Veranderingen 3FM

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Herman ven Schippers

Re: Veranderingen 3FM

Bericht door Herman ven Schippers »

Davaos schreef: 27 mei 2022 21:15 Een naam die nog opkomt voor het middagslot: Annemieke Schollaardt. Ik heb haar naam nog niet veel voorbij zien komen, maar zal uitleggen waarom zij mij een logische keuze lijkt:
- Met het schijnbare afzeggen van Giel, Frank en Ruud, is zij een relatief bekendere naam dan andere opties.
- Zij heeft bewezen te kunnen scoren (scoorde op 3fm hoog en na het vervangen van Rob Stenders zette zij de lijn door).
- Haar liefde voor bandjes en festivals schuift ze niet onder stoelen of banken. Als 3fm inderdaad meer rock/ alternatief wordt en radio 2 minder, kan ik me voorstellen dat dit voor haar aantrekkelijk is.
- Met het vertrek van Eva en Sagid, zijn er relatief weinig vrouwen te horen doordeweeks. Vanuit de npo is regelmatig te horen geweest dat zij diversiteit op dat gebied beogen. Met Annemieke in de middag heeft 3fm (na het vertrek van Marisa op veronica) als ik het goed heb als enige een vrouw op drivetime.

Kunnen jullie deze redenering volgen of ben ik de enige die dit een logische keuze zou vinden?
Annemieke zit - met alle respect - ook alleen in de dagprogrammering van 2 omdat ze er zo graag een vrouw wilden. Met afstand de zwakste schakel van de zender. Wat iets zegt, aangezien Staverman er ook zit. Persoonlijke mening.
density1

Bericht door density1 »

Gedachtengang: Misschien wordt het, omdat Ruud en Giel 'niet kunnen' toch weer meer alternatiever wellicht, dat verklaard misschien ook het verdwijnen van 3voor12 omdat het 24/7 wellicht zo gaat klinken.
Pot

Bericht door Pot »

density1 schreef: 27 mei 2022 21:29 Gedachtengang: Misschien wordt het, omdat Ruud en Giel 'niet kunnen' toch weer meer alternatiever wellicht, dat verklaard misschien ook het verdwijnen van 3voor12 omdat het 24/7 wellicht zo gaat klinken.
Dan zou 3voor12 toch juist logisch zijn en Rob en Wijnand in de ochtend juist niet? Het alternatievere heeft niks opgeleverd.

Dit lijkt me meer een wens van jou persoonlijk.
Oren open!
density1

Bericht door density1 »

Nee dat is een aanname, zeg toch dat het enkel een gedachtengang is. Beter lezen.
Herman ven Schippers

density1 schreef: 27 mei 2022 21:29 Gedachtengang: Misschien wordt het, omdat Ruud en Giel 'niet kunnen' toch weer meer alternatiever wellicht, dat verklaard misschien ook het verdwijnen van 3voor12 omdat het 24/7 wellicht zo gaat klinken.
Een week of wat geleden was je er nog van overtuigd dat 3FM een hitstation zou worden omdat ze een paar gasten van 538 opgehaald hadden :lol: :lol:
Durashift

Bericht door Durashift »

Rob en Wijnand in de ochtend: hopelijk dan wél met nieuwe items en niet weer een voortzetting van PvdV.

Ik vind Jamie wel verbeterd de laatste tijd. Meer gericht op de luisteraar ipv haarzelf.

3 voor 12 heeft wel goede muziek maar soms waren de thema uitzendingen in het laatste uur niet mijn smaak.
Met Sagid verdwijnt natuurlijk niet alleen een vrouw.. maar ook nog een persoon van kleur. Kan dát wel bij 3FM?
Herman ven Schippers

Vergeet je niet om je standaard 'Rob past meer op een Nederlandstalige zender' quote nog ergens te droppen?
Ane Sybesma

Bericht door Ane Sybesma »

Nog een analyse aan de hand van een playlist en we zijn er weer.
density1

Bericht door density1 »

Herman ven Schippers schreef: 27 mei 2022 21:55 Vergeet je niet om je standaard 'Rob past meer op een Nederlandstalige zender' quote nog ergens te droppen?
En dat vind ik nog steeds, in ieder geval vind ik hem niet op 3FM passen, maar misschien wel op welke andere zender dan ook met een wat meer feel good vibe.
Davaos

Bericht door Davaos »

Herman ven Schippers schreef: 27 mei 2022 21:22
Annemieke zit - met alle respect - ook alleen in de dagprogrammering van 2 omdat ze er zo graag een vrouw wilden. Met afstand de zwakste schakel van de zender. Wat iets zegt, aangezien Staverman er ook zit. Persoonlijke mening.
Vooropgesteld: Ik denk dat Annemieke op haar positie zit om haar kwaliteiten. Mijn persoonlijke mening: Zij is een van de weinige dj's waarvoor ik bewust de radio aanzet. En de radio wordt ook niet massaal vanwege haar uitgezet, getuige de luistercijfers na het vertrek van Stenders destijds.

