Veranderingen 3FM

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Henkjan2016

Re: Veranderingen 3FM

Bericht door Henkjan2016 »

Pot schreef: 28 sep 2022 18:10
Henkjan2016 schreef: 28 sep 2022 17:44 Subsidiepot van radio 2 is toch fors lager? Dan moet 3fm het toch ook met fors minder afkunnen.
Inmiddels is het bedrag van 3FM lager dan die van Radio 2. Radio 4 (even groot als 3FM) heeft ook meer: 9.472.000.

3FM: 8.147.000
Lineair - 5.889.000
Online - 2.258.000

Radio 2: 9.573.000
Lineair - 8.509.000
Online - 1.064.000

density1 schreef: 28 sep 2022 18:05 Heel opmerkelijk, Radio 4 wordt NPO Klassiek en 3FM blijft 3FM.
Dat was al duidelijk toch?
Aha, ok. Duidelijk
NieuweGebruiker

Bericht door NieuweGebruiker »

Pot schreef: 28 sep 2022 17:38 "Bovendien zien we bij onze lineaire audiokanalen juist dat leeftijd in steeds mindere mate een factor van differentiatie is. We verbreden onze muziekzenders daarom de focus van leeftijd naar leefstijl.
Op basis hiervan wordt de programmering van NPO Radio 2, NPO 3FM en NPO Radio 5 meer complementair aan elkaar gemaakt. Zo hopen we overlap en hiaten te voorkomen als het gaat om de doelgroepen die we in de optelsom bereiken."
Ik lees dit als: Radio 2 gaat qua muziekmix minder in het vaarwater van 3FM zitten, maar ik zie dat eerlijk gezegd nog niet zo snel gebeuren. Radio 2 heeft het zich de afgelopen jaren wel comfortabel voor zichzelf gemaakt door de meer toegankelijke nieuwe artiesten te draaien waar 3FM in de hoogtijdagen juist de credits voor kreeg.
Moetditecht

Bericht door Moetditecht »

Ane Sybesma schreef: 28 sep 2022 16:59
Phoenix schreef: 28 sep 2022 13:52 Vanmiddag tijdens Requestival werd het nieuwsitem rond het wetsvoorstel voor aanpassen van het geslacht in het paspoort wel eenzijdig behandeld. Het er tegen zijn werd haast weer "fout" gevonden. Enkel luisteraars die voor waren kwamen in de uitzending en van luisteraars die tegen waren werden enkel berichten voor gelezen en deze berichten waren inderdaad stevig, maar voor een genuanceerd tegen-geluid met goed onderbouwde argumenten was blijkbaar geen ruimte. Juist door het op deze manier behandelen van bepaalde onderwerpen heeft 3FM het woke-stempel gekregen. Ik dacht dat 3FM hier van ging weg blijven. Het leek wel of tegen het wetsvoorstel zijn ook automatisch inhoudt dat je tegen geslachtsverandering bent.
Vooral Timur geeft meestal alle meningen volop de ruimte, ook de zogenoemde niet woke meningen.

Wat je wel vaak ziet is dat mensen die een tegengeluid via de App sturen dit niet live willen toelichten. Grote kans dat dat nu ook zo was.
Timur zei zelf in elk geval dat dit zo was, en volgens mij was de producer ook bezig met het bellen van die mensen. Maar zoals het uiteindelijk verliep, kwam het inderdaad eenzijdig over
Bbruin2007

Bericht door Bbruin2007 »

SB92 schreef: 28 sep 2022 18:11 Het was een mooie afscheidsuitzending van Sander en Frank. En de muziek was al direct beter dan op 3FM.
Ik vond het niet om aan te horen. Maar ik vind Sander dan ook echt een overschatte DJ.
petoi

Bericht door petoi »

Timur maakt deze maand wel spannendere radio dan het hele vorige jaar bij elkaar. Er gebeurd gewoon echt heel veel ook en ik zit eigenlijk altijd wel een item in waarbij je een paar minuten echt de radio gekluisterd zit om te horen hoe het afloopt.
Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 »

petoi schreef: 29 sep 2022 14:25 Timur maakt deze maand wel spannendere radio dan het hele vorige jaar bij elkaar. Er gebeurd gewoon echt heel veel ook en ik zit eigenlijk altijd wel een item in waarbij je een paar minuten echt de radio gekluisterd zit om te horen hoe het afloopt.
Dat zal waarschijnlijk dan ook de insteek zijn geweest om het in 1 uur te plaatsen, in plaats van een langere uitzending.
Goed idee.
Ane Sybesma

