Veranderingen 3FM

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Henkjan2016

Re: Veranderingen 3FM

Bericht door Henkjan2016 »

jessica schreef: 24 mei 2022 22:51 Dat zijn wel basale fouten. Hoeft toch niet zo moeilijk te zijn op ieder uur met een andere artiest te beginnen. Heb al eens vaker gezegd dat ze alles vanaf schratch af opnieuw moeten opbouwen. Misschien ook wat meer nadenken over de regeltjes die je een programmeer computer meegeeft. Iemand die er echt verstand van heeft.
En aan die kennis ontbreekt het inderdaad bij de radiostations. De flaters kun je er zo uithalen. Het is een vak op zich, een vak dat men niet beheerst. Getuige de behandeling van databases, terugluisteren en websites.
jessica

Bericht door jessica »

Henkjan2016 schreef: 24 mei 2022 23:11
jessica schreef: 24 mei 2022 22:51 Dat zijn wel basale fouten. Hoeft toch niet zo moeilijk te zijn op ieder uur met een andere artiest te beginnen. Heb al eens vaker gezegd dat ze alles vanaf schratch af opnieuw moeten opbouwen. Misschien ook wat meer nadenken over de regeltjes die je een programmeer computer meegeeft. Iemand die er echt verstand van heeft.
En aan die kennis ontbreekt het inderdaad bij de radiostations. De flaters kun je er zo uithalen. Het is een vak op zich, een vak dat men niet beheerst. Getuige de behandeling van databases, terugluisteren en websites.
Klopt inderdaad je zou eens 1 of 2 mensen helemaal vrij moeten maken die zich hier echt op richten. Kan best af van die 6 of 7 koppige redactie die ieder programma schijnt te moeten hebben bij de publieke omroep.

Maar goed ook de musicdirector moet hier in thuis zijn en precies weten hoe hij een goed afwisselend rotatieschema opbouwt. Die regels voor de programmering moet hij eigenlijk bedenken en de programmeur moet zorgen dat het goed gaat. Dan moet je het natuurlijk ook in een sim omgeving testen. Maar ik vermoed dat dit allemaal niet gebeurt.

Laatste controle is het handmatige oog van de programmamaker en de muziekredactie en dan zouden dit soort fouten toch echt niet meer mogen voor komen. En een groep of plaat 30 keer draaien in korte tijd als hij uit 2013 of 2015 komt is ook erg raar. Dit is veel te veel. Allemaal fouten in de automatische programmering.
aapdedino

Bericht door aapdedino »

Hoe de NPO terugblikt op 2021 wat betreft NPO 3FM:
NPO 3FM heeft nauw contact met luisteraars via app en telefoon in veel verschillende programma’s. Met name tijdens de 3FM Serious Request was de
interactie met luisteraars zeer sterk door het terugbrengen van het concept van het Glazen Huis. Daarnaast investeerde NPO 3FM in het vinden, coachen en begeleiden van nieuw presentatietalent. Hiervoor is een coach aangenomen, zodat presentatietalent zich kan blijven ontwikkelen. Door deze investeringen konden in 2021 enkele dj’s die ’s nachts een programma presenteerden, doorschuiven naar de dagprogrammering.

Verderop:
Talentvolle medewerkers stroomden daarnaast door van NPO FunX naar verschillende andere NPO-merken, waaronder NPO 3FM.

Bron: https://over.npo.nl/organisatie/openbar ... ik#content
jordiv30

Bericht door jordiv30 »

Sander Hoogendoorn zojuist op Radio 2. Annemieke vraagt wat hij na de ochtendshow gaat doen en Sander antwoordt dat dat toevallig vandaag bekend gaat worden.
NieuweGebruiker

Bericht door NieuweGebruiker »

jordiv30 schreef: 25 mei 2022 12:49 Sander Hoogendoorn zojuist op Radio 2. Annemieke vraagt wat hij na de ochtendshow gaat doen en Sander antwoordt dat dat toevallig vandaag bekend gaat worden.
Zou hij Coen & Sander gaan vervangen op 538? :lol:
petoi

Bericht door petoi »

zou dat samenhangen met C&S aankondiging?
petoi

Bericht door petoi »

Maar meer logischer, Frank & Eva gaan aankondigen dat ze de ochtendshow gaan doen, Sander naar de avond en Rob en Wijnand naar de middag?

Of Sander naar de middag en Timur vertrekt en een iemand van het weekend schuift door naar de avond zoiets.

Klonk ook alsof Annemieke het niet zomaar vroeg. Dat ze meer wist.
aapdedino

Bericht door aapdedino »

Nee joh. Ze hadden het bij Frank en Eva over grote(re) namen, dan ga je niet onderling rouleren.

Edit:
Annemieke geeft het wel weg met haar 'stel nou'. Sander dus tussen 12 en 2 op 3FM als Annemieke inderdaad van wanten weet.
Pot

Bericht door Pot »

Ik heb het niet gehoord, maar Sander is in zijn story wel te zien in het Radio 2-pand.

