Veranderingen 3FM

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Deradiokenner

Re: Veranderingen 3FM

Bericht door Deradiokenner »

Ik ook! Barend en Benner is echt een van de beste middagshows die ik echt fijn vind om te horen. Maar ik zou ze ook in de ochtend kunnen horen hoor geen probleem. Ik zet er mijn radio zeker voor aan!
Pot

Bericht door Pot »

Deradiokenner schreef: 27 nov 2024 11:19 Ik ook! Barend en Benner is echt een van de beste middagshows die ik echt fijn vind om te horen. Maar ik zou ze ook in de ochtend kunnen horen hoor geen probleem. Ik zet er mijn radio zeker voor aan!
Dan mis ik echt wat jullie missen. Ik merk vaak dat het echt helemaal nergens over gaat. Barend die vreselijk interessant probeert te doen, met dat constant herhalen van 'de bijna nummer 1 middagshow' en 'grootste show'. Veel te egoïstisch voor 3FM, zeker met Barend's toontje. Inmiddels weten we ook wel een beetje hoe de meningen zijn van beide heren en Nellie. Dat in combinatie met de muziek die erg zwevend is en gewoon niet overeenkomt met de presentatiestijl van hem en het gebrek aan rake items als je het mij vraagt (op 80s tijd na). Het heeft geen lach, geen spannende anekdotes of interessant nieuws. Eigenlijk vond ik Barend alleen bij Serious Request regelmatig behapbaar, maar wellicht ook door de setting daar en omdat Wijnand hem misschien weer even met z'n voeten op de aarde zette af en toe.

Daarom moest ik stiekem ook best wel een beetje lachen als ik een suggestie lees dat hij misschien wel naar Radio 10 of 538 zou moeten/kunnen.

Maar wellicht kan iemand uitleggen wat ik precies mis?
Joost Roland

Bericht door Joost Roland »

Ik snap dat je kritischer naar Barend en zijn show kijkt, maar ik denk dat je sommige punten overdrijft. De herhaling van slogans zoals ‘bijna nummer 1 middagshow’ kun je ook zien als een knipoog naar hoe radiomakers zichzelf vaak profileren. Het is juist typisch 3FM om niet té serieus te zijn, en dat herken ik ook in zijn stijl. Misschien komt het bij jou anders over, maar het hoeft niet per se egoïstisch te zijn.

Wat betreft de muziek: dat is natuurlijk deels smaak. De mix van alternatieve en zwevende tracks past juist goed bij 3FM en het jonge, diverse publiek dat ze proberen aan te spreken. Dat kan inderdaad wat anders voelen dan een commerciële zender zoals Radio 10 of 538, maar dat is ook niet het doel van 3FM.

En over de ‘rake items’: er is wél ruimte voor leuke, luchtige gesprekken, zeker als je luistert naar de interactie met luisteraars en de 80s-tijd, die je zelf ook benoemt als sterk punt. Misschien is het een kwestie van smaak, maar ik vind de show zeker niet zo leeg of vlak als je beschrijft!
Deradiokenner

Het is heel simpel, als de cijfers heel erg goed zijn ( en volgens mij zijn ze dat) dan zal dat niet onopgemerkt blijven bij de concurrentie.
Joost Roland

Bericht door Joost Roland »

Heel goed lijkt mij wat overdreven anders zou 3FM er wel wat meer van profiteren.
Ane Sybesma

Bericht door Ane Sybesma »

Ik vind juist Barend, Benner en Jelmer heel leuk en lekker energiek om naar te luisteren. Volgende vraag vind ik ook een leuk item maar vooral de interactie met luisteraars en tussen de drie vind ik leuk. Helemaal onderweg naar huis of aan het einde van de werkdag. Muziek vind ik prima al mag het hele muziekprofiel van mij breder maar goed, dat zit er niet in dus dat moet ik tijdens SR maar weer meepakken. De ochtendshow met Wijnand en Lideke vind ik juist een heerlijk relaxte start van de dag, ik ben bang dat dat met Jamie minder gaat worden maar dat gaan we meemaken in 2025.
SB92

Bericht door SB92 »

