Veranderingen 3FM

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
jessica

Re: Veranderingen 3FM

Bericht door jessica »

Herman is wel een persoonlijke voorkeur. Toegegeven. Als je daar niet van houdt dan niet mee doorgaan.
Zoals je zelf al zei er moeten ook nog een paar mensen blijven, maar ik zou nu wel afscheid gaan nemen van Frank van de Lende die 2x in de middagshow mislukt is. Ook van Olivier Bakker. In hem heb ik het nog nooit gehoord en Sagid moet voor hem wijken.

Hoe moeilijk is het 6 leuke radiomakers te vinden in Nederland en die op 3FM te zetten (Voor 3FM als ik naar de laatste 5 jaar kijk blijkbaar erg moeilijk???). Toen er nog landpiraten waren barstte het van het talent. Nu moeten die er toch ook nog zijn. Het station moet alleen op een leuke manier worden ingevuld. Nu wordt je er niet echt blij van.
wire

Bericht door wire »

Wat zoek je bij een DJ die wat plaatjes aan elkaar praat? 1. Prettige stem om naar de luisteren, relaxed tempo. Ik heb een duidelijke voorkeur voor de dames Jorien en Sophie.
Tone

Bericht door Tone »

Pot schreef: 24 jun 2022 21:18 Bovenal zijn ze allemaal niet onderscheidend genoeg geweest in vergelijking met de rest. Frank Dane en z'n team (en nu Wietze) hebben een lach; Mattie & Marieke hebben een duidelijke chemie, een lachje en bekendheid. Gerard Ekdom heeft wat sterke (muzikale) items en de naam mee. Michiel Veenstra doet het wat saaier, meer no nonsense. Jan-Willem & Jeroen hebben een wat inhoudelijkere ochtendshow: weliswaar niet heel speciaal, maar zit wel goed inhoudelijk in elkaar, in combinatie met een betere muziekmix.

Wat voegt Mark aan dit rijtje toe? Inderdaad niets. Geen naam, geen spraakmakende persoonlijkheid. Zou hij een solide programma neer kunnen zetten? Zeker. Maar ga je er luisteraars mee trekken? Nee.

En juist het trekken van luisteraars is het doel van 3FM aan het worden.
Mooi om zo de unique selling points van de verschillende ochtendshows achter mekaar te zien. Ik mis nog een rebelse ochtendshow. Lekker vanuit de underdog positie spraakmakende radio maken. Dat spreekt wellicht jongeren ook aan. Ik zie het wel zitten op 3FM. Timur lijkt me daar van de huidige DJ's het meest geschikt voor. Die is nog wel eens rebels gebleken. Rob en Wijnand zou ik dan in de middag doen. Een mooie combinatie van op een vrolijke manier (vooral Rob) en op een serieuze manier (vooral Wijnand) de middag afsluiten. En dan de show zo nu en dan laten ontsporen voor spontane (voorbedachte) dingen of leuke acties.
density1

Bericht door density1 »

Rob en Wijnand zie ik eigenlijk ook niet zo geschikt voor de ochtend, daar wil je toch als station 'de toon' zetten om ook de rest van de dag door te luisteren, het doorluistereffect. Als je daar met een carnavaleske/'kermis' uitzending komt met veel toeters en bellen weet ik niet of je als 3FM dat moet willen. Denk dat je wel aan je visie moet denken en welke kant je op wil zenderbreed en wat je uit wilt stralen gedurende de dag.
NieuweGebruiker

Bericht door NieuweGebruiker »

Tone schreef: 27 jun 2022 13:12 Mooi om zo de unique selling points van de verschillende ochtendshows achter mekaar te zien. Ik mis nog een rebelse ochtendshow. Lekker vanuit de underdog positie spraakmakende radio maken. Dat spreekt wellicht jongeren ook aan. Ik zie het wel zitten op 3FM. Timur lijkt me daar van de huidige DJ's het meest geschikt voor. Die is nog wel eens rebels gebleken. Rob en Wijnand zou ik dan in de middag doen. Een mooie combinatie van op een vrolijke manier (vooral Rob) en op een serieuze manier (vooral Wijnand) de middag afsluiten. En dan de show zo nu en dan laten ontsporen voor spontane (voorbedachte) dingen of leuke acties.
Voor Timur in de ochtend, Mark bij de lunch en Rob en Wijnand (met het team van PVDV) zou ik meteen tekenen, maar de kans dat dit gaat gebeuren is vrijwel nihil. Hoogst waarschijnlijk is aan Rob en Wijnand de ochtendshow al toegezegd (en anders horen ze de geruchten ook wel) en aangezien dat nog steeds gezien wordt als veruit het meest pretentieuze tijdslot gaan ze dat echt niet inruilen voor de middag, al zouden ze op dat slot tot veel grotere hoogtes kunnen komen met hun show.

