Veranderingen 3FM

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

petoi

Re: Veranderingen 3FM

Bericht door petoi »

Ik vind op zich ook geen minpunt, beetje weekend gevoel.

Wat je zegt vroeger had je natuurlijk ook Dolf/Claudia op de lunch op vrijdag en Rob met de VriMiBo en dan 2 uur C&S, Corne met Disco Request en dan Extra Weekend.
Herman ven Schippers

Bericht door Herman ven Schippers »

petoi schreef: 13 jan 2022 15:55 Ik vind op zich ook geen minpunt, beetje weekend gevoel.

Wat je zegt vroeger had je natuurlijk ook Dolf/Claudia op de lunch op vrijdag en Rob met de VriMiBo en dan 2 uur C&S, Corne met Disco Request en dan Extra Weekend.
Heeft Rob toen ook niet een tijdje alleen Eetvermaak gedaan op vrijdag 12-2? Mooie tijden, na Ekstra Weekend kreeg je dan Der Rudy! In mijn herinnering een legendarisch programma. Later kwam Latevermaak op dat tijdstip.
De Nachtwacht

Bericht door De Nachtwacht »

Herman ven Schippers schreef: 13 jan 2022 16:10
petoi schreef: 13 jan 2022 15:55 Ik vind op zich ook geen minpunt, beetje weekend gevoel.

Heeft Rob toen ook niet een tijdje alleen Eetvermaak gedaan op vrijdag 12-2? Mooie tijden, na Ekstra Weekend kreeg je dan Der Rudy! In mijn herinnering een legendarisch programma. Later kwam Latevermaak op dat tijdstip.
Nee, Rob op vrijdag was van 14:00-16:00. Rob radio was dat. Claudia zat daarvoor, en toen zij stopte ging 12-14 op vrijdag naar ekdom. 's avonds was er idd late vermaak, dat was de opvolger van der rudy.
Pot

Bericht door Pot »

De Nachtwacht schreef: 13 jan 2022 16:46
Herman ven Schippers schreef: 13 jan 2022 16:10

Nee, Rob op vrijdag was van 14:00-16:00. Rob radio was dat. Claudia zat daarvoor, en toen zij stopte ging 12-14 op vrijdag naar ekdom. 's avonds was er idd late vermaak, dat was de opvolger van der rudy.
Claudia zat er eerst van maandag t/m donderdag tot 14:00 uur (Dolf Jansen op vrijdag??). Toen Stenders terugkwam, ging hij volgens mij ma t/m do de lunch doen en Claudia de vrijdag. Toen Stenders overstapte van VARA naar Powned, kreeg Ekdom de plek van Stenders tijdens de lunch en ging Rob naar de vrijdagmiddag van 14:00 tot 16:00 uur en de vrijdagavond. Toen Claudia stopte (in 2014 of 2015) nam Ekdom de plek over op vrijdag. Ekdom was al gestopt met Ekstra Weekend.

Zo ongeveer.
Oren open!
De Nachtwacht

Bericht door De Nachtwacht »

klopt
Moetditecht

Bericht door Moetditecht »

Een week Rob en Wijnand in de avond, bijna een jaar Rob en Wijnand in de partij. Ik ben wel benieuwd wat de meningen zijn.

Zelf vind ik dat Wijnand in de partij gegroeid is, het geheel is zeker sinds de zomervakantie beter geworden. Alleen de muziekmix vind ik minder geworden, ik weet niet wie daar verantwoordelijk voor was voordat Pieter weg ging, maar het was keiharde weekendknallers en het is geworden mainstream 3FM met een weekendrandje. Natuurlijk is die Partij nog de Grote Robshow maar ze hebben goede chemie (het is uiteindelijk ook alleen van de AVROTROS en niet van de KRO-NCRV)

De nieuwe avondshow bouwt voor op die goede samenwerking. Waar ik alleen niets van snap is dat ze in het eerste uur platen pompen. Het is lekker, maar ik vind het raar dat Rob en Wijnand dit doen. Avondvitaminen draagt natuurlijk de inspiratie op de mouwen, ik ben er nog niet uit of dat schaamteloos jatten of een liefkozende knipoog is. 2e uurtje klassiek Rob en Wijnand, en dat is precies genoeg voor een doordeweekse dag. Ik mis een beetje de itempjes en de spelletjes, ik ben benieuwd hoe ik daar over een half jaar over denk. De uuropeners vind ik verfrissend.

