Veranderingen 3FM

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
jessica

Re: Veranderingen 3FM

Bericht door jessica »

Giel Beelen in de ochtend en Ruud de Wild in de middag lijken de meest logische en haalbare opties.
Dit gaat zeker veel aandacht krijgen in de media. Voor Ruud de Wild zie ik als enige reden om dit te doen om van omroep te wisselen. Giel zou er qua tijdstip en salaris waarschijnlijk wel op vooruit gaan. Van 6 tot 10 en van 4 tot 7 zijn dan de uren ingevuld.
Hoef je alleen nog maar 3 goede Dj's (misschien zelfs maar 2) te zetten op het tijdslot van 10 tot 16 uur. De avond van 3FM gaat zich wel vullen.
SB92

Bericht door SB92 »

Ik moet maar eens een DAB+ radiotje gaan installeren in mijn auto denk ik. Als het echte Dane/Beelen/De Wild wordt (wie van de drie..) dan stap ik definitief over naar KINK.

Jammer dat alternatieve jongerenradio in Nederland dood is. Een einde van een tijdperk.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

jessica schreef: 19 mei 2022 17:10 Maar waarom zou hij bij Radio2 vertrekken voor het mindere 3FM?
Het huidige marktaandeel van de huidige en eventueel toekomstige werkgever is niet voor iedereen leidend bij de beslissing voor een overstap. Ik kan genoeg redenen bedenken waarom iemand zou overstappen van Radio 2 naar 3FM.
"Waar zou de radio zijn zonder Phoenix."
✄—————————————————————————————————
Disclaimer:
Ik ben niet verantwoordelijk voor uitspraken geuit door ‘Phoenix’ op andere online platformen.
DavyGer

Bericht door DavyGer »

Phoenix schreef: 19 mei 2022 18:30
jessica schreef: 19 mei 2022 17:10 Maar waarom zou hij bij Radio2 vertrekken voor het mindere 3FM?
Het huidige marktaandeel van de huidige en eventueel toekomstige werkgever is niet voor iedereen leidend bij de beslissing voor een overstap. Ik kan genoeg redenen bedenken waarom iemand zou overstappen van Radio 2 naar 3FM.
Ik ook, waarschijnlijk de zelfde redenen waarom een andere dj van radio 2 naar Veronica ging.
RobinvanLangerak

Bericht door RobinvanLangerak »

jessica schreef: 19 mei 2022 18:15 Giel Beelen in de ochtend en Ruud de Wild in de middag lijken de meest logische en haalbare opties.
Dit gaat zeker veel aandacht krijgen in de media. Voor Ruud de Wild zie ik als enige reden om dit te doen om van omroep te wisselen. Giel zou er qua tijdstip en salaris waarschijnlijk wel op vooruit gaan. Van 6 tot 10 en van 4 tot 7 zijn dan de uren ingevuld.
Hoef je alleen nog maar 3 goede Dj's (misschien zelfs maar 2) te zetten op het tijdslot van 10 tot 16 uur. De avond van 3FM gaat zich wel vullen.
Eigenlijk maar 1 naam.
Jorien doet het prima die kan 10-12 blijven doen. En Timur met de lunch is ook prettig om te luisteren.
En aangezien er vaak genoemd is dat 14-16 onder druk staat zal hier hooguit nog wat in gewijzigd worden verwacht ik. Maar dat zal wel intern geregeld kunnen worden met Sander,Frank,Mark of Eva
jessica

Bericht door jessica »

Ik ben wel benieuwd naar die redenen. Voor Giel kan ik ze wel bedenken. Voor Ruud minder. Hij zit al in de middag. Hij is niet een DJ die perse om muziek geeft. Hij draait altijd wel een beetje wat de zender wil. Het gaat bij hem meer om de show er om heen. Dat kan hij bij Radio2 al doen. Zal bij 3FM niet anders worden. Echt de enige reden die ik kan bedenken is dat hij zich niet zo bij de KRO/NCRV thuisvoelt.

