Veranderingen 3FM

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
NieuweGebruiker

Re: Veranderingen 3FM

Bericht door NieuweGebruiker »

aapdedino schreef: 30 jun 2022 19:20 Andres Odijk doet in ieder geval volgende week Partij voor de Vrijdag (Zomerpartij) volgens het schema
Presenteert ook de hele week 19-21. Hopelijk kan hij er wat leuks van maken, van wat ik af en toe van hem hoor uit de nacht kan hij heel goed sfeer maken, wat goed past op de vrijdagavond.
DavyGer

Bericht door DavyGer »

Maar even een heel andere vraag. Hoezo moet er eigenlijk belastinggeld naar hitradio 3FM zodat deze (exact?) kan doen wat Qmusic en 538 ook al doen?

Want meanwhile gaan er hele gezinnen in Nederland failliet, die krijgen helemaal niks.
Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 »

DavyGer schreef: 30 jun 2022 22:40 Maar even een heel andere vraag. Hoezo moet er eigenlijk belastinggeld naar hitradio 3FM zodat deze (exact?) kan doen wat Qmusic en 538 ook al doen?

Want meanwhile gaan er hele gezinnen in Nederland failliet, die krijgen helemaal niks.
Dat is een hele goede vraag die net zo goed voor radio 2 geldt. Hoewel dit vraagstuk helaas al vele jaren onbeantwoord is gebleven.
density1

Bericht door density1 »

Denk toch dat het een soort van MNM van Nederland moet worden, een populaire muziekzender a la 538 zoals dat in België bestaat. Maar daar staat StuBru als alternative pop/rock zender tegenover en dat heb je hier dan niet. Het wordt dan allemaal wel erg beperkt als het inderdaad die kant op dreigt te gaan.
aapdedino

Bericht door aapdedino »

Ten eerste weten we nog helemaal niet of het hitradio wordt.
Ten tweede kan zo'n zender bepaalde doelgroepen nog altijd aanspreken die er vrolijker van worden/zich minder eenzaam voelen, informatie en nieuws bieden voor mensen die niet op een andere manier nieuws volgen en zo kan ik nog wel even doorgaan. Dat is niet afhankelijk van de muziek die je draait. Wellicht is het met popmuziek/hits wel makkelijker om een groter publiek te dienen dan met alternatief. Dus de publieke taak wordt er misschien alleen maar beter van.
Pot

Bericht door Pot »

Waar komt de gedachte vandaan dat 3FM Hitradio zou gaan worden? Ik zie hem niet helemaal om eerlijk te zijn. De beleidsmakers zien toch wel in dat concurrenten 538 en Qmusic sterker zijn. Zo'n idee had alleen kunnen werken met publiekstrekkers als Ruud de Wild en Frank Dane. Niet met Barend, Wijnand en Rob.

Maar wat zien andere forumleden hier überhaupt als iets publiek? Wat maakt hitradio per definitie geen publieke zender? Het is maar hoe je er mee omgaat.
Oren open!
density1

Bericht door density1 »

Als je publieke zender wil zijn, moet je allerlei soorten muziek uitzenden die niet door de commerciële wordt gebracht, dat is de definitie van publieke omroep en zodoende ook je taak. Dat is het korte lijnen.
Ingebruik

Bericht door Ingebruik »

density1 schreef: 01 jul 2022 00:13 Als je publieke zender wil zijn, moet je allerlei soorten muziek uitzenden die niet door de commerciële wordt gebracht, dat is de definitie van publieke omroep en zodoende ook je taak. Dat is het korte lijnen.
En waar staat dat allemaal precies?
Ane Sybesma

Bericht door Ane Sybesma »

Prima als ze meer hits en breder gaan draaien. Ik ben in elk geval helemaal voor. En iets breder en meer hits betekent niet direct Hitradio 3FM. Maar wat ze ook doen voor een aantal hier is het nooit goed.
Pot

Bericht door Pot »

density1 schreef: 01 jul 2022 00:13 Als je publieke zender wil zijn, moet je allerlei soorten muziek uitzenden die niet door de commerciële wordt gebracht, dat is de definitie van publieke omroep en zodoende ook je taak. Dat is het korte lijnen.
Nee, JIJ vindt dat de publieke omroep zo zou moeten zijn. Dat is niet wat de publieke omroep MOET zijn.
Oren open!
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Barend van Deelen gaat onder de vlag van Powned zijn middagprogramma op 3FM maken. De ochtend gaat naar AVROTROS. BNNVARA moet even op het reservebankje plaatsnemen.

Met Rob Jansen, Wijnand Speelman, Barend & Iris als belangrijkste gezichten krijgt 3FM wel een totaal andere smoel. Het lijkt me toch interessant om die kwartet in het glazen huis te zien.
"Waar zou de radio zijn zonder Phoenix."
✄—————————————————————————————————
Disclaimer:
Ik ben niet verantwoordelijk voor uitspraken geuit door ‘Phoenix’ op andere online platformen.
Daan!

Bericht door Daan! »

Is het al officieel dan?
Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 »

Voorlopig zie ik alleen Roddelpraat en Spreekbuis als bron
density1

Bericht door density1 »

Pot schreef: 01 jul 2022 08:10
Nee, JIJ vindt dat de publieke omroep zo zou moeten zijn. Dat is niet wat de publieke omroep MOET zijn.
Niet alleen wat ik vind, dus dat is een aanname. Ik hoor deze mening ook wel elders. Bovendien hebben heel veel publieke zenders deze visie, kijk maar in Engeland b.v.
density1

Bericht door density1 »

Daan! schreef: 01 jul 2022 09:02 Is het al officieel dan?
Nee. Verder heb ik ook nog geen tegengeluid van Barend gehoord of gelezen, dus dat geeft wel te denken. Meestal wordt het ontkracht, nu (nog) niet, dus misschien kloppen de geruchten wel.
Plaats reactie