Veranderingen 3FM

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

NieuweGebruiker

Re: Veranderingen 3FM

Bericht door NieuweGebruiker »

jessica schreef: 08 aug 2022 00:55
InsideJock schreef: 07 aug 2022 21:17
Pot schreef: 07 aug 2022 19:42 Het wordt 'De Ochtendshow met Rob en Wijnand' en 'De Middagshow met Barend'.
Ik weet zeker dat dit niet waar is.
Ik denk ook dat het niet waar is want in het artikel staat namelijk:

6.00 - 9.30 uur: Ochtendshow met Rob Janssen en Wijnand Speelman
16.00 - 19.00 uur: Middagshow met Barend van Deelen

Dus met de achternamen erbij. Dat gaat nooit de titel van het programma worden.
Als er "De Ochtendshow" of "De 3FM Ochtendshow" stond was het waarschijnlijker geweest inderdaad. Zoals het er nu staat ziet het eruit als een werktitel/omschrijving.
lucasdegen

Bericht door lucasdegen »

Here we go again.

"Eva Koreman heeft de radio altijd een mannenwereld genoemd en dat doet ze nog steeds."
Ja Eva je hebt gelijk er zijn feitelijk meer mannen op en achter de radio dan vrouwen. En nu? Wat is de oplossing? Moeten alle mannen stoppen met radiomaken, hun baan opzeggen? Misschien een vrouwen-only omroep beginnen? Doe het, Female FM.

Vergeet niet namen als Edith de Doosch, Tineke de Nooij, Patricia van Liemt, Jeanne Kooijmans, Simone Weimans, Julie van den Steen, Robin Quivers, Simone Walraven, Marieke Elsinga. En ga zo maar door. Allemaal grote radiovrouwen. Ik kan mij nog een vrouwen radio award op het mediapark herinneren. Wat is daarmee gebeurd?

Ook grote media vrouwen niet te vergeten Oprah Winfrey, Astrid Joosten, Mies Bouman, Angela Groothuizen enz enz.
MFM

Bericht door MFM »

Vergeet de overvloed aan vrouwelijke nieuwslezers, producers en leidinggevenden ook niet.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

lucasdegen schreef: 09 aug 2022 12:56 Here we go again.

"Eva Koreman heeft de radio altijd een mannenwereld genoemd en dat doet ze nog steeds."
Ja Eva je hebt gelijk er zijn feitelijk meer mannen op en achter de radio dan vrouwen. En nu? Wat is de oplossing?
De laatste vraag doet vermoeden dat er een probleem is. Maar is het een probleem dat de radio hoofdzakelijk bestiert wordt door mannen? En voor wie is dit een probleem? De luisteraar? Vrouwelijke radiomakers?

Ik zie namelijk geen probleem, maar enkel een constatering door Eva Koreman.
"Waar zou de radio zijn zonder Phoenix."
✄—————————————————————————————————
Disclaimer:
Ik ben niet verantwoordelijk voor uitspraken geuit door ‘Phoenix’ op andere online platformen.
Janno

Bericht door Janno »

Nou ja, uit de toon van het stukje kun wel destilleren dat ze het liever anders zou zien.
Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 »

Ik ga er toch vanuit dat men na hun eigen ingestelde verplichte vrouwenquotum inmiddels toch wel het eigen gewenste aantal heeft bereikt?

Indien dit niet het geval is, dan heeft men zelf gefaald en ligt er geen enkele grond om het nog te benoemen.
SB92

Bericht door SB92 »

Henkjan2016 schreef: 09 aug 2022 17:20 Ik ga er toch vanuit dat men na hun eigen ingestelde verplichte vrouwenquotum inmiddels toch wel het eigen gewenste aantal heeft bereikt?

