Veranderingen 3FM

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Deradiokenner

Re: Veranderingen 3FM

Bericht door Deradiokenner »

Niek deed het op Q prima totdat hij zijn burn-out kreeg. Daarna is hij naar Veronica gegaan. En de rest weten we…
RobinvanLangerak

Bericht door RobinvanLangerak »

Deradiokenner schreef: 26 mei 2022 21:05 Niek deed het op Q prima totdat hij zijn burn-out kreeg. Daarna is hij naar Veronica gegaan. En de rest weten we…
Niek klinkt ook altijd vrolijk en energiek op de radio. Misschien is het een idee om een jonge dj er als sidekick bij te plaatsen.
Niek heeft natuurlijk ook een berg aan ervaring waar andere van kunnen leren.
Bijv. Niek met Sophie, Luc of Andres
Oortjes

Bericht door Oortjes »

Deradiokenner schreef: 26 mei 2022 21:05 Niek deed het op Q prima totdat hij zijn burn-out kreeg. Daarna is hij naar Veronica gegaan. En de rest weten we…
Niek is in mijn optiek de enige die de afgelopen jaren een goede ochtendshow heeft neergezet op Veronica. Bij het toch wat alternatieve 3FM vind ik hem echter minder goed passen dan bij een hitstation.
Rock 'n roll is better than music!
SamH

Bericht door SamH »

Volgens het AD gaan Rob en Wijnand naar de ochtend, wordt er gezocht naar een grote naam voor de middag en gaat 3voor12 verdwijnen.

https://www.ad.nl/show/ook-3voor12-op-d ... ~abc9afd6/
Daan0612

Bericht door Daan0612 »

Zojuist zie ik bij de Gelderlander (regionale krant) dat zij een geraamte van de vermoedelijk nieuwe programmering hebben ingezien. Wat zou er volgens hun gebeuren?

- Wijnand Speelman en Rob Janssen in de ochtend
- Doordeweeks géén 3voor12 meer
- Jorien Renkema en Timur Perlin behouden hun plekjes
- Sander Hoogendoorn gaat naar begin van de middag
- Frank van der Lende gaat naar 19-22
- 3voor12 maakt plaats voor Olivier Bakker en Jamie Reuter
- Eva Koreman gaat naar het weekend tussen 10-13

De topspits voor 16-19 wordt nog gezocht. Tom en Bram waren in beeld maar blijven bij Q. Ook Frank Dane, Ruud de Wild en Giel Beelen zouden in beeld zijn (geweest).

Ik heb al veel geschreven maar zal voor de volledigheid het bericht ook nog even quoten
Ook 3voor12 op de tocht, 3FM blijft bot vangen voor grote naam in de middag

Zonder 3voor12 doordeweeks, met Rob Janssen en Wijnand Speelman in de ochtend wil 3FM lage luistercijfers te boven komen. Dit is de vermoedelijke nieuwe opstelling, volgens een geraamte dat deze site heeft ingezien.

Er wordt nog gezocht naar een topspits voor tussen 16.00 uur en 19.00 uur. Bram Krikke en Tom van der Weerd zou net als Frank Dane, Ruud de Wild en Giel Beelen in beeld zijn geweest, maar blijft bij Qmusic. Rob Janssen en Wijnand Speelman krijgen het belangrijkste vroege tijdslot en verhuizen van de avond naar de ochtend. Jorien Renkema (10-12) en Timur Perlin (12-14) behouden hun plekjes. Sander Hoogendoorn is in de nieuwe opzet in het begin van de middag te horen.

Frank van der Lende verhuist naar de avond tussen 19.00 en 22.00 uur. 3voor 12 maakt plaats voor Olivier Bakker en Jamie Reuter van PowNed, bevestigen diverse bonnen. Opvallend, want het programma voor alternatieve muziek is sinds 1998 al een vaste pijler op de late avond. VPRO zelf laat weten ‘niets te kunnen zeggen’. Eva Koreman zal niet langer doordeweeks te horen zijn, maar in het weekend tussen 10.00 en 13.00 uur.

De afgelopen weken werd al duidelijk dat er veel gaat veranderen bij 3FM. De publieke radiozender kampt al lange tijd met lage luistercijfers en is op dit moment de elfde zender van het land. Zowel Hoogendoorn als Koreman en Van der Lende kondigden al aan te gaan stoppen met de ochtend- en middagshow.

De NPO en zenderbaas Menno de Boer kunnen ‘op dit moment nog niet reageren, vanwege de gesprekken met de omroepen'.
Oh en nu zie ik dat ik tegelijk met SamH was. Het typen bij mij nam echter wat tijd in beslag.
Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 »

Eva naar 10-13 in weekend, dan verdwijnt Mark en Ramon ook.

Ps. Dit lijkt wederom een stoelendans, waarin ik geheel geen hand van een nieuwe zendermanager zie.

