Veranderingen 3FM

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

AlleenOpDeWereld

Re: Veranderingen 3FM

Bericht door AlleenOpDeWereld »

SB92 schreef: 26 sep 2022 10:28
Phoenix schreef: 26 sep 2022 09:27
AlleenOpDeWereld schreef: 26 sep 2022 08:32 De luistercijfers waren dan niet denderend, maar het muziekbeleid was afgelopen jaren wel goed.
Waarop baseer je dat het muziekbeleid de afgelopen jaren goed was? Is je persoonlijke voorkeur hierbij het referentiekader of zijn er nog andere criteria? (er is geen fout antwoord, ik ben enkel benieuwd waarom de muziekmix de afgelopen jaren “goed” zou zijn geweest)
Als ik even voor mijn beurt mag spreken. Voor mij persoonlijk geldt wel dat de muziekmix van de afgelopen pak 'm beet 1,5-2 jaar fijner was dan nu. Maar dat mijn persoonlijke kader natuurlijk niet zo relevant is lijkt mij ook duidelijk. Ik ga er wel vanuit dat de huidige muziekmix meer luisteraars gaat trekken. Het is duidelijker, herkenbaarder en het zwabbert minder.
Dat de muziekmix goed was is uiteraard mijn mening. Ik vond het lekker weg luisteren en nu niet meer.
AlleenOpDeWereld

Bericht door AlleenOpDeWereld »

ViaWifi schreef: 26 sep 2022 10:25 Het zal ervan afhangen wat je vindt dat het doel is van 3fm.

Wat mezelf betreft zal het een middenweg moeten zijn tussen een acceptabel aantal luisteraars en een duidelijke aanvulling zijn op de commerciëlen, waarbij er regelmatig het een en ander aangeprezen wordt wat voor de commerciëlen (nu nog) te spannend is. Helaas bijten deze dingen elkaar. Inhoudelijk gezien leek de balans de afgelopen jaren redelijk in orde, alleen wilde er nauwelijks iemand naar luisteren.

Zoals de zender de afgelopen paar weken klonk ga ik er zelf met een grote boog omheen (te flets/vlak, teveel oude en te weinig nieuwe muziek), en het vervullen van een publieke taak is wat zoek, maar er zal vast een grotere doelgroep voor zijn.
Helemaal mee eens.
NieuweGebruiker

Bericht door NieuweGebruiker »

aapdedino schreef: 27 sep 2022 10:04 @wire, Emmy zal straks niet de producer van Jaimy zijn. Philo sluit na de middagshow met Luc bij Jaimy aan.
Ik hoop eigenlijk niet dat we straks 3 shows achter elkaar krijgen in de avond met een vergelijkbare dynamiek tussen een mannelijke jock en een vrouwelijke dj/sidekick. De avond is juist het ideale tijdslot voor wat meer variatie tussen de programma's.

16-19 Barend en Nellie
19-21 Jaimy en Philo
21-00 Olivier en Jamie
Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 »

AlleenOpDeWereld schreef: 27 sep 2022 16:05
ViaWifi schreef: 26 sep 2022 10:25 Het zal ervan afhangen wat je vindt dat het doel is van 3fm.

Wat mezelf betreft zal het een middenweg moeten zijn tussen een acceptabel aantal luisteraars en een duidelijke aanvulling zijn op de commerciëlen, waarbij er regelmatig het een en ander aangeprezen wordt wat voor de commerciëlen (nu nog) te spannend is. Helaas bijten deze dingen elkaar. Inhoudelijk gezien leek de balans de afgelopen jaren redelijk in orde, alleen wilde er nauwelijks iemand naar luisteren.

Zoals de zender de afgelopen paar weken klonk ga ik er zelf met een grote boog omheen (te flets/vlak, teveel oude en te weinig nieuwe muziek), en het vervullen van een publieke taak is wat zoek, maar er zal vast een grotere doelgroep voor zijn.
Helemaal mee eens.
Welke doelgroep zou met deze mix dan binding voelen?

Mijn idee: De alternatieve classicfanaten zitten bij Kink en houden normaliter niet van de mainstream pop van 2022. De kans dat de mainstreampop van 2022- fanaten de overkill aan alternatieve classics waarderen lijkt mij ook erg klein. Deze mainstreampop van 2022-fanaten kunnen hun gerief echt wel ergens anders vinden. Daarnaast heb je nog de leeftijdsgroepen, die hebben hun heil gevonden bij 2 en 5. Het merk 3fm bindt hen niet meer, dat heeft de geschiedenis inmiddels bewezen. Voor alle doelgroepen slaat men de plank naar mijn idee mis, en is dit geen succesvolle middenweg.
wire

Bericht door wire »

Henkjan2016 schreef: 27 sep 2022 07:05
wire schreef: 27 sep 2022 02:19
Henkjan2016 schreef: 26 sep 2022 23:02

Ik mis de conclusie volledig in deze post. Althans ik mis de aanleiding denk ik meer.
Wel uniek dat hij deze week op beide zenders is te horen! Emmy is zo te zien de producer en hij gaat goed van start vannacht.
Mart deed dat ook.
Wat Jamie doet is volgens mij iets unieker, vandaag 27-9 zat hij van 02.00--4.00 op 3FM en straks van 22.00-00.00 op 538. Dus voor twee zenders op dezelfde dag een show maken!
DJ_Nick

