Veranderingen 3FM

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
NieuweGebruiker

Re: Veranderingen 3FM

Bericht door NieuweGebruiker »

Henkjan2016 schreef: 24 jun 2022 12:17
NieuweGebruiker schreef: 24 jun 2022 12:10
Ane Sybesma schreef: 24 jun 2022 11:51 Was inderdaad prima om naar te luisteren. Nu nog even de ochtendshow t/m 10.00 uur, kan ik er op het werk ook nog wat van meepakken. Daar luister ik nu dan maar het eerste uurtje 538 aangezien 3 uur Jorien wel heel veel is...
Toen Jorien naar 9-12 ging met de komst van Timur heette het eerste uur Het Betere Werk, met meer classics, later werd dit de naam van het hele programma i.p.v. Zin In! Niet dat er iedere dag een Karaokemachien uur moet komen, ook omdat het dan teveel gaat lijken op het Foute Uur en de voormalige VHS, maar een uur met een interessante insteek qua playlist kan al wat meer identiteit aan het slot geven (alleen maar nummers/artiesten die met dezelfde letter beginnen, nummers volgens een bepaald thema, Request-uurtje)
Wat is nou het nut van het foute uur, thematiek of VHS en 5 van het bedrijf?
Ik vind het zelfs storend. Elke zender heeft het zo’n beetje, zodat je er ook niet onderuit komt.

De bedrijfslijst van Arbeidsvitaminen vond ik nog wel leuk, maar ik loop geen polonaise van 9-10 bij Het Foute Uur of doe geen karaoke. De top 5 van het bedrijf was zelfs non-stop. Die meerwaarde zag ik dan ook weer niet.
Het geeft wel wat smoel aan een tijdslot dat normaal vooral up-tempo plaatjes jassen is. Ik ben geen liefhebber van de meeste muziek die tijdens 'Foute' uren gedraaid wordt, en daarnaast ben ik geen fan van het stempel 'Fout' op muziek te plakken (voelt voor mij toch als een soort degradatie van de kwaliteit van die muziek, terwijl veel van die nummers wel veel betekenis hebben voor een heleboel luisteraars) maar het uur heeft wel originele en memorabele vormgeving en is voor een heleboel mensen op de werkvloer wél een vaste waarde in hun werkdag.

Een Foute Uur zou ook niet bij 3FM passen, net zoals een non-stop half uurtje waarin er wat classics worden gedraaid van de playlist, maar een los uur waar een bepaald 'idee' of ''concept'' achter de muziekkeuze zit en je ook nummers hoort die je de rest van de dag niet zou horen op zender kan wel wat meer identiteit aan de programmering geven, zeker wanneer je de luisteraar mee laat denken over de playlist of wat er tussen de nummers te horen is.
Ane Sybesma

Bericht door Ane Sybesma »

NieuweGebruiker schreef: 24 jun 2022 12:10 Toen Jorien naar 9-12 ging met de komst van Timur heette het eerste uur Het Betere Werk, met meer classics, later werd dit de naam van het hele programma i.p.v. Zin In! Niet dat er iedere dag een Karaokemachien uur moet komen, ook omdat het dan teveel gaat lijken op het Foute Uur en de voormalige VHS, maar een uur met een interessante insteek qua playlist kan al wat meer identiteit aan het slot geven (alleen maar nummers/artiesten die met dezelfde letter beginnen, nummers volgens een bepaald thema, Request-uurtje)
Ik vind 3 uur Jorien gewoon te veel, dus ik schakel pas om 10.00 uur in op 3FM op mijn werk (begin om 9.00 uur), thuis pak ik een stuk ochtendshow van 3FM mee. Al vind ik Jorien wel een gigantische verbetering t.o.v. Veenstra, dat dan weer wel. Classic uurtjes hoeft van mij niet zo. Gewoon alles draaien, nieuw werk, classics en actuele muziek.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Henkjan2016 schreef: 24 jun 2022 11:43 Ik vond het prima, kom ik de zomer wel mee door. Hij heeft ook het relletje van paar dagen terug nog even uitgelegd.
Mooi afgesloten op deze manier.
Ik heb het gemist, maar wat was zijn uitleg dan ?
"Waar zou de radio zijn zonder Phoenix."
✄—————————————————————————————————
Disclaimer:
Ik ben niet verantwoordelijk voor uitspraken geuit door ‘Phoenix’ op andere online platformen.
Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 »

