Veranderingen 3FM

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Herman ven Schippers

Re: Veranderingen 3FM

Bericht door Herman ven Schippers »

Mijn autoradio stond nog op 3FM en hoorde om die reden vanochtend voor het eerst Tom&Joe. Is dit nu het enige wat ze doen op de zender? Dagelijks dat ene uurtje? Vond de cafeïne klapper(?) wel geestig bedacht.

Op de site van 3FM is er na bij zes maanden programma nog steeds geen informatie over beide jocks toegevoegd.
Daan_17

Bericht door Daan_17 »

Herman ven Schippers schreef: 29 mei 2024 14:26 Mijn autoradio stond nog op 3FM en hoorde om die reden vanochtend voor het eerst Tom&Joe. Is dit nu het enige wat ze doen op de zender? Dagelijks dat ene uurtje? Vond de cafeïne klapper(?) wel geestig bedacht.

Op de site van 3FM is er na bij zes maanden programma nog steeds geen informatie over beide jocks toegevoegd.
Vanmorgen was het Mart Meijer & Joe, omdat Tom vorige week vader is geworden.
Ja, dit is het enige wat ze tot nu toe doen. On-air in ieder geval.
Heb de laatste tijd weer is geluisterd, maar vind het toch behoorlijk puberaal en niet van hoog niveau.
Als sidekicks voorheen vond ik ze leuk om naar te luisteren, maar een goede sidekick zijn maakt je nog geen goede radio dj.
Misschien komt het ook door het tijdstip dat ik niet graag naar ze luister. Kan best zijn dat het bijv op vrijdagavond of in het weekend beter zou passen.
Vind het nu niet passen, te druk, lollig etc.

Ter vergelijking: Maandje terug denk ik hoorde je Mark & Mai als vervangers van Tom & Joe. Dat vind ik dan zoveel rustiger, fijner en georganiseerder klinken.
Deradiokenner

Bericht door Deradiokenner »

Daan_17 schreef: 29 mei 2024 14:51
Herman ven Schippers schreef: 29 mei 2024 14:26 Mijn autoradio stond nog op 3FM en hoorde om die reden vanochtend voor het eerst Tom&Joe. Is dit nu het enige wat ze doen op de zender? Dagelijks dat ene uurtje? Vond de cafeïne klapper(?) wel geestig bedacht.

Vanmorgen was het Mart Meijer & Joe, omdat Tom vorige week vader is geworden.
Ja, dit is het enige wat ze tot nu toe doen. On-air in ieder geval.
Heb de laatste tijd weer is geluisterd, maar vind het toch behoorlijk puberaal en niet van hoog niveau.
Als sidekicks voorheen vond ik ze leuk om naar te luisteren, maar een goede sidekick zijn maakt je nog geen goede radio dj.
Misschien komt het ook door het tijdstip dat ik niet graag naar ze luister. Kan best zijn dat het bijv op vrijdagavond of in het weekend beter zou passen.
Vind het nu niet passen, te druk, lollig etc.

Ter vergelijking: Maandje terug denk ik hoorde je Mark & Mai als vervangers van Tom & Joe. Dat vind ik dan zoveel rustiger, fijner en georganiseerder klinken.
Ik deel deze mening totaal! Mark en mai waren zoveel beter. Tom en Joe vallen mij zo zwaar tegen niet te doen. Een belediging dat ze de ether mogen vervuilen op een belangrijk tijdstip.
Durashift

Bericht door Durashift »

Ik mag hun wel. Uurtje is net genoeg, dat wel. De 'hulplijn" is wel leuk geproduceerd. Het item op vrijdag moet weer terug naar het 'blijf je aan de lijn' ipv kinderfeestje,.vind ik.
SB92

Bericht door SB92 »

Op vrijdag na vind ik het een prima programma. Moest er eerst aan wennen, maar het is een mooie afwisseling tussen Wijnand en Ivo. Die beide toch heel andere radio maken.
Ane Sybesma