Een beetje raar zou dit wel zijn. Zij hebben zijn comeback destijds mogelijk gemaakt. Maar het kan dat je na verloop van tijd je toch ergens niet zo thuis voelt. Dit zou voor mij de reden kunnen zijn die ik kan bedenken. Ik zou graag van jou die genoeg andere redenen horen. Vooral voor Ruud de Wild.
Pot

Bericht door Pot »

Op de vorige pagina heb ik een bericht ge-edit. Tijdens het terugluisteren van de uitzending (waarin ze een soort vragenrondje deden), reageerde Eva op een bericht waarin gezegd werd dat Ruud naar 3FM zou gaan, dat 'de keutel is ingetrokken'. Verder zeiden ze nog dat ook zij nog niet wisten wie er op hun plaats ging komen en dat de omroepen er nog over moeten gaan beslissen.

Wel vreemd: je haalt iemand al uit de programmering, maar een opvolger heb je nog niet binnen en als het de andere omroepen niet aanstaat, dan gaat het hele feest niet door. Op z'n zachtst gezegd wel vreemd dat het zo gaat.

Misschien heeft Boulevard, Patrick Kicken of Albert Verlinde vanavond nog wat te melden.
Laatst gewijzigd door Pot op 19 mei 2022 18:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Oren open!
Phoenix

Bericht door Phoenix »

jessica schreef: 19 mei 2022 18:38
Ik ben wel benieuwd naar die redenen. Voor Giel kan ik ze wel bedenken. Voor Ruud minder. Hij zit al in de middag. Hij is niet een DJ die perse om muziek geeft. Hij draait altijd wel een beetje wat de zender wil. Het gaat bij hem meer om de show er om heen. Dat kan hij bij Radio2 al doen. Zal bij 3FM niet anders worden. Echt de enige reden die ik kan bedenken is dat hij zich niet zo bij de KRO/NCRV thuisvoelt.

Een beetje raar zou dit wel zijn. Zij hebben zijn comeback destijds mogelijk gemaakt. Maar het kan dat je na verloop van tijd je toch ergens niet zo thuis voelt. Dit zou voor mij de reden kunnen zijn die ik kan bedenken. Ik zou graag van jou die genoeg andere redenen horen. Vooral voor Ruud de Wild.
Ik kan dat niet voor de De Wild invullen. Maar redenen om van werkomgeving te wisselen kunnen legio zijn. Meer vrijheid, meer doorgroeimogelijkheden, nieuwe uitdagingen, financiële argumenten, meer verantwoordelijkheid, minder verantwoordelijkheid, etc., etc.
"Waar zou de radio zijn zonder Phoenix."
✄—————————————————————————————————
Disclaimer:
Ik ben niet verantwoordelijk voor uitspraken geuit door ‘Phoenix’ op andere online platformen.
Debaser

Bericht door Debaser »

Volgens mij is het gewoon het doel om 3FM klein te houden. Een andere reden om iedere 2 jaar je ankers in de programmering te wisselen kan ik niet verzinnen. Radio is slow business.

Even los van de kwaliteit, want we kunnen het hier allemaal veel beter dan welke jock dan ook. Maar stabiliteit zou natuurlijk echt helpen. Zorgen dat de gewenste doelgroep ook eens gewend raakt aan de mensen op die zender. Anders kunnen ze beter de stekker eruit trekken.
Be a debaser!
rutgrrr

Bericht door rutgrrr »

Debaser schreef: 19 mei 2022 19:06 Volgens mij is het gewoon het doel om 3FM klein te houden. Een andere reden om iedere 2 jaar je ankers in de programmering te wisselen kan ik niet verzinnen. Radio is slow business.

