Veranderingen 3FM

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Henkjan2016

Re: Veranderingen 3FM

Bericht door Henkjan2016 »

Herman ven Schippers schreef: 27 mei 2022 22:32
Davaos schreef: 27 mei 2022 22:06
Herman ven Schippers schreef: 27 mei 2022 21:22
Annemieke zit - met alle respect - ook alleen in de dagprogrammering van 2 omdat ze er zo graag een vrouw wilden. Met afstand de zwakste schakel van de zender. Wat iets zegt, aangezien Staverman er ook zit. Persoonlijke mening.
Vooropgesteld: Ik denk dat Annemieke op haar positie zit om haar kwaliteiten. Mijn persoonlijke mening: Zij is een van de weinige dj's waarvoor ik bewust de radio aanzet. En de radio wordt ook niet massaal vanwege haar uitgezet, getuige de luistercijfers na het vertrek van Stenders destijds.

Maar stel je hebt gelijk (ik denk het niet) en zij zit daar vooral omdat ze vrouw is. Dan denk je dus dat de npo bewust vrouwelijke dj's neerzet op prominente tijdstippen. Die redenatie volgend is een vrouw in de middag van 3fm een logische keuze toch? En zeker de vrouw die volgens het Nederlandse publiek dit jaar nog als beste van de gehele radio werd gezien met het winnen van de radioster.
Annemieke staat imo echt al tien jaar stil in haar ontwikkeling. Een man met dezelfde kwaliteiten, zou echt nooit in aanmerking zijn gekomen voor zo'n prominente plek. Bij 3FM heb je het een tijdje terug ook gezien met Eva en een mevrouw wiens naam ik even kwijt ben die een tijdje 14.00/16.00. Maar dat was toch ook gewoon niet goed? Jorien is echt geweldig, die ownt dat. Emmely de Wilt ook. Verder vind ik het qua vrouwen bij R2 en 3FM echt hopeloos.
Angelique
Herman ven Schippers

Bericht door Herman ven Schippers »

density1 schreef: 27 mei 2022 22:04
Herman ven Schippers schreef: 27 mei 2022 21:55 Vergeet je niet om je standaard 'Rob past meer op een Nederlandstalige zender' quote nog ergens te droppen?
En dat vind ik nog steeds, in ieder geval vind ik hem niet op 3FM passen, maar misschien wel op welke andere zender dan ook met een wat meer feel good vibe.
Dus op Q zou het nu opeens wel kunnen werken? Dan heeft hij toch nog steeds zijn - jouw woorden - carnavaleske dingen?
Herman ven Schippers

Henkjan2016 schreef: 27 mei 2022 22:33
Davaos schreef: 27 mei 2022 22:06

Vooropgesteld: Ik denk dat Annemieke op haar positie zit om haar kwaliteiten. Mijn persoonlijke mening: Zij is een van de weinige dj's waarvoor ik bewust de radio aanzet. En de radio wordt ook niet massaal vanwege haar uitgezet, getuige de luistercijfers na het vertrek van Stenders destijds.

Maar stel je hebt gelijk (ik denk het niet) en zij zit daar vooral omdat ze vrouw is. Dan denk je dus dat de npo bewust vrouwelijke dj's neerzet op prominente tijdstippen. Die redenatie volgend is een vrouw in de middag van 3fm een logische keuze toch? En zeker de vrouw die volgens het Nederlandse publiek dit jaar nog als beste van de gehele radio werd gezien met het winnen van de radioster.
Annemieke staat imo echt al tien jaar stil in haar ontwikkeling. Een man met dezelfde kwaliteiten, zou echt nooit in aanmerking zijn gekomen voor zo'n prominente plek. Bij 3FM heb je het een tijdje terug ook gezien met Eva en een mevrouw wiens naam ik even kwijt ben die een tijdje 14.00/16.00. Maar dat was toch ook gewoon niet goed? Jorien is echt geweldig, die ownt dat. Emmely de Wilt ook. Verder vind ik het qua vrouwen bij R2 en 3FM echt hopeloos.
Angelique
Angelique Houtveen inderdaad. Mijn excuses dat haar naam mij even was ontschoten.
Herman ven Schippers

