Veranderingen 3FM

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Freddie Mercuryfan

Re: Veranderingen 3FM

Bericht door Freddie Mercuryfan »

Moetditecht schreef: 05 aug 2022 22:15 Lideke de Vries heeft zojuist bekend gemaakt in PvdV dat zij geen deel gaat uitmaken van het productieteam van de nieuwe aanstaande 3FM-ochtendshow. Geen van de huidige productiemedewerkers van voor de schermen gaat trouwens mee.
Dit vind ik heel jammer. Als fan ben ik heel blij dat Rob en Wijnand de ochtendshow gaan doen, ik ga ook zeker iedere dag luisteren, maar met vooral Lideke hadden ze wel een goede chemie. Dat is iets om trots op te zijn, jammer dat ze dat niet in stand houden. Ik vond dat Rob en Lideke in Radio op 'n Broodje ook goed op elkaar waren ingespeeld, Lideke kon grappig reageren op Rob en zijn grapjes en andersom. Daarnaast vind ik Lideke ook wel een goede stem hebben voor op de radio.
Maar uiteraard moet ze haar hart volgen, en als ze zichzelf niet ziet meewerken aan een ochtendshow, heb ik daar alle begrip voor. Ze had het er ook wel moeilijk mee toen ze het nieuws vanavond naar buiten bracht, ze heeft wel veel voor het programma gedaan, ook achter de schermen. Blijft ze achter de schermen nog wel actief voor 3FM? Of stopt ze helemaal?

Ik vind het sowieso erg jammer dat Partij voor de Vrijdag stopt. Ik vond niet dat de glans van het programma af was. Van mij had het nog wel een paar jaar langer mogen duren; Ekstra Weekend was immers ook 7 jaar lang op de radio geweest. Het PVDV-team heeft de afgelopen vier jaar wel een goed programma met ook een hele trouwe en fanatieke fanschare opgebouwd. Dat lukt (zeker nu) lang niet iedere dj, dus vind ik dat het team hiervoor een compliment verdient. Al het moois dat de Partij heeft opgebouwd, zie ik als iets om nog een tijdje in stand te houden, al denk ik ook dat Rob en Wijnand een aantal dingen daarvan wel meenemen naar de ochtendshow.

Toch zou ik, zoals ik al eerder aangaf, Rob en Wijnand een middagshow op drivetime geven. Ook om dezelfde reden die hier al meerdere keren werd gegeven; de toeters en bellen passen beter in de middag dan in de ochtend. Je zou de show dan van maandag t/m donderdag kunnen uitzenden. Op vrijdagmiddag kan je misschien de Mega Top 30 doen (waarvan ik nog steeds niet weet wat daarmee gaat gebeuren), en aansluitend om 19:00 Partij voor de Vrijdag. Want nogmaals, het is hun eigen keus en ik begrijp het ook, het is zonde om nu al te stoppen met zo'n mooi programma.

Barend van Deelen zou dan de ochtendshow kunnen doen. Ik zou Eva Koreman een show geven in de vroege avond, aangezien daar weer plek is gekomen, en Herman weer op z'n oude plek, mits hij dat zelf nog wil.
Pot

Bericht door Pot »

Moetditecht schreef: 05 aug 2022 22:13
Pot schreef: 22 jul 2022 21:53 Eddy Keur start op vrijdag 16 augustus op 3FM. (…)
I kid you not, ik loop al twee weken rond met deze post in m’n achterhoofd, en ik snapte nooit wat mij zo opviel, en nu weet ik het ineens: 16 augustus is dit jaar helemaal niet op vrijdag :eek:

Niet om nu de hele bronnendiscussie weer op gang te brengen (zeker in het geval van een twee weken oude post), maar weet je toevallig je bron hiervan nog wel? Ik zou namelijk graag willen weten wanneer de Keurbaas nu precies begint…
Mijn fout. Ik was met de maanden in de war. Dus vrijdag 16 september. In een van de drie uren zal een 3FM-DJ aanschuiven.
Overigens krijgt Thomas Hekker een rol in zijn programma.
Oren open!
Ane Sybesma

Bericht door Ane Sybesma »