Indien dit niet het geval is, dan heeft men zelf gefaald en ligt er geen enkele grond om het nog te benoemen.
Ik wist niet dat Eva Koreman een managementfunctie bij de NPO of de VPRO had.
density1

Bericht door density1 »

En dat is ook typisch waarom 3FM zo wordt bestempeld als 'woke' en 'deugend'. Eva is daar het levende voorbeeld van.
rutgrrr

Bericht door rutgrrr »

density1 schreef: 09 aug 2022 17:24 En dat is ook typisch waarom 3FM zo wordt bestempeld als 'woke' en 'deugend'. Eva is daar het levende voorbeeld van.
Die twee termen worden alleen gebruikt door mensen die een serieus gesprek over maatschappelijke ongelijkheden niet willen. Of wiens tere kinderziel er niet tegen kan als er gelijke kansen worden gecreeerd, omdat ze denken dat als vrouwen, lgbtq of mensen met een kleurtje meer zichtbaar worden, dat ten koste van hen gaat.
Offtopic is het nieuwe ontopic.
Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 »

rutgrrr schreef: 09 aug 2022 18:18
density1 schreef: 09 aug 2022 17:24 En dat is ook typisch waarom 3FM zo wordt bestempeld als 'woke' en 'deugend'. Eva is daar het levende voorbeeld van.
Die twee termen worden alleen gebruikt door mensen die een serieus gesprek over maatschappelijke ongelijkheden niet willen. Of wiens tere kinderziel er niet tegen kan als er gelijke kansen worden gecreeerd, omdat ze denken dat als vrouwen, lgbtq of mensen met een kleurtje meer zichtbaar worden, dat ten koste van hen gaat.
Kan dit op een ander forum worden besproken? Twitter bijvoorbeeld?

Kunnen wij hier weer ontopic over radio praten.

3fm/NPO heeft een paar jaar terug met veel bombarie veel vrouwen in de programmering geplaatst. De hoeveelheid die er nu zit, zal naar mijn idee daarom voldoende moeten zijn en voldoen aan hun eigen opgestelde wensen. Is dat niet het geval, dan wordt het tijd om hun eigen beleid te volgen. Zolang men meer mannen dan vrouwen in de programmering heeft zitten is de constatering juist: Het blijft door henzelf hoofdzakelijk een mannenwereldje.

Eigenlijk luister ik best veel naar vrouwen kwam ik onlangs achter :-) Mijn aandeel hebben ze al -bier
Astrid de Jong
Jamie Reuter
Sophie Hijlkema
Desiree Van Der Heiden
(Marisa Heutink (buiten NPO))
(Tineke De Nooij (buiten NPO))
(Evelien De Bruin (voorheen NPO))
Voorheen Roosmarijn Reijmer
SB92

Bericht door SB92 »

Henkjan2016 schreef: 09 aug 2022 19:01

Prima als we het woord woke gewoon helemaal niet meer gebruiken op het radioforum. Want elke keer als die term voorbijkomt ontspoort het in een discussie over gendergelijkheid, homoacceptatie en racisme.

Dus ook het verzoek aan density1.
Pot

Bericht door Pot »

Seksistische opmerkingen via de app door luisteraars zijn inderdaad niet te accepteren.

Maar Eva slaat hierin echt wel door. In 2017 kwam het hele meer 'vrouwen op de radio'-kreet voor het eerst voorbij. Nu zegt ze dat het nog steeds een mannenwereld is. En dat klopt ook. Maar wat wil je dan? Goede vrouwelijke talenten vinden is blijkbaar lastig. Überhaupt heb ik de laatste vijf jaar eigenlijk geen echte aanstormende vrouwelijke talenten gehoord, die echt een mooie stap hebben kunnen maken. Misschien Sophie Hijlkema en Emmely de Wilt. De rest zat er al. En kun je in zo'n korte tijd zoveel vrouwen opleiden?

Nu haalt ze weer wat commerciële zenders erbij, maar die kijken in eerste instantie naar wat er goed/beter kan scoren. Aangezien er geen echte vrouwelijke hitradiojocks zijn op landelijke zenders, is het voor die zenders minder aantrekkelijk.

Ik ben voor meer vrouwen op de radio, maar volgens mij moet het natuurlijk gaan en niet forceren. Zoals Dave Minneboo zij: vrouwen moeten net zo goed zijn als mannen. Kwaliteit boven kwantiteit.