Pot schreef: 27 nov 2024 11:59
Deradiokenner schreef: 27 nov 2024 11:19 Ik ook! Barend en Benner is echt een van de beste middagshows die ik echt fijn vind om te horen. Maar ik zou ze ook in de ochtend kunnen horen hoor geen probleem. Ik zet er mijn radio zeker voor aan!
Dan mis ik echt wat jullie missen. Ik merk vaak dat het echt helemaal nergens over gaat. Barend die vreselijk interessant probeert te doen, met dat constant herhalen van 'de bijna nummer 1 middagshow' en 'grootste show'. Veel te egoïstisch voor 3FM, zeker met Barend's toontje. Inmiddels weten we ook wel een beetje hoe de meningen zijn van beide heren en Nellie. Dat in combinatie met de muziek die erg zwevend is en gewoon niet overeenkomt met de presentatiestijl van hem en het gebrek aan rake items als je het mij vraagt (op 80s tijd na). Het heeft geen lach, geen spannende anekdotes of interessant nieuws. Eigenlijk vond ik Barend alleen bij Serious Request regelmatig behapbaar, maar wellicht ook door de setting daar en omdat Wijnand hem misschien weer even met z'n voeten op de aarde zette af en toe.

Daarom moest ik stiekem ook best wel een beetje lachen als ik een suggestie lees dat hij misschien wel naar Radio 10 of 538 zou moeten/kunnen.

Maar wellicht kan iemand uitleggen wat ik precies mis?
Je moet er bij Barend een beetje doorheen prikken denk ik. Als je hem niet al te serieus neemt dan luistert het een stuk prettiger. Daar moest ik de eerste weken flink aan wennen, maar nu kan ik wel genieten van de dynamiek tussen Jelmer, Nellie en Barend.
Jari de Jonge

Bericht door Jari de Jonge »

In de app van 3fm worden langzamerhand de nieuwe persfoto's toegevoegd van de jocks
En ook de nieuwe programmering vanaf januari staat al een beetje in de app
Pot

Bericht door Pot »

Serious Request heeft op dit moment de grens van €1 miljoen aan donaties via acties bereikt.

Ook is bekend geworden dat Amber Kortzorg (bekend van o.a. Kassa) namens BNNVARA een dagelijkse talkshow gaat maken.
aapdedino

Bericht door aapdedino »

Jasper Leijdens is al tijdens Top Serieus Request op vrijdag 27 december in de avond voor het eerst te horen volgens het schema in de app
Knite Force

Bericht door Knite Force »

Pot schreef: 04 dec 2024 23:11 Serious Request heeft op dit moment de grens van €1 miljoen aan donaties via acties bereikt.

Ook is bekend geworden dat Amber Kortzorg (bekend van o.a. Kassa) namens BNNVARA een dagelijkse talkshow gaat maken.
Echt al een zeer respectabel resultaat!!! En ik merk dat het enorme enthousiasme van Barend op mij echt aanstekelijk werkt, en ik (net als vorig jaar) merk dat ik het SR gevoel van vroeger weer helemaal terug heb.
Greatski

Bericht door Greatski »

Hebben ze nou serieus een paar uur lang alleen "all i want for christmas is you " gedraaid
Ach wat maakt het ook uit, niemand hoort het
Ganeneester

Bericht door Ganeneester »

Greatski schreef: 06 dec 2024 20:42 Hebben ze nou serieus een paar uur lang alleen "all i want for christmas is you " gedraaid
Kloot! Was hilarisch om naar te luisteren. 🤣 Mooie actie van Rob om geld op te halen voor Serious Request.
Deradiokenner

Greatski schreef: 06 dec 2024 20:42 Hebben ze nou serieus een paar uur lang alleen "all i want for christmas is you " gedraaid
Domme opmerking, hoeveel luisteraars heeft 3FM? Volgens mij ongeveer 1 miljoen dat is niet weinig. Ik vind dit dus weer een opmerking om je eigen smaak kleur te geven. Verder een leuke actie. Kijk nu al uit naar SR.
SB92

Bericht door SB92 »

Ohjee, 3FM doet weer iets wat niet hoort. Snel naar JOE schakelen!
Plaats reactie