Veranderingen 3FM

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
NieuweGebruiker

Re: Veranderingen 3FM

Bericht door NieuweGebruiker »

Radiofan500 schreef: 28 mei 2022 16:53 Erik-Jan is de naam. ;)
Foutje. Kan gebeuren. :D
Phoenix

Bericht door Phoenix »

NieuweGebruiker schreef: 28 mei 2022 16:40
Pot schreef: 28 mei 2022 15:48 Is Daniël niet ooit bij 3FM weggegaan, omdat BNNVARA en hij vonden dat ze niet bij elkaar pasten?
Klopt, dat was in 2009 met het toenmalige BNN. Als je een omroep aan het programma dat Daniël en Ernst Jan nu voor SLAM maken zou moeten koppelen kom je al snel bij POWNED uit (brutale radio en vaak protesterend tegen de "woke"-/cancelcultuur, Ernst Jan heeft bovendien al veel ervaring bij POWNED opgedaan in zijn tijd bij RickvanVdoet2), maar als Jamie en Olivier al in de avonduren komen zou een middagshow misschien wel weer té veel zendtijd voor POWNED kunnen betekenen voor de NPO en zal BNNVARA daarmee in 1 keer de ochtend- en middagshow verliezen, dus dat zullen ze niet zomaar laten gebeuren (alhoewel ze wel in de beoogde programmering er twee nieuwe tijdsloten in de programmering voor terugkrijgen)!
Met BNNVARA en VPRO op de steutelposities in de programmering en met het beleid van Sharid Alles is het niet gelukt om van 3FM weer een succesvolle zender te maken. Laat nu een nieuwe zendermanager met andere omroepen voor de belangrijke tijdslots (AVROTROS, KRO-NCRV en PowNed) het maar eens proberen. Daniël en Erik-Jan wil ik wel eens zien komen naar 3FM. Dat zou ik een interessante ontwikkeling vinden. Naast Rob en Wijnand in de ochtend gaat het raamwerk van 3FM er dan ineens wel heel anders uitzien. Dit geef ik een grotere kans van slagen dan een terugkeer van Giel, Ruud of Frank Dane.
"Waar zou de radio zijn zonder Phoenix."
✄—————————————————————————————————
Disclaimer:
Ik ben niet verantwoordelijk voor uitspraken geuit door ‘Phoenix’ op andere online platformen.
Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 »

Robin Visser schreef: 28 mei 2022 18:37 was giel maar terug gegaan zo goed past hij niet op Radio 2
Hij heeft het zowaar voor elkaar dat ik Giel nu luister. Naar mijn mening zit hij perfect op het moment op dit tijdslot. Geen strak radio 2-format, zijn bandjes, zijn items, niets geforceerd etc. Ik zie hem die stap nu echt niet maken.
Pot

Bericht door Pot »

Robin Visser schreef: 28 mei 2022 18:37 was giel maar terug gegaan zo goed past hij niet op Radio 2 (hij moet zoisie eens de Kapper opzoeken want hoe hij eruit ziet kan echt niet)
Kan 'ie niet meer betalen sinds zijn vertrek bij Veronica.

Het maakt opzich niet uit hoe hij eruit ziet; als hij maar een goed programma neerzet.
Oren open!
Daan0612

Bericht door Daan0612 »

Verplaatst naar een nieuw aangemaakt topic (viewtopic.php?f=2&t=32681).
Laatst gewijzigd door Daan0612 op 28 mei 2022 21:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Pot

Bericht door Pot »

Phoenix schreef: 28 mei 2022 17:52
NieuweGebruiker schreef: 28 mei 2022 16:40
Pot schreef: 28 mei 2022 15:48 Is Daniël niet ooit bij 3FM weggegaan, omdat BNNVARA en hij vonden dat ze niet bij elkaar pasten?
Klopt, dat was in 2009 met het toenmalige BNN. Als je een omroep aan het programma dat Daniël en Ernst Jan nu voor SLAM maken zou moeten koppelen kom je al snel bij POWNED uit (brutale radio en vaak protesterend tegen de "woke"-/cancelcultuur, Ernst Jan heeft bovendien al veel ervaring bij POWNED opgedaan in zijn tijd bij RickvanVdoet2), maar als Jamie en Olivier al in de avonduren komen zou een middagshow misschien wel weer té veel zendtijd voor POWNED kunnen betekenen voor de NPO en zal BNNVARA daarmee in 1 keer de ochtend- en middagshow verliezen, dus dat zullen ze niet zomaar laten gebeuren (alhoewel ze wel in de beoogde programmering er twee nieuwe tijdsloten in de programmering voor terugkrijgen)!
Met BNNVARA en VPRO op de steutelposities in de programmering en met het beleid van Sharid Alles is het niet gelukt om van 3FM weer een succesvolle zender te maken. Laat nu een nieuwe zendermanager met andere omroepen voor de belangrijke tijdslots (AVROTROS, KRO-NCRV en PowNed) het maar eens proberen. Daniël en Erik-Jan wil ik wel eens zien komen naar 3FM. Dat zou ik een interessante ontwikkeling vinden. Naast Rob en Wijnand in de ochtend gaat het raamwerk van 3FM er dan ineens wel heel anders uitzien. Dit geef ik een grotere kans van slagen dan een terugkeer van Giel, Ruud of Frank Dane.
Op korte termijn zul je met Ruud en Frank (Giel net vrees ik) meer winnen, maar kan het qua cijfers alleen maar tegenvallen.

