Veranderingen 3FM

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Orange

Re: Veranderingen 3FM

Bericht door Orange »

Pot schreef: 06 okt 2022 16:39 Waarom zou je eerst nieuwe plannen maken met de programmamakers die hun plek kwijt zijn geraakt en ze vervolgens weg willen hebben?

Dan had Menno ze toch naar het weekend kunnen verplaatsen?

En BNNVARA raakt al wat uren kwijt, maar de VPRO net zo goed. Dusja, ik weet niet of omroeppolitiek altijd een rol speelt.
Omroeppolitiek.
BNNVARA verloor de drivetime-uren en daarom op andere uren in de weekprogrammering tijd gekregen, waarbij de omroepen zelf hun dj's naar voren hebben geschoven. Menno is daarmee akkoord gegaan, omdat er van buitenaf weinig animo was.

Allemaal puur speculatie natuurlijk.
jessica

Bericht door jessica »

Herman ven Schippers schreef: 06 okt 2022 23:26
SB92 schreef: 06 okt 2022 20:30 Bij mij was de limiet tijdens de avondshow al bereikt. Maarja.. de act van Gerard Ekdom heeft ook jaren gewerkt.
Ik was ooit een van zijn grootste fans, tegenwoordig kan ik er echt niet meer naar luisteren. Heftig en triest, vooral voor mezelf hoor.
Heb je het nu over Gerard Ekdom? Hij was vandaag bij RetroRadio het initiatief van Adje Bouman uitgezonden bij 192 vinylplaten aan het draaien. Dat deed hij heel erg leuk. Ouderwets goed was Ekdom weer. Geef hem een stapel vinyl platen en de vrije hand en hij gaat als de brandweer.
Moetditecht

Bericht door Moetditecht »

aapdedino schreef: 06 okt 2022 18:19 Ik mis in zo'n blok van 3 uur wel echt terugkerende items (op de winactie met Arctic Monkeys na). Zeker bij Mart. Sophie heeft nog wel wat items. Wellicht komt dat als Ivo daar definitief zit, maar ik vrees ervoor. Ook bij Jaimy heb ik nog geen items gehoord, maar nog niet een hele uitzending gehoord.

De items bij Barend en Benner zijn bij mij goedgekeurd. Leuke middagshow. En Rob en Wijnand zit ook goed vol met items en jingles.
Mart heeft om half drie het nationale dipmoment (ofzo) en verder inderdaad geen items. Maar het is een compleet nieuwe show, waarvan de nieuwe dj nog niet is begonnen. Ik vind het wel slim dat hij daar geen items in stopt, dan gaan luisteraars zich daaraan hechten en moeten ze vanaf november weer aan iets anders wennen. Ik verwacht geen itemspektakel bij Ivo, maar ik verwacht wel een paar vaste momenten, anders wordt het voor iedereen een lange zit.
Moetditecht

Ik zit al een poosje goed te luisteren naar de weer&verkeer-jingle, maar ik kom er niet uit. Is dat nou één jingle? Ik hoor geen doorstart van een nieuwe jingle tussen weer en verkeer, wel tussen nieuws en weer. Ik heb dat nog nooit zo gehoord, of ligt dat aan mij?
Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 »

Nog een half uur en dan mag iedereen weer los ;-).
Ane Sybesma

Bericht door Ane Sybesma »

En nu ook nog Rob erbij :-)
Orange

Bericht door Orange »

Moetditecht schreef: 07 okt 2022 08:07 Ik zit al een poosje goed te luisteren naar de weer&verkeer-jingle, maar ik kom er niet uit. Is dat nou één jingle? Ik hoor geen doorstart van een nieuwe jingle tussen weer en verkeer, wel tussen nieuws en weer. Ik heb dat nog nooit zo gehoord, of ligt dat aan mij?
Zijn ze nu toch weer begonnen met het verkeer? Het was juist zo goed dat ze dat niet meer deden. Kap toch met die stomme verkeersinformatie. Het stom voorlezen van een opsomming van files waar 98% van de luisteraars niet eens in staat.
DJ_Nick

Bericht door DJ_Nick »

Moetditecht schreef: 07 okt 2022 08:07 Ik zit al een poosje goed te luisteren naar de weer&verkeer-jingle, maar ik kom er niet uit. Is dat nou één jingle? Ik hoor geen doorstart van een nieuwe jingle tussen weer en verkeer, wel tussen nieuws en weer. Ik heb dat nog nooit zo gehoord, of ligt dat aan mij?
Dat is een typisch 538 ding, het weerbed loopt over in het verkeersbed. Bij 538 is dat namelijk ook zo, en wie heeft nou toevallig ook het 3FM nieuwspakket geproduceerd....
Jawel Chris Hartgers, de man van jaren hoofd vormgeving van 538.
Moetditecht

