Veranderingen 3FM

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Henkjan2016

Re: Veranderingen 3FM

Bericht door Henkjan2016 »

De office hours zijn niet aan joost besteedt
Pot

Bericht door Pot »

SB92 schreef: 02 okt 2022 13:27 Joost heeft een nieuw album gedropt.

Voorheen een artiest die nog wel eens op 3FM te horen was. Heeft Pinkpop, Lowlands en Pukkelpop platgespeeld. Nu niet meer te horen op 3FM. Zal wel niet meer binnen het nieuwe muziekbeleid passen.

Eenheidsworstradio 3FM.
Nee precies. Te weirde muziek. Gelukkig ook minder kinderen voor kinderen-nummers van Linde Schöne en Froukje te horen. Feit is gewoon dat het oude beleid niet aansloeg. Met dit soort artiesten jaag je luisteraars weg. Er is gewoon weinig interesse in nieuwe muziek. Wil je dat draaien en luisteraars zien te bereiken dan moet je het gaan compenseren. Dat deed men te weinig blijkbaar. Deal with it.

Nu wil ik niet zeggen dat een overdosis Rondé (die bijvoorbeeld om 8:30 en 9:30 gedraaid werd) het juiste is. Hoewel het een nieuw nummer is, is dit ook teveel van het goede.

Bijzonder dat je het eenheidsworst vindt, voor de zomer was er ook redelijk veel overlap met commerciële zenders. En dat is echt niet schrikbarend meer geworden.
Oren open!
SB92

Bericht door SB92 »

Henkjan2016 schreef: 02 okt 2022 13:54 De office hours zijn niet aan joost besteedt
Dat hoeft van mij ook niet. Ik begrijp dat er overdag veiliger muziekbeleid gevoerd wordt dan 's avonds en in de nacht.
Pot schreef: 02 okt 2022 13:54

Voorheen een artiest die nog wel eens op 3FM te horen was. Heeft Pinkpop, Lowlands en Pukkelpop platgespeeld. Nu niet meer te horen op 3FM. Zal wel niet meer binnen het nieuwe muziekbeleid passen.

Eenheidsworstradio 3FM.
Nee precies. Te weirde muziek. Gelukkig ook minder kinderen voor kinderen-nummers van Linde Schöne en Froukje te horen. Feit is gewoon dat het oude beleid niet aansloeg. Met dit soort artiesten jaag je luisteraars weg. Er is gewoon weinig interesse in nieuwe muziek. Wil je dat draaien en luisteraars zien te bereiken dan moet je het gaan compenseren. Dat deed men te weinig blijkbaar. Deal with it.

Nu wil ik niet zeggen dat een overdosis Rondé (die bijvoorbeeld om 8:30 en 9:30 gedraaid werd) het juiste is. Hoewel het een nieuw nummer is, is dit ook teveel van het goede.

Bijzonder dat je het eenheidsworst vindt, voor de zomer was er ook redelijk veel overlap met commerciële zenders. En dat is echt niet schrikbarend meer geworden.
Je spreekt jezelf nu een beetje tegen vind ik. Je constateert dat de nieuwe muziek niet aansloeg bij het publiek. En dat daarom - commercieel gezien misschien terecht - minder spannend wordt geprogrammeerd. Dan was het voor de zomer toch anders?
Pot

Bericht door Pot »

SB92 schreef: 02 okt 2022 14:02
Henkjan2016 schreef: 02 okt 2022 13:54 De office hours zijn niet aan joost besteedt
Dat hoeft van mij ook niet. Ik begrijp dat er overdag veiliger muziekbeleid gevoerd wordt dan 's avonds en in de nacht.

Eenheidsworstradio 3FM.

Je spreekt jezelf nu een beetje tegen vind ik. Je constateert dat de nieuwe muziek niet aansloeg bij het publiek. En dat daarom - commercieel gezien misschien terecht - minder spannend wordt geprogrammeerd. Dan was het voor de zomer toch anders?
Ik zeg redelijk wat overlap. Ik heb het niet over de invulling ervan. Feit is dat het toen ook gewoon semi-commercieel was. Nu wellicht wat meer, maar er wordt gedaan alsof dat 180 graden die kant op gegaan is. Dat valt best mee.

De playlist is meer aangescherpt dan verandert.
Oren open!
SB92

Bericht door SB92 »

Pot schreef: 02 okt 2022 14:08
SB92 schreef: 02 okt 2022 14:02

Ik zeg redelijk wat overlap. Ik heb het niet over de invulling ervan. Feit is dat het toen ook gewoon semi-commercieel was. Nu wellicht wat meer, maar er wordt gedaan alsof dat 180 graden die kant op gegaan is. Dat valt best mee.

De playlist is meer aangescherpt dan verandert.
Het is geen hitzender geworden, maar ik merk wel echt een substantieel verschil in de playlist. Overigens ook complimenten aan de muzieksamenstellers, want het luistert heerlijk weg. Je moet alleen niet meer dan 1-2 uurtjes per dag naar de zender luisteren.
Henkjan2016

De playlist is inderdaad fors veranderd. Ik begrijp vooral niet dat het niet als verandering wordt ervaren.

Vanmorgen weer een half uurtje geprobeerd, helaas wederom afgehaakt. Ik had graag Obi uitgeluisterd, maar de muziekmix zorgt voor zoveel weerstand dat ik het niet meer red om het uit te luisteren.