Phoenix schreef: 24 jun 2022 13:36
Henkjan2016 schreef: 24 jun 2022 11:43 Ik vond het prima, kom ik de zomer wel mee door. Hij heeft ook het relletje van paar dagen terug nog even uitgelegd.
Eerste talk na 8 uur, dan heb je direct het stukje te pakken. Zelfde wat hij op instagram heeft gezet, maar dan met meer context en achtergrond.
NieuweGebruiker

Bericht door NieuweGebruiker »

Wijnand gaat vanaf morgen met vakantie en laat Herman Hofman volgende week voor hem invallen bij Partij voor de Vrijdag. Leuk om te horen dat hij naast Pinkpop ook nog een keer radio met Rob mag maken op vrijdagavond voordat hij moet vertrekken bij de zender.
Patrick1989

Bericht door Patrick1989 »

Henkjan2016 schreef: 24 jun 2022 13:42
Phoenix schreef: 24 jun 2022 13:36
Eerste talk na 8 uur, dan heb je direct het stukje te pakken. Zelfde wat hij op instagram heeft gezet, maar dan met meer context en achtergrond.
Sterk opgelost door Mark, gelukkig voor hem had hij al het bewijs zwart op wit.

Vond de ochtendshow sowieso niet verkeerd met Mark en Mai.
Zou me opzich niks verbazen en het nog een goede oplossing vinden ook, als ze deze ochtendshow gewoon zo houden als ze dus blijkbaar niet de gewenste grote naam binnen kunnen halen. Dan kunnen Rob en Wijnand de middag show doen, daar komen ze (vooral Rob) denk ik nog beter tot hun recht. Ook omdat Mark nog geen nieuwe plek had gekregen in de nieuwe uitgelekte programmering..lijkt erop alsof dit toch een serieuze optie is, maar dat ze eerst ff willen afwachten hoe de klik is tussen Mark en Mai, of zeg ik nu iets heel geks?
Pot

Bericht door Pot »

Mark en Mai voor de zomer begrijp ik, maar hij heeft duidelijk aangegeven dat het tijdelijk is.

Om eerlijk te zijn vond ik het echt niet bijzonder vanochtend (wat ik er van gehoord heb dan).

Ik denk dat 3FM met dit soort probeersels nooit verder komt. Het klinkt nu 'oke', 'vernieuwender' of 'leuk' en het is meteen een optie voor een ochtendshow. Dat merkten we bij Sander als vervanger van Domien; Domien als vervanger van Giel en Frank & Eva als vervanger van Sander ook. En toch is het allemaal niet wat geworden wat er van gehoopt en verwacht werd.

(Bijna) allemaal eigen talenten, maar nooit potten kunnen breken. Waarom? Tijdens de invalbeurten was er een relaxte sfeer en zat het niet bomvol (soms onzinnige) items. Bij Frank en Eva bleek er ook een chemie te zijn. Bovenal zijn ze allemaal niet onderscheidend genoeg geweest in vergelijking met de rest. Frank Dane en z'n team (en nu Wietze) hebben een lach; Mattie & Marieke hebben een duidelijke chemie, een lachje en bekendheid. Gerard Ekdom heeft wat sterke (muzikale) items en de naam mee. Michiel Veenstra doet het wat saaier, meer no nonsense. Jan-Willem & Jeroen hebben een wat inhoudelijkere ochtendshow: weliswaar niet heel speciaal, maar zit wel goed inhoudelijk in elkaar, in combinatie met een betere muziekmix.

Wat voegt Mark aan dit rijtje toe? Inderdaad niets. Geen naam, geen spraakmakende persoonlijkheid. Zou hij een solide programma neer kunnen zetten? Zeker. Maar ga je er luisteraars mee trekken? Nee.

En juist het trekken van luisteraars is het doel van 3FM aan het worden.

Rob & Wijnand hebben net zo goed geen naam, maar Rob is wel een personality. En kan op een humoristische manier wel wat toevoegen. Of het meer kans heeft op slagen? Ligt eraan. Luisteraars zullen gaan afhaken, maar op lange termijn - met een goede ontwikkeling - is er wat mogelijk.

En natuurlijk hangt dit samen met de muziek. Als Rob & Wijnand in de ochtend komen, in combinatie met bijvoorbeeld een alternatieve(re) muziekmix, dan kan het enorm tegenvallen. Puur omdat een kleinere groep geïnteresseerden in alternatieve muziek (een wat lastiger genre) wat minder snel zitten te wachten op een pure entertainmentshow.