7-9 was een beetje zappen bij mij, het is nu gewoon vast op 3FM.
Ane Sybesma

Bericht door Ane Sybesma »

Wij kijken nu gewoon 5 avonden per week 3 fm tussen 19 en 21.. prima zo.
Tim Lijzenga

Bericht door Tim Lijzenga »

Aan het begin van de week was ik nog bang dat de twee uren op twee compleet verschillende programma's zouden lijken met Avondvitaminen en Rob & Wijnand zoals we ze kennen, maar dat lijkt in de loop van de week al wat meer in evenwicht te komen.

Heerlijk programma verder, staat bij mij tussen 19 en 21 nu standaard aan.
jessica

Bericht door jessica »

Een uurtje meer voor Rob en Wijnand en een uurtje minder voor Frank en Eva was beter geweest. Liefst helemaal geen Frank en Eva maar ja dat lijkt iets teveel gevraagd.
Ane Sybesma

Bericht door Ane Sybesma »

Ik had liever Frank en Eva nog gewoon op de vrijdag in plaats van een mix van Sander...
petoi

Bericht door petoi »

Nu kan Sander best een mix in elkaar zetten maar
1) Hij zat de hele tijd doorheen te praten met allerlei onzin die totaal niks toevoegt en
2) Je hebt later op de avond Rámon met bijna hetzelfde doet (en in mijn ogen ook beter). Nu maait Sander met zijn uur eigenlijk het gras voor Rámon zijn voeten weg.
3) En je hebt daarvoor de Top 30 zitten waar ook wel eens een dansplaatje in zit, die hoor je dan 3-4x op in 6-7 uur.

Sowieso raar, je hebt een hitlijst, dan een mix, dan opeens een programma van 3 uur met juist veel gepraat en dan weer 2 uur een mix.
Beetje een snelweg die plots overgaat in een 30km weg en dan weer snelweg wordt.

Sander kan er beter een requestprogramma van maken zoals Corne Klein dat vroeger deed,
Iemand bellen in het outro en intro die graag iets wil horen en gesprek afsluiten met een verzoekje dat hij uit Appjes pakken en zo je show aan elkaar praten.
Pot

Bericht door Pot »

Bij 3FM zijn ze natuurlijk behoorlijk de weg kwijt. Maar de vrijdagprogrammering is echt waanzinnig (slecht). Dat je de MT30 tegenover de Top 40 en 50 zet begrijp ik als 3FM ook een hitstation was. Dus 3FM wil luisteraars van Qmusic en 538, denk ik dan? Opvallend, aangezien 1,5 jaar geleden met de ingang van de nieuwe marketingstrategie nog op luisteraars van Radio 2 en Radio 10 werd ingezet. Ze beginnen nu al weer te zwalken of deed de MT30 het zo goed op zaterdag?

En AVROTROS kan met de MT30 op vrijdagmiddag toch de beste (hitlijst)presentator van 3FM er neerzetten: Jorien. Hoewel Olivier echt wel wat stapjes heeft gemaakt, blijft zijn houding (overenthousiast en leuk over willen komen) toch z'n grootste probleem. Totaal niet geschikt voor dit belangrijke tijdslot.

