Veranderingen 3FM

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Henkjan2016

Re: Veranderingen 3FM

Bericht door Henkjan2016 »

RobinvanLangerak schreef: 11 mei 2022 22:16
density1 schreef: 11 mei 2022 14:59 Hij zou naast iemand die wel ervaring hier in heeft, het boegbeeld voor het station kunnen zijn. Stenders bij Veronica wordt ook begeleid door mensen die verstand hebben van zaken waar Stenders dat niet heeft.
Je kan toch ook gewoon een zendersbaas neerzetten en Giel als boegbeeld van de zender de ochtendshow geven?
Dan is hij alsnog het boegbeeld omdat hij de belangrijkste show maakt( goed begin is het halve werk, en je dag begint met een ochtendshow). En dan heb je Menno als zenderbaas omdat hij daar wel al bewezen heeft daar de capaciteit voor te hebben.
Lijkt mij win-win
Iedereen doet waar hij goed in is. Giel in radio maken, en Menno is alles regelen
Het wordt een beetje herhaling, maar op basis van welke garantie gaat men het risico nemen om Giel in de ochtend te zetten, terwijl hij er nog zat toen het al de verkeerde kant op ging. Hij heeft het toen niet vlot kunnen trekken. Waarom zou het nu wel kunnen?
density1

Bericht door density1 »

Kan ook, maar ik moet het nog maar zien. Het is teruggrijpen op wat was en dat lijkt me nooit goed, verder eens wat Henkjan zegt.
RobinvanLangerak

Bericht door RobinvanLangerak »

Henkjan2016 schreef: 11 mei 2022 22:52
density1 schreef: 11 mei 2022 14:59 Hij zou naast iemand die wel ervaring hier in heeft, het boegbeeld voor het station kunnen zijn. Stenders bij Veronica wordt ook begeleid door mensen die verstand hebben van zaken waar Stenders dat niet heeft.
Je kan toch ook gewoon een zendersbaas neerzetten en Giel als boegbeeld van de zender de ochtendshow geven?
Dan is hij alsnog het boegbeeld omdat hij de belangrijkste show maakt( goed begin is het halve werk, en je dag begint met een ochtendshow). En dan heb je Menno als zenderbaas omdat hij daar wel al bewezen heeft daar de capaciteit voor te hebben.
Lijkt mij win-win
Iedereen doet waar hij goed in is. Giel in radio maken, en Menno is alles regelen
Het wordt een beetje herhaling, maar op basis van welke garantie gaat men het risico nemen om Giel in de ochtend te zetten, terwijl hij er nog zat toen het al de verkeerde kant op ging. Hij heeft het toen niet vlot kunnen trekken. Waarom zou het nu wel kunnen?
Ik snap wat je bedoel. Maar het is altijd een risico om een nieuwe ochtendshow te starten.
Noem eens 1 andere optie voor de ochtend die je zonder risico neer kan zetten.
Giel is wel een fantastische radio dj. En het zinkende schip waar hij opzat de vorige keer had ook te maken met de muziek keuzes en de gehele zender die zakte.
Giel maakt wel spraakmakende radio en heeft ook een zeer brede muziek kennis, dit zijn in mijn ofen 2 eigenschappen die nodig zijn voor een goede ochtendshow.
En nee er is geen garantie dat het echt gaat lukken, maar ik denk wel dat het 1 van de namen is waarbij het risico het kleinst is.
Henkjan2016

RobinvanLangerak schreef: 12 mei 2022 22:27

Lijkt mij win-win
Ik snap wat je bedoel. Maar het is altijd een risico om een nieuwe ochtendshow te starten.
Giel is wel een fantastische radio dj. En het zinkende schip waar hij opzat de vorige keer had ook te maken met de muziek keuzes en de gehele zender die zakte.
Giel maakt wel spraakmakende radio en heeft ook een zeer brede muziek kennis, dit zijn in mijn ofen 2 eigenschappen die nodig zijn voor een goede ochtendshow.
En nee er is geen garantie dat het echt gaat lukken, maar ik denk wel dat het 1 van de namen is waarbij het risico het kleinst is.
Het gaat er niet specifiek om dat ik een mening heb over wie er wel moet komen met garantie tot succes, het gaat erom dat jij 3x vol overtuiging een naam roept die al bewezen 2x niet tot het binnenhalen van grote hoeveelheden luisteraars heeft geleid in de ochtend in de afgelopen 7 jaar.

