Veranderingen 3FM

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Pot

Re: Veranderingen 3FM

Bericht door Pot »

Deradiokenner schreef: 07 jun 2025 12:29 Volgens Kicken gaat de ochtendshow met Wijnand stoppen. Iets met dat het niet scoort. En de opvolgers zouden Tom en Joe worden. Dat zou in mijn ogen de allerslechtste zet zijn die gezet kan worden. Of BNNVara zou het tijdstip weer gaan overnemen. Mag toch hopen dat ze toch wel beter mensen kunnen vinden voor 3.
Ik zou het onbegrijpelijk vinden om weer een andere programmering neer te zetten. Natuurlijk zijn de luistercijfers te laag, maar wat zou men met deze zet willen bereiken? Tom en Joe zijn prima gasten, waren bij Q leuke sidekicks, maar ze hebben het gewoon niet. 3FM is steeds maar intern aan het zoeken naar namen en tot nu toe is iedereen in zekere zin mislukt. Als je iets intern wil neerzetten, zou ik gaan voor iets dat totaal anders is, in de hoop op een mirakel.

Overigens snap ik dat de ochtend niet aanslaat. Wijnand is - misschien op een duo-schap met Barend na - het beste solo. Met wat meer verhalen en een goed maar toegankelijk en relaxed gesprek, met inhoud. Nu is het een beetje een yuppenshow aan het worden die vooral gericht lijkt op clicks en likes op social media. Dat is niet waar radio om zou moeten gaan. En Jamie vind ik zeker energieker dan Liedeke, maar of dit nou echt een typische ochtendshow voor 3FM is? Idem voor Barend & Benner. Men lijkt allemaal een beetje Mattie & Marieke-pad op te willen gaan, met eigen levensverhalen, maar komen er gewoon niet bij in de buurt. En in combinatie met een muziekmix bestaand uit los zand, wordt het natuurlijk nooit wat.
SB92

Bericht door SB92 »

Pot schreef: 07 jun 2025 14:40
Deradiokenner schreef: 07 jun 2025 12:29 Volgens Kicken gaat de ochtendshow met Wijnand stoppen. Iets met dat het niet scoort. En de opvolgers zouden Tom en Joe worden. Dat zou in mijn ogen de allerslechtste zet zijn die gezet kan worden. Of BNNVara zou het tijdstip weer gaan overnemen. Mag toch hopen dat ze toch wel beter mensen kunnen vinden voor 3.
Overigens snap ik dat de ochtend niet aanslaat. Wijnand is - misschien op een duo-schap met Barend na - het beste solo. Met wat meer verhalen en een goed maar toegankelijk en relaxed gesprek, met inhoud. Nu is het een beetje een yuppenshow aan het worden die vooral gericht lijkt op clicks en likes op social media. Dat is niet waar radio om zou moeten gaan. En Jamie vind ik zeker energieker dan Liedeke, maar of dit nou echt een typische ochtendshow voor 3FM is? Idem voor Barend & Benner. Men lijkt allemaal een beetje Mattie & Marieke-pad op te willen gaan, met eigen levensverhalen, maar komen er gewoon niet bij in de buurt. En in combinatie met een muziekmix bestaand uit los zand, wordt het natuurlijk nooit wat.
Wat Wijnand nu maakt vind ik niet bij hem passen. Heb al meerdere keren hier geplaatst dat ik Wijnand op zijn best vindt als hij human interest verhalen kan maken met langzamere radio. Zijn weekendochtendshow was top. Tijdens Serious Request vind ik hem ook fantastisch.

De show met Jaime vind ik totaal niet passen op 3FM. Een zender waarvan al geconstateerd is dat het te Randstedelijk klinkt af en toe, terwijl een groot deel van de (traditionele) luisteraars juist in andere delen van het land zitten. In de show van Wijnand & Jaime gaat het zo ongelofelijk veel over de wereldvreemdheid van Jaime. Dat trek ik echt heel slecht. Bij Barend & Benner heb ik hier veel minder last van. Dat zijn ook tegenpolen, maar dat werkt voor mij wel.

Overigens zou ik er geen probleem mee hebben als Tom & Joe de ochtendshow zouden doen. Ik vind het een sympathiek duo waar echt wel potentie in zit.
peellandfm

Bericht door peellandfm »

Of Kicken het zegt of niet, maar Wijnand en Jamie stopt zeker (ooit een keer).
Jamie als sidekick naast Wijnand werkt niet, en ik denk dat de meeste 3Fm luisteraars s'ochtends niet zitten te wachten op alweer een promotie praatje over de verkrachtingen van Jamie en haar docu "Had dan nee gezegd", of haar relatie met Hazes Jr.

