Veranderingen 3FM

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Henkjan2016

Re: Veranderingen 3FM

Bericht door Henkjan2016 »

StefanT schreef: 05 aug 2022 16:51
Phoenix schreef: 05 aug 2022 16:27 Ach ...

Frank en Sander zijn van hun drive-time programma afgehaald en kregen een alternatief tijdslot aangeboden. Dit hebben ze geaccepteerd. Prima.
Op een bepaald moment zijn Frank en Sander in gesprek geraakt met Veronica. Het moment waarop dat is gebeurd is niet zo relevant, maar blijkbaar vonden ze het aanbod van Veronica interessanter dan hun nieuwe programma's op 3FM. Dat kan.

Er zijn nergens contracten geschonden.

Mondeling is rechtsgeldig. Alleen heeft t weinig zin om te eisen dat ze blijven, dat is niet goed voor de groep en ook niet voor hun motivatie
Wat is er rechtsgeldig aan een mondeling akkoord over een programmeringindeling? Is dit niet gewoon een schema dat gemaakt is binnen de functie waarvoor de werknemer is aangenomen?

De werknemer is gewoon in dienst bij de werkgever en heeft daar contractuele verplichtingen en opzegtermijnen voor. En dat is het beoefenen van dj-werkzaamheden voor een bepaalde of onbepaalde.tijd.

Het wordt anders als zij als zzp'ers een akkoord hebben gesloten,.maar ik heb niet het idee dat de heren zzp'er waren. Maar dan betreft het een klus/project met de rechten en plichten die daarbij zijn afgesproken. Maar dan zal het zeker een juridisch staartje krijgen.
StefanT

Bericht door StefanT »

Hoe weet jij of ze in loondienst zijn?
Phoenix

Bericht door Phoenix »

StefanT schreef: 05 aug 2022 16:51
Phoenix schreef: 05 aug 2022 16:27 Ach ...

Frank en Sander zijn van hun drive-time programma afgehaald en kregen een alternatief tijdslot aangeboden. Dit hebben ze geaccepteerd. Prima.
Op een bepaald moment zijn Frank en Sander in gesprek geraakt met Veronica. Het moment waarop dat is gebeurd is niet zo relevant, maar blijkbaar vonden ze het aanbod van Veronica interessanter dan hun nieuwe programma's op 3FM. Dat kan.

Er zijn nergens contracten geschonden.

Mondeling is rechtsgeldig. Alleen heeft t weinig zin om te eisen dat ze blijven, dat is niet goed voor de groep en ook niet voor hun motivatie
Hoe bedoel je? Beiden hadden al een lopend arbeidscontract met BNNVARA. Hierin zal duidelijk staan wat de opzegtermijnen en -voorwaarden zijn. Hoe kan BNNVARA een vertrek aanvechten?
"Waar zou de radio zijn zonder Phoenix."
✄—————————————————————————————————
Disclaimer:
Ik ben niet verantwoordelijk voor uitspraken geuit door ‘Phoenix’ op andere online platformen.
Henkjan2016

StefanT schreef: 05 aug 2022 17:30 Hoe weet jij of ze in loondienst zijn?
Niet, dat beweer ik ook niet.
NieuweGebruiker

Bericht door NieuweGebruiker »

Bij dezen even een compliment naar Obi: ik heb voor het eerst zowel de Mega Top 30 en de Soundsystem volledig beluisterd in aanloop naar Partij voor de Vrijdag, waar dat normaal gesproken twee afhaakmomenten voor mij waren wanneer Olivier en Sander in de studio zaten.
jessica

Bericht door jessica »

Pot schreef: 05 aug 2022 12:54 BNNVARA heeft alle belangrijke uren af moeten staan om Sander en Frank, waar ze ook afscheid van hadden kunnen nemen, nog gewoon alle kansen gegeven door ze op andere tijdsloten in te schrijven. Vervolgens komen die plannen erdoor, maar vluchten beide heren. BNNVARA is daardoor niet zeker van zendtijd en 3FM mag in een maand opeens een twee vervangers gaan zoeken. Ze naaien 3FM en BNNVARA er zelf dus keihard bij.