In grote delen heb je gelijk, maar 3fm zal dit keer toch echt voor garantie moeten gaan.
RobinvanLangerak

Bericht door RobinvanLangerak »

Henkjan2016 schreef: 13 mei 2022 08:04

Het gaat er niet specifiek om dat ik een mening heb over wie er wel moet komen met garantie tot succes, het gaat erom dat jij 3x vol overtuiging een naam roept die al bewezen 2x niet tot het binnenhalen van grote hoeveelheden luisteraars heeft geleid in de ochtend in de afgelopen 7 jaar.

In grote delen heb je gelijk, maar 3fm zal dit keer toch echt voor garantie moeten gaan.
Noem eens een naam die wel garantie geeft?
De enige 2 dj’s die sinds hun start met de ochtendshow in luistercijfers omhoog zijn gegaan zijn Mattie Valk en Gerrard Ekdom.
Een andere naam is nog Lex Gaarthuis die destijds dat hij bij 100% NL en Slam begon ook in luistercijfers is gestegen, maar die doet nu late avond op 10.
Dus de 3 opties waarbij je enige vorm van garantie heb zijn:
Mattie Valk
Gerrard Ekdom
Lex Gaarthuis
Of heb jij nog een andere suggestie?
Henkjan2016

RobinvanLangerak schreef: 13 mei 2022 17:03
Henkjan2016 schreef: 13 mei 2022 08:04

Noem eens een naam die wel garantie geeft?
De enige 2 dj’s die sinds hun start met de ochtendshow in luistercijfers omhoog zijn gegaan zijn Mattie Valk en Gerrard Ekdom.
Een andere naam is nog Lex Gaarthuis die destijds dat hij bij 100% NL en Slam begon ook in luistercijfers is gestegen, maar die doet nu late avond op 10.
Dus de 3 opties waarbij je enige vorm van garantie heb zijn:
Mattie Valk
Gerrard Ekdom
Lex Gaarthuis
Of heb jij nog een andere suggestie?
Nee, zoals ik aangaf heb ik geen suggestie. Het was ook mijn punt niet om die wel te benoemen.
Oortjes

Bericht door Oortjes »

Giel is geweest op 3FM. Volgens mij moet een zender met nieuwe muziek ook in presentatie vernieuwen, niet terug naar af. Laat Giel lekker op Radio 2 en haal voor 3FM een andere dj. Dat kan een ervaren dj zijn als bijv. Coen Swijnenberg, maar nog beter lijkt mij iemand die doorstroomt van lokale of regionale omroep.
Rock 'n roll is better than music!
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Oortjes schreef: 13 mei 2022 17:56 Giel is geweest op 3FM. Volgens mij moet een zender met nieuwe muziek ook in presentatie vernieuwen, niet terug naar af. Laat Giel lekker op Radio 2 en haal voor 3FM een andere dj. Dat kan een ervaren dj zijn als bijv. Coen Swijnenberg, maar nog beter lijkt mij iemand die doorstroomt van lokale of regionale omroep.
Iemand van de lokale omroep nemen voor de ochtendshow van 3FM? Dat lijkt me nogal een stap.
"Waar zou de radio zijn zonder Phoenix."
✄—————————————————————————————————
Disclaimer:
Ik ben niet verantwoordelijk voor uitspraken geuit door ‘Phoenix’ op andere online platformen.
Oortjes

Bericht door Oortjes »

Phoenix schreef: 13 mei 2022 19:03 Iemand van de lokale omroep nemen voor de ochtendshow van 3FM? Dat lijkt me nogal een stap.
Mwoah, zoveel luisteraars scheelt dat niet, alleen heel veel budget :wink:
Rock 'n roll is better than music!
Pot

Bericht door Pot »

Oortjes schreef: 13 mei 2022 19:10
Phoenix schreef: 13 mei 2022 19:03 Iemand van de lokale omroep nemen voor de ochtendshow van 3FM? Dat lijkt me nogal een stap.
Mwoah, zoveel luisteraars scheelt dat niet, alleen heel veel budget :wink:
DJ's krijgen bij de NPO per tijdslot betaald volgens mij. Dus in de ochtend zal voor Peter van Radio Maria (ongeveer) hetzelfde verdienen als Sander Hoogendoorn. Hoewel Giel Beelen in zijn 3FM-tijd natuurlijk veel meer verdiende.
Oren open!
Freddie Mercuryfan