Voor brutale radio lijkt er inderdaad nog wel een redelijk gat in de radiomarkt te zitten tegenwoordig; spraakmakende fragmenten die je makkelijk online kan verspreiden zorgen voor een toename aan naamsbekendheid. Je zou denken dat een toename aan uitzenduren van POWNED kan zorgen voor meer rebelse radio, maar met Olivier en Jamie weet ik niet of je dat gaat krijgen.
Ane Sybesma

Bericht door Ane Sybesma »

Persoonlijkheden moeten het doen gecombineerd met een bredere playlist wat mij betreft. Timur zit prima in de middag. Rob en Wijnand zou mooi in de ochtend of middag kunnen. Voor de rest laat ik me graag verassen.
Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 »

Waar komt de hang naar rebelse radio vandaan? De geschiedenis heeft aangetoond dat NPO hier geheel niet voor open staat. En dan Timur in de ochtend? Die man heeft 3fm al 2x niet kunnen redden, waarom nu wel?
Laatst gewijzigd door Henkjan2016 op 27 jun 2022 14:26, 1 keer totaal gewijzigd.
petoi

Bericht door petoi »

Ik denk dat Rob en Wijnand best voor de middag zouden willen settelen als er goed alternatief voor ochtend komt.
Wijnand heeft ruim 10 jaar bij 3FM gezeten waar hij uberhaupt amper op de deprogrammering zat. Die wordt na anderhalf jaar van gematigd succes op een vrijdagavond niet opeens inhalig, is het ook niet de persoonlijkheid voor lijkt me.
Rob zal wat meer eager zijn maar ik denk ook dat hij de extra vrijheid van de middag net zo graag heeft als de allure van de ochtend.

Kan ook zijn dat ze net als Domien destijds de verantwoordelijkheid voelt voor de zender zijn succes en de ochtend doen uit verantwoordelijkheidsgevoel.
wire

Bericht door wire »

density1 schreef: 27 jun 2022 13:23 Rob en Wijnand zie ik eigenlijk ook niet zo geschikt voor de ochtend, daar wil je toch als station 'de toon' zetten om ook de rest van de dag door te luisteren, het doorluistereffect. Als je daar met een carnavaleske/'kermis' uitzending komt met veel toeters en bellen weet ik niet of je als 3FM dat moet willen. Denk dat je wel aan je visie moet denken en welke kant je op wil zenderbreed en wat je uit wilt stralen gedurende de dag.
Ja die Brabantse feestclown zie ik niet zitten mij een beetje 'te' gelikt. Maar ik hou ook niet van feesten, optochten en stadions, relax radio is moelijk te vinden, helaas.
Hoi24

Bericht door Hoi24 »

En zo iets voor 3fm?

Maandag t/m Donderdag:

00:00 Yoeri Leeflang
02:00 Floris Molenaar (ma,di,woe), Obi Raaijmakers (do)
04:00 Andres Odijk
06:00 Niek van der Bruggen en Alex Oosterveen (misschien dat Niek naar 3fm gaat omdat hij deze week niet op 538 te horen is op di,woe,do. Ik weet het niet)
09:00 Timur Perlin
12:00 Sander Hoogendoorn
14:00 Jorien Renkema
16:00 Rob en Wijnand
19:00 Frank van der Lenden
21:00 Thomas Hekker

Vrijdag:

00:00 Yoeri Leeflang
02:00 Obi Raaijmakers
04:00 Andres Odijk
06:00 Niek van der Bruggen en Alex Oosterveen (misschien dat Niek naar 3fm gaat omdat hij deze week niet op 538 te horen is op di,woe,do. Ik weet het niet)
09:00 Timur Perlin
12:00 Sander Hoogendoorn
14:00 Jorien Renkema
16:00 mega top 30 - Mark van der Molen
18:00 Eva Koreman en Frank van der Lenden
21:00 Ramon Verkoeijen

Zaterdag en Zondag:

00:00 Jamie Reuter
02:00 Ilhame Ajouaou
04:00 Joost Schulte
06:00 Sophie Hijlkema
09:00 Eva Koreman
12:00 Mark van der Molen en Ramon Verkoeijen
15:00 Luc Sarneel
18:00 Vera Siemons
21:00 Olivier Bakker

Wat vinden jullie hiervan?
aapdedino

Bericht door aapdedino »

@hoi24, Gekke keuzes. Toch weer Frank en Eva samen. Rob en Wijnand vier dagen in de middag, dus waarom dan niet doorgaan met Partij voor de Vrijdag? Mark van der Molen met Mega Top 30, dat kan omroeptechnisch niet. Timur zie ik niet zo op een muziekslot in de ochtenduren. Waar zijn Sagid en Eva Cleven?
Verder zou ik Thomas Hekker boven Jamie + Olivier wel meer op prijs stellen als PowNed die uren gaat vullen.
Maar eerst maar eens afwachten of Niek komt. En dan denk ik toch eerder voor de middag omdat uit het concept in handen van AD blijkt dat Rob en Wijnand de middagshow gingen doen en de middag nog vrij was.
Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 »

@hoi24: En inderdaad Mark en Ramon weer samen. Dat lijkt mij nu toch echt een keer passé.
jessica

Bericht door jessica »

Afscheid nemen van 70% van de DJ's die er nu (al meer dan 5 jaar) zitten. Anders blijft het oude zooitje en sfeertje in stand.

Gewoon rücksichtloos de bijl er in ! Enige oplossing nog voor 3FM.
density1

Bericht door density1 »

Ja eens. Maar de voortekenen zijn er niet naar op dit moment.
SB92

Bericht door SB92 »

jessica schreef: 27 jun 2022 18:43 Afscheid nemen van 70% van de DJ's die er nu (al meer dan 5 jaar) zitten. Anders blijft het oude zooitje en sfeertje in stand.

Gewoon rücksichtloos de bijl er in ! Enige oplossing nog voor 3FM.
Dacht juist dat die rücksichloze insteek de zender de nek heeft omgedraaid de afgelopen jaren.
Plaats reactie