Freddie Mercuryfan schreef: 05 aug 2022 22:53
Moetditecht schreef: 05 aug 2022 22:15 Lideke de Vries heeft zojuist bekend gemaakt in PvdV dat zij geen deel gaat uitmaken van het productieteam van de nieuwe aanstaande 3FM-ochtendshow. Geen van de huidige productiemedewerkers van voor de schermen gaat trouwens mee.
Dit vind ik heel jammer. Als fan ben ik heel blij dat Rob en Wijnand de ochtendshow gaan doen, ik ga ook zeker iedere dag luisteren, maar met vooral Lideke hadden ze wel een goede chemie. Dat is iets om trots op te zijn, jammer dat ze dat niet in stand houden. Ik vond dat Rob en Lideke in Radio op 'n Broodje ook goed op elkaar waren ingespeeld, Lideke kon grappig reageren op Rob en zijn grapjes en andersom. Daarnaast vind ik Lideke ook wel een goede stem hebben voor op de radio.
Maar uiteraard moet ze haar hart volgen, en als ze zichzelf niet ziet meewerken aan een ochtendshow, heb ik daar alle begrip voor. Ze had het er ook wel moeilijk mee toen ze het nieuws vanavond naar buiten bracht, ze heeft wel veel voor het programma gedaan, ook achter de schermen. Blijft ze achter de schermen nog wel actief voor 3FM? Of stopt ze helemaal?

Ik vind het sowieso erg jammer dat Partij voor de Vrijdag stopt. Ik vond niet dat de glans van het programma af was. Van mij had het nog wel een paar jaar langer mogen duren; Ekstra Weekend was immers ook 7 jaar lang op de radio geweest. Het PVDV-team heeft de afgelopen vier jaar wel een goed programma met ook een hele trouwe en fanatieke fanschare opgebouwd. Dat lukt (zeker nu) lang niet iedere dj, dus vind ik dat het team hiervoor een compliment verdient. Al het moois dat de Partij heeft opgebouwd, zie ik als iets om nog een tijdje in stand te houden, al denk ik ook dat Rob en Wijnand een aantal dingen daarvan wel meenemen naar de ochtendshow.
Jammer van Lideke inderdaad en jammer van de Partij. Heel benieuwd naar de ochtendshow. En 2 september naar Cuijk voor de laatste PvdV
StefanT

Bericht door StefanT »

Phoenix schreef: 05 aug 2022 18:26
Hoe bedoel je? Beiden hadden al een lopend arbeidscontract met BNNVARA. Hierin zal duidelijk staan wat de opzegtermijnen en -voorwaarden zijn. Hoe kan BNNVARA een vertrek aanvechten?
Als je in loondienst zit ja, zover ik weet zijn er geen vaste contracten bij de radio. Anders kun je ook niet zomaar DJs ontslaan, je kunt ze dan van hun uren halen maar moet ze doorbetalen

Ze hebben allemaal tijdelijke contracten. Dat tekenmoment zie je vaak dan op Instagram. Dan ben je een half jaar in dienst, of 3 jaar. Maar niet voor onbepaalde tijd

Dus als de afspraak is dat je voor de komende 3 jaar ofzo een programma maakt is ook mondeling in principe rechtsgeldig. Maar goed, daar schiet je niets mee op mensen daaraan te houden.

Maar het is allemaal tijdelijk qua contracten. Kijk naar Rob Stenders. Die maakte 8 maanden voor zijn contract afliep bij de Vara bekend dat hij naar Veronica ging. Die werd meteen van de Bonanza gehaald, maar wel doorbetaald tot einde contract en mocht ook niet voor die tijd beginnen bij Veronica. Al zal ie dat achter de schermen wel hebben gedaan.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

StefanT schreef: 06 aug 2022 08:57
Phoenix schreef: 05 aug 2022 18:26
Hoe bedoel je? Beiden hadden al een lopend arbeidscontract met BNNVARA. Hierin zal duidelijk staan wat de opzegtermijnen en -voorwaarden zijn. Hoe kan BNNVARA een vertrek aanvechten?
Als je in loondienst zit ja, zover ik weet zijn er geen vaste contracten bij de radio. Anders kun je ook niet zomaar DJs ontslaan, je kunt ze dan van hun uren halen maar moet ze doorbetalen

Ze hebben allemaal tijdelijke contracten. Dat tekenmoment zie je vaak dan op Instagram. Dan ben je een half jaar in dienst, of 3 jaar. Maar niet voor onbepaalde tijd

Dus als de afspraak is dat je voor de komende 3 jaar ofzo een programma maakt is ook mondeling in principe rechtsgeldig. Maar goed, daar schiet je niets mee op mensen daaraan te houden.

