Veranderingen 3FM

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Tom.

Re: Veranderingen 3FM

Bericht door Tom. » 29 mei 2013 08:59

Qmusic_isgood_foryou schreef: En Domien tussen 12:00 - 14:00 vind ik helemaal op zijn plek zitten,fijn steady programma met goede muziek mix. Misschien niet helemaal een 3FM personality DJ, maar tussen 12-14 is dat niet echt nodig, vind ik.
Domien heet Gerard. En hoewel ik niet precies weet wat dat begrip inhoudt, is dat wel een 3FM personality DJ denk ik.

Debaser

Bericht door Debaser » 29 mei 2013 12:57

Qmusic_isgood_foryou schreef:Maar wat dan? Ik denk namelijk niet dat Giel en Coen & Sander een ander omroep gaan nemen.
Als dat met lichte dwang gebeurt, tegen dezelfde voorwaarden, dan kan dat toch best? Het is op dit moment wel heel erg uit verhouding, als je de uren van de 'nieuwe' omroepen telt. Ik kan me best voorstellen dat een AVRO/TROS, dat wettelijk gezien recht heeft op net zoveel uren en straks ook nog eens de allergrootste is, er wel wat bij wil hebben.

Een week heeft 168 uur. Op tien uur na vult VARA/BNN dus een halve week, zoals je hieronder kunt zien. Meer dan drie volle dagen per week worden straks door de VARA/BNN gevuld en dat is wel heel erg veel. Overigens is die verhouding nu ook al heel erg scheef hoor. Zoals je in het tweede rijtje kunt zien, vult BNN nu ook al meer dan twee volle dagen. En dat als kleinste A-omroep.

Het is dan ook logisch dat VARA/BNN, dat zich als nieuwe combinatie ook vooral op jongeren blijft richten, de meeste uren blijft houden. Het kan wel betekenen dat Giel misschien straks bij AVRO/TROS komt te werken. Samen met zijn goede maatje Gerard Ekdom overigens. Dus ook niet helemaal vreemd voor hem.

Maar, wat ook heel goed zou kunnen is dat de uren van de NTR eraan gaan. Die zijn er immers voor informatie, educatie, cultuur, jeugd en diversiteit. Tja. Wat nu als de uren van Veenstra, Ekstra Weekend en Jim Vorwald naar bijvoorbeeld AVRO/TROS gaan? Of de uren van Veenstra en Ekstra weekend (toch 15 uur in de week) naar AVRO/TROS en die van Vorwald (5 uur) naar KRO/NCRV? Dan is er al weer wat beter verdeeld. En dan kunnen Ekdom en Veenstra nog beter samenwerken. Ook de uren die t.z.t. vrijkomen door het wegvallen van POWNED zullen dan wel bij die omroepen terecht komen.

Dat lijkt me aannemelijker dan een ander scenario, waarin AVRO/TROS bijvoorbeeld Gerard Ekdom naar een drivetime-slot pusht. Ik denk ook dat niemand verwacht dat alle omroepen met dezelfde status precies evenveel uren krijgen, dat is nu al niet zo namelijk (POWNED nu bijna vier keer zoveel uur als de A-omroep EO). Dat verandert dus ook niet. Alleen al omdat ook MAX dan zendtijd op 3FM moet krigen :wink:.

Code: Selecteer alles

Toekomstige situatie op basis van huidige programmering:

VARA/BNN: 	74 uur per week
AVRO/TROS:	24 uur per week
KRO/NCRV:	15 uur per week

VPRO:		16 uur per week
POWNED:		15 uur per week
EO:			 4 uur per week

NTR:		20 uur per week

Code: Selecteer alles

BNN:	49 uur per week
VARA:	25 uur per week
NTR:	20 uur per week
VPRO:	16 uur per week
POWNED:	15 uur per week
TROS:	13 uur per week
AVRO:	11 uur per week
KRO:	10 uur per week
NCRV:	 5 uur per week
EO:		 4 uur per week
Be a debaser!

Orange

Bericht door Orange » 29 mei 2013 13:16

Dat zijn wel scheve verhoudingen inderdaad.
Dat er scheefheid zit, is niet vreemd. Omroepen kunnen aangeven op welke zender zijn hoeveel willen doen. Dan zijn er omroepen die liever op Radio 2 dan op 3FM zitten. Zo ontstaat scheefheid, als het maar over alle zenders weer redelijk verdeeld is. Maar dit is zo scheef dat daar wel iets in zal veranderen. Aan de drivetime-uren niet zoveel qua dj's, maar eerder op andere momenten.

u111549

Bericht door u111549 » 29 mei 2013 16:22

Tom. schreef:
Qmusic_isgood_foryou schreef: En Domien tussen 12:00 - 14:00 vind ik helemaal op zijn plek zitten,fijn steady programma met goede muziek mix. Misschien niet helemaal een 3FM personality DJ, maar tussen 12-14 is dat niet echt nodig, vind ik.
Domien heet Gerard. En hoewel ik niet precies weet wat dat begrip inhoudt, is dat wel een 3FM personality DJ denk ik.
Fuck, sorry ik bedoel 10-12 beetje in de war ;-) Ik weet echt wel dat Effe Ekdom 12-14 is, foutje bedankt.