Maar misschien moet Eva niet vergeten dat de populairste radiomaker [edit] van Nederland op dit moment een vrouw is.
Laatst gewijzigd door Pot op 09 aug 2022 23:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Oren open!
NieuweGebruiker

SB92 schreef: 09 aug 2022 22:44
Henkjan2016 schreef: 09 aug 2022 19:01

Prima als we het woord woke gewoon helemaal niet meer gebruiken op het radioforum. Want elke keer als die term voorbijkomt ontspoort het in een discussie over gendergelijkheid, homoacceptatie en racisme.
Ik sluit mij hier volledig bij aan. Het woord "woke" is een hol begrip geworden. Het enige universele aan de betekenis van dat woord is dat iedereen er tegenwoordig jeuk van krijgt, maar dan wel weer om totaal verschillende redenen.

Overigens lijkt het mij overduidelijk dat Eva hier niet bedoeld/betoogd dat mannen gedwongen zouden moeten stoppen met radiomaken om plaats te maken voor vrouwen, maar vooral dat het in een industrie die toch een behoorlijk mannenbolwerk is en waarin alle belangrijke namen elkaar kennen het voor vrouwen (helaas) nog steeds moeilijker kan zijn om in dat bolwerk terecht te komen dan voor een man. Dat is niet de schuld van die mannen, op misschien een enkeling na zullen ze allemaal goede bedoelingen hebben en vrouwen niet (meer) als "mindere radiomakers" zien, maar het "inclusiever" worden van de radio is een proces wat niet met één nieuwe programmering gebeurd is, en Eva zegt nu alleen dat dit proces nog niet op z'n eindpunt is.
NieuweGebruiker

Pot schreef: 09 aug 2022 23:34 Maar misschien moet Eva niet vergeten dat de populairste radiomaakster van Nederland op dit moment een vrouw is.
Inderdaad, en de beste sportvrouw van de wereld is ook een vrouw. :wink: (maar ik begrijp wel wat je bedoelde)
Orange

Bericht door Orange »

Pot schreef: 09 aug 2022 23:34 Seksistische opmerkingen via de app door luisteraars zijn inderdaad niet te accepteren.

Maar Eva slaat hierin echt wel door. In 2017 kwam het hele meer 'vrouwen op de radio'-kreet voor het eerst voorbij. Nu zegt ze dat het nog steeds een mannenwereld is. En dat klopt ook. Maar wat wil je dan? Goede vrouwelijke talenten vinden is blijkbaar lastig. Überhaupt heb ik de laatste vijf jaar eigenlijk geen echte aanstormende vrouwelijke talenten gehoord, die echt een mooie stap hebben kunnen maken. Misschien Sophie Hijlkema en Emmely de Wilt. De rest zat er al. En kun je in zo'n korte tijd zoveel vrouwen opleiden?

Nu haalt ze weer wat commerciële zenders erbij, maar die kijken in eerste instantie naar wat er goed/beter kan scoren. Aangezien er geen echte vrouwelijke hitradiojocks zijn op landelijke zenders, is het voor die zenders minder aantrekkelijk.

Ik ben voor meer vrouwen op de radio, maar volgens mij moet het natuurlijk gaan en niet forceren. Zoals Dave Minneboo zij: vrouwen moeten net zo goed zijn als mannen. Kwaliteit boven kwantiteit.

Maar misschien moet Eva niet vergeten dat de populairste radiomaakster van Nederland op dit moment een vrouw is.
Waarom is iedereen zo fel op Eva Koreman o.b.v. dat interview in de NRC? Allerlei termen als woke en zo is Eva e.d.
Ik begrijp dat n.a.v. de TVOH-affaire NRC deze zomer een reeks maakt over vrouwen in de media. Een van die vrouwen die daarvoor wordt geïnterviewd is Eva Koreman en zij vertelt hoe zij e.e.a. ervaart. Dat lijkt mij in de context van die reeks heel logisch. Het is niet zo dat ze werd geïnterviewd over hoe je radio maakt en zij vervolgens een heel verhaal is gaan afsteken over vrouwen op de radio. Wat zij aansnijdt, is het onderwerp van die NRC-reeks. Lijkt mij prima. En daarmee logisch dat Eva praat over waar ze over praat.
Plaats reactie