Edit: hij zat in de studio bij Annemieke. Ik dacht dat het een telefoonverbinding was.
Oren open!
NieuweGebruiker

Bericht door NieuweGebruiker »

aapdedino schreef: 25 mei 2022 13:38 Nee joh. Ze hadden het bij Frank en Eva over grote(re) namen, dan ga je niet onderling rouleren.

Edit:
Annemieke geeft het wel weg met haar 'stel nou'. Sander dus tussen 12 en 2 op 3FM als Annemieke inderdaad van wanten weet.
Zou Timur dan naar de ochtend of middag gaan? Ik kan mij totaal niet voorstellen dat je hem uit de dagprogrammering zou halen terwijl hij juist een van de bewezen namen is die 3FM nu nodig heeft. Met spraakmakende radio en het ontdekken van nieuw muziektalent (MEAU als meest overduidelijke voorbeeld) past hij precies in het plaatje wat Menno volgens mij voor zich ziet voor de zender.
Pot

Bericht door Pot »

petoi schreef: 25 mei 2022 13:32 Maar meer logischer, Frank & Eva gaan aankondigen dat ze de ochtendshow gaan doen, Sander naar de avond en Rob en Wijnand naar de middag?

Of Sander naar de middag en Timur vertrekt en een iemand van het weekend schuift door naar de avond zoiets.

Klonk ook alsof Annemieke het niet zomaar vroeg. Dat ze meer wist.
Gaat niet gebeuren. Ze gaan voor 'bekendere' namen. Ik weet alleen niet wie het moeten zijn.

Frank, Eva en Sander zijn de bekendsten bij dit 3FM. Maar zij moeten juist weg op hun plekken. Timur ook enigzins, maar vraag me af of hij (solo) ook voor betere cijfers gaat zorgen (wat toch het doel lijkt).

Dus je zult al snel buiten 3FM moeten kijken. Zelf vrees ik steeds meer voor YouTubers, Igmar of andere influencers. Wie? Geen idee.

Eva Koreman zei bij de aankondiging van haar afscheid dat Ruud, volgens haar, heeft bedankt. Frank Dane horen we ook niet veel van, maar wellicht op 538 vanmiddag. Giel Beelen is dan de laatste naam die overblijft uit de geruchtenstroom. Maar dan vul je nog maar één plek op.

Opeens vind ik Coen en Sander logisch klinken. Misschien kondigen zij vanmiddag hun afscheid aan bij 538. Maar lijkt me nog steeds niet waarschijnlijk.

Bovenal ben ik benieuwd wat de doelgroep gaat worden. Aan de poppetjes kunnen we wel het een en ander zien.

Tenslotte verwacht ik dat vanmiddag intern de programmering bekend gaat worden. Daar doelt Sander op, denk ik (aangezien de DJ vergadering op woensdagmiddag is). Later zal 'ie wel verschijnen voor ons.
Oren open!
Pot

Bericht door Pot »

aapdedino schreef: 25 mei 2022 12:22 Hoe de NPO terugblikt op 2021 wat betreft NPO 3FM:
NPO 3FM heeft nauw contact met luisteraars via app en telefoon in veel verschillende programma’s. Met name tijdens de 3FM Serious Request was de
interactie met luisteraars zeer sterk door het terugbrengen van het concept van het Glazen Huis. Daarnaast investeerde NPO 3FM in het vinden, coachen en begeleiden van nieuw presentatietalent. Hiervoor is een coach aangenomen, zodat presentatietalent zich kan blijven ontwikkelen. Door deze investeringen konden in 2021 enkele dj’s die ’s nachts een programma presenteerden, doorschuiven naar de dagprogrammering.

Verderop:
Talentvolle medewerkers stroomden daarnaast door van NPO FunX naar verschillende andere NPO-merken, waaronder NPO 3FM.

Wel mooi dat ze in de bijlagen beginnen over NPO Radio 3 :D
Oren open!
Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 »

Pot schreef: 25 mei 2022 15:13
aapdedino schreef: 25 mei 2022 12:22 Hoe de NPO terugblikt op 2021 wat betreft NPO 3FM:

Verderop:

Wel mooi dat ze in de bijlagen beginnen over NPO Radio 3 :D
Scherp! Hoewel ik dit bij 2020 ook terugzie
jordiv30

Bericht door jordiv30 »

Sander vanmorgen ook bij de opening van de ochtendshow, na de vraag hoe de luisteraar deze dag gaat beleven:

"Misschien heb je een spannende dag, omdat er groot nieuws komt over de toekomst van het bedrijf en hoe het er allemaal uit gaat zien. En is je baan niet zeker, en zijn er andere mensen die op andere plekken gaan zitten. Het zou allemaal kunnen".
SB92

Bericht door SB92 »

Nou, het was niet 3FM dat in het nieuws kwam tot nu toe. :smile:
Plaats reactie