Maar stel je hebt gelijk (ik denk het niet) en zij zit daar vooral omdat ze vrouw is. Dan denk je dus dat de npo bewust vrouwelijke dj's neerzet op prominente tijdstippen. Die redenatie volgend is een vrouw in de middag van 3fm een logische keuze toch? En zeker de vrouw die volgens het Nederlandse publiek dit jaar nog als beste van de gehele radio werd gezien met het winnen van de radioster.
Deradiokenner

Bericht door Deradiokenner »

Ik denk dat het inderdaad Niek van der Bruggen gaat worden. Het doet me een beetje denken aan de oude programmering van Q met Mattie en Wietze en Niek in de middag. Wel verrassend dat ze Tom en Bram hebben geprobeerd.
rocks

Bericht door rocks »

Zou jammer zijn als 3voor12 gaat verdwijnen.... was het enige waar ik nog luisterde of keek.
Sagid heeft een fijne stem... Meeste zijn nog kinderlijk
Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 »

Ik ben eigenlijk wel benieuwd: Wie luistert er hier op het forum nu eigenlijk werkelijk nog specifiek naar 3voor12?

Ik heb het idee dat het er max 1 of 2 zijn.
Laatst gewijzigd door Henkjan2016 op 27 mei 2022 22:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Herman ven Schippers

Davaos schreef: 27 mei 2022 22:06
Herman ven Schippers schreef: 27 mei 2022 21:22
Vooropgesteld: Ik denk dat Annemieke op haar positie zit om haar kwaliteiten. Mijn persoonlijke mening: Zij is een van de weinige dj's waarvoor ik bewust de radio aanzet. En de radio wordt ook niet massaal vanwege haar uitgezet, getuige de luistercijfers na het vertrek van Stenders destijds.

Maar stel je hebt gelijk (ik denk het niet) en zij zit daar vooral omdat ze vrouw is. Dan denk je dus dat de npo bewust vrouwelijke dj's neerzet op prominente tijdstippen. Die redenatie volgend is een vrouw in de middag van 3fm een logische keuze toch? En zeker de vrouw die volgens het Nederlandse publiek dit jaar nog als beste van de gehele radio werd gezien met het winnen van de radioster.
Annemieke staat imo echt al tien jaar stil in haar ontwikkeling. Een man met dezelfde kwaliteiten, zou echt nooit in aanmerking zijn gekomen voor zo'n prominente plek. Bij 3FM heb je het een tijdje terug ook gezien met Eva en een mevrouw wiens naam ik even kwijt ben die een tijdje 14.00/16.00. Maar dat was toch ook gewoon niet goed? Jorien is echt geweldig, die ownt dat. Emmely de Wilt ook. Verder vind ik het qua vrouwen bij R2 en 3FM echt hopeloos.
Moorkop

Bericht door Moorkop »

Dat een istituut als 3voor12 gaat verdwijnen is voor mij onbegrijpelijk. Halen ze Olivier Bakker weer van stal: de persoon die ik nu namelijk NIET op NPO 3FM wil horen! Wat zien ze toch in hem? Wel goed is dat Jorien Renkema blijft tussen 10:00 u en 12:00 u. Maar wat gaat er bijvoorbeeld gebeuren met Herman Hofman en Sophie Hijlkema? Herman kan wel eens het kind van de rekening worden gezien zijn burn out waar hij last van gehad heeft: Bovendien is hij nog regelmatig afwezig. Ik vind Herman ook niet meer de Herman van voor zijn burn out. Hoe gaat het weekend er uit zien? Annemieke naar NPO 3FM vind ik niet eens zo'n slecht idee. Ik zou haar dan liever programmeren op zaterdag- en zondagmiddag tussen 16:00 u en 19:00 u waar ze ooit ook zat. Maar wat moeten we met het tijdslot 16:00 u - 19:00 u doordeweeks? Zouden ze daar nog iemand voor zoeken. Ik zou het geweldig vinden als Michiel Veenstra op dat tijdslot zou komen maar dat is de wens van vaders gedachte denk ik. Dat zal niet gaan gebeuren. Hij zit goed bij Kink maar ik zou het een verrijking voor de zender vinden! Geweldige deejay!
Plaats reactie