En Debaser, persoonlijk (een beetje naar Giel kijkend) geloof ik niet dat hij naar de nogal rechtse combinatie Avro/Tros gaat. Giel voelt zich veel meer thuis in de linkse Combinatie Vara/BNN. En ook wil hij zijn DWDD dingetje en zijn programma De Beste Singer Song Writer blijven doen, programma's van Vara/BNN.
Love leven, love radioforum. Mooi.

Debaser

Bericht door Debaser » 30 mei 2013 17:53

Qmusic_isgood_foryou schreef:En Debaser, persoonlijk (een beetje naar Giel kijkend) geloof ik niet dat hij naar de nogal rechtse combinatie Avro/Tros gaat. Giel voelt zich veel meer thuis in de linkse Combinatie Vara/BNN. En ook wil hij zijn DWDD dingetje en zijn programma De Beste Singer Song Writer blijven doen, programma's van Vara/BNN.
Het kunnen natuurlijk ook Coen & Sander zijn. Ik geef maar een voorbeeld. De verhoudingen zijn in ieder geval erg scheef en ik kan me voorstellen dat daar wat aan gedaan wordt.

Overigens denk ik niet dat links/rechts-verhoudingen in de huidige publieke omroep nog echt bestaan. Althans, ik denk dat je een AVRO moeilijk rechts kunt noemen en een BNN is ook niet echt links. TROS is misschien, maar dan puur door de 'Hollandse' programmering op tv, een omroep die wat sneller door rechtse mensen wordt bekeken en dat geldt andersom voor VARA ok, maar om zo'n politieke verhouding te maken... Meh. Het is een sentiment wat op het mediapark niet echt direct speelt. Zelfs bij WNL niet altijd (Powned weet ik niet, maar die zijn politiek weer niet te vangen - al hebben ze een hekel aan links).
Be a debaser!

u111549

Bericht door u111549 » 30 mei 2013 17:58

Er gaan grote dingen geboren bij 3fm. Dat merk ik o.a. uit deze tweet van weekend ochtend show ( CroisSander Show) DJ Sander Hoogendoorn letterlijke tweet: "@sander3fm: Vanaf half juni gaan er wat grote dingen veranderen… #3fm #s&w"

Daarna gingen Domien en Roosmarijn er nog verder op in, maar wat gaat er nou gebeuren? Of loopt Sander ons gewoon te fucken en geniet hij van dit bericht op RF ;-)
Wel opvallend want half Juni is uiteraard het nieuwe Radio/TV seizoen dat van start gaat.
Sommige mensen raken in paniek en denken dat Ekstraweekend gaat stoppen. Ik schat deze kans niet heel groot, maar ja wie ben ik. Wat denken jullie?
Love leven, love radioforum. Mooi.

JoostSchulte

Bericht door JoostSchulte » 30 mei 2013 19:23

Waarschijnlijk gaan ze tijdelijk samen een programma doen, iets in die richting. Ik vermoed niet dat de programmering op de schop gaat, wel heerlijk hoe Domien & Roosmarijn hier meteen op inspelen. Denk dat er veel mensen gaan luisteren zaterdagochtend. Slim stuntje, maar het stelt weinig voor..

djmichelb

Bericht door djmichelb » 30 mei 2013 21:17

Maybe gaat Barend op vakantie en vervangt Sander hem, dus wordt het Sander & Wijnand
Ook Adhdj's zijn maar mensen

Debaser

Bericht door Debaser » 30 mei 2013 21:25

Het kan alle kanten op natuurlijk. Maar het zal niet de eerste keer zijn dat er een grap wordt uitgehaald op basis van speculatie hier. Dus totdat er iets officieels bekend is, gewoon om lachen.

Half juni is overigens al over twee weken, dus als er vanaf dan al grote dingen te gebeuren staan, zou het erg kortdag zijn om dat te melden.

En het nieuwe seizoen begint helemaal niet half juni maar eind augustus/begin september.

