Veranderingen 3FM

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Streampie

Re: Veranderingen 3FM

Bericht door Streampie »

Edit: Ok ik zie een persbericht. Fuck BNNVARA wat een kinderachtige pipo's daar.

https://www.radiofreak.nl/mama-appelsap ... -appelsap/

Ik snap even niet goed waarom dit ineens zo gaat, want Timo deed Mama Appelsap al maanden op Joe, vorig jaar.
Orange

Bericht door Orange »

Streampie schreef: 07 jan 2025 14:53 Edit: Ok ik zie een persbericht. Fuck BNNVARA wat een kinderachtige pipo's daar.

Ik snap even niet goed waarom dit ineens zo gaat, want Timo deed Mama Appelsap al maanden op Joe, vorig jaar.
Welk persbericht is er dan? Heb je een link?

En hoezo is dat kinderachtig van BNNVARA? De term/rubriek 'mama appelsap' is breed bekend en slaat bij veel mensen aan. Er wordt veel over gepraat en levert ook de nodige traffic op via de socials. Waarom zou je dat allemaal zomaar weggegeven aan een concurrerend radiostation?
jordiv30

Bericht door jordiv30 »

BNNVARA houdt wel vaker merknamen in zijn bezit, ondanks dat ze er niets meer mee doen. Ekdom in de Ochtend werd na de overstap na Radio 10 ook noodgedwongen Ekdom in de Morgen, aangezien BNNVARA het merkrecht over die eerste naam had.
Janno

Bericht door Janno »

Stenders platenbonanza werd Stenders met de bonanza.
Daan!

Bericht door Daan! »

Wat vinden we van Mart op de lunch?
Ane Sybesma

Bericht door Ane Sybesma »

Blij dat er weer een lunchshow is. Goed voor de afwisseling op een dag .
peellandfm

Bericht door peellandfm »

Pot schreef: 06 jan 2025 22:26 Vanavond schakelde ik voor Tom & Joe in, maar vond het wel een tegenvaller zeg. Tom zit inmiddels een jaar achter de knoppen maar het liep alles behalve goed. Het nieuws werd na een paar seconde stilte ingestart en tussen een gesproken item door werd de Tom & Joe-jingle doorgespeeld. Dat zijn gewoon beginnersfouten. Het was ook wel een beetje incrowd en buiten een leuk item (Listen, But Don't Judge), was het ook wel veel herhaling ('Je vrienden vanaf 7'). Eigenlijk had ik gehoopt op weer een leuk avondprogramma, maar dit viel me toch wel tegen. Het zal ook gewoon in de drive van de heren zitten: ze spreken niet heel duidelijk en de snelheid ontbreekt ook wel wat, ondanks hun enthousiasme. Ze laten zien dat succesvol sidekick zijn toch echt wat anders is dan een dagelijkse duoshow.

Naar Wijnand & Jamie en Mart heb ik nog niet kunnen luisteren, maar ben benieuwd naar reacties van anderen.
Ik heb het inderdaad ook gehoord. En ik heb me hier al eens eerder uitgelaten over die twee.
Zonder me verder te verdiepen in die jongens, maar bij 1 van de twee hoor ik gewoon een west Brabantse (lokale) (regionale) omroep qua presentatie en accent.

Inderdaad een paar jaar sidekick spelen is niet voldoende voor een dagelijkse duoshow.
Dat succesvol waag ik ook te betwijfelen, dan had Q wel een andere constructie bedacht om ze te binden.

Nee dit is weer een typisch gevalletje omroeppolitiek, waar ergens (bij BnnVara) een achteloze ambtenaar willens en wetens zijn gelijk zal halen.
Ik zeg naar de NPO campus (flink coachen) en probeer het over een paar jaar nog eens in de nacht.
JulesKluivert

Bericht door JulesKluivert »

Zijn Barend & Benner volgende week weer terug? Vind het altijd wat bijzonder dat je een nieuwe programmering lanceert maar dat in die eerste week er al wijzigingen in die programmering zitten.
Ane Sybesma

Bericht door Ane Sybesma »

Ja, volgende week zijn ze er weer.
Pot

Bericht door Pot »

peellandfm schreef: 07 jan 2025 21:35
Pot schreef: 06 jan 2025 22:26 Vanavond schakelde ik voor Tom & Joe in, maar vond het wel een tegenvaller zeg. Tom zit inmiddels een jaar achter de knoppen maar het liep alles behalve goed. Het nieuws werd na een paar seconde stilte ingestart en tussen een gesproken item door werd de Tom & Joe-jingle doorgespeeld. Dat zijn gewoon beginnersfouten. Het was ook wel een beetje incrowd en buiten een leuk item (Listen, But Don't Judge), was het ook wel veel herhaling ('Je vrienden vanaf 7'). Eigenlijk had ik gehoopt op weer een leuk avondprogramma, maar dit viel me toch wel tegen. Het zal ook gewoon in de drive van de heren zitten: ze spreken niet heel duidelijk en de snelheid ontbreekt ook wel wat, ondanks hun enthousiasme. Ze laten zien dat succesvol sidekick zijn toch echt wat anders is dan een dagelijkse duoshow.