Herman ven Schippers schreef: 27 mei 2022 22:35
Henkjan2016 schreef: 27 mei 2022 22:33

Angelique
Angelique Houtveen inderdaad. Mijn excuses dat haar naam mij even was ontschoten.
Edit: Sophie was een meer dan prima vervanger van Herman.
Pot

Bericht door Pot »

Moorkop schreef: 27 mei 2022 22:33 Dat een istituut als 3voor12 gaat verdwijnen is voor mij onbegrijpelijk. Halen ze Olivier Bakker weer van stal: de persoon die ik nu namelijk NIET op NPO 3FM wil horen! Wat zien ze toch in hem? Wel goed is dat Jorien Renkema blijft tussen 10:00 u en 12:00 u. Maar wat gaat er bijvoorbeeld gebeuren met Herman Hofman en Sophie Hijlkema? Herman kan wel eens het kind van de rekening worden gezien zijn burn out waar hij last van gehad heeft: Bovendien is hij nog regelmatig afwezig. Ik vind Herman ook niet meer de Herman van voor zijn burn out. Hoe gaat het weekend er uit zien? Annemieke naar NPO 3FM vind ik niet eens zo'n slecht idee. Ik zou haar dan liever programmeren op zaterdag- en zondagmiddag tussen 16:00 u en 19:00 u waar ze ooit ook zat. Maar wat moeten we met het tijdslot 16:00 u - 19:00 u doordeweeks? Zouden ze daar nog iemand voor zoeken. Ik zou het geweldig vinden als Michiel Veenstra op dat tijdslot zou komen maar dat is de wens van vaders gedachte denk ik. Dat zal niet gaan gebeuren. Hij zit goed bij Kink maar ik zou het een verrijking voor de zender vinden! Geweldige deejay!
Waarom zou Annemieke een programma in het weekend willen hebben, als ze nu de dagelijkse lunchshow op het grootste station van Nederland kan maken?

Herman Hofman vijf dagen per week lukt niet meer. Dat is ontzettend jammer, want in het weekend was 'ie erg vermakelijk. Hopelijk keert hij daar dan terug.

Overigens zei Kicken dat Jurre Bosman, Menno de Boer carte blanche zou hebben gegeven. Dat zou sowieso ongelofelijk zijn, aangezien de beste zendermanager op dit moment (Dave Minneboo) in 2018 niet naar 3FM ging vanwege het omroepgeneuzel.

Wat ik me dan dus afvraag is of BNNVARA dan wel zelf de keuze heeft gemaakt om de ochtend- en middagshow te laten stoppen, of dat Menno dat heeft bepaald. Zeker gezien het feit dat de middag nog 'vrij' is. Dan zou het ook kunnen zijn dat hij dus zo veel potentie ziet in Rob en Wijnand, dat hij hen de plek al gegeven heeft en nog maar één grote naam nodig had voor de middag.

Het enige wat nog gedaan kan worden is dat opperbaas Bosman ingrijpt of de omroepen in protest gaan. Want met deze plannen schiet 3FM niks op vrees ik.
Oren open!
RobinvanLangerak

Bericht door RobinvanLangerak »

Ee blijven maar weinig namen voor de middagshow over. De meest voor de hand liggende zou dan Niek van der Bruggen moeten zijn als we de roddels moeten geloven.
Maar een andere optie zou kunnen zijn Daniel, Julia en Erik jan van Slam
Daniel is een echte festival ganger en houd daarbij ook van bandjes, zo was Goldband afgelopen week nog bij hun in de show.
Erik jan Rosendahl is een vermakelijk sidekick, die ookal jaren bij de NPO heeft gewerkt. Hij is soms een beetje een ongeleid projectiel, maar dat zorgt er vaak ook voor dat de show net iets leuker word.

