Veranderingen 3FM

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

density1

Re: Veranderingen 3FM

Bericht door density1 »

Misschien is het ook wel suggestie. 3FM roept dat het meer positiever moet en vervolgens merken mensen dat het positiever klinkt.
Bbruin2007

Bericht door Bbruin2007 »

Henkjan2016 schreef: 04 okt 2022 14:09
Mrbrightside900 schreef: 04 okt 2022 13:32 Dat geeft passie aan, dit heb ik al jaren niet meer gezien bij de jocks van 3FM en het station ademt veel meer positiviteit uit.
Daar ben ik het niet mee eens. Dit deden ze voorheen ook. Lees o.a. Sophie.
Daarom zit zij er nog steeds dus.

Is Shawn Mendes opeens bewijs dat je een spannende zender bent als zijnde radio 2? Het is kleurloos geworden vind ik of ze nou spannende muziek draaien of niet. Het is de automatische piloot. En 3FM klinkt oprecht positiever dat is niet zo omdat dat ons verteld is. Ik luisterde het voorheen (wel veel minder) en nu staat het heel vaak aan. Ik ben het dus eens dat er meer passie vanuit gaat en een algemeen betere vibe dan voorheen. Dus dat is wat mij betreft al geslaagd aan dit nieuwe FM.
Jordsco

Bericht door Jordsco »

Ik zal wel de uitzondering zijn, maar ik mis juist diepgang bij de nieuwe programmering. Dit hit format is voor mij een 538/Q-Music kopie wat mij minder aanspreekt. Mijn persoonlijke smaak sluit meer aan bij de programmering voor de zomer.
Bbruin2007

Ik hoor veel te veel muziek die je nooit op Q en 538 zou horen. Het is toegankelijker voor een groter publiek maar draait nog heel veel rock. Het moet een breder publiek aanspreken en ik denk dat ze dat wel lukt nu.
Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 »

Bbruin2007 schreef: 04 okt 2022 15:59 Ik hoor veel te veel muziek die je nooit op Q en 538 zou horen. Het is toegankelijker voor een groter publiek maar draait nog heel veel rock. Het moet een breder publiek aanspreken en ik denk dat ze dat wel lukt nu.
Welke doelgroep trekt er hedendaagse pop gecombineerd met altoclassics?

Een groter publiek is natuurlijk een mooi streven, maar blijft dat groter publiek ook luisteren naar deze zo uiteenliggende nogal extreme tegenovergestelden?
density1

Bericht door density1 »

Dat denk ik niet...het is net zoals met die switch rock naar urban en rock destijds. De ene doelgroep trekt urban niet en de andere rock niet, of andersom. Ik hoor nog wel veel contrasten in de muziek wat hetzelfde scenario kan worden als een aantal jaren geleden.
Bbruin2007

Henkjan2016 schreef: 04 okt 2022 16:22
Bbruin2007 schreef: 04 okt 2022 15:59 Ik hoor veel te veel muziek die je nooit op Q en 538 zou horen. Het is toegankelijker voor een groter publiek maar draait nog heel veel rock. Het moet een breder publiek aanspreken en ik denk dat ze dat wel lukt nu.

Een groter publiek is natuurlijk een mooi streven, maar blijft dat groter publiek ook luisteren naar deze zo uiteenliggende nogal extreme tegenovergestelden?
Maar dan kunnen ze alleen maar Q of 538 kopiëren of blijven hangen in allemaal alternatieve muziek? Meer smaken zijn er niet? Ik denk dat er meer mensen zijn die pop leuk vinden maar ook wat hardere muziek. Er zijn in het verenigd koninkrijk ook genoeg formats die breder gaan. Ze zullen ongetwijfeld een format onderzoek hebben gedaan. Q bewijst dat je als popzender diep in je classics kan gaan, dat had een aantal jaren geleden ook niemand gedacht. Radio 2 draait van werkelijk alle stromingen wat en Veronica kan van Michael Kiwanuka naar The Hollies overgaan. met andere woorden ik denk dat format denken niet van deze tijd is.
Henkjan2016

Bbruin2007 schreef: 04 okt 2022 16:56
Henkjan2016 schreef: 04 okt 2022 16:22

Maar dan kunnen ze alleen maar Q of 538 kopiëren of blijven hangen in allemaal alternatieve muziek? Meer smaken zijn er niet? Ik denk dat er meer mensen zijn die pop leuk vinden maar ook wat hardere muziek. Er zijn in het verenigd koninkrijk ook genoeg formats die breder gaan. Ze zullen ongetwijfeld een format onderzoek hebben gedaan. Q bewijst dat je als popzender diep in je classics kan gaan, dat had een aantal jaren geleden ook niemand gedacht. Radio 2 draait van werkelijk alle stromingen wat en Veronica kan van Michael Kiwanuka naar The Hollies overgaan. met andere woorden ik denk dat format denken niet van deze tijd is.
In mijn beleving wed je op 2 paarden die vrijwel geen feeling/overlap met elkaar hebben. Diepe popclassics bij een popformat kan ik nog wel volgen. Maar hier loopt men tussen ter vergelijking tussen een popformat en Hollandse meezingers van jannes etc. Ik zie dat niet bij elkaar komen.
-MM-