Als ik dan voorbij hoor komen welke ontoegankelijke nummers er bij Sander gedraaid werden (na terugzoeken zie ik er maar één op Playlist24), dan ben je de laatste drie luisteraars na 18 uur ook kwijt. Bedenk dan ook dat Rámon even later nog twee uur lang met gelijkwaardige nummers komt. (Gratis tip: Sander en Ràmon kun je ook naast elkaar programmeren, of beter: niet programmeren).

Van onduidelijke muziekkeuze (pop, rock, hits, alternative rock, dance, poptalent, hiphop, 'foute muziek') overdag, naar hitmuziek in de middag, naar één uur uptempo nummers, naar bijna geen muziek en carnavalsmuziek, naar opnieuw dance. Er is geen peil op te trekken. Het lijkt wel de tijd van Corné Klijn met disco tussen 18:00 en 19:00 uur, Ekstra Weekend daarna en vervolgens een verlengd 3voor12-programma.

Gisteravond had ik ook 3voor12 opstaan (voor het eerst sinds tijden). Prima dat de VPRO niet de 13-in-een-dozijn muziek wil draaien en mooi dat ze nieuw talent laten horen, maar er werd gewoon maar wat gedraaid. Als het nieuw is en het nummer weinig views op YouTube heeft (ik heb ze nog niet op Spotify gezien), dan maak je kans om bij 3voor12 langs te komen. Ook hier maakt het genre niet uit. 3voor12 zou veel meer kunnen focussen op opkomende artiesten en bandjes, die er daadwerkelijk aan zitten te komen en mogelijk snel op de dagplaylist komt te staan, in plaats van muziek te draaien van bands die drie dagen voor hun eerste airplay zijn opgericht.

Er wordt door een aantal dj's en omroepen hobbyisme bedreven. Echt: wie bedenkt nou zo'n programmering.

Dit alles heeft ervoor gezorgd (en een meer kritische luisterblik), dat ik zo goed als helemaal ben afgehaakt bij 3FM.

Succes Menno!
Oren open!
Durashift

Bericht door Durashift »

Moetditecht schreef: 13 jan 2022 21:12 Een week Rob en Wijnand in de avond, bijna een jaar Rob en Wijnand in de partij. Ik ben wel benieuwd wat de meningen zijn.

(..)
Ik vind Wijnand wel te beluisteren in duo vorm, solo heb ik dat minder.

Ik had gisteravond alleen niet zo'n behoefte om om 19 uur naar radio 3 te schakelen. Immers, het duo had ik de hele week al grotendeels gehoord in de avond.. :???:

Na 20 uur nog enkele stukjes gehoord, maar niet met volle aandacht, helaas.

Ik miste ook de lunchshow van Rob op de vrijdagmiddag. Was voor mij een alternatief als BVSC er niet was.
SB92

Bericht door SB92 »

Pot schreef: 14 jan 2022 22:56 Bij 3FM zijn ze natuurlijk behoorlijk de weg kwijt. Maar de vrijdagprogrammering is echt waanzinnig (slecht). Dat je de MT30 tegenover de Top 40 en 50 zet begrijp ik als 3FM ook een hitstation was. Dus 3FM wil luisteraars van Qmusic en 538, denk ik dan? Opvallend, aangezien 1,5 jaar geleden met de ingang van de nieuwe marketingstrategie nog op luisteraars van Radio 2 en Radio 10 werd ingezet. Ze beginnen nu al weer te zwalken of deed de MT30 het zo goed op zaterdag?

En AVROTROS kan met de MT30 op vrijdagmiddag toch de beste (hitlijst)presentator van 3FM er neerzetten: Jorien. Hoewel Olivier echt wel wat stapjes heeft gemaakt, blijft zijn houding (overenthousiast en leuk over willen komen) toch z'n grootste probleem. Totaal niet geschikt voor dit belangrijke tijdslot.

