Veranderingen 3FM

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Henkjan2016

Re: Veranderingen 3FM

Bericht door Henkjan2016 »

density1 schreef: 30 jun 2022 13:10 Nou, dan weten we de richting waar het op gaat ook beetje bij beetje. Zoals Kicken al aangaf, het wordt 'hitradio 3FM', al dan niet iets te gechargeerd zoals vaker in columns, maar toch. Persoonlijk vind ik Barend helemaal niets, hij heeft een irritante stem en kan er niet aan wennen.
Daar lijkt het wel op inderdaad
Henkjan2016

Herman ven Schippers schreef: 30 jun 2022 13:15
Henkjan2016 schreef: 30 jun 2022 13:05
Bbruin2007 schreef: 30 jun 2022 12:44 Maar goed, ik denk dat wie ze er ook hadden gezet deze reactie zou krijgen.
Nee hoor, wanneer je onze posts bekijkt over de teloorgang van 3fm, dan zie je dit niet waar is.

Je wilt naar de toekomst en dan ga je naar mijn mening geen oude koeien uit de sloot halen.
In mijn ogen moet je dan helemaal buiten de kaders van de afgelopen periode denken: 2016 tm 2021.

Eerst halen ze Timur terug, is geen succes geworden. Verrassend? Nee. Hij heeft het tij de 1e keer niet kunnen keren. De tweede keer ook niet.
Nu halen ze Barend terug (mocht het verhaal van PK kloppen) dan halen ze wederom een dj terug die het tij niet heeft kunnen keren de eerste keer, en zich uberhaupt nog niet (kunnen) bewezen als drivetime dj. Buiten dat hij binnen 3fm naar mijn idee vrij kleurloos was, en hier op het forum ook niet als de ster-dj wordt gezien op 538, dan lijkt mij deze gok vrij onacceptabel.
Je kunt het ook anders zien: ze hadden een gearriveerde naam kunnen halen, die op 3FM weer zijn 'kunstje' op de automatische piloot zou gaan herhalen. Met Barend halen ze iemand binnen die er op gebrand is om te laten zien dat hij weldegelijk een dergelijke show kan dragen. Is dit een garantie voor succes? Nee. Maar dat is iemand van naam halen ook niet.
Goede invalshoek inderdaad.
aapdedino

Bericht door aapdedino »

Barend terug is wel leuk! Kan die mooi weer de Mega Top 30 gaan doen. En de rest van de dj's kennen hem al. In ieder geval past ie meteen in het team, anders dan Niek vd Bruggen (die ik zelf ook nog nooit heb gehoord omdat ik geen 538 luister).

Ik heb wel ooit interviews gelezen dat Barend echt boos werd van het omroepgezever op 3FM, dat ie zich veel beter thuis voelde bij 538 en 3FM hem niet zo aansprak. Maar ook weer dat hij klaagt over de falende techniek bij 538. Dus het kan alle kanten op met Barend. Ah Kicken haalt er ook eentje aan in zijn column.

Barend met Wijnand is op zich geen slecht idee. Dan zou ik Barend en Wijnand in de ochtend zetten (+ voor Barend op vrijdag Mega Top 30) en Rob met Liedeke in de middag (+ met Wijnand op vrijdag Partij voor de Vrijdag). Eventueel vrijdagochtend een andere ochtendshow als dat te veel wordt. En als Barend echt de middagshow gaat doen is met Wijnand daar ook een optie en Rob met Liedeke in de ochtend. Alles zou me wel vrolijk maken.

Paar weken terug maakte Wijnand een verspreking bij Jeu de boulen met stoelen zei hij 'De Barend en Wijnand-arena i.p.v. Rob en Wijnand-arena.
Laatst gewijzigd door aapdedino op 30 jun 2022 13:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Ane Sybesma

Bericht door Ane Sybesma »

Ik vond Barend als vervanger van Coen bij de Coen en Sandershow prima in de middag op 538. Mooi als hij terugkomt bij 3FM. Ben benieuwd of hij het dan alleen gaat doen of met iemand.
Hoi24

Bericht door Hoi24 »

Ane Sybesma schreef: 30 jun 2022 13:24 Ik vond Barend als vervanger van Coen bij de Coen en Sandershow prima in de middag op 538. Mooi als hij terugkomt bij 3FM. Ben benieuwd of hij het dan alleen gaat doen of met iemand.
Misschien wel met Iris
Bbruin2007

Bericht door Bbruin2007 »

Als ik Rick Romeyn moet geloven is Barend hét grote talent, dus als 538 dat niet waardeert dan snap ik de move goed. Hij komt sowieso over met passie en houdt volgens mij van radio, en aangezien ik na de Bonanza een beetje zoekende ben (en Frank Dane mij echt nooit gaat bewegen naar 538 te luisteren) is dit een goede optie. We gaan het meemaken. Of hij nou Iris meeneemt of niet, daar komt denk ik wel een vrouw naast. Toch ook heel erg benieuwd naar de nieuwe merk strategie. Mark noemde dat gisteren op zijn instagram. Er zit natuurlijk een oud 538 team nu op (zender, adjunct en marketing) maar ik verwacht niet direct een gladde hitzender, ik ga er van uit dat ze het verleden en het heden mooi eren maar ja ook dat moeten we even afwachten. Gebeurt wel weer wat in radio land!
density1