Jammer, want voor september hield ik het nog prima 4-5 uur vol.
NieuweGebruiker

Bericht door NieuweGebruiker »

Eenheidsworstradio 3FM.
Ik heb in drie dagen al meermaals dat album van begin tot eind beluisterd, by far Joost zijn beste album wat mij betreft als je ook naar de niet-singles en de sequencing kijkt en een van mijn favoriete albums van het jaar, maar Joost is een artiest die (helaas) nooit consequent door het huidige 3FM gedraaid zal worden, op de zendtijd van de VPRO, NTR (met vooral Obi die echt Nederlands hiphoptalent met veel passie draait op 3FM en wellicht ZWART na, al weet ik niet of we hij vanavond in Wat Anders gedraaid zal worden.

Geen wonder dat Joost zich tegenwoordig vooral op België lijkt te richten, met veel airplay op StuBru en samenwerkingen met Acid, De Kreuners en StuBru zelf.
NieuweGebruiker

Bericht door NieuweGebruiker »

Henkjan2016 schreef: 02 okt 2022 14:21 De playlist is inderdaad fors veranderd. Ik begrijp vooral niet dat het niet als verandering wordt ervaren.

Vanmorgen weer een half uurtje geprobeerd, helaas wederom afgehaakt. Ik had graag Obi uitgeluisterd, maar de muziekmix zorgt voor zoveel weerstand dat ik het niet meer red om het uit te luisteren.

Jammer, want voor september hield ik het nog prima 4-5 uur vol.
Voor de zomer luisterde ik ook met gemak 6 uur achter elkaar naar 3FM als ik een dag thuis was. Dan zette ik hem aan tijdens Jorien en luisterde ik op de achtergrond door naar Timur, Sophie (en later weer Herman) en het eerste uur van Frank en Eva.

De playlist kwam goed overeen met mijn muzieksmaak, de talks waren allemaal boeiend of luisterde goed weg, ik hoorde ieder uur wel een nummer waarvan ik van tevoren niet wist hem graag te willen horen op dat moment, en er was een fijn klokformat waarbij je 's ochtends veel 80s, 90s EN 00s (rock)classics hoorde (met veel goede drumlijnen en die door de goede processing echt een soort beat en energie gaven aan je ochtend, dit lijkt misschien wel heel nietzeggend, maar veel andere radiostations lijken het belang van goede en vooral hoorbare in de mix drums te onderschatten!), in combinatie met nieuwere muziek. Timur draaide vervolgens een behoorlijk breed scala aan alternatieve en pop(muziek), waarna er in de ochtend steeds meer dance en andere muziek met sterke melodieën gedraaid werd en er stapsgewijs overgegaan werd naar de meer alternatieve mix uit de avond. Ik snap dat Menno een veel duidelijker en transparantere muziekmix wil om ook de meer "casual" radioluisteraars aan te trekken, maar voor mij werkte dit format echt uitstekend. Op drivetime was er veel terrein te winnen, maar de office hours, het weekend en de avond/nacht hadden smoel en een lichtelijk brutale maar gebroedelijke uitstraling.
SB92

Bericht door SB92 »

NieuweGebruiker schreef: 02 okt 2022 14:23

Eenheidsworstradio 3FM.
Geen wonder dat Joost zich tegenwoordig vooral op België lijkt te richten, met veel airplay op StuBru en samenwerkingen met Acid, De Kreuners en StuBru zelf.
Hij heeft groot gelijk ook.
manuel1982

Bericht door manuel1982 »

Ik heb even al die momenten waar Ronde zou zijn gedraaid vandaag teruggeluisterd. Dat is niet gebeurd, er lijkt een fout te zitten in het bestand van de nieuwe megahit ofzo. De playlist zegt dat dat nog Ronde is met Bright Eyes, maar dat is dus die nieuwe. Het zou ook wel heel raar zijn als ze opeens zoveel Ronde draaien.
Henkjan2016

manuel1982 schreef: 02 okt 2022 14:58 Ik heb even al die momenten waar Ronde zou zijn gedraaid vandaag teruggeluisterd. Dat is niet gebeurd, er lijkt een fout te zitten in het bestand van de nieuwe megahit ofzo. De playlist zegt dat dat nog Ronde is met Bright Eyes, maar dat is dus die nieuwe. Het zou ook wel heel raar zijn als ze opeens zoveel Ronde draaien.
Duidelijk. Bedankt voor de verduidelijking.
DeLuisteraar

Bericht door DeLuisteraar »

Ik kn je verzekeren dat Rondé genoeg gedraaid is ik denk wel zo n 20x per dag. En dan ook nog aangekondigd als ‘misschien wel de beste plaat van deze tijd’.
manuel1982

Bericht door manuel1982 »

DeLuisteraar schreef: 02 okt 2022 16:03 Ik kn je verzekeren dat Rondé genoeg gedraaid is ik denk wel zo n 20x per dag. En dan ook nog aangekondigd als ‘misschien wel de beste plaat van deze tijd’.
Wat je nu zegt is gewoon niet waar en slaat helemaal nergens op, duidelijk uit persoonlijke frustratie.
Henkjan2016

Ronde alweer gedraaid? Vast alweer een keer of 3 ;-)
DeLuisteraar

Bericht door DeLuisteraar »

Nou goed misschien geen 20x per dag, maar wel telkens als ik in de auto stap. En ik weet zeker, als ik zo in de auto stap. Dat ie weer voorbij komt. Zara Larsson achtige muziek, die de hemel in wordt geprezen. Tja..Het is dat we hier in het zuiden enkel npo, qmusic en wat lokale en franse zenders doorkijgen dat ie nog op 3fm staat in de auto. En soms dan op StuBru.
Plaats reactie