En dan nog iets, wie produceert die heerlijke Kidm-doorstarts? Compleet met vormgeving, Hans Hogendoorn en de intro van de plaat. Kan diegene dat even 3FM-breed gaan doen?
SB92

Bericht door SB92 »

Orange schreef: 07 okt 2022 17:18
Zijn ze nu toch weer begonnen met het verkeer? Het was juist zo goed dat ze dat niet meer deden. Kap toch met die stomme verkeersinformatie. Het stom voorlezen van een opsomming van files waar 98% van de luisteraars niet eens in staat.
Het is echt belachelijk. Maar blijkbaar werkt het, anders waren andere zenders er ook allang mee gestopt. En had 3FM dit niet teruggedraaid..
Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 »

Moetditecht schreef: 07 okt 2022 17:47 En dan nog iets, wie produceert die heerlijke Kidm-doorstarts? Compleet met vormgeving, Hans Hogendoorn en de intro van de plaat. Kan diegene dat even 3FM-breed gaan doen?
Bij mijn weten knutselt Eddy zelf alles in elkaar. Dus hulde aan Eddy, hopelijk pakken ze je idee op.
Durashift

Bericht door Durashift »

aapdedino schreef: 06 okt 2022 18:19 (..). En Rob en Wijnand zit ook goed vol met items en jingles. (..)
Mwah, zo'n moptober item vind ik mager. Dát zou nog op vrijdagavond kunnen.. maar is té schijtlollig voor in de ochtend, vind ik.

Vanochtend liet Wijnand ook ff duidelijk zijn ongenoegen over Liedeke blijken: "stop nu met dat domme gelach" zij hij tegen haar. :eek: :smile:
rutgrrr

Bericht door rutgrrr »

Orange schreef: 07 okt 2022 17:18
Jacques Plafond was dus toch een profeet! :-) (Want die riep dit destijds ook al)
Offtopic is het nieuwe ontopic.
petoi

Bericht door petoi »

Durashift schreef: 07 okt 2022 23:50
aapdedino schreef: 06 okt 2022 18:19 (..). En Rob en Wijnand zit ook goed vol met items en jingles. (..)
Mwah, zo'n moptober item vind ik mager. Dát zou nog op vrijdagavond kunnen.. maar is té schijtlollig voor in de ochtend, vind ik.

Vanochtend liet Wijnand ook ff duidelijk zijn ongenoegen over Liedeke blijken: "stop nu met dat domme gelach" zij hij tegen haar. :eek: :smile:
Dat is dus toneel. Blijkbaar toch mensen die dat dus helemaal niet in de gaten hebben.
NieuweGebruiker

Bericht door NieuweGebruiker »

petoi schreef: 08 okt 2022 09:52
Durashift schreef: 07 okt 2022 23:50

Dat is dus toneel. Blijkbaar toch mensen die dat dus helemaal niet in de gaten hebben.
Inderdaad, ze spelen duidelijk alle drie een personage. Niet alsof Wijnand het Televizier-gala of flauwe moppen buiten de show om wel helemaal fantastisch vindt, maar in de show gaan ze die verschillen natuurlijk vergroten en aandikken.

Heb net geluisterd naar de eerste aflevering van "Rob en Wijnand en het Beste van 3FM". Snap waarom ze dit maken, vooral de keuze om het met beeld op te nemen zodat het makkelijker via YouTube en social media verspreid kan worden (538 en Mattie en Marieke maken ook al een behoorlijk lange tijd een weekoverzicht en deze komen door het algoritme vaak voorbij in mensen hun "feeds"), maar de fragmenten en items worden wel heel erg volgens het draaiboek behandeld en de dynamiek tussen Rob, Wijnand en Lideke voelt meer geforceerd dan het al was in de laatste maanden van PVDV.

Ik moet ook bekennen dat ik sinds de laatste uitzending in het theater wel een beetje uitgekeken geraakt ben op dit duo, en als ik 's ochtends vroeg even naar 3FM luister merk ik op hoe sterk de waan van de dag en het instarten van de volgende niet-al-te-uitdagende plaat voortdurend leidend is. Dat is iets waar alle ochtendshows "last" van hebben, maar ik had toch de hoop dat Rob en Wijnand dit stramien misschien zouden weten te doorbreken, omdat PVDV (het programma en de podcast) juist op haar best was wanneer iedereen in de studio voor even het draaiboek vergat of uit het raam gooide. Eigenlijk vind ik het Middagshow met Barend momenteel een betere ochtendshow dan Rob en Wijnand, en dat terwijl dat programma 10 uur later uitgezonden wordt.
Plaats reactie