat betreft radio is redelijk, tv ben ik niet helemaal eens, de zenders zijn mooi verdeeld qua doelgroep wat mij betreft, op de radio zou een mixstation wel redelijk zijn. Dan zou ik radio 2 meer een 'De beste mix van de 70's tot nu' station of iets dergelijks maken zoals ze dat in Duitsland hebben, dat mist in Nederland.

jessica

Bericht door jessica » 04 jun 2013 13:17

Misschien Barend en Wijnand naar vrijdagavond + zaterdagavond + zondagavond.
Zou wel mooi voor de continuering zijn.

Verder kiezen andere omroepen voor meer zendtijd op bijvoorbeeld radio2 en radio6. BNN en Vara geven de voorkeur aan 3FM
ALs over alle zenders de verhoudingen maar ongeveer kloppen.

Plaats reactie