Bericht door Ane Sybesma »

Er gebeurt in elk geval meer dan in dat zeroes uurtje. Op vrijdag heb ik hem ook niet aanstaan, dan pak ik altijd even New Music Friday op Spotify.
JulesKluivert

Bericht door JulesKluivert »

3FM staat eigenlijk sinds begin dit jaar al op 2,1% marktaandeel. Iemand die nog goede redenen heeft om te geloven dat ze gaan stijgen? Voor mij zijn Barend & Benner eigenlijk de enige jocks (en Sophie, Mark & Mai in mindere mate) waar ik de radio voor aanzet
Ane Sybesma

Bericht door Ane Sybesma »

Ze staan al tijden rond de 2%. Nu wel iets hoger dan vorig jaar maar dat is wat achter de komma. Ik heb niet het idee dat er zomaar meer in zit. In elk geval zou ik de boel er niet zomaar voor omgooien of elke week een top zoveel gaan uitzenden.
Pot

Bericht door Pot »

JulesKluivert schreef: 30 mei 2024 14:53 3FM staat eigenlijk sinds begin dit jaar al op 2,1% marktaandeel. Iemand die nog goede redenen heeft om te geloven dat ze gaan stijgen?
Nee. Ik moet daarbij wel zeggen dat ze het in jaar-op-jaar vergelijking best aardig doen. Zeker het weekbereik is flink toegenomen (+387.000) in vergelijking met vorig jaar. Dat is toch wel een forse stijging, ondanks dat veel andere zenders ook wat winnen.

Alleen blijf ik de muziek gewoon een heikel punt vinden. Ze lijken nog steeds een allemansvriend te willen zijn. Dat werkt gewoon niet. Ze willen pop draaien, aangevuld met (alternative) rock, maar ook dance is centraler gaan staan. Daarnaast willen ze ruimte geven aan talenten, de S10’s en Jet van der Steen’s van deze wereld een podium geven, op vrijdagavond anti-radiomuziek draaien en op zondagavond de hele r&b-scene tevreden houden. En de muziek bij 3FM lijkt nog steeds begonnen te zijn op 1-1-2000. Met uitzondering van één plaatje per uur.

Het luisteren kost mij gewoon moeite in plaats dat het plezier geeft. Dat kan toch niet de intentie zijn?

Maar goed, terug naar je vraag: nee dus. Zeker niet zolang Bosman nog aan het stuur is en Radio 2 een heilig huisje is.
petoi

Bericht door petoi »

JulesKluivert schreef: 30 mei 2024 14:53 3FM staat eigenlijk sinds begin dit jaar al op 2,1% marktaandeel. Iemand die nog goede redenen heeft om te geloven dat ze gaan stijgen? Voor mij zijn Barend & Benner eigenlijk de enige jocks (en Sophie, Mark & Mai in mindere mate) waar ik de radio voor aanzet
Nee, ik ook niet. Was zelf ook wel afgehaakt het afgelopen jaar buiten SR en drive time. De afgelopen weken wel een paar keer VoorAan weer gehoord, wat ik wel een prima programma vind met goede muziek.
Overdag is de muziek niet bijzonder te noemen, de "uitschieters"zijn vooral dancenummers waar ik als "oud"-3FM luisteraar niet op zit te wachten en de talenten die wel nog eens weten te verrassen, al heb ik het idee dat ze veel meer plek geven aan talent zowel bij Barend als VoorAan is volgens mij zendtijd te winnen.
Het alternatieve rock hoor ik er echt niet meer terug op de zender buiten een lijstje. En dat ze alleen maar na 2000 draaien vind ik alleen maar positief. De helft van de landelijk FM draait bijna uitsluitende uit de 20ste eeuw.
aapdedino

Bericht door aapdedino »

https://www.volkskrant.nl/muziek/radio- ... 1717136663

Meer keuze van de djs, 3fm moet blijven, andere dingen weg. Uitspraken van dj Justin Verkijk
Haagsegek