Bericht door density1 »

Er gebeurd veel in radioland, maar uiteindelijk ook weer niet, denk ik. Maar de tekenen zijn niet al te veelbelovend.
Bbruin2007

Nou de programmering moet nog bekend worden, en die van 538 ook dus wat mij betreft wel, en de tekenen ja dat is echt persoonlijk.
Herman ven Schippers

Bericht door Herman ven Schippers »

Bbruin2007 schreef: 30 jun 2022 13:37 Als ik Rick Romeyn moet geloven is Barend hét grote talent, dus als 538 dat niet waardeert dan snap ik de move goed. Hij komt sowieso over met passie en houdt volgens mij van radio, en aangezien ik na de Bonanza een beetje zoekende ben (en Frank Dane mij echt nooit gaat bewegen naar 538 te luisteren) is dit een goede optie. We gaan het meemaken. Of hij nou Iris meeneemt of niet, daar komt denk ik wel een vrouw naast. Toch ook heel erg benieuwd naar de nieuwe merk strategie. Mark noemde dat gisteren op zijn instagram. Er zit natuurlijk een oud 538 team nu op (zender, adjunct en marketing) maar ik verwacht niet direct een gladde hitzender, ik ga er van uit dat ze het verleden en het heden mooi eren maar ja ook dat moeten we even afwachten. Gebeurt wel weer wat in radio land!
Een 3fm-achtige hitzender met 3fm hitjes zou ik niet eens zo verkeerd vinden. Het kan - persoonlijk - voor mij snel beter dan het vriendengroepje van Frank en Eva, die lekker zaten te keuvelen en ondertussen een paar plaatjes opzetten.
petoi

Bericht door petoi »

Barend ging ooit weg omdat zijn programma met Wijnand werd geschrapt op het moment dat alle grote namen 3FM hadden verlaten. Gerard, C&S, Paul waren al weg, Giel was er nog wel maar niet in de ochtend. Barend kreeg toen ook geen plek in de dag blijkbaar. Dus toen was er geen vertrouwen in hem.
Toegegeven dat was wel het moment dat 3FM echt alles verkeerd deed.

Maar goed het is Patrick Kicken en die is nog slechter in voorspellen dan een octopus met WK uitslagen.
Henkjan2016

petoi schreef: 30 jun 2022 16:07 Barend ging ooit weg omdat zijn programma met Wijnand werd geschrapt op het moment dat alle grote namen 3FM hadden verlaten. Gerard, C&S, Paul waren al weg, Giel was er nog wel maar niet in de ochtend. Barend kreeg toen ook geen plek in de dag blijkbaar. Dus toen was er geen vertrouwen in hem.

Maar goed het is Patrick Kicken en die is nog slechter in voorspellen dan een octopus met WK uitslagen.
Volgens mij had die octopus het juist goed voorspeld :-D
Bbruin2007

Henkjan2016 schreef: 30 jun 2022 16:11
petoi schreef: 30 jun 2022 16:07 Barend ging ooit weg omdat zijn programma met Wijnand werd geschrapt op het moment dat alle grote namen 3FM hadden verlaten. Gerard, C&S, Paul waren al weg, Giel was er nog wel maar niet in de ochtend. Barend kreeg toen ook geen plek in de dag blijkbaar. Dus toen was er geen vertrouwen in hem.

Volgens mij had die octopus het juist goed voorspeld :-D
Kicken heeft soms ook wel dingen bij het rechte eind. Soms ook niet, en ik denk vaak dat de details niet kloppen maar de grote lijnen wel.
jessica

Bericht door jessica »

Dit is inderdaad een juistere weergave van de werkelijkheid dan andere hier schetsten. Barend is niet mislukt bij 3FM. Hij vond het alleen te lang duren voor hij in de dagprogrammering van 3FM kwam terwijl er wel ruimte was want anderen gingen weg.

Omroeppolitiek. Anderen gingen voor. Daarom ging hij naar 538. Nu hij een mooie kans krijgt op primetime van Radio3 keert hij terug. Het is hem gegund. In ieder geval een enthousiaste radiomaker.
aapdedino

Bericht door aapdedino »

Andres Odijk doet in ieder geval volgende week Partij voor de Vrijdag (Zomerpartij) volgens het schema
Hoi24

Bericht door Hoi24 »

jessica schreef: 30 jun 2022 17:39

Dit is inderdaad een juistere weergave van de werkelijkheid dan andere hier schetsten. Barend is niet mislukt bij 3FM. Hij vond het alleen te lang duren voor hij in de dagprogrammering van 3FM kwam terwijl er wel ruimte was want anderen gingen weg.

Omroeppolitiek. Anderen gingen voor. Daarom ging hij naar 538. Nu hij een mooie kans krijgt op primetime van Radio3 keert hij terug. Het is hem gegund. In ieder geval een enthousiaste radiomaker.
Ik vind Barend ook een goede leuke dj
Plaats reactie