Veranderingen 3FM

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

jessica

Re: Veranderingen 3FM

Bericht door jessica »

aapdedino schreef: 22 sep 2021 16:05 Herman is er nog steeds maar drie dagen per week (ma, di en vr). De afgelopen twee weken zat Sophie er op woensdag en donderdag. Vandaag Olivier Bakker.
Dat is wel goed hoor na een burnout heel rustig terugkomen. Anders gaat het weer snel verkeerd. Heb het ook 1x meegemaakt. Als je het nog niet hebt meegemaakt kun je er niets bij voorstellen, maar als je het zelf een keer hebt gehad wel. Nu ken ik mijn lichaam veel beter dan toen. Als het ook maar iets de verkeerde kant op gaat met stress neem ik nu gelijk maatregelen. Sindsdien geen last meer. Ik wens Herman hetzelfde herstel toe. Een van de weinige DJ's waarom ik 3FM nog wel eens opzet.
Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 »

Ik vind dat de communicatie bij 3fm daarbij voorzichtiger had moeten zijn toen zij hem opnieuw brachten. Men gaf aan dat hij weer volledig terug zou zijn.
Ane Sybesma

Bericht door Ane Sybesma »

De hele week trouwens al fijne muziek op 3FM met de Top 999 van deze eeuw. De enige top-zoveel die mij wel kan boeien. (buiten de normale hitlijsten)
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Deze week heb ik de voorlaatste uitzending van Dit Was De Radio beluisterd. Daarin een fragment van Timur die belde met een willekeurige inwoner van Afghanistan. Deze man, kapper van beroep, werd puur willekeurig gebeld met blijkbaar als enige doel een jolig itempje voor Timur. Timur vroeg of het druk in de zaak was. Nee, zei de man. Timur maakte vervolgens een niet-grappige opmerking dat de Taliban niet van geknipte baarden houdt en het daarom wel rustig zou zijn. Vervolgens vraagt de man of Timur hem kan helpen. Blijkbaar komt dan het besef bij Timur dat het belletje volledig misplaatst is.

Ik vind/vond Timur altijd een talentvolle en creatieve radiomaker, maar de laatste jaren komt ‘ie steeds weer met dit acties negatief in de publiciteit. Hoewel deze actie blijkbaar aan het grote publiek voorbij is gegaan. Dat is dan het voordeel van de beperkte luistercijfers van 3FM.

Ik vraag me af hoe de leiding van 3FM en BNNVARA naar deze actie kijken. Ik kan me niet voorstellen dat men dit goede radio vind. Zeker niet bij 3FM die toch vooral willen ‘deugen’.
"Waar zou de radio zijn zonder Phoenix."
✄—————————————————————————————————
Disclaimer:
Ik ben niet verantwoordelijk voor uitspraken geuit door ‘Phoenix’ op andere online platformen.
density1

Bericht door density1 »

Ach, het verbaasd me niets meer. De zender is totaal de weg kwijt. Weten totaal niet óf ze nog radio voor iemand maken en hoe de inbeelding is van die luisteraar die ze willen bereiken en welke muziek hierbij gedraaid dient te worden. Ben benieuwd wanneer 3FM met aanpassingen gaat komen die volgens de nieuwe richtlijnen/profilering van de NPO die onlangs bekend werd gemaakt.
Pot

Bericht door Pot »

density1 schreef: 24 sep 2021 22:58 Ach, het verbaasd me niets meer. De zender is totaal de weg kwijt. Weten totaal niet óf ze nog radio voor iemand maken en hoe de inbeelding is van die luisteraar die ze willen bereiken en welke muziek hierbij gedraaid dient te worden. Ben benieuwd wanneer 3FM met aanpassingen gaat komen die volgens de nieuwe richtlijnen/profilering van de NPO die onlangs bekend werd gemaakt.
Welke 'aanpassingen volgens de nieuwe richtlijnen'?. In het concessieplan van de NPO staat volgens mij dat ze min of meer op dezelfde maniee doorgaan.
Oren open!
density1

Bericht door density1 »

Dat weet ik niet precies meer maar dacht hierin iets gelezen te hebben wat nu nog niet gedaan wordt.
SB92

Bericht door SB92 »

Phoenix schreef: 24 sep 2021 22:49 Deze week heb ik de voorlaatste uitzending van Dit Was De Radio beluisterd. Daarin een fragment van Timur die belde met een willekeurige inwoner van Afghanistan. Deze man, kapper van beroep, werd puur willekeurig gebeld met blijkbaar als enige doel een jolig itempje voor Timur. Timur vroeg of het druk in de zaak was. Nee, zei de man. Timur maakte vervolgens een niet-grappige opmerking dat de Taliban niet van geknipte baarden houdt en het daarom wel rustig zou zijn. Vervolgens vraagt de man of Timur hem kan helpen. Blijkbaar komt dan het besef bij Timur dat het belletje volledig misplaatst is.

Ik vind/vond Timur altijd een talentvolle en creatieve radiomaker, maar de laatste jaren komt ‘ie steeds weer met dit acties negatief in de publiciteit. Hoewel deze actie blijkbaar aan het grote publiek voorbij is gegaan. Dat is dan het voordeel van de beperkte luistercijfers van 3FM.