Zou dit nog een goede optie kunnen zijn? Of moeten ze vol inzetten op Niek?
SB92

Bericht door SB92 »

Moorkop schreef: 27 mei 2022 22:33 Dat een istituut als 3voor12 gaat verdwijnen is voor mij onbegrijpelijk. Halen ze Olivier Bakker weer van stal: de persoon die ik nu namelijk NIET op NPO 3FM wil horen! Wat zien ze toch in hem? Wel goed is dat Jorien Renkema blijft tussen 10:00 u en 12:00 u. Maar wat gaat er bijvoorbeeld gebeuren met Herman Hofman en Sophie Hijlkema? Herman kan wel eens het kind van de rekening worden gezien zijn burn out waar hij last van gehad heeft: Bovendien is hij nog regelmatig afwezig. Ik vind Herman ook niet meer de Herman van voor zijn burn out. Hoe gaat het weekend er uit zien? Annemieke naar NPO 3FM vind ik niet eens zo'n slecht idee. Ik zou haar dan liever programmeren op zaterdag- en zondagmiddag tussen 16:00 u en 19:00 u waar ze ooit ook zat. Maar wat moeten we met het tijdslot 16:00 u - 19:00 u doordeweeks? Zouden ze daar nog iemand voor zoeken. Ik zou het geweldig vinden als Michiel Veenstra op dat tijdslot zou komen maar dat is de wens van vaders gedachte denk ik. Dat zal niet gaan gebeuren. Hij zit goed bij Kink maar ik zou het een verrijking voor de zender vinden! Geweldige deejay!
3voor12 kan dan wel een instituut zijn, maar ook instituten houden soms op met bestaan. Als het programma straks niet meer past bij het zenderprofiel (of nu niet goed scoort) dan kan ook een instituut van de zender verdwijnen.
JanL schreef: 27 mei 2022 23:39 Opdoeken dat hele Radio 3!
Dank voor de nuttige bijdrage. Die 700.000 luisteraars zijn het vast met je eens.
density1

Bericht door density1 »

Herman ven Schippers schreef: 27 mei 2022 22:34
density1 schreef: 27 mei 2022 22:04
Herman ven Schippers schreef: 27 mei 2022 21:55 Vergeet je niet om je standaard 'Rob past meer op een Nederlandstalige zender' quote nog ergens te droppen?
En dat vind ik nog steeds, in ieder geval vind ik hem niet op 3FM passen, maar misschien wel op welke andere zender dan ook met een wat meer feel good vibe.
Dus op Q zou het nu opeens wel kunnen werken? Dan heeft hij toch nog steeds zijn - jouw woorden - carnavaleske dingen?
B.v., maar een 100%NL zou dan beter zijn, maar Q zou ook best kunnen.
Ane Sybesma

Bericht door Ane Sybesma »

Henkjan2016 schreef: 27 mei 2022 22:32 Ik ben eigenlijk wel benieuwd: Wie luistert er hier op het forum nu eigenlijk werkelijk nog specifiek naar 3voor12?

Ik heb het idee dat het er max 1 of 2 zijn.
Ik luister er in elk geval niet naar en zal het niet missen. Maar meestal wordt hier geschreven dat de luisteraar van 3fm prima via dab kan luisteren dus dan kan 3 voor 12 wel.op dab of internet.
SB92

Bericht door SB92 »

Ik zap vaak naar een andere zender tijdens 3voor12. Als ik rond die tijd radio luister zit ik vaak in de auto terug naar huis. Dan heb ik zin in wat 'makkelijkere' muziek (en radio).