Rob en Wijnand zijn binnen 3FM de laatste namen die je op een belangrijke positie kunt zetten. De rest is (nog) minder spraakmakend. Nu wordt BNNVARA, gedeeltelijk terecht, de schuld gegeven. Vergeet alleen niet dat er bij de andere omroepen (op Rob na) weinig echt spraakmakend talent te horen is. Veel daarvan is prima om naar te luisteren, maar dat zijn zeker niet de jocks die de strijd aankunnen met de concurrentie, qua inhoud. Bovendien kunnen Rob en Wijnand ook nog overstappen naar BNNVARA.

En juist voor dat spraakmakende lijkt Menno te gaan. Bij Rob en Wijnand zal er meer gebeuren dan bij Sander. Timur's show zit ook vol items en interacties met luisteraars. Frank van der Lende kan geen plaatjes achter elkaar praten, maar kán wel radio maken die spraakmakender (met bellers) is dan bijvoorbeeld Jorien Renkema. Over Olivier kun je alles zeggen, maar hij heeft wel een uitgesproken mening. In zijn huidige weekendprogramma past het niet, maar in een latenight show kan ik me er iets bij voorstellen. En volgens mij gebeurt er we wat in zijn nachtprogramma. Die keuzes vind ik dan niet vreemd.

Jorien zet je er dan tussen op de uren waar met name muziek gedraaid gaat worden. Sander ook (blijf ik toch wat vreemd vinden). En de ochtendshow, lunchshow, middagshow en avond zal dan gericht zijn op radio waar iets in zal gaan gebeuren.

Wat ik me alleen afvraag is of Rob en Wijnand eerste keuze waren voor de ochtend. Of omdat er zo veel afzeggingen waren, er besloten is om hun er neer te zetten als plan B. Als ik het bericht van het AD lees, merk ik vooral op dat alle namen die er genoemd waren (Giel, Frank, Ruud en Tom & Bram), voor de middag bedoeld waren en dus niet voor de ochtend. Dan lijkt het mij dat Rob & Wijnand in de ochtend al op voorhand bedacht was.

De keuze voor Daniël Lippens vind ik dan geen vreemde keuze. Spraakmakend, jong, scoort aardig. Voor hem zou het een mooie stap zijn naar een groter station op een prominentere plek, met waarschijnlijk een beter salaris.

Alleen vrees ik dat ze met deze relatief kleine namen, het veel lastiger gaat worden om beter te scoren. Zeker omdat de radiomarkt vastgeroest zit: luisteraars blijven zitten waar ze zitten. Enkel tussen Q en 538 is er sprake van een overstap van luisteraars op dit moment. Bovendien zal lang niet iedere 3FM luisteraar op dit amusement zitten te wachten. Zeker in combinatie met een vooralsnog onbekende muziekrichting die gekozen zal gaan worden.

@Daan0612: misschien een idee om een nieuw topic te openen voor de vele geruchten van dit moment, want sommige geruchten/gedachten beginnen toch wat door elkaar heen beginnen te lopen.
Oren open!
jessica

Bericht door jessica »

density1 schreef: 27 mei 2022 20:20 Yep, en dat ze dan o.a. nontalent Olivier Bakker of all people op het tijdslot van 3 voor 12 gaan zetten, dan vraag ik me toch echt af ze echt nog wel een succes willen maken van dit 3FM. Het zijn nog geruchten, het AD schrijft het 'dus dan is het waar', dus met enige slag om de arm kan toch wel gezegd worden dat het wederom weer een fail gaat worden.
Ja het is wel een grote fout om met 3voor12 te stoppen. Je hebt op dat tijdstip in het verleden zeer goede DJ's gehad als Luc Janssen, Eric Corton en Roosmarijn Reimer gehad. Zeer geschikt voor de avond. Zelfs Eva deed dit programma goed. Ook jammer voor Sagid Carter nu.

Nee dan kom je inderdaad met kinderradio voor Olivier Bakker. Nu is de late avond niet het belangrijkste voor 3FM, maar dit lijkt mij wel de verkeerde richting op. Heb trouwens wel een leuke titel voor het programma: Woke Radio.
Pot

Bericht door Pot »

jessica schreef: 28 mei 2022 20:36 Nee dan kom je inderdaad met kinderradio voor Olivier Bakker. Nu is de late avond niet het belangrijkste voor 3FM, maar dit lijkt mij wel de verkeerde richting op. Heb trouwens wel een leuke titel voor het programma: Woke Radio.
Namens Powned 'Woke Radio'?

