Veranderingen 3FM

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

SB92

Re: Veranderingen 3FM

Bericht door SB92 »

Volgens mij is 3FM er op uit om de luisteraars die nog over zijn actief dommer te maken. Is dit de eerste stap naar idiocracy?

Update moderator: foto weggehaald.
Pot

Bericht door Pot »

JulesKluivert schreef: 30 sep 2022 22:45
NieuweGebruiker schreef: 30 sep 2022 22:13
Durashift schreef: 30 sep 2022 21:27 Ik heb weinig croissant gehoord vanmiddag. :wink:

(Rob zat bij Wilfred als sidekick bij zijn middagshow).

Was wel leuk om te luisteren, Rob heeft gezegd dat hij stopt met de ochtend als de show volgend jaar geen succes is.
Succes is relatief natuurlijk. Ik zou zeggen dat Partij voor de Vrijdag succesvol was, ondanks dat het geen hogere luistercijfers opleverde.
Exact. Waarschijnlijk willen ze wel wat groei zien op dat tijdsslot maar het is naief om te denken dat 3FM in een jaar opeens met een paar procent stijgt
Volgens mij was het ook de bedoeling dat het programma in ieder geval één jaar uitgezonden zal gaan worden. Als er dan qua marktaandeel gescoord wordt richting de wensen van de NPO, dan blijven ze wel zitten.
Maar ik twijfel of dit de langetermijnsochtendshow gaat worden, gezien de NPO Begroting voor 2023.
Oren open!
InsideJock

Bericht door InsideJock »

Durashift schreef: 30 sep 2022 21:27 Ik heb weinig croissant gehoord vanmiddag. :wink:

(Rob zat bij Wilfred als sidekick bij zijn middagshow).

Was wel leuk om te luisteren, Rob heeft gezegd dat hij stopt met de ochtend als de show volgend jaar geen succes is.
Dit heb ik hem niet horen zeggen trouwens. Genee was er wel de hele tijd op aan het sturen, dat wel.
Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 »

5x Ronde met Brights Eyes tussen 00.01 uur en 10.30 uur.

Is dat niet heel erg iets teveel van het goede? Zelfs de cd van Veronica was afwisselender.

Ps. Het nummer is geen megahit (meer)

Maar als het streven een maximale luistertijd van 30 min betreft dan is dit natuurlijk een perfecte rotatie.

Ik ben dus nog steeds zoekende naar het ei van columbus dat menno voor ogen heeft.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Henkjan2016 schreef: 01 okt 2022 17:32
SB92 schreef: 01 okt 2022 17:21 Gisteren van 7 t/m 9.15 naar de ochtendshow geluisterd. Minimaal 6x gehoord over de exclusive met Arctic Monkeys (inclusief een herhaling van het fragment waar iemand wint) en minimaal 5x gehoord dat er een podcast komt.

Het is wel radio voor mensen met een slecht kortetermijngeheugen hoor..
Dus 3fm streeft naar een maximale luistertijd van 30 minuten :lol:
In de ochtend is de gemiddelde luistertijd 20 minuten. Dat dan 6x een stationactie genoemd wordt is niet vreemd.
Wie zat er gisteren tussen 20 en 21 uur? Ik ken nog niet alle 3FM jocks bij naam, maar hij wist in één talk de actie van de Arctic Monkeys te benoemen en te refereren naar De Verlanglijst.
Ik snap dat dit de oude 3FM luisteraars irriteert, maar dit is volgens mij hoe professionele radio hoort te zijn.

Update: het betrof Obi.
"Waar zou de radio zijn zonder Phoenix."
✄—————————————————————————————————
Disclaimer:
Ik ben niet verantwoordelijk voor uitspraken geuit door ‘Phoenix’ op andere online platformen.
SB92

Bericht door SB92 »

Phoenix schreef: 02 okt 2022 11:06
SB92 schreef: 01 okt 2022 17:21 Gisteren van 7 t/m 9.15 naar de ochtendshow geluisterd. Minimaal 6x gehoord over de exclusive met Arctic Monkeys (inclusief een herhaling van het fragment waar iemand wint) en minimaal 5x gehoord dat er een podcast komt.

Het is wel radio voor mensen met een slecht kortetermijngeheugen hoor..
In de ochtend is de gemiddelde luistertijd 20 minuten. Dat dan 6x een stationactie genoemd wordt is niet vreemd.
Wie zat er gisteren tussen 20 en 21 uur? Ik ken nog niet alle 3FM jocks bij naam, maar hij wist in één talk de actie van de Arctic Monkeys te benoemen en te refereren naar De Verlanglijst.
Ik snap dat dit de oude 3FM luisteraars irriteert, maar dit is volgens mij hoe professionele radio hoort te zijn.