Als ik de NPO/BNNVARA of een van de andere omroepen was, dan zou ik de deur voor Sander en Frank dichtlaten, als ze over twee jaar hun baantje kwijt zouden raken bij Veronica. De Boer verwachte 'een flinke portie talent, ervaring, maar ook toewijding. Vooral naar het laatste kijken we'. De toewijding ontbreekt volledig. Deze twee heren hoeven dus niet meer terug te komen voorlopig. Voor Stenders geldt hetzelfde, wat mij betreft.
Volgens mij heeft BNNVara afscheid moeten nemen van de belangrijke timesloten omdat de nieuwe zendermanager dit wilde en een ander idee had. Hier spreekt ook indirect niet zoveel vertrouwen uit naar Sander en Frank. Eerder was er al niet zo netjes gecommuniceerd met Herman Hofman. Ook Eva weet nog steeds niet waar ze aan toe is. Dus in communicatie is hier wel het een en ander misgegaan vanuit 3FM.

Dan kan je verwachten als sommige DJ's het vertrouwen niet meer voelen dat ze dan verder gaan kijken. Dat is hier gebeurt. Van beide kanten verdient dit geen schoonheidsprijs.
Henkjan2016

jessica schreef: 05 aug 2022 19:58
Pot schreef: 05 aug 2022 12:54 BNNVARA heeft alle belangrijke uren af moeten staan om Sander en Frank, waar ze ook afscheid van hadden kunnen nemen, nog gewoon alle kansen gegeven door ze op andere tijdsloten in te schrijven. Vervolgens komen die plannen erdoor, maar vluchten beide heren. BNNVARA is daardoor niet zeker van zendtijd en 3FM mag in een maand opeens een twee vervangers gaan zoeken. Ze naaien 3FM en BNNVARA er zelf dus keihard bij.

Als ik de NPO/BNNVARA of een van de andere omroepen was, dan zou ik de deur voor Sander en Frank dichtlaten, als ze over twee jaar hun baantje kwijt zouden raken bij Veronica. De Boer verwachte 'een flinke portie talent, ervaring, maar ook toewijding. Vooral naar het laatste kijken we'. De toewijding ontbreekt volledig. Deze twee heren hoeven dus niet meer terug te komen voorlopig. Voor Stenders geldt hetzelfde, wat mij betreft.
Volgens mij heeft BNNVara afscheid moeten nemen van de belangrijke timesloten omdat de nieuwe zendermanager dit wilde en een ander idee had. Hier spreekt ook indirect niet zoveel vertrouwen uit naar Sander en Frank. Eerder was er al niet zo netjes gecommuniceerd met Herman Hofman. Ook Eva weet nog steeds niet waar ze aan toe is. Dus in communicatie is hier wel het een en ander misgegaan vanuit 3FM.

Dan kan je verwachten als sommige DJ's het vertrouwen niet meer voelen dat ze dan verder gaan kijken. Dat is hier gebeurt. Van beide kanten verdient dit geen schoonheidsprijs.
Aha, wellicht kun je delen waaruit blijkt dat dit daadwerkelijk ten grondslag ligt. Dan kunnen wij de discussie hier ook sluiten.

In mijn beleving is er werkelijk niets naar buiten gebracht,
jessica

Bericht door jessica »

Dit kon je lezen in het interview wat is gehouden met de nieuwe zendermanager. Hij zal natuurlijk nooit de mensen die er zitten openlijk afvallen, maar hij vond kort gezegd dat 3FM positiever moest gaan klinken met een ander geluid en andere omroepen op primetime.
Pot

Bericht door Pot »

Henkjan2016 schreef: 05 aug 2022 16:07
Pot schreef: 05 aug 2022 15:56
Henkjan2016 schreef: 05 aug 2022 14:21

Ik begin nu wel erg nieuwsgierig te worden naar je informatietoevoer, want je geeft hier nogal wat aan.

Ik begrijp die emotionele verontwaardiging overigens ook niet zo. In mijn beleving heb je hebt een arbeidsovereenkomst en die is van beide kanten opzegbaar.
Wat geef ik aan dan? En hoezo emotioneel? Allemaal aannames.