Al met al zou een bezuiniging in de avond door het wegvallen van 3voor12, misschien kunnen leiden tot meer budget voor de ochtend. Zet er een goede redactie achter en je staat in ieder geval niet 1-0 achter.

Toch blijf ik van mening dat iemand extern een betere optie is, puur omdat het niemand van het huidige nog gelukt is, om 3FM beter te laten scoren.
Oren open!
Patrick1989

Pot schreef: 24 jun 2022 21:18 Mark en Mai voor de zomer begrijp ik, maar hij heeft duidelijk aangegeven dat het tijdelijk is.

Om eerlijk te zijn vond ik het echt niet bijzonder vanochtend (wat ik er van gehoord heb dan).

Ik denk dat 3FM met dit soort probeersels nooit verder komt. Het klinkt nu 'oke', 'vernieuwender' of 'leuk' en het is meteen een optie voor een ochtendshow. Dat merkten we bij Sander als vervanger van Domien; Domien als vervanger van Giel en Frank & Eva als vervanger van Sander ook. En toch is het allemaal niet wat geworden wat er van gehoopt en verwacht werd.

(Bijna) allemaal eigen talenten, maar nooit potten kunnen breken. Waarom? Tijdens de invalbeurten was er een relaxte sfeer en zat het niet bomvol (soms onzinnige) items. Bij Frank en Eva bleek er ook een chemie te zijn. Bovenal zijn ze allemaal niet onderscheidend genoeg geweest in vergelijking met de rest. Frank Dane en z'n team (en nu Wietze) hebben een lach; Mattie & Marieke hebben een duidelijke chemie, een lachje en bekendheid. Gerard Ekdom heeft wat sterke (muzikale) items en de naam mee. Michiel Veenstra doet het wat saaier, meer no nonsense. Jan-Willem & Jeroen hebben een wat inhoudelijkere ochtendshow: weliswaar niet heel speciaal, maar zit wel goed inhoudelijk in elkaar, in combinatie met een betere muziekmix.

Wat voegt Mark aan dit rijtje toe? Inderdaad niets. Geen naam, geen spraakmakende persoonlijkheid. Zou hij een solide programma neer kunnen zetten? Zeker. Maar ga je er luisteraars mee trekken? Nee.
100% mee eens, het is ook niet dat ik perse hoop dat dit het gaat worden, het zou me alleen niet verbazen als (mits er een chemie blijkt te zijn tussen Mark en Mai) dit eventueel een soort plan b is omdat er geen grote naam in wil stappen. Dan lijkt me dit de meeste logische oplossing, nogmaals mits het een goede match blijkt te zijn met Mark en Mai, dat moet je dan sowieso nog afwachten natuurlijk..
Pot

Bericht door Pot »

Patrick1989 schreef: 24 jun 2022 21:27
Pot schreef: 24 jun 2022 21:18 Mark en Mai voor de zomer begrijp ik, maar hij heeft duidelijk aangegeven dat het tijdelijk is.

100% mee eens, het is ook niet dat ik perse hoop dat dit het gaat worden, het zou me alleen niet verbazen als (mits er een chemie blijkt te zijn tussen Mark en Mai) dit eventueel een soort plan b is omdat er geen grote naam in wil stappen. Dan lijkt me dit de meeste logische oplossing, nogmaals mits het een goede match blijkt te zijn met Mark en Mai, dat moet je dan sowieso nog afwachten natuurlijk..
Wat mij wel verbaasd, is dat Mark niet op zijn huidige tijdslot is ingepland, als we het AD mogen geloven. Het kan zijn dat hij dan doorschuift naar 13:00 tot 16:00 (met of zonder Rámon) of een ander tijdslot in het weekend, maar het kan ook zo zijn dat hij vertrekt. In dat geval zou ik het opvallend vinden dat hij dan nu de ochtend mag doen, maar aangezien BNNVARA nu de zendtijd nog heeft, ga ik er vanuit dat zij dat nu nog bepalen.

Mochten Mark, Rámon en Sagid weggaan (na Herman), dan denk ik dat de plannen van september slechts een begin zijn van een totale leegloop van de huidige 3FM-DJ's en ze in de komende jaren vervangen zullen worden, als langetermijnvisie (ook omdat Menno een dienstverband van 5 jaar heeft, na een 'proefjaar'). Contracten moeten namelijk ook gewoon uitgediend worden bij de omroepen natuurlijk.