Bericht door DJ_Nick »

Nou uhm, dat is niet waar, Jaimy zit 's avonds niet meer hoor op 538, sinds een maand al niet meer. Alleen nog in het weekend en een paar dagen 's nachts tussen 04-06.
Maar vannacht zit ie wel vanaf 04u op 538.
Moetditecht

Bericht door Moetditecht »

Die uitzending van Jaimy is niet terug te luisteren 😢
aapdedino

Bericht door aapdedino »

Ik heb 'm gisteren teruggeluisterd. https://www.npo3fm.nl/uitzendingen/jaim ... de-ruijter
Moetditecht

Bericht door Moetditecht »

aapdedino schreef: 28 sep 2022 11:20 Ik heb 'm gisteren teruggeluisterd. https://www.npo3fm.nl/uitzendingen/jaim ... de-ruijter
Tnx a lot
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Vanmiddag tijdens Requestival werd het nieuwsitem rond het wetsvoorstel voor aanpassen van het geslacht in het paspoort wel eenzijdig behandeld. Het er tegen zijn werd haast weer "fout" gevonden. Enkel luisteraars die voor waren kwamen in de uitzending en van luisteraars die tegen waren werden enkel berichten voor gelezen en deze berichten waren inderdaad stevig, maar voor een genuanceerd tegen-geluid met goed onderbouwde argumenten was blijkbaar geen ruimte. Juist door het op deze manier behandelen van bepaalde onderwerpen heeft 3FM het woke-stempel gekregen. Ik dacht dat 3FM hier van ging weg blijven. Het leek wel of tegen het wetsvoorstel zijn ook automatisch inhoudt dat je tegen geslachtsverandering bent.
"Waar zou de radio zijn zonder Phoenix."
✄—————————————————————————————————
Disclaimer:
Ik ben niet verantwoordelijk voor uitspraken geuit door ‘Phoenix’ op andere online platformen.
SB92

Bericht door SB92 »

Phoenix schreef: 28 sep 2022 13:52 Vanmiddag tijdens Requestival werd het nieuwsitem rond het wetsvoorstel voor aanpassen van het geslacht in het paspoort wel eenzijdig behandeld. Het er tegen zijn werd haast weer "fout" gevonden. Enkel luisteraars die voor waren kwamen in de uitzending en van luisteraars die tegen waren werden enkel berichten voor gelezen en deze berichten waren inderdaad stevig, maar voor een genuanceerd tegen-geluid met goed onderbouwde argumenten was blijkbaar geen ruimte. Juist door het op deze manier behandelen van bepaalde onderwerpen heeft 3FM het woke-stempel gekregen. Ik dacht dat 3FM hier van ging weg blijven. Het leek wel of tegen het wetsvoorstel zijn ook automatisch inhoudt dat je tegen geslachtsverandering bent.
Als Barend van Deelen de andere kant belicht, hebben we toch het pluriforme stelsel waar de publieke omroep op is gebouwd? Dat is het gevolg van omroepen met een ideologische inslag.
aapdedino

Bericht door aapdedino »

Zat het nieuwsitem in NOS op 3 of presenteerde Timur dit item?
Als het eerste het geval is, zou de NOS het beter moeten doen want die moeten sowieso neutraal zijn.
Als het in programma van Timur zat, is het aan BNNVARA om zeker ook de andere kant van het verhaal te belichten maar mag Timur uiteraard ook zijn mening geven. En dan kan het wel eens in de ideologie passend bij de omroep doorslaan ja.
En ik dacht dat dit een verzoekplatenprogramma was, dus waarom zij de actualiteit dan behandelen vind ik een beetje raar.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

aapdedino schreef: 28 sep 2022 14:26 Zat het nieuwsitem in NOS op 3 of presenteerde Timur dit item?
Als het eerste het geval is, zou de NOS het beter moeten doen want die moeten sowieso neutraal zijn.
Als het in programma van Timur zat, is het aan BNNVARA om zeker ook de andere kant van het verhaal te belichten maar mag Timur uiteraard ook zijn mening geven. En dan kan het wel eens in de ideologie passend bij de omroep doorslaan ja.
En ik dacht dat dit een verzoekplatenprogramma was, dus waarom zij de actualiteit dan behandelen vind ik een beetje raar.
Het zat in het programma van Timur. Hij riep luisteraars op om hun mening te geven. Alleen de voorstanders van de wet haalden de uitzending. Van de tegenstanders werden enkel berichten voorgelezen en die waren niet bepaald genuanceerd. Er zijn ook tegenstanders met een genuanceerde mening. Alleen deze haalden de uitzending niet.
"Waar zou de radio zijn zonder Phoenix."
✄—————————————————————————————————
Disclaimer:
Ik ben niet verantwoordelijk voor uitspraken geuit door ‘Phoenix’ op andere online platformen.
aapdedino

Bericht door aapdedino »

https://twitter.com/FrankvdLende/status ... 5586414592

Is dit dan ook op 3FM? Want anders lijkt het mij niet officieel.
Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 »

aapdedino schreef: 28 sep 2022 15:22 https://twitter.com/FrankvdLende/status ... 5586414592

Is dit dan ook op 3FM? Want anders lijkt het mij niet officieel.
Via Twitch, kans is zeer klein dat dit officieel is. Lees kans is 0, anders hoef je het niet via Twitch uit te zenden.
Plaats reactie