Bericht door -MM- »

Mrbrightside900 schreef: 04 okt 2022 13:33
aapdedino schreef: 03 okt 2022 21:49 Show van Jaimy is ook weer wat alternatiever dan wat Andres daar vorige week deed, heb ik het idee. Heeft ook wel een aanstekelijk enthousiasme is mijn eerste indruk.
Dat vind ik bij meer jocks op dit moment bij het nieuwe 3FM. Station is veel positiever -+dance Het was een ingekakt en depri. Nu fris en leuk :D
Dat is ook wat ik ervaar als ik luister. Vandaag reed ik voor het werk van West naar Oost Nederland. Heb Barend en Benner op een kwartier na helemaal mogen horen. En de positive vibe was er duidelijk. Opeens vond ik het niet erg om in de file te staan. En een heerlijke muziekmix. :D
Henkjan2016

-MM- schreef: 04 okt 2022 21:24
aapdedino schreef: 03 okt 2022 21:49 Show van Jaimy is ook weer wat alternatiever dan wat Andres daar vorige week deed, heb ik het idee. Heeft ook wel een aanstekelijk enthousiasme is mijn eerste indruk.
Dat vind ik bij meer jocks op dit moment bij het nieuwe 3FM. Station is veel positiever -+dance Het was een ingekakt en depri. Nu fris en leuk :D
Dat is ook wat ik ervaar als ik luister. Vandaag reed ik voor het werk van West naar Oost Nederland. Heb Barend en Benner op een kwartier na helemaal mogen horen. En de positive vibe was er duidelijk. Opeens vond ik het niet erg om in de file te staan. En een heerlijke muziekmix. :D
Ik ben benieuwd of je de muziekmix ook zo blijft ervaren na meerdere programma’s na elkaar op de zender. In 1 uitzending merk je weinig van de hoge rotatie.
Joost Roland

Bericht door Joost Roland »

-MM- schreef: 04 okt 2022 21:24

Die zijn er nog niet. Maar je hoort dat er aan de show gewerkt is. Ze proberen van alles. Goeie jingles, goeie gesprekken en een goed team. Nu al. Na twee dagen. Nellie maakt goeie grappen, Jelmer is dompteur en Barend gewoon echt een goeie dj. Is wel iets te dominant en te enthousiast maar vergeef het hem. Waar ik eerder luiheid kon verwijten hoor ik hem nu werken.
wire

Bericht door wire »

Dat geeft passie aan, dit heb ik al jaren niet meer gezien bij de jocks van 3FM en het station ademt veel meer positiviteit uit.
Daar ben ik het niet mee eens. Dit deden ze voorheen ook. Lees o.a. Sophie.
Daarom zit zij er nog steeds dus.

Dat wordt vast een gouden koppel samen met Mart Meijer én met top producer Julia Bloem. Nog een maandje wachten op 7 november starten ze.
sven26erik

Bericht door sven26erik »

Gisteren naar Jaimy geluisterd, maar kwam er echt niet doorheen. Waar ik voorheen door Andres nog vaak werd geprikkeld, was dit echt heel inwisselbaar. Goed, het was z’n tweede uitzending, maar hoop toch wel dat het voortaan iets verder gaat dan ‘zometeen nummer x, nu nummer y’ voor elke plaat.
Henkjan2016

sven26erik schreef: 05 okt 2022 08:03 Gisteren naar Jaimy geluisterd, maar kwam er echt niet doorheen. Waar ik voorheen door Andres nog vaak werd geprikkeld, was dit echt heel inwisselbaar. Goed, het was z’n tweede uitzending, maar hoop toch wel dat het voortaan iets verder gaat dan ‘zometeen nummer x, nu nummer y’ voor elke plaat.
Dank voor de review. Ik had nog niet geluisterd, maar ik zie dat het ook niet nodig is.

(mijn oren worden niet echt vrolijk van hits pompen en het teasen van luisteraars)
Jobfr

Bericht door Jobfr »

Die beschrijving klopt wel voor Jaimy. Dat was bij 538 ook zo. Ik dacht dat hij bij 3FM misschien wat anders ging doen maar zo te lezen niet.
Plaats reactie