Even los van de kwaliteit, want we kunnen het hier allemaal veel beter dan welke jock dan ook. Maar stabiliteit zou natuurlijk echt helpen. Zorgen dat de gewenste doelgroep ook eens gewend raakt aan de mensen op die zender. Anders kunnen ze beter de stekker eruit trekken.
Ik denk dat er geen strategie is om 3FM klein te houden, maar dat er rond de zender nu gewoon permanent paniekvoetbal wordt gespeeld en dat het niet meer goed komt. De beoogde doelgroep is er gewoon niet meer, radio staat bij kids NIET op de radar.

De stoelendans om de 2 jaar (patroon!) kan nog doorgaan tot St. Juttemus maar ik denk dat er een onomkeerbaar proces in gang is gezet met het vertrek van de grote namen/ouwe lullen zoals Beelen, Stenders, Ekdom etc. Toen gingen de luisteraars mee, en die waren al veel te oud en de zender was volledig vervreemd van jongeren.

Je kunt het proberen met populaire influencers, instagrammers, youtubers of wat dan ook, maar voor hen heeft het geen enkele meerwaarde om voor een stervend medium te gaan werken. Niet voor 3FM, niet voor 538, misschien voor Q.

Het komende decennium zal de zender zich denk ik wel handhaven, rond de 3 a 4% aandeel en meer niet. Groot zal 3FM nooit meer worden.
Offtopic is het nieuwe ontopic.
density1

Bericht door density1 »

Denk het ook. Met 'grote namen' gaat het gewoon niet meer lukken, face that. Het komt enkel maar pathetisch over als je hier weer voor gaat kiezen en terug wil naar wat was en wat nooit meer terug komt die tijd omdat het andere tijden waren in radioland en de concurrentie nog niet zo groot als dat hij nu is. Denk ook dat het beter is om je op een kleinere doelgroep/niche te richten en je tevreden mag zijn met een erg laag marktaandeel. Ik denk nu zelfs dat als je er FUNX zet je het overall misschien beter doet. Ik was daar zwaar op tegen omdat het toch iets randstedelijks is dat format maar ja, probeer het maar eens op die manier. Dat is nog niet eerder geprobeerd.
ViaWifi

Bericht door ViaWifi »

Ze zouden best eens naar het talententraject kunnen kijken. Die grote namen worden ouder en ouder en zijn nu al vrij oud voor 3fm. Je kunt er niet eeuwig op blijven leunen.

En ja, er heeft een hele reeks aan onbekende namen een poging gewaagd om op 3fm een professionele en gewaardeerde dj te worden, maar is dat de laatste circa 10 jaar wel op de goede manier gebeurd? Een aantal kwamen boven drijven waar goed naar te luisteren is, maar weinig echte a-namen, of mensen die eventueel nog een a-naam zouden kunnen worden bij een overstap naar Radio 2/Q/538 (het huidige 3fm heeft daar niet genoeg slagkracht voor). Jorien zie ik over 10 jaar nog wel op Radio 2, ergens tijdens kantooruren, en eventueel gaat een commerciële zender nog aan Rob Jansen trekken. Maar verder?
Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 »

De geschiedenis zit op radio 2 en dat is succesvol.
Ik zie daarom geen enkele reden om daarbij over te stappen naar een tot nu toe zwak station als 3fm.

3fm biedt geen beter salaris.
Ik zie daarom geen reden om over te stappen naar 3fm.

Dan moet er iemand het avontuur aan durven gaan, zoals Michiel Veenstra dat durfde.
Ik zie dat in het huidige nederlandse dj-arsenaal niet gebeuren.

Dan blijft inderdaad alleen Frank Dane over, omdat hij nu geen uitdaging heeft, maar die moet dan wel consessies qua salaris doen.

3fm wordt naar mijn mening alleen opgelapt voor de subsidiepot, en dat nu door de subsidieverstrekker ingegrepen wordt na zo lang aanmodderen.
Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 »

Ramon was vanmorgen aangeschoven bij Mark. Het is Mark dus toch gelukt om Ramon vroeg uit zijn bed te krijgen ;-)
SB92

Bericht door SB92 »

Daar werd wel heel helder dat Ramon geen ochtendshow gaat doen.. haha
Plaats reactie