Veranderingen 3FM

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
density1

Re: Veranderingen 3FM

Bericht door density1 »

Alle aandacht gaat nu uit naar 538 en Veronica vandaag dus wellicht dat het op een ander moment naar buiten komt.
Pot

Bericht door Pot »

density1 schreef: 25 mei 2022 18:01 Alle aandacht gaat nu uit naar 538 en Veronica vandaag dus wellicht dat het op een ander moment naar buiten komt.
Nogmaals, vandaag is de programmering waarschijnlijk intern bekend geworden, of in ieder geval de visie gedeeld. Morgen is het Hemelvaart en vrijdag verwacht ik hem ook niet. Dus op z'n vroegst maandag.
Oren open!
density1

Bericht door density1 »

Ja ambtenaren hè...
Ef Em

Bericht door Ef Em »

Misschien hebben ze de primeur wel aan Shownieuws of Boulevard gegeven en kunnen we daar meer nieuws verwachten vanavond?
Pot

Bericht door Pot »

Nieuwe column van Patrick Kicken over Niek van der Bruggen die nu genoemd wordt:

Ik zou hem geen aanwinst vinden voor de middag op 3FM. Echt een commerciële jongen (waar niks mis mee is), maar past totaal niet op 3FM. Maar wel weer een vriendje van Menno en Chris. Bovendien is hij nou niet echt een bekendere naam dan Frank vd Lende, Eva Koreman of Sander Hoogendoorn. Waarschijnlijk is de nieuwe programmering van 3FM er al in augustus, dus dan heb je twee maanden niks (tot oktober). Is er op zaterdag- en zondagmiddag geen plek voor hem op 538? Of laat hem Barend zijn uren overnemen, wat mij betreft.

Overigens wordt dit meer als optie genoemd. Vraag me af of dit ook daadwerkelijk speelt.
Oren open!
jessica

Bericht door jessica »

Is nou bekend geworden wat er gaat gebeuren met Sander Hoogendoorn. Ik zou hem een logische optie vinden van 19 tot 21/22 uur in de avond. Daar zit hij prima op zijn plaats.
NieuweGebruiker

Bericht door NieuweGebruiker »

jessica schreef: 25 mei 2022 23:04 Is nou bekend geworden wat er gaat gebeuren met Sander Hoogendoorn. Ik zou hem een logische optie vinden van 19 tot 21/22 uur in de avond. Daar zit hij prima op zijn plaats.
Blijkbaar is hij dat zelf vandaag te weten gekomen als we hem vanmiddag bij Radio 2 op zijn woord geloven, maar het kan goed zijn dat het persbericht er pas uitgaat wanneer de zomerprogrammering eraan komt en hij in de laatste weken van de ochtendshow zit.

Een avondshow zou Sander inderdaad uitstekend passen, en ik denk dat hij daar ook veel meer van zichzelf kan laten zien dan nu in de ochtend. En als hij zichzelf opnieuw kan weten uit te vinden als radiomaker zou een transfer naar de avond helemaal niet als een degradatie hoeven te voelen.
Deradiokenner

Bericht door Deradiokenner »

Pot schreef: 25 mei 2022 22:11 Nieuwe column van Patrick Kicken over Niek van der Bruggen die nu genoemd wordt:

Ik zou hem geen aanwinst vinden voor de middag op 3FM. Echt een commerciële jongen (waar niks mis mee is), maar past totaal niet op 3FM. Maar wel weer een vriendje van Menno en Chris. Bovendien is hij nou niet echt een bekendere naam dan Frank vd Lende, Eva Koreman of Sander Hoogendoorn. Waarschijnlijk is de nieuwe programmering van 3FM er al in augustus, dus dan heb je twee maanden niks (tot oktober). Is er op zaterdag- en zondagmiddag geen plek voor hem op 538? Of laat hem Barend zijn uren overnemen, wat mij betreft.

Overigens wordt dit meer als optie genoemd. Vraag me af of dit ook daadwerkelijk speelt.
Eerst ga je van een sidekick bij ruud de wild naar de middag van Q dan wordt je gevraagd voor de ochtend van veronica wat hij prima deed. Dan wordt je na 6 maanden naar de middag gebonjourd, om vervolgens plaats te maken voor Wilfred Genee. Dan ga je naar 538 van het weekend maak je promotie naar de lunch en nog geen jaar verder wordt je ook daar afgehaald! En dan krijg je de aanbieding van de middag op 3FM wat zou jij doen?
aapdedino

Bericht door aapdedino »

Ik zie in Niek (als ie komt) meer iemand die de uren van Olivier kan overnemen inclusief de Mega Top 30.

