aapdedino schreef: ↑23 mar 2023 22:12
Verder ben ik wel blij met de programmering en de items, maar de muziek is storend veel van hetzelfde overdag. Blijkbaar wil veilig (toegankelijk) draaien nog niet echt werken (enkel de themaweek stak er bovenuit in de luistercijfers). Dus het mag van mij wel weer diverser.
Ik snap je gedachtegang, maar ik zie eerder een ander probleem. Namelijk de breedte van muziek die ze draaien qua genres. Daar hebben ze nog steeds geen keuze in gemaakt. Het is wel pop/rock, maar eigenlijk is de popmuziek niet helemaal afgestemt op de rock. Een voorbeeld is die hit van The Weeknd. Die past totaal niet bij het gitaar- en drumwerk van U2. En de ultra-gladde autotune van Bebe Rexha kan ik niet plaatsen naast Muse. Daarbij komt ook nog eens het feit dat het aantal dancenummers (of beukers bij Barend en Ivo) het een volledige kermis maken. Vooral in de avond is het onbegrijpelijk wat ze uitzenden. Dat is echt een combinatie van verschillende Spotify-lijstjes op een hoop gooien om iedereen een beetje te vriend te houden.
Het meest verbazingwekkende vind ik dan nog dat Joost, naast dat hij gedraaid wordt op 3FM, een 3FM Award wint. Misschien moet je maar allemaal dat soort draaien als dat mocht werken, en de alternatieve rock links laten liggen.
Misschien is het ook een idee dat ze eens denken over een andere Music Director. Het muziekteam onder leiding van Roosmarijn heeft nog wel wat opkomende artiesten goed weten op te pakken, maar qua playlist is het echt gissen (de rest van de directie is er uiteraard ook verantwoordelijk voor aangezien zij ook de koers bepalen).
Op deze manier zie ik het geen succes worden. En juist komend halfjaar, als de frequenties opnieuw verdeeld worden en de huidige programma's ingewerkt zijn, wil je er als 3FM toch klaar voor zijn. Ik heb er een zwaar hoofd in dat dit beleid gaat werken.
Terug naar jouw opmerking. Diverser: nee. Meer op genre richten en je dan gaan verbreden: ja. Tenminste, willen ze echt een grotere groep bereiken die langer zullen gaan luisteren.
Het zou zonde zijn als Rob & Wijnand en/of Barend & Benner straks geslachtofferd worden, omdat er muzikaal nog veel meer mis is.