Naar Wijnand & Jamie en Mart heb ik nog niet kunnen luisteren, maar ben benieuwd naar reacties van anderen.
Ik heb het inderdaad ook gehoord. En ik heb me hier al eens eerder uitgelaten over die twee.
Zonder me verder te verdiepen in die jongens, maar bij 1 van de twee hoor ik gewoon een west Brabantse (lokale) (regionale) omroep qua presentatie en accent.

Inderdaad een paar jaar sidekick spelen is niet voldoende voor een dagelijkse duoshow.
Dat succesvol waag ik ook te betwijfelen, dan had Q wel een andere constructie bedacht om ze te binden.
Het is qua presentatie inderdaad echt niet sterk, maar ze zijn wel redelijk creatief. Qua hit die Joe gemaakt heeft met 'Ja jij' en de challenges die ze uitvoerden waren echt wel leuk bedacht. En Tom heeft best wel wat humor (al zeg ik het zelf). Bij Mattie & Marieke waren ze echt wel degene die het wat minder braaf lieten klinken. Dat lukt Luc Sarneel bij Q nog niet echt.
Nee dit is weer een typisch gevalletje omroeppolitiek, waar ergens (bij BnnVara) een achteloze ambtenaar willens en wetens zijn gelijk zal halen.
Ik zeg naar de NPO campus (flink coachen) en probeer het over een paar jaar nog eens in de nacht.
BNNVARA had anders geen zendtijd behouden op 3FM doordeweeks. Bovendien ging Jaimy weg. De keuze om ze dan door te schuiven is opzich logisch, als je met de heren door wil gaan. Als ze echt als duo willen doorgaan, dan moeten ze echt wat zeilen bijzetten. Maar misschien is er een mogelijkheid voor een trioshow? Iemand die wel presentatie en schuif-ervaring heeft, met Tom & Joe als co-presentatoren?
peellandfm

Bericht door peellandfm »

Pot schreef: 07 jan 2025 23:16 Qua hit die Joe gemaakt heeft met 'Ja jij'
Eerlijk? Ik heb m even opgezocht.
Ik heb die plaat nog nooit gehoord, terwijl ik toch met enige regelmaat binnen val bij radio's die dit repertoire brengen.
Pot schreef: 07 jan 2025 23:16 Maar misschien is er een mogelijkheid voor een trioshow? Iemand die wel presentatie en schuif-ervaring heeft,
Dus eigenlijk weer terug in je hok, en een paar leuke items inbrengen in een programma. Strak plan.
Pot

Bericht door Pot »

peellandfm schreef: 07 jan 2025 23:44
Pot schreef: 07 jan 2025 23:16 Qua hit die Joe gemaakt heeft met 'Ja jij'
Eerlijk? Ik heb m even opgezocht.
Ik heb die plaat nog nooit gehoord, terwijl ik toch met enige regelmaat binnen val bij radio's die dit repertoire brengen.
Ach ja, het is geen wereldhit, maar wel plek 9 in de Tipparade. Heeft hij toch voor o.a. Queen, Rihanna, Adele en Harry Styles gestaan in die weken. Dat doe wij hem niet na vermoed ik. :D

Het ging me meer om het punt dat ze best lekker dingen bedenken (bedachten) om op te vallen.
peellandfm schreef: 07 jan 2025 23:44
Pot schreef: 07 jan 2025 23:16 Maar misschien is er een mogelijkheid voor een trioshow? Iemand die wel presentatie en schuif-ervaring heeft,
Dus eigenlijk weer terug in je hok, en een paar leuke items inbrengen in een programma. Strak plan.
Ik zou het serieus overwegen als er geen vooruitgang in komt.
djegovdoet2

Bericht door djegovdoet2 »

djegovdoet2 schreef: 22 dec 2024 19:48
Jari de Jonge schreef: 22 dec 2024 10:58
djegovdoet2 schreef: 22 dec 2024 01:28
Nou misschien omdat ze niet mogen eten of ze missen hun sigaret want beide heren roken.
Wijnand rookt niet, volgens mij sophie en barend wel
Dan moet ik je toch teleurstellen Jari, tis wel zo. Tijdens die EK-week was er een instagramgroep van hun en zag ik Wijnand regelmatig met een sigaret in zijn hand en 1x zelfs roken, Barend is wel bekend die rookt altijd zie je ook in zijn eigen instagram-stories maar ook in die EK-groep van 3FM waar foto's werden gedeeld. Sophie ze zei eerder dit jaar dat ze was gestopt, maar kan altijd zijn dat ze weer rookt. Ik zal het haar in het nieuwe jaar vragen.
En Sophie rookt weer.
SB92

Bericht door SB92 »

Slechte invloed zo'n Glazen Huis. Haha.
djegovdoet2

Bericht door djegovdoet2 »

Streampie schreef: 07 jan 2025 14:53 Edit: Ok ik zie een persbericht. Fuck BNNVARA wat een kinderachtige pipo's daar.

Ik snap BNNVARA ook echt niet meer, zo kinderachtig en hetzelfde deden ze vroeger ook bij Rob Stenders & Henk Westbroek, Rob ging naar Yorin en mocht zijn naam niet meenemen, Henk moest in 2003 weg bij VARA 3FM en een jaar later kwam hij bij Yorin terecht en mocht alsnog zijn naam niet meenemen vanwege auteursrechten of zoiets dergelijk.
Plaats reactie