Eerder in de week zei Jorien dat eind van de week de stembussen voor Festival Top 999 open gaan. Die wordt uitgezonden in de week voor Pinkpop met de finale vanaf Pinkpop. Dus dit nieuws verwacht ik morgen, zomerprogrammering na Pinkpop (of volledig nieuwe programmering) zal volgende week komen dan.
NieuweGebruiker

aapdedino schreef: 26 mei 2022 11:52 Ik zie in Niek (als ie komt) meer iemand die de uren van Olivier kan overnemen inclusief de Mega Top 30.
Als Niek naar de publieke omroep gaat hoop ik in ieder geval niet dat hij naar BNNVARA gaat. Vrijwel alle "personalities" van de zender zitten nu bij BNNVARA, waardoor je bij het samenstellen van een goede programmering haast niet anders kan dan de ochtend- en middagshow (wéér) aan BV toewijzen (de enige uitzonderingen zijn Rob bij AVROTROS en over een tijdje waarschijnlijk Andres voor KRO-NCRV).

Bij AVROTROS zijn ze in de afgelopen jaren al meerdere malen de dupe geweest van transfers binnen de NPO (Stenders naar BNNVARA, De Nieuwsshow naar MAX, Radio EenVandaag en het 14-16 slot op Radio 1 die ze niet meer hebben), maar ze zijn de enige omroep die momenteel nog in de dagprogrammering te vinden zijn op 3. De Mega Top 30 zou waarschijnlijk het beste bij Niek passen, voor een hitlijst mist het nu iets te veel snelheid en pit.
aapdedino

Bericht door aapdedino »

Inderdaad, ik zie AVROTROS als best passende omroep voor Niek.

Ik denk ook dat PowNed een programma gaat krijgen in de dagprogrammering (kan ook 00.00-02.00 in de nacht zijn). En Omroep Zwart in het weekend of de nacht.
NieuweGebruiker

POWNED zit nu met Thomas Hekker al op het 6-9 slot in het weekend, en Jamie Reuter in het weekend tussen 0 en 2 uur (zou dus door kunnen stromen naar ma-do). Ik zie Frank van der Lende nog wel terugkeren naar POWNED (hij ging ooit naar BNNVARA om een prominentere plek in de programmering te krijgen, maar als de omroep nu geen plek meer voor hem heeft zou hij meer zekerheid en vrijheid kunnen krijgen bij POWNED, aangezien zij toch een bepaald aantal uitzenduren moeten krijgen van de NPO). En anders zou Eddy Keur ook zo naar 3FM kunnen komen als we Patrick Kicken moeten geloven.

Ik zie Omroep Zwart nog wel een talent naar voren schuiven die in de NPO Campus carousel zou kunnen meedraaien, maar volgens mij willen ze hun beperkte uitzenduren als aspirant-omroep vooral gebruiken om op Radio 1 te presenteren. En heeft Giel nog steeds in zijn programma een blokje Omroep Zwart? Misschien dat als hij naar 3 gaat hij dat blokje weet mee te nemen.

Ongehoord Nederland lijkt mij minder zeker, aangezien ze meermaals hebben aangegeven niet te willen voldoen aan eisen die door zendermangers gesteld (kunnen) worden, en vooral hun zendtijd voor TV willen gebruiken, maar zeg nooit nooit.
Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 »

Eddy naar 3fm zou wel een hele bijzondere move zijn inderdaad, maar de toekomst is nog ongewis dus wellicht is dit inderdaad mogelijk.
Herman ven Schippers

Bericht door Herman ven Schippers »

Zou voor Niek wel een slimme move zijn. Kannie na vijf-tien jaar lekker doorschuiven naar R2.
Pot

Bericht door Pot »

Er wordt hier wel een beetje te ver doorgedacht. De omroepen kunnen zich opnieuw inschrijven voor tijdsloten. Dat het met bekendere namen in de ochtend en middag gaat gebeuren is duidelijk. Dat zij van buiten 3FM komen is ook wel een zekerheidje.

Frank van der Lende gaat niet naar PowNed. Ligt nog vast bij BNNVARA en die omroep wil waarschijnlijk met hem verder. Bovendien ging Frank alleen naar Powned toe vanwege een vaste plek in de nachtprogrammering, als ik me niet vergis.

Niek past er echt niet tussen. Goede DJ, maar wel voor een commerciële zender. Kan keurig hits achter elkaar pompen en voorbedachte woordgrappen opnoemen, maar hij heeft in de middag van Veronica en Qmusic toch niet bewezen dat hij de drijvende kracht is. En zeker geen personality die voor betere cijfers gaat zorgen. Bovendien wordt 3FM ook geen hitzender, aangezien de omroepen daar niet op zitten te wachten.

Vergeet alleen niet dat er bij de omroepen ook gewoon DJ's onder contract staan. Die worden niet opeens allemaal ontslagen. Het is wel aannemelijk dat er wat mensen weg moeten, omdat het team anders te groot is. Frank, Eva en Sander moeten tenslotte ook een plekje krijgen.

Patrick Kicken geeft Eddy Keur alleen als suggestie, niet als gerucht. Bij Niek doet hij min of meer hetzelfde, alleen is daar meer aanleiding toe aangezien hij moet stoppen met zijn programma op 538.

Zelf denk ik dat het plan was om echt grote, populaire namen als Ruud de Wild en Frank Dane te halen, maar zij uiteindelijk bedankt hebben. Misschien wil Giel Beelen nog komen, maar een andere logische optie voor bijvoorbeeld de middag zie ik nog niet.
Oren open!
Plaats reactie