Bericht door Freddie Mercuryfan »

RobinvanLangerak schreef: 11 mei 2022 22:16 Ik snap wat je bedoel. Maar het is altijd een risico om een nieuwe ochtendshow te starten.
Hier sluit ik mij bij aan. Ik zou ook proberen om Gerard Ekdom terug te halen, en Timur dan op de zender laten zitten en eventueel herenigen met Rámon, mits beide heren dat zelf ook willen.

Volgens mij hebben veel mensen wel heimwee hebben naar het oude 3FM, het 3FM van pak 'm beet 2004-2015. Ik heb de indruk dat veel mensen daar goede herinneringen aan hebben, en die mening deel ik ook wel. Dus als ik programmaleider van 3FM was, zou ik proberen om weer een beetje naar dat sfeertje te zoeken, en dat gevoel weer een beetje op te roepen. Tegelijk zou ik uiteraard ook iets doen met de talenten die er nu zitten, zoals Rob & Wijnand, Jorien en Vera. Ik zou eerst weer teruggaan naar het oude 3FM, en van daaruit langzaam aan weer gaan vernieuwen. Maar uiteraard zonder dezelfde fouten te maken als in 2016, en alleen iets te veranderen als luisteraars zich daarin kunnen vinden.

Ik vind dat Rob en Wijnand nu op het verkeerde tijdslot zitten. Ze behoren tot mijn grootste helden, maar ze hebben gewoon een ochtend- of middagshow nodig (ik zou een middagshow doen). Het tijdslot 19-21:00 is toch vooral op muziek gericht, terwijl Rob en Wijnand echte entertainers zijn. Solo konden ze wel een goed muziekprogramma neerzetten, maar met elkaar hebben ze toch een chemie die bij een ochtend- of middagshow veel beter van pas komt. In een muziektijdslot kunnen ze veel minder met die chemie doen, en dat vind ik zonde.

Misschien kan de volgende dagprogrammering werken:
*6-9: Giel Beelen
*9-12: Jorien Renkema
*12-14: Timur Perlin
*14-16: Gerard Ekdom
*16:19: Rob Janssen & Wijnand Speelman (met Lideke als sidekick)
*19-21: Sander Hoogendoorn
*21-00: 3voor12 Radio met Vera Siemons als presentatrice

Vera zou ook op 12-14 kunnen, en dan Timur in het weekend met Rámon herenigen (als ze dat zelf ook willen). 3voor12 kan dan met Eva Koreman. Frank en Eva zou ik uit de middag halen. Eva een weekendshow of misschien 3voor12, Frank functie elders (Kink?).
Ane Sybesma

Bericht door Ane Sybesma »

Ik kan me er wel in vinden al zou ik een uurtje minder Jorien wel fijn vinden. En natuurlijk Rob en Wijnand met Lideke ook op vrijdagavond.
Herman ven Schippers

Bericht door Herman ven Schippers »

Ik vind het idee van Ekdom op 3FM super schattig hoor, ik zou er meteen voor tekenen. Maar waarom zou iemand met zijn populariteit (algemeen bekeken) gaan switchen van de ochtend van 10, naar een stuurloos en slecht beluisterd station als 3FM tussen 14.00-16.00? Nog los van het financiële plaatje.
jessica

Bericht door jessica »

Gerard Ekdom naar 3FM is echt kansloos. Sowieso qua verdiensten. Veronica is niet eens mogelijk. Gerard is samen met Rob van Someren de trekker van Radio10 hij heeft net zijn contract weer met een paar jaar verlengd. Dus dat gaat m niet worden. Misschien dat zijn freakprogramma van 2 uur in de week nog naar Veronica gaat, maar voor de rest zal Gerard op Radio10 blijven. Stabiel station wat het goed doet.
Ane Sybesma

Bericht door Ane Sybesma »

O ja, Ekdom staat er ook bij :-) Dat lijkt me inderdaad niet realistisch. Frank en Eva zijn er nog. Al kun je die ook om 19.00 uur zetten (behalve op vrijdag). En anders Ruud zelf van 14-16.
Plaats reactie