Volgens mij gaan beide heren weg, terwijl alles gereed is gemaakt voor hun nieuwe programma's op prominente plekken. BNNVARA heeft zich ingezet voor het behoud van beide heren doordeweeks en nu krijgen ze stank voor dank. Dat is niet zoals het hoort. Als je dan ook aan komt met 'dat is te verwachten' dan is dat krankzinnig. Zeker omdat er samen met de heren is nagedacht over de plannen van hun programma's en de programmering ook naar buiten is gebracht. Geef dan aan dat je het toch niet ziet zitten en besluit om weg te gaan of ga dan op z'n minst de uitdaging aan.

Maar blijkbaar vind jij dat een normale gang van zaken?
Je geeft naar mijn idee aan hoe het gelopen is. En met volle overtuiging. Die overtuiging zou naar mijn idee gestaafd moeten kunnen worden door middel van informatietoevoer dat niet bekend is op dit forum. Maar blijkbaar is het enkel je mening, dat heb ik er niet uit kunnen halen.

Tevens doe ik geen aannames in mijn verhaal, ik begrijp dan weer niet hoe je daar op komt.

Tevens geef ik niet aan wat ik normaal vind of niet, maar hoe de hazen juridisch lopen. Hierin herken ik op dit forum nogal eens emotioneel reacties die ver van de wetgeving en contracten af staan.

Maar mocht je mijn mening willen: Wanneer je de achtergrond niet weet, dan kun je helaas geen oordeel geven. Wanneer BNN er met hun instemming een nieuwe programmering van heeft gemaakt dan is het inderdaad een vervelende streek. Wanneer zij gewoon zij verschoven naar deze tijdstippen zonder welke instemming dan ook, dan treft hen geen enkele blaam en is 3fm nalatig geweest en zit men terecht met de effecten van hun vertrek.
Beide heren hebben aangegeven dat Veronica een interessantere optie werd. Dat zal vast en zeker te maken hebben met wat er bij 3FM gaande is (een wat andere invulling van de zender, het verliezen van hun tijdsloten). Dat is gewoon heel aannemelijk en aangegeven. Frank vond dat 3FM en hij het laatste halfjaar minder bij elkaar pasten en Sander zei dat 3FM kon verwachten dat niet iedereen zou blijven door het verliezen van zijn ochtendtijdslot. Zo is het in ieder geval naar buiten gebracht. Lees wat nieuwsberichten van het AD.nl in de afgelopen dagen er maar op na.

Menno de Boer gaf in het interview, een dag na het bekend maken van de programmering, aan dat Sander en Frank het jammer vonden, maar er met hun gekeken is naar wat ze wouden doen. Een maand van tevoren beginnen ze toch hopelijk met het maken van plannen, als ze al niet bekend zijn.

Ik geef nergens aan dat Sander en Frank juridisch iets fout doen. Emotie vind ik een beetje overdreven. Je mag dit best een naaistreek vinden, als BNNVARA of 3FM-zijnde. Daar is wat voor te zeggen: de plannen zijn bedacht, je plek is gereserveerd en vervolgens kies je er nog voor om weg te gaan. Dat is niet chique, hoewel het vast en zeker juridisch mag. Anders was deze overstap er überhaupt niet gekomen natuurlijk. Emotie vind ik niet het juiste woord, maar meer moreel: zoiets hoor je niet te doen.

Het enige wat puur uit gevoel (of emotie) komt en mijn mening is, is dat ik als 3FM/BNNVARA beide heren nog steeds een kans geef, ze de kans aannemen, alles intern rondmaken en last minute nog even afzeggen. In dat geval zou ik deze heren niet meer in dienst willen hebben.

Maar nogmaals: het AD is een goede bron voor veel van de info.
Oren open!
Pot

Bericht door Pot »

jessica schreef: 05 aug 2022 19:58

Volgens mij wilde de zendermanager een andere invulling van de huidige tijdsloten, omdat ze niet scoorden. Sterker nog: het was - volgens Sander zelf - BNNVARA die besloot te stoppen met zijn programma (bron: bekendmaken stoppen ochtendshow). Frank gaf later aan dat hij moest stoppen voor een 'bekendere naam' (bron: bekendmaken stoppen middagshow).