Als ik dan voorbij hoor komen welke ontoegankelijke nummers er bij Sander gedraaid werden (na terugzoeken zie ik er maar één op Playlist24), dan ben je de laatste drie luisteraars na 18 uur ook kwijt. Bedenk dan ook dat Rámon even later nog twee uur lang met gelijkwaardige nummers komt. (Gratis tip: Sander en Ràmon kun je ook naast elkaar programmeren, of beter: niet programmeren).

Van onduidelijke muziekkeuze (pop, rock, hits, alternative rock, dance, poptalent, hiphop, 'foute muziek') overdag, naar hitmuziek in de middag, naar één uur uptempo nummers, naar bijna geen muziek en carnavalsmuziek, naar opnieuw dance. Er is geen peil op te trekken. Het lijkt wel de tijd van Corné Klijn met disco tussen 18:00 en 19:00 uur, Ekstra Weekend daarna en vervolgens een verlengd 3voor12-programma.

Gisteravond had ik ook 3voor12 opstaan (voor het eerst sinds tijden). Prima dat de VPRO niet de 13-in-een-dozijn muziek wil draaien en mooi dat ze nieuw talent laten horen, maar er werd gewoon maar wat gedraaid. Als het nieuw is en het nummer weinig views op YouTube heeft (ik heb ze nog niet op Spotify gezien), dan maak je kans om bij 3voor12 langs te komen. Ook hier maakt het genre niet uit. 3voor12 zou veel meer kunnen focussen op opkomende artiesten en bandjes, die er daadwerkelijk aan zitten te komen en mogelijk snel op de dagplaylist komt te staan, in plaats van muziek te draaien van bands die drie dagen voor hun eerste airplay zijn opgericht.

Er wordt door een aantal dj's en omroepen hobbyisme bedreven. Echt: wie bedenkt nou zo'n programmering.

Dit alles heeft ervoor gezorgd (en een meer kritische luisterblik), dat ik zo goed als helemaal ben afgehaakt bij 3FM.

Succes Menno!
Ben het eens over de kritieken wat betreft Sander zijn mixshow. Programmeer dat dan na Ramon zijn show, als Sander zo graag zo'n programma wil maken. Verder heeft de MT30 voor mij nog nooit meerwaarde gehad op 3FM, maar dat is voornamelijk omdat ik de muziek slecht trek. Niet omdat ik Olivier een slechte DJ vind, aangezien ik bij hem juist het idee heb dat hij veel stappen heeft gezet de afgelopen jaren.

Wat betreft 3voor12 ben ik het ook met je eens. Ik vind het echt een veel minder programma dan met Corton of Reijmer destijds. Een ratjetoe aan muziekgenres en het moet blijkbaar zo obscuur mogelijk om aan dat VPRO-gevoel te voldoen. Daar zit toch een muziekredactie op? Die kunnen toch wel beter dan dit?

Het zal qua omroeppolitiek wel geen haalbare kaart zijn, maar wat mij betreft geven ze Olivier iets anders dan de Mega Top 30 en stoppen ze met die lijst op 3FM. Al is de vrijdag dan nog wel het meest passend, gezien de dubieuze muziekkeuzes tijdens Partij voor de Vrijdag.

En het is zo jammer, aangezien er best goede programma's worden gemaakt op 3FM. Het is alleen niet consistent. Tot nu toe ben ik nog niet heel enthousiast van de nieuwe programmering geworden. Op zo goed als elke plek is het voor mij een achteruitgang. Mark & Ramon vond ik fijner op de doordeweekse avond, Kevin van Arnhem was vele malen beter dan Yoeri (die het overigens echt niet slecht doet), Wijnand in de weekendochtend was fijner wakker worden dan Sophie en de vrijdagavond is voor mij al tijden niet meer bijzonder op 3FM door de Boem Boem Discoshow en het gebrek aan freakradio in de nacht.

Gelukkig is de zender voor mij overdag nog altijd zeer sterk en fijn te beluisteren, met Sander, Jorien, Timur en Herman.
aapdedino

Bericht door aapdedino »

Plaats reactie