Maar dit is enkel een extreem denkbeeld van mij :wink:
Oren open!
jessica

Bericht door jessica »

Sagid vind ik wel jammer. Kan me niet voorstellen dat daar een beter programma voor terugkomt.
Maar het is misschien wel beter grote schoonmaak te houden. Mark, Ramon en ik zou daar Frank van de Lende, Eva Koreman en Olivier nog aan toevoegen. Dan kan je echt op nieuw gaan bouwen. Timur misschien ook nog afscheid van nemen.

Voor Sander Hoogendoorn zou ik wel een uitzondering maken.

Ze hebben het allemaal stuk voor stuk 5 jaar of meer mogen proberen op verschillende tijdstippen. Geen van allen een succes geweest. Nu tijd voor een nieuwe wind en een nieuwe generatie. Iets jonger en ook iets minder woke graag. Wat dat betreft heeft oud zendermanager Paul van der Lugt gelijk.

https://www.radiofreak.nl/ex-zendermana ... woke-zijn/
DavyGer

Bericht door DavyGer »

Moet Sagid er ook uit dan?
Patrick1989

jessica schreef: 24 jun 2022 22:27 Sagid vind ik wel jammer. Kan me niet voorstellen dat daar een beter programma voor terugkomt.
Maar het is misschien wel beter grote schoonmaak te houden. Mark, Ramon en ik zou daar Frank van de Lende, Eva Koreman en Olivier nog aan toevoegen. Dan kan je echt op nieuw gaan bouwen. Timur misschien ook nog afscheid van nemen.

Ze hebben het allemaal stuk voor stuk 5 jaar of meer mogen proberen op verschillende tijdstippen. Geen van allen een succes geweest. Nu tijd voor een nieuwe wind en een nieuwe generatie. Iets jonger en ook iets minder woke graag. Wat dat betreft heeft oud zendermanager Paul van der Lugt gelijk.

Maar wie gaan die plekken allemaal overnemen dan na die totale leegloop? Je noemt nu 5 dj’s en met eventueel Timur erbij 6 dj’s die vervangen moeten worden, wie moeten die plekken allemaal in gaan vullen? Het lukt nu al niet om 1 dj van formaat aan te trekken laat staan 5 of 6 dj’s vervangen voor iets beters.. het lijkt toch meer een kwestie van roeien met de riemen die je hebt nu.
Laatst gewijzigd door Patrick1989 op 24 jun 2022 23:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Patrick1989

Patrick1989 schreef: 24 jun 2022 23:27
jessica schreef: 24 jun 2022 22:27 Sagid vind ik wel jammer. Kan me niet voorstellen dat daar een beter programma voor terugkomt.

Maar wie gaan die plekken allemaal overnemen dan na die totale leegloop? Je noemt nu 5 dj’s en met eventueel Timur erbij 6 dj’s die vervangen moeten worden, wie moeten die plekken allemaal in gaan vullen? Het lukt nu al niet om 1 dj van formaat aan te trekken laat staan 5 of 6 dj’s vervangen voor iets beters.. het lijkt toch meer een kwestie van roeien met de riemen die je hebt nu..
jessica

Bericht door jessica »

Patrick1989 schreef: 24 jun 2022 23:27

Maar wie gaan die plekken allemaal overnemen dan na die totale leegloop? Je noemt nu 5 dj’s en met eventueel Timur erbij 6 dj’s die vervangen moeten worden, wie moeten die plekken allemaal in gaan vullen? Het lukt nu al niet om 1 dj van formaat aan te trekken laat staan 5 of 6 dj’s vervangen voor iets beters.. het lijkt toch meer een kwestie van roeien met de riemen die je hebt nu.
Ja maar doormodderen met Dj's die het 5 jaar lang al niet hebben kunnen maken is dat slim?

Ik zou gewoon. De ochtendshow door Wijnand en Rob laten doen en dan Jorien tot 12 uur. Eventueel Sander Hoogendoorn van 12 tot 15 uur en dan heb je alleen nog een aansprekende naam nodig voor de middagshow. Persoonlijk had ik Herman die nu moet vertrekken van 18 tot 21 gezet en Sagid laten zitten van 21 tot 24 uur. Dan heb je de de weekdagen vol zitten. Weekend is van iets minder belang.
Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 »

Dus de enige die eruit vliegt, die moet blijven?

Overigens zitten Sander, Frank en Herman nu al op 19-21 als het aan ons ligt.

Maar ook in jouw programmering is het weer schuiven met poppetjes met mensen die geen potten hebben kunnen breken. Waarom moet de rest er dan uit die geen potten hebben kunnen breken? Ik mis de essentie om enkel die helft eruit te gooien.
Plaats reactie