Veranderingen 3FM

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Henkjan2016

Re: Veranderingen 3FM

Bericht door Henkjan2016 »

Ane Sybesma schreef: 01 jul 2022 16:34 Mocht dat het worden dan vind ik het tot 22.00 uur prima, daarna luister ik toch geen radio. Alleen Jorien heb ik liever max 2 uurtjes. Dus vanaf 10.00 uur.
owja, 06-10 kan natuurlijk ook, en dan 10-12.
Ane Sybesma

Bericht door Ane Sybesma »

Henkjan2016 schreef: 01 jul 2022 16:58
owja, 06-10 kan natuurlijk ook, en dan 10-12.
Daar hoop ik in elk geval op.. Prima voor mij in elk geval
RobinvanLangerak

Bericht door RobinvanLangerak »

Henkjan2016 schreef: 01 jul 2022 16:11 Maar goed, dan wordt de line up dus: (volgens juice)

06-09 Rob en Wijnand
09-12 Jorien Renkema
12-14 Timur Perlin
14-16 Sander Hoogendoorn
16-19 Barend van Deelen
19-22 Frank van der Lende
22-00 Olivier Bakker

Mijn mening over de lineup: Zelfde laken en pak als afgelopen periode 2016-2021
Verwachting: Geen verandering, mits de muziekmix aansprekender wordt voor de doelgroep die men wenst na te streven.

Ik verwacht dan ook een drastische muziekwijziging. Ik hoop erop, ik verwacht het eigenlijk niet.

Wat is jullie mening?
Waar zien jullie 3fm de grootste slag slaan.
Welke zender zal het meeste last hebben van de opmars van 3fm?
Op welke doelgroep zal 3fm zich gaan richten?
Ik verwacht dat het dan wel zal stijgen kwa cijfers. Rob en Wijnand maken natuurlijk een heel andere show als Sander, er gebeurd veel meer in, en bevat meer humor. Dat is ten opzichte van een streaming lijstje wel een punt wat een toevoeging is voor de luisteraars.

En met Barend en Iris heb je ook een show met humor waar van alles in gebeurd. En daarbij zijn zowel Iris als Barend ook bekender door de socials. Dit zal ook zo luisteraars een toegevoegde waarde geven.

Frank in de avond kan ook prima heeft hij eerder al bewezen. Helemaal als ook het rode oortjes item terug komt zal dit ook luisteraars houden.

Kwa muziek zal er waarschijnlijk niet zo gek veel veranderen, hooguit 1 of 2 extra top 40 hits per uur.
Dat zal meer het “hitradio” deel zijn waar men het over heeft. Ik verwacht niet dat ze gaan proberen zoveel mogelijk muziek in een uur te draaien. Daar stel je niet zo’n ochtend, middag en avondshow voor aan. Je heb op geen enkel onderdeel een echte hitradio jock zoals bijvoorbeeld Dimitri Scops of Menno Barreveld.

Ik heb er wel hoge verwachtingen van, maar eerst maar eens rustig afwachten of Barend (dan wel met Iris) naar 3FM komt
jessica

Bericht door jessica »

Ane Sybesma schreef: 01 jul 2022 16:34 Mocht dat het worden dan vind ik het tot 22.00 uur prima, daarna luister ik toch geen radio. Alleen Jorien heb ik liever max 2 uurtjes. Dus vanaf 10.00 uur.
Ik dacht ook dat Jorien maar 2 uurtjes kreeg. Maar kan door omroeppolitiek weer anders geworden zijn.
Overdag kan het nog wel aardig worden. Ik vind het geen super line up. Maar beter dan het was.
In de avond vind ik 3FM echt drama. Vanaf 19 uur.
Phoenix schreef: 01 jul 2022 08:58 Barend van Deelen gaat onder de vlag van Powned zijn middagprogramma op 3FM maken. De ochtend gaat naar AVROTROS. BNNVARA moet even op het reservebankje plaatsnemen.
Volledig terecht natuurlijk. Afgelopen jaren hebben zij er op primetime niets van gemaakt.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Henkjan2016 schreef: 01 jul 2022 16:11 Mijn mening over de lineup: Zelfde laken en pak als afgelopen periode 2016-2021
Ik wil niet de taalpurist uithangen, want ik ben zelf ook niet foutloos hierin, maar je bent de tweede in korte tijd die foutief dit spreekwoord toepast. Ten eerste luidt het spreekwoord “van hetzelfde laken een pak krijgen” en ten tweede was hier “oude wijn in nieuwe zakken” beter van toepassing geweest. Het spreekwoord dat jij aanhaalt heeft in ieder geval een andere betekenis.
"Waar zou de radio zijn zonder Phoenix."
✄—————————————————————————————————
Disclaimer:
Ik ben niet verantwoordelijk voor uitspraken geuit door ‘Phoenix’ op andere online platformen.
Henkjan2016

Phoenix schreef: 01 jul 2022 22:33
Henkjan2016 schreef: 01 jul 2022 16:11 Mijn mening over de lineup: Zelfde laken en pak als afgelopen periode 2016-2021
Ik wil niet de taalpurist uithangen, want ik ben zelf ook niet foutloos hierin, maar je bent de tweede in korte tijd die foutief dit spreekwoord toepast. Ten eerste luidt het spreekwoord “van hetzelfde laken een pak krijgen” en ten tweede was hier “oude wijn in nieuwe zakken” beter van toepassing geweest. Het spreekwoord dat jij aanhaalt heeft in ieder geval een andere betekenis.
Goed punt, ik had je vorige opmerking wel gezien, maar niet geregistreerd. Ik zal het eens opzoeken.
NieuweGebruiker

Bericht door NieuweGebruiker »

Ik moet wel bekennen dat ik in de afgelopen week meermaals 's ochtends probeer om wat mee te pikken van de ochtendshow met Mark en Mai en anders later op de dag wat fragmenten probeer terug te luisteren, terwijl ik dat bij Sander echt nooit deed.