Ik zou dit eens een jaartje proberen:

Frietkoning Mark (van der Molen) en Mai op het tijdslot van Wijnand en Jamie
Wijnand terug naar het weekend, waar hij altijd een voortreffelijk programma maakte.
En ik denk Jamie naar FunX of ... (of ergens waar ze wel zitten te wachten op dat politiek correcte woke gezever)
Pot

Bericht door Pot »

SB92 schreef: 07 jun 2025 15:17
Pot schreef: 07 jun 2025 14:40
Wat Wijnand nu maakt vind ik niet bij hem passen. Heb al meerdere keren hier geplaatst dat ik Wijnand op zijn best vindt als hij human interest verhalen kan maken met langzamere radio. Zijn weekendochtendshow was top. Tijdens Serious Request vind ik hem ook fantastisch.

De show met Jaime vind ik totaal niet passen op 3FM. Een zender waarvan al geconstateerd is dat het te Randstedelijk klinkt af en toe, terwijl een groot deel van de (traditionele) luisteraars juist in andere delen van het land zitten. In de show van Wijnand & Jaime gaat het zo ongelofelijk veel over de wereldvreemdheid van Jaime. Dat trek ik echt heel slecht. Bij Barend & Benner heb ik hier veel minder last van. Dat zijn ook tegenpolen, maar dat werkt voor mij wel.
Wat betreft Wijnand en Jamie ben ik het eens. Barend & Benner ben ik niet enthousiast over. Regelmatig lees ik dat zijn middagshow goed zou scoren (ondanks dat er al tijden geen actuele cijfers gedeeld zijn), maar Barend vind ik regelmatig te arrogant (met 'de bijna nummer 1 middagshow') voor 3FM en Nellie is gewoon niet zo geschikt voor de radio. Ook weer een voorbeeld van best wel een incrowd middagshow. Wat gaat er bij hun nou wel echt om?
Overigens zou ik er geen probleem mee hebben als Tom & Joe de ochtendshow zouden doen. Ik vind het een sympathiek duo waar echt wel potentie in zit.
Qua persoonlijkheden zijn het prima jongens en bij Q hebben ze zeker de ochtendshow een beetje losgetrokken, maar het zijn gewoon geen echte radio DJ's. Zowel de timing als aanpak van gesprekken zijn echt onvoldoende. Ze zitten nog in een soort van leercurve. En juist een ochtendshow heeft dat allemaal niet nodig, maar wel stabiliteit. Binnen 3FM zou Wijnand daarin de beste optie zijn.

Ik zou wel benieuwd zijn als er iemand bij Tom & Joe komt te zitten, als een soort trio show. Gewoon een ervaren DJ die wel strakker kan schuiven en wat meer de touwtjes in handen neemt, maar goed bij Tom & Joe zou passen. En dan de heren als 'nummers 2 en 3' doorschuiven.

Bovendien leidt het omgooien van de ochtendshow tot weer gedeeltelijk ontevreden luisteraars. Zoiets moet je pas doen als je een aanzienlijk beter alternatief kunt bieden. Wat mij betreft is het een kwestie van Jamie eruit, Wijnand het alleen laten doen en een show maken met wat meer actualiteit en lichte interviews met gasten wat maken die bij hem past. Want na het vertrek van Rob tot het najaar van 2024 waren de cijfers wel positief (en licht) stijgend. En anders met Wijnand met Barend, maar goed: dan ga je weer schuiven om het schuiven, zonder garanties op succes etc.
peellandfm schreef: 07 jun 2025 18:09 Of Kicken het zegt of niet, maar Wijnand en Jamie stopt zeker (ooit een keer).
Jamie als sidekick naast Wijnand werkt niet, en ik denk dat de meeste 3Fm luisteraars s'ochtends niet zitten te wachten op alweer een promotie praatje over de verkrachtingen van Jamie en haar docu "Had dan nee gezegd", of haar relatie met Hazes Jr.

Ik zou dit eens een jaartje proberen:

Frietkoning Mark (van der Molen) en Mai op het tijdslot van Wijnand en Jamie
Wijnand terug naar het weekend, waar hij altijd een voortreffelijk programma maakte.
En ik denk Jamie naar FunX of ... (of ergens waar ze wel zitten te wachten op dat politiek correcte woke gezever)
Waarom zou je Mark in de ochtend neerzetten? Was in het verleden ook niet bijzonder succesvol te noemen in de middag. Weer een voorbeeld van intern schuiven om het schuiven, hoogstwaarschijnlijk zonder succes.