Bericht door Haagsegek »

aapdedino schreef: 31 mei 2024 08:47 https://www.volkskrant.nl/muziek/radio- ... 1717136663

Meer keuze van de djs, 3fm moet blijven, andere dingen weg. Uitspraken van dj Justin Verkijk
Justin is best tevreden over zichzelf zeg maar :) The Beat vind ik wel aardig om naar te luisteren, al is het maar omdat ik ook die niche leuk vind en hij Haagse dance ontwikkelingen net wat meer aandacht geeft. Waar ik hier minder over lees is het avondprogramma van Jaimy de Ruijter. Luistert lekker weg naar mijn mening.
radiovreak

Bericht door radiovreak »

<knip>
Laatst gewijzigd door admin5 op 01 jun 2024 15:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Zo gaan we hier niet met elkaar om.
Pot

Bericht door Pot »

petoi schreef: 30 mei 2024 19:00 Overdag is de muziek niet bijzonder te noemen, de "uitschieters"zijn vooral dancenummers waar ik als "oud"-3FM luisteraar niet op zit te wachten en de talenten die wel nog eens weten te verrassen, al heb ik het idee dat ze veel meer plek geven aan talent zowel bij Barend als VoorAan is volgens mij zendtijd te winnen.
Het alternatieve rock hoor ik er echt niet meer terug op de zender buiten een lijstje. En dat ze alleen maar na 2000 draaien vind ik alleen maar positief.
Die dancenummers vind ik ook lastig te verklaren. Zeker aangezien het matchen van de genres er op dit moment voor zorgt dat er eigenlijk nog steeds geen (muzikale) identiteit is. Het redelijk alternatieve onder Alles heeft niet tot betere luistercijfers gezorgd. Dus het minder prominent stellen is op zichzelf geen slechte wijziging. Eigenlijk is alleen mainstream alternative rock een logische invulling. De rest slaat gewoon niet aan en zorgt voor een te uitgebalanceerde playlist.
Bovendien, sinds 2016/2017 staat nieuwe muziek-verhaal nog steeds centraal (in mindere mate) maar blijkbaar blijkt dat ook onvoldoende aan te slaan.

Mijn vraag is dan ook: wanneer komen de slaapkoppen er bij de NPO nou eens achter dat dit niet werkt en dat alles sinds 2016-heden nooit echt geslaagd is? En waarom is niemand ooit op het idee gekomen om de boel muzikaal eens terug te draaien? Die afstemming met Radio 2 kan echt wel gevonden worden. Laten we ook niet vergeten dat 3FM in die tijd ook gewoon nummer 1 of 2 was in 20-49. En dat was gewoon een brede mix met veel aandacht voor nieuw poprock/songersongwriternummers/mainstream alternative pop en rock-gericht product. Met minimale invloeden van dance, indie, ‘urban’ en Top 40-hits. Zelfs met een minder rijke bak aan nieuwe pop/rockmuziek is er prima wat van te maken. Maar als je bij voorbaat al songs van Nederlandse (!) popartiesten (recent Racoon, Ilse De Lange en Dotan o.a.) niet op de playlist zet, muziek voor 2000 al grotendeels uitsluit en ‘Mwaki’ of ‘Weekend’ van Bizzey wel, dan weet ik werkelijk waar niet wat men wil.
De helft van de landelijk FM draait bijna uitsluitende uit de 20ste eeuw.
En wat doet de andere helft? Precies: met name muziek na 2000 uitzenden.
SB92

Bericht door SB92 »

Het gaat toch best prima met 3FM? Meer dan een miljoen luisteraars, een jong publiek en een stabiele programmering. Heb niet het gevoel dat het een zender in crisis is.

Zolang Radio 2 deze aantallen blijft scoren lijkt mij er weinig reden toe bij de NPO om grote wijzigingen aan te brengen. Met 3, 2 en 5 bestrijken ze een behoorlijke doelgroep.
Plaats reactie