BNNVARA is gewoon kandidaat voor elk tijdslot waar ze zich op inschrijven. Geen idee of ze zich met anderen ingeschreven hebben, maar een kans heb je altijd. Als BNNVARA met een grotere naam was aangekomen (Frank Dane, Ruud de Wild), dan behielden ze ongetwijfeld die plekken. Want daarvoor moest in ieder geval Frank van der Lende wijken.

Aangezien er geen grote namen kwamen en PowNed met Barend en KRO-NCRV/AVROTROS met Rob & Wijnand aankwamen, werden daarop de huidige keuzes gemaakt.

Over de communicatie van Herman weet ik niet heel. Officieel werkt hij namens AVROTROS op 3FM. Ik denk dat zijn werkgever (AVROTROS) dit moet mededelen. Maar tegelijkertijd weten we eigenlijk niet of hij weg moet bij AVROTROS en 3FM of alleen bij 3FM. Maar inderdaad: communicatie kan absoluut beter. Zeker naar de radiomakers zelf toe.

Sowieso vind ik dat omroepen veel te veel aan het zeuren zijn. Als ze een programma verliezen, eisen ze compensatie. Dat begrijp ik natuurlijk. Maar tegelijkertijd moet een nieuwe vaste (en fuserende) omroep als PowNed ook de kans krijgen. En daarbij kunnen de omroepen zelf gewoon beter gaan werken aan hun programma's. Als ze iets neer weten te zetten, dan krijg je vanzelf weer prominentere uren. Dus minder mekkeren (in de media), maar juist het tegendeel bewijzen.

Eva was in eerste instantie niet ingedeeld (dacht ik, weet ik niet zeker). Tegelijkertijd is de weekendprogrammering sowieso nog niet bekend. Mocht er niemand gevonden zijn binnenkort, dan is er wellicht nog een kans.
Oren open!
Henkjan2016

Pot schreef: 05 aug 2022 20:37
Henkjan2016 schreef: 05 aug 2022 16:07
Pot schreef: 05 aug 2022 15:56

Wat geef ik aan dan? En hoezo emotioneel? Allemaal aannames.

Volgens mij gaan beide heren weg, terwijl alles gereed is gemaakt voor hun nieuwe programma's op prominente plekken. BNNVARA heeft zich ingezet voor het behoud van beide heren doordeweeks en nu krijgen ze stank voor dank. Dat is niet zoals het hoort. Als je dan ook aan komt met 'dat is te verwachten' dan is dat krankzinnig. Zeker omdat er samen met de heren is nagedacht over de plannen van hun programma's en de programmering ook naar buiten is gebracht. Geef dan aan dat je het toch niet ziet zitten en besluit om weg te gaan of ga dan op z'n minst de uitdaging aan.

Maar blijkbaar vind jij dat een normale gang van zaken?
Je geeft naar mijn idee aan hoe het gelopen is. En met volle overtuiging. Die overtuiging zou naar mijn idee gestaafd moeten kunnen worden door middel van informatietoevoer dat niet bekend is op dit forum. Maar blijkbaar is het enkel je mening, dat heb ik er niet uit kunnen halen.

Tevens doe ik geen aannames in mijn verhaal, ik begrijp dan weer niet hoe je daar op komt.

Tevens geef ik niet aan wat ik normaal vind of niet, maar hoe de hazen juridisch lopen. Hierin herken ik op dit forum nogal eens emotioneel reacties die ver van de wetgeving en contracten af staan.