Bericht door Ane Sybesma »

petoi schreef: 29 sep 2022 14:25 Timur maakt deze maand wel spannendere radio dan het hele vorige jaar bij elkaar. Er gebeurd gewoon echt heel veel ook en ik zit eigenlijk altijd wel een item in waarbij je een paar minuten echt de radio gekluisterd zit om te horen hoe het afloopt.
Ik vond het eigenlijk ook vorig jaar al zo. Timur doet vaak wat spraakmakends. Misschien valt het nu meer op, geen idee. Maar van mij mag Timur weer gewoon terug naar 2 uur per dag.
petoi

Bericht door petoi »

Ane Sybesma schreef: 29 sep 2022 15:25
Ik vond het eigenlijk ook vorig jaar al zo. Timur doet vaak wat spraakmakends. Misschien valt het nu meer op, geen idee. Maar van mij mag Timur weer gewoon terug naar 2 uur per dag.
Ja eens dat Timur al spraakmakends was maar nu weet hij het allemaal in 1 uur te proppen en nog wat extra erbij lijkt het.
DavyGer

Bericht door DavyGer »

Nu NPO radio 4 een andere naam krijgt, zou dat de deur open zetten voor een naamswijziging voor 3FM?
Ane Sybesma

Bericht door Ane Sybesma »

Ze hebben al lang aangegeven dat de naam niet aangepast wordt.
density1

Bericht door density1 »

Ja, je verwacht toch dat dit andersom meer nodig is. FM in de naam is sowieso achterhaald en bovendien kan het zorgen dat het imago van je station beter wordt door een naamswijziging door te voeren. Daar heeft Radio 4 geen last van.
Janno

Bericht door Janno »

DavyGer schreef: 29 sep 2022 18:08 Nu NPO radio 4 een andere naam krijgt, zou dat de deur open zetten voor een naamswijziging voor 3FM?
Zoiets opperde ik ook al in het radio 4 topic.

viewtopic.php?p=562709#p562709

Misschien niet direct, maar in de toekomst zou het me niet verbazen.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

3FM klinkt als één geheel is me opgevallen. In vrijwel alle programma’s die ik heb gehoord zijn er referenties naar andere programma’s ook al vallen deze onder een andere omroep. Gisteren bij Luc Sarneel en vanmiddag bij Mart Meijer werd er gerefereerd naar (lees: promotie gemaakt voor) Requestival van Timur. Ook heb ik in andere programma’s een vermelding van De Verlanglijst gehoord. Op vrijdag ontvangt Keur natuurlijk wekelijks een collega jock als gast. Ik weet niet hoe dit voorheen was, maar volgens mij is hier de hand van De Boer toch wel zichtbaar. Bij dit 3FM krijg ik associaties met het vroegere Power FM. Een strak hitradio format met talentvolle en opkomende jocks en een redelijke progressieve muziekmix.
"Waar zou de radio zijn zonder Phoenix."
✄—————————————————————————————————
Disclaimer:
Ik ben niet verantwoordelijk voor uitspraken geuit door ‘Phoenix’ op andere online platformen.
aapdedino

Bericht door aapdedino »

Yes en als Rob en Wijnand een winactie hebben hoor je dat ook in bijna elk programma terug. En naar het zeroesuur verwijzen ze ook nog wel eens. Heel goed geregeld. Maar dat deden ze bij 3FM altijd al wel een beetje, al was dat vaker ochtend naar middagshow en vice versa (Frank en Eva naar Sander en Sander naar Frank en Eva) en verder niet. Aan de Mega Top 30 werd veel te weinig reuring gegeven.
Laatst gewijzigd door aapdedino op 29 sep 2022 18:42, 1 keer totaal gewijzigd.
SB92

Bericht door SB92 »

Bbruin2007 schreef: 29 sep 2022 13:36
SB92 schreef: 28 sep 2022 18:11 Het was een mooie afscheidsuitzending van Sander en Frank. En de muziek was al direct beter dan op 3FM.
Ik vond het niet om aan te horen. Maar ik vind Sander dan ook echt een overschatte DJ.
Ha, zo zie je maar. Ik was altijd fan van Sander zijn ochtendshow. Zeker in de periode met Thijs Boontjes.
Plaats reactie