Ben misschien wat te mainstream, maar ik houd wel van een meer sandwichformat voor nieuwe muziek. Twee bekende plaatjes en daar tussenin wat nieuws.
Moetditecht

Bericht door Moetditecht »

Durashift schreef: 27 mei 2022 21:55 Rob en Wijnand in de ochtend: hopelijk dan wél met nieuwe items en niet weer een voortzetting van PvdV.
Het zou me niets verbazen als Rob al zijn hele radiocarriere items heeft bedacht en opgeschreven die zouden kunnen werken in een ochtendshow. Die man adoreert die spot. Maar ook bestaande/“oude" Radio op ‘n broodje-items zoals het Kedeng-Kedengetje zie ik zomaar een nieuw soort Mama Appelsap worden, zoiets waarvan iedereen weet wat het is, maar waarvan niemand weet waar het eigenlijk ook weer vandaan komt (dat was mijn ervaring met de Mama Appelsap in elk geval tot ik het item ineens bij Timur hoorde).

Overigens weet ik ook niet zeker of het in de ochtend wel wordt wat het in de avond (ook tijdens de Partij) nooit helemaal geworden is. Volgens mij speelt Wijnand niet alleen dat hij niet dat enorme gevoel voor audiodrama niet heeft dat Rob wel heeft (en waar hij tijdens het programma om vraagt), maar heeft hij dat gevoel ook daadwerkelijk niet (snap je…?). Aan de andere kant kan ik me WeekendWijnand nog wel herinneren als een heel fijne weekend-ochtendshow en was Wijnand de enige van de hele zender die wel echt bekende Nederlanders een comfortabele plek in zijn show kon geven. Ik heb daar altijd met plezier naar geluisterd en ik heb het ook gemist. De avondshow heeft bij mij altijd een gevoel gehad van een 2-4 tussen 7-9 met een duopresentatie en dat luistert net zo ongemakkelijk als het eruit ziet op papier, en de saving grace van dat programma ligt in beide afzonderlijke persoonlijkheden. Als ze ‘s ochtends een goede mix kunnen brengen van hun beide oude programma’s, (ipv Radio op ‘n Broodje feat. Wijnand Speelman) zie ik nog wel iets moois ontstaan. Ik gun het hun beide en ik hoop niet dat de wens de vader van deze gedachte is.
De Nachtwacht

Bericht door De Nachtwacht »

Ik meng me niet vaak in dit topic omdat ik al jaren geen 3fm meer luister, maar het zegt toch wel veel over de status van de zender dat (als het klopt wat het AD schrijft) Frank Dane, Ruud, giel en ook Tom & Bram allemaal bedankt hebben. Pijnlijk, en het lijkt me ook moeilijk voor de ploeg die het nu moet gaan doen want die zijn eigenlijk tweede keus. Dat werkt denk ik ook niet echt motiverend, even los van of het terecht is dat ze tweede keus zijn of niet. Wat je nu krijgt is een zoveelste stoelendans, en die hebben de afgelopen jaren ook niets opgeleverd.
Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 »

Dan blijft de muziekmix over. Ik ben benieuwd.
NieuweGebruiker

Bericht door NieuweGebruiker »

RobinvanLangerak schreef: 27 mei 2022 23:25 Ee blijven maar weinig namen voor de middagshow over. De meest voor de hand liggende zou dan Niek van der Bruggen moeten zijn als we de roddels moeten geloven.
Maar een andere optie zou kunnen zijn Daniel, Julia en Erik jan van Slam
Daniel is een echte festival ganger en houd daarbij ook van bandjes, zo was Goldband afgelopen week nog bij hun in de show.
Erik jan Rosendahl is een vermakelijk sidekick, die ookal jaren bij de NPO heeft gewerkt. Hij is soms een beetje een ongeleid projectiel, maar dat zorgt er vaak ook voor dat de show net iets leuker word.

Zou dit nog een goede optie kunnen zijn? Of moeten ze vol inzetten op Niek?
Met Daniel zouden ze wel een grote groep Twitch-gebruikers bereiken, aangezien hij zijn programma's altijd livestreamt (volgens mij wordt inmiddels heel SLAM 24/7 gelivestreamt op Twitch) en hij naast zijn radiowerk ook een live podcast maakt waarin hij praat met andere bekende mensen uit de Twitch-community. Hij heeft radioervaring en bevindt zich middenin het netwerk met alle Youtube- en Twitch "influencers" uit Nederland en Belgie, dus als je als NPO meer mensen uit "het online domein" wilt aantrekken is Daniel een goede keuze, al is het maar omdat hij vrij gemakkelijk deze "influencers" als gasten de studio in kan krijgen.