Ik vraag me af hoe de leiding van 3FM en BNNVARA naar deze actie kijken. Ik kan me niet voorstellen dat men dit goede radio vind. Zeker niet bij 3FM die toch vooral willen ‘deugen’.
Dit fragment is toch al van een tijdje geleden? Zag er toen wat reacties over op Twitter. Zeker geen negatieve reacties overigens.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
jessica

Bericht door jessica »

Phoenix schreef: 24 sep 2021 22:49 Deze week heb ik de voorlaatste uitzending van Dit Was De Radio beluisterd. Daarin een fragment van Timur die belde met een willekeurige inwoner van Afghanistan. Deze man, kapper van beroep, werd puur willekeurig gebeld met blijkbaar als enige doel een jolig itempje voor Timur. Timur vroeg of het druk in de zaak was. Nee, zei de man. Timur maakte vervolgens een niet-grappige opmerking dat de Taliban niet van geknipte baarden houdt en het daarom wel rustig zou zijn. Vervolgens vraagt de man of Timur hem kan helpen. Blijkbaar komt dan het besef bij Timur dat het belletje volledig misplaatst is.

Het erge is dat Timur het ook nog altijd als zomaar een telefoontje wil laten overkomen. Maar alle dingen in zijn uitzending zijn overgeproduceerd. Dus van te voren opgenomen en helemaal uitgedacht. Hij doet alsof het live gebeurt, maar dat is niet zo.

Als je naar de webcam kijkt zie je dat ook. In het begin vond ik TImur ook goed. Vooral de periode van Mama appelsap en Flirt je stijf. Dat vond ik wel goed. Nu is hij wat mij betreft helemaal de weg kwijt. Snap ook totaal niet waarom hij van Radio2 naar 3FM is gegaan. Toch een beetje van Ajax terug naar de amateurs. Zeker qua bezoekersaantallen cq luistercijfers.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

SB92 schreef: 25 sep 2021 00:43
Dit fragment is toch al van een tijdje geleden? Zag er toen wat reacties over op Twitter. Zeker geen negatieve reacties overigens.
Ja, klopt, maar ik hoorde het nu pas, omdat ik nu pas de podcast van Snijders, Edens en Vergouwen beluisterde.

Het is vooral memorabel door de reactie van de Afghaanse man. Maar waarom zou je iemand die in een oorlogssituatie zit hiervoor bellen? Het wordt inderdaad memorabel en hartverscheurend als de man vraagt of Timur hem kan helpen. Maar dat kan Timur natuurlijk niet. Feitelijk moet de man, die in een verschrikkelijke situatie zit in zijn land, Timur helpen voor een radio itempje. Het is ramptoerisme next-level.
Disclaimer:
Ik ben niet verantwoordelijk voor uitspraken geuit door ‘Phoenix’ op andere online platformen.
Tone

Bericht door Tone »

Volgens mij is het doel van het item om de normale, alledaagse mens uit Afghanistan te spreken en bewustwording te creëren. In het nieuws gaat het altijd over het grote plaatje en wat Nederland in zo'n situatie moet doen. Er is in het nieuws weinig aandacht voor de bewoners uit het land. Je hebt geen idee hoe zij dat ervaren. Het item toont wel aan dat de gewone mens vrij moedeloos is. Goed om ons ook te beseffen.
Henkjan2016

Goed punt, maar ik wil het plaatje omdraaien. Hoe zou jij het vinden als een radiozender je opbelt om een item te maken vanuit een bijvoorbeeld Brazilië. Ik zou daar persoonlijk helemaal niet op zitten te wachten.
Hevoolst

Bericht door Hevoolst »

Henkjan2016 schreef: 25 sep 2021 09:39 Goed punt, maar ik wil het plaatje omdraaien. Hoe zou jij het vinden als een radiozender je opbelt om een item te maken vanuit een bijvoorbeeld Brazilië. Ik zou daar persoonlijk helemaal niet op zitten te wachten.
Klopt, maar dat wordt anders als je wanhopig bent en elke strohalm aangrijpt om uit het land te komen. Dan hoop je, tegen beter weten in, dat Timur iets voor je kan doen.
Henkjan2016

Hevoolst schreef: 25 sep 2021 10:15
Henkjan2016 schreef: 25 sep 2021 09:39 Goed punt, maar ik wil het plaatje omdraaien. Hoe zou jij het vinden als een radiozender je opbelt om een item te maken vanuit een bijvoorbeeld Brazilië. Ik zou daar persoonlijk helemaal niet op zitten te wachten.
Klopt, maar dat wordt anders als je wanhopig bent en elke strohalm aangrijpt om uit het land te komen. Dan hoop je, tegen beter weten in, dat Timur iets voor je kan doen.
Mee eens, echter kan Timur niets doen in deze. Daarom mis ik volledig de essentie om contact te leggen met deze persoon.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Hevoolst schreef: 25 sep 2021 10:15
En dat is exact mijn bezwaar. Er wordt onterechte hoop gecreëerd. Radio moet/mag schuren, maar voor mij zijn er ook grenzen. De grens van smaak en wansmaak. Timur passeert hier deze grens.
Disclaimer:
Plaats reactie