Maar het is allemaal tijdelijk qua contracten. Kijk naar Rob Stenders. Die maakte 8 maanden voor zijn contract afliep bij de Vara bekend dat hij naar Veronica ging. Die werd meteen van de Bonanza gehaald, maar wel doorbetaald tot einde contract en mocht ook niet voor die tijd beginnen bij Veronica. Al zal ie dat achter de schermen wel hebben gedaan.
Dit bedoel je 👇🏻

https://www.broadcastmagazine.nl/radio- ... j-bnnvara/

Binnen de voorwaarden van dat contract heeft Hoogendoorn zijn baan opgezegd, lijkt mij.
Dat heeft niets met “mondeling” te maken, want dit is een getekend contract.
"Waar zou de radio zijn zonder Phoenix."
✄—————————————————————————————————
Disclaimer:
Ik ben niet verantwoordelijk voor uitspraken geuit door ‘Phoenix’ op andere online platformen.
Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 »

En die voorwaarden waren blijkbaar aanwezig, anders had het helemaal niet gekund. Zie omschrijving van het juridisch loket.

https://www.juridischloket.nl/werk-en- ... eeindigen/
StefanT

Bericht door StefanT »

Phoenix schreef: 06 aug 2022 10:06

Binnen de voorwaarden van dat contract heeft Hoogendoorn zijn baan opgezegd, lijkt mij.
Dat heeft niets met “mondeling” te maken, want dit is een getekend contract.
Zoals je al zegt: 'lijkt mij'

We weten het allebei niet zeker dus kunnen allebei gelijk hebben.

Maar goed, ze zijn weg. Wie komt er voor in de plaats?
StefanT

Bericht door StefanT »

Henkjan2016 schreef: 06 aug 2022 10:13 En die voorwaarden waren blijkbaar aanwezig, anders had het helemaal niet gekund. Zie omschrijving van het juridisch loket.

Ik had het hierover

https://www.ariensadvocaten.nl/is-een-m ... geschieden.
Henkjan2016

StefanT schreef: 06 aug 2022 10:54
Henkjan2016 schreef: 06 aug 2022 10:13 En die voorwaarden waren blijkbaar aanwezig, anders had het helemaal niet gekund. Zie omschrijving van het juridisch loket.

Ik had het hierover

Dan heb je 2 opties: 1. Is hij werknemer en heeft hij daar in zijn functieomschrijving dat hij dj-werkzaamheden uitvoert volgens de overeenkomst?, 2. of is het programmaschema juridisch bindend. Hetgeen in mijn ogen niets anders is dan een planningsschema binnen het 'project' dat wordt uitgevoerd.

Het eerste zal enkel de functiebeschrijving inhouden: De taak
Het tweede zal enkel een planning inhouden: Het schema waarin de taak wordt uitgevoerd.

Ik zie echt niet in wat er juridisch bindend is aan het schema dat wordt uitgevoerd.

Blijft voor mij over: Hij had een tijdelijk contract met een ontbindingsclausule. Wanneer dit niet zo was dan zien wij de rechtzaak vanzelf in de media tevoorschijn komen.
StefanT

Bericht door StefanT »

Henkjan2016 schreef: 06 aug 2022 11:08

Blijft voor mij over: Hij had een tijdelijk contract met een ontbindingsclausule. Wanneer dit niet zo was dan zien wij de rechtzaak vanzelf in de media tevoorschijn komen.
Nou, een rechtsgang hoeft niet per se als de werkgever dat niet wil. De NPO heeft niets te winnen met Frank en Sander voor t gerecht slepen, als ze niet willen werken voor je dat melden ze zich gewoon ziek, iets dat Ruud de Wild in het verleden deed. En Frank en Sander zijn geen grote publiekstrekkers dus die laten ze gewoon gaan.

Overigens wat interessant is is het oude contract van Mattie en Wietse. Ik herinner me dat zij wel in loondienst waren en dat ze daarna gingen onderhandelen voor een nieuw en lucratief contract. Uiteindelijk tekende Wietze niet, maar die had toen hij wegging bij Q een concurrentiebeding en was dus een jaar niet op de radio. Maar Wietze was toen met Matty een van de populairste DJS dus dan is iemand houden aan een contract anders/

https://www.ad.nl/show/wietze-moet-in-a ... ~ad2cb48f/
Phoenix

Bericht door Phoenix »