En om eerlijk te zijn vind ik hun weekendprogramma wel weird en alternatief. Ik zou eerder naar een exit kijken dan naar de ochtend.
Ane Sybesma

Bericht door Ane Sybesma »

Ik ben groot liefhebber van Wijnand. Met Lideke vond ik het perfect. Ook met Rob luisterde ik graag. Jamie past er voor mij niet bij. Ik heb die keuze nooit begrepen. Barend Benner en Jelmer vind ik een top programma. Ik mis een echte lunch show. Dat zouden Tom en Joe wel kunnen of Wijnand met Lideke als Tom en Joe de ochtend zouden doen...
Feivel

Bericht door Feivel »

Ik kom online regelmatig de filmpjes van Wijnand en Jamie tegen. Laten we zeggen dat het mij niet echt uitnodigt tot luisteren. Alles wat Jamie zegt is woke. De vragen die ze stelt in interviews zijn niet journalistiek maar met een activistische toon. Menno de Boer beloofde dat 3FM minder woke zou worden, en dat lukt op deze manier niet. Ik klik die hele handel consequent weg.
IkbennlXD

Bericht door IkbennlXD »

Is het niet te verklaren dat er meer wordt geluisterd in het noorden omdat daar de jongeren simpelweg meer traditionele radio luisteren? Buiten de stad leeft men vaak nou eenmaal traditioneler. In de randstad is spotify denk ik middels aardig ingeburgerd en ik denk dat er op de meeste John Deere's gewoon alleen nog een fm radiotje zit.
Pot

Bericht door Pot »

IkbennlXD schreef: 09 jun 2025 18:17 Is het niet te verklaren dat er meer wordt geluisterd in het noorden omdat daar de jongeren simpelweg meer traditionele radio luisteren? Buiten de stad leeft men vaak nou eenmaal traditioneler. In de randstad is spotify denk ik middels aardig ingeburgerd en ik denk dat er op de meeste John Deere's gewoon alleen nog een fm radiotje zit.
Pfff, wat een stereotype beeld. Alsof Spotify daar niet ontdekt zou zijn? Spotify is zeker onder de 40-'er ingeburgerd kan ik je zeggen. Het heeft over het algemeen waarschijnlijk meer te maken met daadwerkelijke inhoud (muziek, items etc.).
peellandfm

Bericht door peellandfm »

IkbennlXD schreef: 09 jun 2025 18:17 Is het niet te verklaren dat er meer wordt geluisterd in het noorden omdat daar de jongeren simpelweg meer traditionele radio luisteren?
Dat denk ik niet. De jongeren die ik ken, connecten eerst hun mobiele telefoon met de autoradio om hun thuis gedownloade spotify playlist onderweg af te spelen.
Die jongeren wonen weliswaar niet in het noorden maar wel op het platteland, dus dat zal in dit geval het verschil niet maken.

Wat ik me wel voor kan stellen is de dekking van de commerciëlen t.o.v. de NPO zenders.
Althans bij ons (zuid oost Brabant / midden Limburg) is het geen doen om onderweg een commerciële zender op te zetten via fm. En dan komt gewoonte in het spel, als je onderweg altijd NPO luistert, doe je dat thuis ook eerder

IkbennlXD schreef: 09 jun 2025 18:17 Buiten de stad leeft men vaak nou eenmaal traditioneler. In de randstad is spotify denk ik middels aardig ingeburgerd en ik denk dat er op de meeste John Deere's gewoon alleen nog een fm radiotje zit.
Wat een onzin. Even voor jouw informatie, in Groningen, Friesland en Drenthe samen wonen ± 2 miljoen mensen.
En inderdaad die doen allemaal boodschappen met de Unimog als je zender Obama wil geloven, maar de werkelijkheid is toch echt net ff anders.
En denk je nou echt dat er in de meeste John Deere's van meer dan 2 ton geen DAB radio zit

Al ooit buiten de randstad geweest? Kom op man, echt
Ane Sybesma

Bericht door Ane Sybesma »

En als er al een FM radio in de trekker zit staat er gewoon een piraat op 🍻
De Nachtwacht

Bericht door De Nachtwacht »

titom
Herman ven Schippers

Bericht door Herman ven Schippers »

Op 97.6 zit er altijd wel eentje die platen in de rondte stuurt voor de luisteraars en amateurs -bier
Herman ven Schippers

Feivel schreef: 07 jun 2025 19:45 Ik kom online regelmatig de filmpjes van Wijnand en Jamie tegen. Laten we zeggen dat het mij niet echt uitnodigt tot luisteren. Alles wat Jamie zegt is woke. De vragen die ze stelt in interviews zijn niet journalistiek maar met een activistische toon. Menno de Boer beloofde dat 3FM minder woke zou worden, en dat lukt op deze manier niet. Ik klik die hele handel consequent weg.
Ik heb dit met de nieuwe(?) sidekick van Mark. Stijn? Ik weetnie man, maar dit is gevoelsmatig wel alles wat er verkeerd is binnen 3FM.
Herman ven Schippers

IkbennlXD schreef: 09 jun 2025 18:17 Is het niet te verklaren dat er meer wordt geluisterd in het noorden omdat daar de jongeren simpelweg meer traditionele radio luisteren? Buiten de stad leeft men vaak nou eenmaal traditioneler. In de randstad is spotify denk ik middels aardig ingeburgerd en ik denk dat er op de meeste John Deere's gewoon alleen nog een fm radiotje zit.
En dan zeggen ze dat satire dood is.
IkbennlXD

Bericht door IkbennlXD »

Herman ven Schippers schreef: 10 jun 2025 16:46
En dan zeggen ze dat satire dood is.
:lol:
Plaats reactie