Had altijd de gedachte dat 3FM meer was dan cijferstaren. Weer een illusie armer.
Maar Menno had gelijk. Het is geen hitzender geworden. Maar voor de rest is het in alles een 538-kloon.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

SB92 schreef: 02 okt 2022 11:24

Had altijd de gedachte dat 3FM meer was dan cijferstaren. Weer een illusie armer.
Maar Menno had gelijk. Het is geen hitzender geworden. Maar voor de rest is het in alles een 538-kloon.
Voor een publieke radiozender zijn luistercijfers niet leidend of allesbepalend, maar dat wil niet zeggen dat er niet op een professionele manier radio gemaakt mag worden.
Als een zender als 3FM met haar bereik zo’n laag marktaandeel behaald dan gaat er iets goed mis en is het logisch dat er (eindelijk) dingen veranderen.
Disclaimer:
Ik ben niet verantwoordelijk voor uitspraken geuit door ‘Phoenix’ op andere online platformen.
SB92

Bericht door SB92 »

Phoenix schreef: 02 okt 2022 11:34

Voor een publieke radiozender zijn luistercijfers niet leidend of allesbepalend, maar dat wil niet zeggen dat er niet op een professionele manier radio gemaakt mag worden.
Als een zender als 3FM met haar bereik zo’n laag marktaandeel behaald dan gaat er iets goed mis en is het logisch dat er (eindelijk) dingen veranderen.
Ik vind het concurreren met commerciële zenders. En niet een publieke taak.
Maar die discussie is hier al heel vaak gevoerd, dus laten we dat maar gaan.
Ben benieuwd naar Barend. Hopelijk heeft het een scherp randje.
Deradiokenner

Bericht door Deradiokenner »

Ik ben echt benieuwd naar Barend, in mijn ogen kan hij wel eens goede middagshow gaan neer zetten. Ik vond de dj die tijdelijk tussen 19.00-21 uur zit best goed, ben zijn naam even kwijt. Maar 3FM staat altijd op bij mij op het werk. Maar zelf zou ik er niet direct naar gaan luisteren. Mart Meijer vindt ik echt een ontdekking die is ook goed bezig
Phoenix

Bericht door Phoenix »

SB92 schreef: 02 okt 2022 11:37
Phoenix schreef: 02 okt 2022 11:34

Ik vind het concurreren met commerciële zenders. En niet een publieke taak.
Maar die discussie is hier al heel vaak gevoerd, dus laten we dat maar gaan.
Ben benieuwd naar Barend. Hopelijk heeft het een scherp randje.
Zo is Hilversum 3 ooit opgericht, als alternatief voor de commerciële (zee-)zenders. Nu commerciële radio gelegaliseerd is zou daarmee de publieke taak van 3FM komen te vervallen. Dat gebeurt niet en men houdt vast aan de zender. Logisch dat er daardoor concurrentie is met commerciële zenders. Met haast ieder format concurreert de zender met één of meerdere commerciële zenders.
Disclaimer:
SB92

Bericht door SB92 »

Deradiokenner schreef: 02 okt 2022 11:48 Ik ben echt benieuwd naar Barend, in mijn ogen kan hij wel eens goede middagshow gaan neer zetten. Ik vond de dj die tijdelijk tussen 19.00-21 uur zit best goed, ben zijn naam even kwijt. Maar 3FM staat altijd op bij mij op het werk. Maar zelf zou ik er niet direct naar gaan luisteren. Mart Meijer vindt ik echt een ontdekking die is ook goed bezig
Andres Odijk bedoel jij denk ik.
aapdedino

Bericht door aapdedino »

Ik vind het ook wel een compliment waard aan Luc, Andres en Obi (die belangrijke plek van Sophie heeft overgenomen in het weekend) die in no time uit de nacht (Andres en Obi)/weekend (Luc) werden gehaald en een belangrijke plek op de zender kregen. Hebben ze best goed gedaan, vind ik. Jammer voor ze is wel dat ze straks allemaal terug in de nacht belanden. Maar je weet nu als zenderbaas dat ze het wel aankunnen om in vakanties van anderen in kunnen vallen.
SB92

Bericht door SB92 »

Joost heeft een nieuw album gedropt.

Voorheen een artiest die nog wel eens op 3FM te horen was. Heeft Pinkpop, Lowlands en Pukkelpop platgespeeld. Nu niet meer te horen op 3FM. Zal wel niet meer binnen het nieuwe muziekbeleid passen.

Eenheidsworstradio 3FM.
aapdedino

Bericht door aapdedino »

Kan toch nog altijd bij 3voor12 of Vera on Track? Veel verder kwam Joost in het verleden ook niet, toch?
SB92

Bericht door SB92 »

Afbeelding

Het werd niet veel gedraaid, maar kreeg wel aandacht buiten de VPRO.
Plaats reactie