StefanT schreef: 06 aug 2022 10:54

Ik had het hierover

Ja, dit kan ik volgen, maar ik begrijp/begreep je eerdere opmerking over de “mondelinge overeenkomst” niet. Beiden heren hebben namelijk een lopende overeenkomst. Binnen deze overeenkomst of toch zeker in goede onderling overleg is deze opgezegd. Ik begrijp niet waarom BNNVARA beide heren aan een mondelinge overeenkomst had kunnen houden. Ik begrijp niet waar naar je refereert. Bij de link hierboven refereer je namelijk naar een ondertekend (tijdelijk) arbeidsovereenkomst. Die is er inderdaad zeer zeker.
"Waar zou de radio zijn zonder Phoenix."
✄—————————————————————————————————
Disclaimer:
Ik ben niet verantwoordelijk voor uitspraken geuit door ‘Phoenix’ op andere online platformen.
Henkjan2016

StefanT schreef: 06 aug 2022 11:17
Henkjan2016 schreef: 06 aug 2022 11:08

Nou, een rechtsgang hoeft niet per se als de werkgever dat niet wil. De NPO heeft niets te winnen met Frank en Sander voor t gerecht slepen, als ze niet willen werken voor je dat melden ze zich gewoon ziek, iets dat Ruud de Wild in het verleden deed. En Frank en Sander zijn geen grote publiekstrekkers dus die laten ze gewoon gaan.

Overigens wat interessant is is het oude contract van Mattie en Wietse. Ik herinner me dat zij wel in loondienst waren en dat ze daarna gingen onderhandelen voor een nieuw en lucratief contract. Uiteindelijk tekende Wietze niet, maar die had toen hij wegging bij Q een concurrentiebeding en was dus een jaar niet op de radio. Maar Wietze was toen met Matty een van de populairste DJS dus dan is iemand houden aan een contract anders/

https://www.ad.nl/show/wietze-moet-in-a ... ~ad2cb48f/
Dan zou je de inhoud van een contract moeten weten. Juridisch heb ik aangegeven hoe het zit, dan kun je alle mogelijk contractuele afspraken gaan opperen en volgend jaar nog aan het discussieren zijn hierover. Want inderdaad, vastgelegde onderlinge afspraken zijn bindend. En wie zegt dat de NPO ze niet geschonden heeft door Sander van de ochtendshow te halen? Ik noem maar een ‘ontbindende voorwaarde’ voor Sander.

Je geeft aan dat een mondelinge afspraak bindend is, en ik haal uit je initiele verhaal dat dit de plek in het programmeringschema betreft. Mijn vraag is dan nu: waar wil je naartoe?
StefanT

Bericht door StefanT »

Henkjan2016 schreef: 06 aug 2022 11:37 waar wil je naartoe?
Naar Schotland
Moetditecht

Bericht door Moetditecht »

Pot schreef: 05 aug 2022 23:04
Moetditecht schreef: 05 aug 2022 22:13
Pot schreef: 22 jul 2022 21:53 Eddy Keur start op vrijdag 16 augustus op 3FM. (…)
I kid you not, ik loop al twee weken rond met deze post in m’n achterhoofd, en ik snapte nooit wat mij zo opviel, en nu weet ik het ineens: 16 augustus is dit jaar helemaal niet op vrijdag :eek:

Niet om nu de hele bronnendiscussie weer op gang te brengen (zeker in het geval van een twee weken oude post), maar weet je toevallig je bron hiervan nog wel? Ik zou namelijk graag willen weten wanneer de Keurbaas nu precies begint…
Mijn fout. Ik was met de maanden in de war. Dus vrijdag 16 september. In een van de drie uren zal een 3FM-DJ aanschuiven.
Overigens krijgt Thomas Hekker een rol in zijn programma.
Hazo, dus gewoon in dezelfde week als de rest van het “nieuwe” 3FM.

Op basis van het nieuws dat er nu is rondom dat programma zou het wel eens een soort 3FM-versie van zijn oude NH-show Keur in de Middag kunnen worden: 1 keer in de week, op een beetje een freak-plek, wisselende gasten die lang in het programma zitten, als Thomas inderdaad een vaste rol krijgt, kan hij denk ik wel een Pieter Kok of een Lex Landeweerd worden, dus een sidekick met goeie input; kortom, als dat het wordt, dan zie ik het steeds meer zitten.
NieuweGebruiker

Bericht door NieuweGebruiker »

Ik had het er gisteravond nog met mijn zus die ook vaste luisteraar van PVDV over dat onze favoriete samenstelling in het programma, maar vooral in de podcast, de "partijleden" waren uit het jaar waarin Pieter Kok er nog was en Lideke net nieuw was (Rob, Pieter, Lideke, Timus, Vince). Nu is Rob dus de enige die overgebleven is uit dat team, en treedt de rest (op Pieter bij NH na) allemaal weer terug op de achtergrond.
Plaats reactie