Misschien komt het wel doordat dit een tijdelijke plaatsvervanger is voor de zomer en er daarom veel minder druk op de ketel staat, maar ik merk wel dat de chemie tussen de twee met de dag sterker wordt. Mai krijgt van Mark steeds meer de kans om te praten en Mark is duidelijk stappen aan het maken in het compacter/korter maken van zijn verhalen. (Vaste) Rubriekjes kunnen vast nog wel sterk verbeterd worden, maar ik hoop echt dat Mai na de zomer een plekje in de nieuwe programmering krijgt.
DeLuisteraar

Bericht door DeLuisteraar »

Weet iemand of Eva Koreman niet terugkeert op 3FM dan? Ik zie haar niet bij de line-up staan die op de pagina hiervoor genoemd wordt. Wel leuk dat Sander terugkeert.

Ik heb trouwens pas de ‘kaolo vroege ochtendshow’ van Andres geluisterd, daar moest ik wel om lachen (om de naam vooral).

Rob vond ik leuker zonder Wijnand. Veel te druk met zn tweeën. En Wijnand speelt ook echt de lachband. Benieuwd wat dat wordt in de ochtend.

Ik vond Giel altijd wel top in de ochtend (daarvoor luisterde ik altijd Jensen in de ochtend☺️)
DavyGer

Bericht door DavyGer »

Volgens dit was de radio komt Patrick Kicken met een podcast serie over 3FM voor ON. (En wordt hij mogelijk ook dj voor ON)
Henkjan2016

DeLuisteraar schreef: 05 jul 2022 19:29 Weet iemand of Eva Koreman niet terugkeert op 3FM dan? Ik zie haar niet bij de line-up staan die op de pagina hiervoor genoemd wordt. Wel leuk dat Sander terugkeert.

Ik heb trouwens pas de ‘kaolo vroege ochtendshow’ van Andres geluisterd, daar moest ik wel om lachen (om de naam vooral).

Rob vond ik leuker zonder Wijnand. Veel te druk met zn tweeën. En Wijnand speelt ook echt de lachband. Benieuwd wat dat wordt in de ochtend.

Ik vond Giel altijd wel top in de ochtend (daarvoor luisterde ik altijd Jensen in de ochtend☺️)
AD meldde naar mijn idee Eva op de zaterdag (en zondag?), tijd 10-13, En Sander naar 14-16.
DeLuisteraar

Bericht door DeLuisteraar »

Ah fijn dat ze terugkomt, Eva Koreman vind ik een fijne dj! -+dance

Die Patrick Kicken heeft die een soort van negatieve obsessie met 3fm? Heeft er ooit toch 10 jaar gewerkt en alle kans gekregen. Snap dat niet zo nu steeds dat negatieve gedoe.
Henkjan2016

DeLuisteraar schreef: 05 jul 2022 20:13 Ah fijn dat ze terugkomt, Eva Koreman vind ik een fijne dj! -+dance

Die Patrick Kicken heeft die een soort van negatieve obsessie met 3fm? Heeft er ooit toch 10 jaar gewerkt en alle kans gekregen. Snap dat niet zo nu steeds dat negatieve gedoe.
Ik denk dat dat niet de obsessie van enkel PK is, wanneer je dit forum al even hebt bekeken zul je zien dat er meer aan lijden ;-)
aapdedino

Bericht door aapdedino »

Als hij ook als dj bij NPO gaat werken zie ik hem toch eerder op Radio 2. Eerst die podcast maar even. Hoop dat hij ook anderen aan het woord laat. Zou dan het eerste zijn van ON waar ik bewust naar ga luisteren als 3FM fan.
jessica

Bericht door jessica »

Ben benieuwd of mensen alles wel willen vertellen wat daar gebeurt is. Over de periode Sharid Alles is natuurlijk ook heel veel niet bekend geworden. Heel vaak van bovenaf is de hand boven haar hoofd gehouden. Want ze heeft natuurlijk ontzettend slecht beleid gevoerd daar. Onder haar leiding is 3FM veel te ver de Woke kant doorgeschoten.

Dit in combinatie met een slechte muziekmix in het begin. Nu weer iets beter maar nog niet top. En Dj's die jarenlang faalden maar toch mochten blijven zitten en alleen af en toe een ander tijdstip kregen. Het verval was daarvoor natuurlijk al ingezet, maar onder Alles alleen nog maar verder achteruit gegaan. Zou wel benieuwd zijn wie daar wat over zou willen zeggen.
density1

Bericht door density1 »

Dat hele woke gedoe is NPO-breed natuurlijk wel een heel dingetje, dus enkel 3FM daar van te betichten is niet eerlijk.
Plaats reactie