Dat hij van festivals en Goldband houdt wist ik helemaal niet, anders had ik misschien gedacht dat hij te ver van het profiel van de zender in zou staan. Erik Jan zou zowel een bak ervaring als een hoop brutaliteit in het station kunnen brengen, wat eigenlijk de twee dingen zijn waarom 3FM nu niet veel "in the picture staat".

Daniel zou wel een van de weinige "bekende namen" (voor de doelgroep) zijn die er in zowel luistercijfers en misschien ook wel inkomen op vooruit zal gaan door nu naar 3FM te vertrekken, al denk ik wel dat SLAM er alles aan zou doen om na Tom en Bram hun grootste sterren opnieuw te zien vertrekken naar de concurrent.
Moetditecht schreef: 28 mei 2022 01:10
Durashift schreef: 27 mei 2022 21:55 Rob en Wijnand in de ochtend: hopelijk dan wél met nieuwe items en niet weer een voortzetting van PvdV.
Het zou me niets verbazen als Rob al zijn hele radiocarriere items heeft bedacht en opgeschreven die zouden kunnen werken in een ochtendshow. Die man adoreert die spot. Maar ook bestaande/“oude" Radio op ‘n broodje-items zoals het Kedeng-Kedengetje zie ik zomaar een nieuw soort Mama Appelsap worden, zoiets waarvan iedereen weet wat het is, maar waarvan niemand weet waar het eigenlijk ook weer vandaan komt (dat was mijn ervaring met de Mama Appelsap in elk geval tot ik het item ineens bij Timur hoorde).

Overigens weet ik ook niet zeker of het in de ochtend wel wordt wat het in de avond (ook tijdens de Partij) nooit helemaal geworden is. Volgens mij speelt Wijnand niet alleen dat hij niet dat enorme gevoel voor audiodrama niet heeft dat Rob wel heeft (en waar hij tijdens het programma om vraagt), maar heeft hij dat gevoel ook daadwerkelijk niet (snap je…?). Aan de andere kant kan ik me WeekendWijnand nog wel herinneren als een heel fijne weekend-ochtendshow en was Wijnand de enige van de hele zender die wel echt bekende Nederlanders een comfortabele plek in zijn show kon geven. Ik heb daar altijd met plezier naar geluisterd en ik heb het ook gemist. De avondshow heeft bij mij altijd een gevoel gehad van een 2-4 tussen 7-9 met een duopresentatie en dat luistert net zo ongemakkelijk als het eruit ziet op papier, en de saving grace van dat programma ligt in beide afzonderlijke persoonlijkheden. Als ze ‘s ochtends een goede mix kunnen brengen van hun beide oude programma’s, (ipv Radio op ‘n Broodje feat. Wijnand Speelman) zie ik nog wel iets moois ontstaan. Ik gun het hun beide en ik hoop niet dat de wens de vader van deze gedachte is.
WeekendWijnand was inderdaad het programma waar Wijnand het best tot zijn recht kwam. Hij presenteerde ontspannen, maar wel met een hele positieve energie, wat perfect bij dat tijdslot pastte, en ook de Bekende Nederlanders die langskwamen voelde zich duidelijk op hun gemak. Samen met Rob gaat Wijnand echt in een soort versnelling qua presenteren en energie, wat op de vrijdagavond nog wel werkt(e) (hij heeft tenslotte ook jarenlang met Barend van Deelen een duo gevormd), maar sinds Wijnand geen radiouren meer zonder Rob maakt wordt het misschien wel iets te veel en mis ik die meer ontspannen Wijnand steeds meer.