Maar mocht je mijn mening willen: Wanneer je de achtergrond niet weet, dan kun je helaas geen oordeel geven. Wanneer BNN er met hun instemming een nieuwe programmering van heeft gemaakt dan is het inderdaad een vervelende streek. Wanneer zij gewoon zij verschoven naar deze tijdstippen zonder welke instemming dan ook, dan treft hen geen enkele blaam en is 3fm nalatig geweest en zit men terecht met de effecten van hun vertrek.
Beide heren hebben aangegeven dat Veronica een interessantere optie werd. Dat zal vast en zeker te maken hebben met wat er bij 3FM gaande is (een wat andere invulling van de zender, het verliezen van hun tijdsloten). Dat is gewoon heel aannemelijk en aangegeven. Frank vond dat 3FM en hij het laatste halfjaar minder bij elkaar pasten en Sander zei dat 3FM kon verwachten dat niet iedereen zou blijven door het verliezen van zijn ochtendtijdslot. Zo is het in ieder geval naar buiten gebracht. Lees wat nieuwsberichten van het AD.nl in de afgelopen dagen er maar op na.

Menno de Boer gaf in het interview, een dag na het bekend maken van de programmering, aan dat Sander en Frank het jammer vonden, maar er met hun gekeken is naar wat ze wouden doen. Een maand van tevoren beginnen ze toch hopelijk met het maken van plannen, als ze al niet bekend zijn.

Ik geef nergens aan dat Sander en Frank juridisch iets fout doen. Emotie vind ik een beetje overdreven. Je mag dit best een naaistreek vinden, als BNNVARA of 3FM-zijnde. Daar is wat voor te zeggen: de plannen zijn bedacht, je plek is gereserveerd en vervolgens kies je er nog voor om weg te gaan. Dat is niet chique, hoewel het vast en zeker juridisch mag. Anders was deze overstap er überhaupt niet gekomen natuurlijk. Emotie vind ik niet het juiste woord, maar meer moreel: zoiets hoor je niet te doen.

Het enige wat puur uit gevoel (of emotie) komt en mijn mening is, is dat ik als 3FM/BNNVARA beide heren nog steeds een kans geef, ze de kans aannemen, alles intern rondmaken en last minute nog even afzeggen. In dat geval zou ik deze heren niet meer in dienst willen hebben.

Maar nogmaals: het AD is een goede bron voor veel van de info.
Dank voor de uitleg. Ik begreep uit je eerste verhaal dat het laatste deel de visie van 3fm was. En dan zou je een bron moeten hebben om dit te kunnen weten. Maar verder is het duidelijk en begrijp ik het.
Ane Sybesma

Bericht door Ane Sybesma »

NieuweGebruiker schreef: 05 aug 2022 19:10 Bij dezen even een compliment naar Obi: ik heb voor het eerst zowel de Mega Top 30 en de Soundsystem volledig beluisterd in aanloop naar Partij voor de Vrijdag, waar dat normaal gesproken twee afhaakmomenten voor mij waren wanneer Olivier en Sander in de studio zaten.
Prima dj inderdaad. Mooi voor 14-16 . Opgelost
Moetditecht

Bericht door Moetditecht »

Pot schreef: 22 jul 2022 21:53 Eddy Keur start op vrijdag 16 augustus op 3FM. (…)
I kid you not, ik loop al twee weken rond met deze post in m’n achterhoofd, en ik snapte nooit wat mij zo opviel, en nu weet ik het ineens: 16 augustus is dit jaar helemaal niet op vrijdag :eek:

Niet om nu de hele bronnendiscussie weer op gang te brengen (zeker in het geval van een twee weken oude post), maar weet je toevallig je bron hiervan nog wel? Ik zou namelijk graag willen weten wanneer de Keurbaas nu precies begint…
Moetditecht

Lideke de Vries heeft zojuist bekend gemaakt in PvdV dat zij geen deel gaat uitmaken van het productieteam van de nieuwe aanstaande 3FM-ochtendshow. Geen van de huidige productiemedewerkers van voor de schermen gaat trouwens mee.
Moetditecht

3FM op Lowlands:

Vrijdag 19 augustus:
18-22 uur: Rob en Wijnand
22-00 uur: Jamie en Mark

Zaterdag 20 augustus:
00-02 uur: Rob

16-19 uur: Rob en Wijnand
19-22 uur: Luc en Vera
22-00 uur: Herman en Eva Cleven