Enige dat nog overblijft is: Mark en Ramon terug naar 16-19 ;-)
density1

Bericht door density1 »

Dat is toch een tegenvaller ten opzichten wat gedacht is wat zou gebeuren, en 2 bekende ankers (terug) halen. Dit lijkt inderdaad weer op het ouderwetsche poppetjes schuiven wat al jaar en dag gebeurd op 3FM. Hoe gaan ze hier een visie rondom heen bouwen en opnieuw profileren. Ik ben geen fan van Rob Jansen op 3FM omdat ik hem niet bij het alternatievere profiel vind passen van het station, en hem dan de ochtend geven is wel een erg belangrijk tijdslot. Dus afwachten wat nog komen gaat.
Radiofriek

Bericht door Radiofriek »

Dit is toch niet te geloven.
Maanden aan gewerkt en dan met dit komen.
NieuweGebruiker

Bericht door NieuweGebruiker »

Dit moet wel heel erg zuur aankomen bij de VPRO. Op Radio 2 hebben ze al jaren geen zendtijd meer en nu lijkt hun paradepaardje, 3voor12 Radio, na bijna 25 jaar te verdwijnen zonder dat ze daar een plek in de dagprogrammering voor terug krijgen.

Ik vrees dat je met deze vermoedelijke programmering niet de strijd met andere stations zal winnen. Zelf ben ik groot fan van Partij voor de Vrijdag, maar sinds Rob & Wijnand 5 dagen in de week in de avonduren zitten begint de glans er helaas langzamerhand een beetje vanaf te gaan. Ook echt jammer dat 3voor12 Radio lijkt te verdwijnen, dat programma voelt echt als een instituut aan en ik luister er voor het late tijdstip nog vrij regelmatig naar, omdat het een van de weinige programma's op de zender/de gehele NPO is waar je (nog) écht alternatieve en nieuwe muziek hoort.
SB92

Bericht door SB92 »

Onbegrijpelijk als dit waar is.
aapdedino

Bericht door aapdedino »

Huh, alleen even wat mensen omgewisseld en helemaal niemand nieuws?
Al die speculaties over 'grote namen' en dan niemand aan je kunnen binden.

3voor12 zal dan wel in het weekend terecht komen toch, minimaal? Je gaat dat instituut niet zomaar stopzetten.
Olivier en Jamie samen, ja misschien leuk voor in het weekend of de nacht maar dat ga je toch niet iedere avond van 22 tot 00 neerzetten?

Dat Rob en Wijnand de ochtend gaan doen vind ik wel leuk!
En ik vond Frank ook sterker solo in de avond dan met Eva samen.
Eigenlijk zie ik wat mij betreft verbeteringen, maar waarschijnlijk zullen niet veel anderen mij daarin volgen. Dus of het de totale zender ten goede komt, denk ik eerlijk gezegd niet.
Laatst gewijzigd door aapdedino op 27 mei 2022 18:27, 1 keer totaal gewijzigd.
density1

Bericht door density1 »

Tja, dat moet toch een hard gelag zijn. Dit gaat het toch ook niet worden zo. We weten natuurlijk niet of het hier bij blijft en wat het hele profiel gaat worden, in the end. Maar het nijgt er naar dat het allemaal wel mee gaat vallen wat er staat te gebeuren met het risico dat het nog steeds niet voldoende is om echt verandering te gaan zien uiteindelijk wat 3FM weer opnieuw de weg naar boven gaat terug vinden.
Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 »

3fm draait qua inkomsten/uitgaven positief. Nu ik dat rapport gezien heb en deze voorspelling in het AD zie, interpreteer ik dat de urgentie ontbreekt om echt potten te breken. Het maakt de zender voor mij nog steeds overbodig.

Maar ik laat mij graag verrassen.
NieuweGebruiker

Bericht door NieuweGebruiker »

aapdedino schreef: 27 mei 2022 18:20 Huh, alleen even wat mensen omgewisseld en helemaal niemand nieuws?
Al die speculaties over 'grote namen' en dan niemand aan je kunnen binden.

3voor12 zal dan wel in het weekend terecht komen toch, minimaal? Je gaat dat instituut niet zomaar stopzetten.
Olivier en Jamie samen, ja misschien leuk voor in het weekend of de nacht maar dat ga je toch niet iedere avond van 22 tot 00 neerzetten?

Dat Rob en Wijnand de ochtend gaan doen vind ik wel leuk!
Olivier en Jamie hebben een tijdje geleden 2 keer samen ingevallen bij Partij voor de Vrijdag, en dat beviel volgens mij best goed bij zowel de luisteraars als de dj's zelf, aangezien er zowel een duidelijke chemie als een tegenstelling tussen de twee te horen was (Jamie zit bij Powned en is vrij nuchter, terwijl Olivier de meest "woke" dj van het station is, wat door hemzelf regelmatig erkend wordt).

Maar 2 keer samen een uitzending maken biedt geen garantie dat je ook een succesvol dagelijks programma kan dragen (kijk naar Frank en Eva, en eerlijk gezegd in mindere mate ook Rob en Wijnand naar mijn mening na Serious Request), zeker niet waarneer je straks het VPRO publiek zal moeten weten te overtuigen. Had ze eerst een vrijdagavond- of nachtprogramma laten maken (opvolger van PVDV of meer in de geest van Olivier's Programmatitel Onbekend, met veel inbellers en gesproken woord), of desnoods een weekendprogramma, want als het avondprogramma niet het beoogde effect behaald zal er door Menno waarschijnlijk weer snel gereageerd moeten worden en zal dat alleen maar voor nog meer gezichtsverlies zorgen.
Ane Sybesma

Bericht door Ane Sybesma »

Ik hoop wel dat Rob en Wijnand de vrijdagavond ook blijven doen. Mooi dat ze de ochtend gaan doen in elk geval. Lideke erbij en Hanneke van Zessen voor het nieuws. En dan tot 10 uur.

O ja en dan kan Frank natuurlijk gewoon de vrijdagochtend doen, en dan in de avond PvdV...
Plaats reactie