Toen Partij voor de Vrijdag begon had je Pieter Kok (Pieter de Bode of Pietertje uit de tijd dat hij de vaste producer van Gerard Ekdom was) tegenover Rob zitten die met al zijn ervaring precies wist wanneer hij Rob moest afremmen wanneer iets te langdradig of saai werd, en wanneer hij volledig mee moest gaan in een van Rob zijn hersenspinsels. Toen Pieter de ochtendshow op NH ging doen werd hij vervangen door Wijnand, die een maand daarvoor een week lang met Rob radio had gemaakt voor SR, maar daardoor leken de remmen wel een beetje van het programma af te zijn geraakt. Wijnand en Rob versterken vooral elkaars energie, terwijl Lideke tegenwoordig vooral de rol speelt van de onwetende van de drie, (lees: de punchline). Toen Rob en Wijnand nog beide in het weekend zaten na elkaar hadden ze naast PVDV alleen een crosstalk van 5 minuten tussen hun programma's zitten (wat op het einde vooral neerkwam op een korte samenvatting van wat er op vrijdagavond gebeurd was), maar doordat ze beide nu geen radio meer maken zonder elkaar is de bijzonderheid van de vrijdagavond er wel een beetje vanaf aan het gaan.

Het valt bij het duo Rob en Wijnand ook al snel op dat de twee een vrij verschillende muzieksmaak hebben. Rob kent zo'n beetje alle carnavalskrakers en Nederlandstalige nummers uit de vorige eeuw uit zijn hoofd, en draait graag poprock en dance met een intro die je makkelijk kan volpraten en met een staand einde (prima voor de dagprogrammering van 3FM), terwijl bijvoorbeeld Wijnand zijn favoriete band (The War on Drugs, waar hij een paar weken geleden naartoe ging waardoor hij niet bij PVDV was) duidelijk niet echt in de smaak valt bij alle andere "partijleden", die het vooral wegzetten als "lange intro, lange outro" muziek. Op de weekendochtenden kon hij dit soort rockmuziek en langere platen prima draaien, maar tijdens PVDV zouden deze platen te veel uit de toon vallen, en in de avonduren worden er nu toch vooral echte hits en classics gedraaid, wat inderdaad veel beter bij een tijdslot als 2-4 zou passen.

Ik vond Mark en Rámon, of Mark solo in het begin van de vorige programmering, veel beter passen bij dit avondslot, omdat ondanks dat ze een hele verschillende muzieksmaak hebben (Rámon houdt van alles wat met dance en disco te maken heeft, terwijl Mark juist fan is van rockbands en pop die duidelijk geïnspireerd is door de rock) ze daarmee heel goed de twee belangrijkste genres van de zender vertegenwoordigen en het interessant is om te zien welke (pop)nummers zich in het midden van dit Venn-diagram bevinden en welke niet. Bovendien maken zowel Rámon als Mark inmiddels op de vrijdag een soloprogramma, waardoor de dynamiek tussen de twee wel zichtbaar versterkt is. Het format van VRIJ, waarin je eerst een nummer hoorde wat Mark gekozen had, dan een nummer wat Rámon gekozen had, en toen een verzoekplaatje van de luisteraars was mij betreft veel interessanter dan de "Avondvitaminen" in het eerste uur van Rob en Wijnand, waarna het tweede uur eigenlijk gewoon weer de 3FM-playlist van die dag volgt.
Laatst gewijzigd door NieuweGebruiker op 28 mei 2022 09:45, 1 keer totaal gewijzigd.
De Nachtwacht

Bericht door De Nachtwacht »

Henkjan2016 schreef: 28 mei 2022 09:34 Dan blijft de muziekmix over. Ik ben benieuwd.
Daar ben ik ook wel benieuwd naar. Toen ik namen als Frank en Ruud zag was mijn gedachten dat ze er misschien een soort MNM van zouden maken dat is in België nog vrij succesvol geworden. Maar met deze crew zie ik een hitzender ook niet voor mij.
Plaats reactie