Edit: Nu pas gezien wat er verder in reactie op die tweet van Sander Hoogendoorn is gepost. Op basis daarvan denken mensen dat Ekstra Weekend stopt? Of was dat een ander gerucht? Ik zit niet meer zo dicht bij het vuur als ik ooit zat, dus kan er werkelijk niks zinnigs over zeggen - behalve dat Ekstra Weekend een erg goedlopend programma is, dat veel vaste luisteraars heeft. Het kan natuurlijk dat Ekdom & Veenstra er klaar mee zijn. Aan de tweede hashtag die Hoogendoorn gebruikt, denk ik te zien dat hij wel iets met duopresentatie gaat doen. Maar dan nog...
Be a debaser!

Orange

Bericht door Orange » 30 mei 2013 21:38

Toch lijkt het mij wel logisch dat er dingen gaan veranderen. Giel en Coen&Sander zullen wel blijven. Zij veranderen hooguit van omroep omdat het anders VARA/BNN is dat op de drivetime-uren zit. Knap trouwens van de VARA, want dat zitten ze ook een beetje dagelijks op televisie met DWDD en P&W. Maar de verhoudingen zijn zo scheef dat er vast wel wat geschoven wordt met dj's of zelfs dj's verdwijnen.

Als voorbeeld, puur speculatief: Het is redelijk waarschijnlijk dat VARA/BNN uren moeten inleveren. Op de drivetime uren op werkdagen na, is het tijdstip 12-14 in het weekend ook erg mooi. Het zou dan zomaar kunnen dat een andere omroep dat tijdstip claimt. En wie zegt dan dat die omroep Timur wil 'overnemen'? Misschien heeft die omroep zelf wel een dj in dienst die ze op dat tijdstip willen zetten. En zo zullen er wel wat tijdslots worden gewisseld en kan dat zomaar gevolgen hebben voor de dj's. Niet voor de grotere goden bij 3FM (Giel, Coen&Sander en Gerard Ekdom), maar voor de rest wel.

Debaser

Bericht door Debaser » 30 mei 2013 21:59

Ik denk dat je Timur wel bij de 'grotere' jocks kunt rekenen. Hij hoort toch bij de 'happy few' die in het glazen huis gezeten hebben. Overigens krijgt hij echt wel een plekje hoor, ook als dat op een ander tijdstip is. En anders wel op een ander station (al zou ik niet weten waar hij dan goed past).

Scheelt wel dat AVRO en TROS volgens mij niet direct veel mensen buiten de daguren hebben.
Be a debaser!

Orange

Bericht door Orange » 31 mei 2013 00:35

Debaser schreef:Ik denk dat je Timur wel bij de 'grotere' jocks kunt rekenen. Hij hoort toch bij de 'happy few' die in het glazen huis gezeten hebben. Overigens krijgt hij echt wel een plekje hoor, ook als dat op een ander tijdstip is. En anders wel op een ander station (al zou ik niet weten waar hij dan goed past).

Scheelt wel dat AVRO en TROS volgens mij niet direct veel mensen buiten de daguren hebben.
Het was ook puur speculatief en als voorbeeld. Maar stel dat hij een ander plekje krijgt, waar zou dat in dit voorbeeld dan zijn er vanuit gaande dat VARA/BNN moeten inleveren? Het zou best weleens kunnen gaan schuren en knellen bij Hilversum 3.

rutgrrr

Bericht door rutgrrr » 31 mei 2013 01:05

Geldt in dit soort zaken ook niet gewoon de wens van het zendermanagement van 3FM?
Offtopic is het nieuwe ontopic.

RockyRadio

Bericht door RockyRadio » 31 mei 2013 07:41

Powned stopt. Rob stenders krijgt wel de uren maar bij een ander omroep Avro ofzo
4THE LOVE OF MISIC KX RADIO Het Station Van Rob Stenders

3FM Vrijdag Stenders Laat Vermaak 22:00 Tot 1:00 uur

Zaterdag radio 2 Rob Standaard 14:00/16:00 Uur binnenkort Meer radio 2.

Debaser

Bericht door Debaser » 31 mei 2013 13:06

rutgrrr schreef:Geldt in dit soort zaken ook niet gewoon de wens van het zendermanagement van 3FM?
In eerste instantie bepaalt de netmanager inderdaad wel welk programma op welk slot komt. Dat gebeurt wel in samenspraak met bobo's hoor. Maar, bijvoorbeeld, als drie omroepen iets aandragen voor het slot 6-10 en de netmanager vindt Giel Beelen daarvan nog steeds het beste passen, dan is de kans heel groot dat die gewoon blijft zitten.
RockyRadio schreef:Powned stopt Rob stenders krijgt wel de uren maar bij een ander omroep Avro ofzo
Die kans is wel aanwezig, aangezien KXRadio al van de AVRO is...
Be a debaser!

Plaats reactie