Olivier's overstap naar PowNed is al rond, dus het is wel zo goed als zeker dat hij de late avond gaat doen. Zat zelf meer te denken aan PowNight?
Oren open!
DavyGer

Bericht door DavyGer »

Olivier Bakker bij PowNed. Ooit het 'rechtse' antwoord op de linkse NPO voortkomend uit Geenstijl. Eigenlijk te bizar voor woorden dat zo'n extreemlinks figuur als Olivier Bakker daar een podium krijgt.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

DavyGer schreef: 28 mei 2022 20:42 Olivier Bakker bij PowNed. Ooit het 'rechtse' antwoord op de linkse NPO voortkomend uit Geenstijl. Eigenlijk te bizar voor woorden dat zo'n extreemlinks figuur als Olivier Bakker daar een podium krijgt.
Ja, dat is inderdaad heel vreemd. Maar PowNed zal zich gaan aansluiten bij BNNVARA dus ook dat zegt al genoeg.
"Waar zou de radio zijn zonder Phoenix."
✄—————————————————————————————————
Disclaimer:
Ik ben niet verantwoordelijk voor uitspraken geuit door ‘Phoenix’ op andere online platformen.
jessica

Bericht door jessica »

Phoenix schreef: 28 mei 2022 17:52 Met BNNVARA en VPRO op de steutelposities in de programmering en met het beleid van Sharid Alles is het niet gelukt om van 3FM weer een succesvolle zender te maken. Laat nu een nieuwe zendermanager met andere omroepen voor de belangrijke tijdslots (AVROTROS, KRO-NCRV en PowNed) het maar eens proberen. Daniël en Erik-Jan wil ik wel eens zien komen naar 3FM. Dat zou ik een interessante ontwikkeling vinden. Naast Rob en Wijnand in de ochtend gaat het raamwerk van 3FM er dan ineens wel heel anders uitzien. Dit geef ik een grotere kans van slagen dan een terugkeer van Giel, Ruud of Frank Dane.
Ik ben dit een keer helemaal met je eens Phoenix !
Ik zou ook BNN-VARA van de huidige slots afgooien als nieuwe managers. Iets met nieuwe bezems.
Rob een Wijnand gaan wel een spraakmakende show neerzetten ben ik van overtuigd. Ik zou ook als alle grote namen niet willen komen. Voor Daniël en Erik-Jan gaan. Geeft ook reuring in de tent. Dan heb je de programmering rond.
Waarschijnlijk niet die de 1e keus was maar wel anders. Alleen jammer van het verdwijnen van 3voor12. Heb ook een persoonlijke aversie tegen Olivier Bakker. Geen goede stem en niet mijn geluid. Zal er nooit naar luisteren.
SB92

Bericht door SB92 »

Programmatitel Onbekend was oprecht een leuk nachtprogramma.
DavyGer

Bericht door DavyGer »

Phoenix schreef: 28 mei 2022 20:57
DavyGer schreef: 28 mei 2022 20:42 Olivier Bakker bij PowNed. Ooit het 'rechtse' antwoord op de linkse NPO voortkomend uit Geenstijl. Eigenlijk te bizar voor woorden dat zo'n extreemlinks figuur als Olivier Bakker daar een podium krijgt.
Ja, dat is inderdaad heel vreemd. Maar PowNed zal zich gaan aansluiten bij BNNVARA dus ook dat zegt al genoeg.
$$$$$$$$$$ Ik heb zowel Castricum als Weesie niks anders zien doen sinds ze bij de NPO zitten dan graaien.
aapdedino

Bericht door aapdedino »

PowNed is samen aan het werken met AVROTROS, niet met BNNVARA. Dus wat dat betreft is de move van Olivier niet heel gek.
NieuweGebruiker

Bericht door NieuweGebruiker »

Pot schreef: 28 mei 2022 20:32 Wat ik me alleen afvraag is of Rob en Wijnand eerste keuze waren voor de ochtend. Of omdat er zo veel afzeggingen waren, er besloten is om hun er neer te zetten als plan B. Als ik het bericht van het AD lees, merk ik vooral op dat alle namen die er genoemd waren (Giel, Frank, Ruud en Tom & Bram), voor de middag bedoeld waren en dus niet voor de ochtend. Dan lijkt het mij dat Rob & Wijnand in de ochtend al op voorhand bedacht was.
Ik durf hier eerlijk gezegd wel mijn twijfels bij te trekken. In de Partij voor de Vrijdag-uitzending van vorige week vrijdag (20 mei), de dag nadat Frank en Eva aankondigden dat ze moesten stoppen, vroeg de tweede inbeller van de "Open Weekendlijn" of Rob en Wijnand ook weg moesten, waarop Rob tot twee keer haar verzekerde dat ze "nergens naartoe gingen", of dat ze daar in ieder geval nog niets over gehoord hadden. Als ze toen al wisten dat ze de ochtendshow gingen doen hadden ze die vraag waarschijnlijk wel anders beantwoord, wat mij doet vermoeden dat er tot vorige week nog geen duidelijke opvolger van Sander was en dat er nog steeds met externe dj's gepraat werd. Toen Rob en Wijnand wisten dat ze naar de avond gingen konden ze dit een stuk minder geheimhouden door er een aantal keer niet al te subtiel aan te refereren in de show en in de podcast.
Laatst gewijzigd door NieuweGebruiker op 28 mei 2022 21:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie